Jo hiukan vanha tieto, mutta tähän ei liene muutosta tullut: - uuden Primeran kehittämisestä ei ole tehty päätöstä. Eräs vaihtoehto on, että jos tuotantopäätös tehdään, se tultaisiin tekemään tulevan Lagunan pohjalle Ranskassa Renaultin tehtailla. - Euroopan Maximasta on ollut vihjeitä, että se kehitettäisiin Japanin markkinoilla myynnissä olevan Nissan Teanan pohjalle. USA-Maximahan on ollut myynnissä jo jonkun aikaa, mutta se ei siis olisi sama kuin Euroopan markkinoilla myytävä malli.
Primeran vm04 omistajana voin kertoa, että auto on aika huono esitys kaikin puolin. Vm 92 Primerat olivat ajolleen paljon parempia. Kun Primeran kehitys menee tuohon suuntaan niin olisi ehkä parempi luopua auton tuotannosta ja suunnittelusta kokonaan. Kaikki muistavat esim Urvanin. Olen aina pitänyt Primeraa valintana ihmiselle joka ei tiedä autoista. Sopisi sanonta Primeraan..ympyrä ja nuoli niin autosta vaivaa ja kova huoli.
Juu sitten ihan vaan tiedoksi, että se "ympyrä ja nuoli" - logo on muuten Ooppelissa, EI Nissanissa... Nimimerkki sanoi olevansa autoista tietämätön, mutta että ajaa Ooppelilla ja luulee sitä Nissaniksi on jo insinööriltäkin saavutus. Onnea matkaan. Mitenhän se edes löytää parkkipaikalta oman autonsa? Vai jääkö muija sinne sitä vahtimaan ja sitten äijän tullessa kauppakassien kanssa alkaa muija viittilöimään ja huhuilemaan... jessus....
Juu sitten ihan vaan tiedoksi, että se "ympyrä ja nuoli" - logo on muuten Ooppelissa, EI Nissanissa...
Jos aivan tarkkoja ollaan niin se Opelin "nuoli" on kyllä mielestäni enemmän salama. Eikä se Nissanin logo nyt niin kauheasti eroa Opelin vastaavasta. Siinäkin on ympyrä ja lisäksi "viiva". jota kauempaa katsoen ei erota "salamasta".
[aeffae muokkasi tätä viestiä 03.09.2005 klo 14:07]
Tämä keskustelu meni vähän ohi aiheen mutta tässä hieman syitä miksi kyselin uusien mallien perään:
- Primeran P12 2l moottorin kulutus on aivan toista kuin aiemman version (+1...1,5 l/100 km)- "kiitos" moottorin päivityksen - moottori ei lähde käyntiin pienen ajoneuvon siirron jälkeen ennen kuin on starttia veivannut ihan tosissaan (illalla siirretty talliin, 10 m, ja aamulla yritetty lähteä liikenteeseen) = hieman ihmetytttää uusien ruiskukoneiden tavat ja katalysaattori tykkää - moottorin alavääntö puuttuu - sisätilat eivät talvella pysy huurteettomana muutoin kuin tuulettimen kaikki tehot päällä ja ilmanohjaus ikkunalle (ulkolämpötilan salliessa A/C päällä) = pakkasella ajettaessa jalat kylmänä => alkaa hieman autoni "ominaisuudet" nyppiä, 80 000 km ajettu
P12 on saanut ns. facelift:n, jossa tuulettimen toimintaa parannettu, sisätilojen ulkonäköä muutettu, alustaa säädetty jne...
Toisaalta kyselin tuon Maximan tai vastaavan kokoluokan tulemista, koska tämä Nissanin mallistosta yksinkertaisesti puuttuu (Murano ei ole ko. autoluokkaa vaan aivan jotain muuta ja Z350 ei ole perheauto)... Vai mitä mieltä olette...?
Kiitos A Simon. Ex opelistina kyllä tiesin tuon, mutta väritin hieman kun ei natsanna oikein. Kun olet tuollaisista kiinnostunut niin olihan Napoleon ensimmäinen Nissanin mies. Tuokaa Datsuni. Joo kyllä täytyy tosiaan myöntää, että en taida tietää autoista kun olen Primeran ostanut. Alusta alkaen oli niin että- haki tietä. Myyjäliikkkeen mielestä kaikki ok. Valitin monta kertaa, myös maahantuojalle. Maahantuojalta vastattiin, että he ei tee asialle mitään, koska he luottavat piirimyyjään. Yli vuoden ajelin ja valitin, ei mitään. Nyt kesällä käytin huollossa pienellä paikkakunnalla. Pyysin tarkistaan löytyykö mitään. No löytyihän. Kuljetuksen ajan ollut kiinni raidetangosta. Ajokäytös muuttui. Sen jälkeen maahantuoja ollut yhteydessä monta kertaa. Jotain pieniä almuja olisivat antaneet. Viime viikolla edellinen soitto heiltä. Pyysivät anteeksi, kertoivat että tässä uudessa kopassa on ollut ajo vaikeuksia, mutta ovat aina korjanneet. On siinä kaikkea pientä murhetta koko ajan ollut. Luulenpa, tuskin seuraava on Primera. Mikä sitten?
Tuollaiset huollon ongelmat ovat ikävä juttu; kyllä merkkihuollon pitäisi uskoa asiakasta. Onneksi Suomessa on hyviäkin Nissan -merkkihuoltoja.
Uuden 2-litraisen moottorin kanssa Nissanilla on ollut vaikeuksia. P12 Primeran alkuaikoina Norjassa kuluttajavirasto puuttui siihen, että 2-litraisten moottorien teho ei ole sitä, mitä on luvattu. Asia lienee korjattu mikrokoodia päivittämällä(?). Moottorin kulutus on myös huomattavan suuri; sitä on moitittu useissa alan lehdissä, mm. Vi Bilägare-lehden "långtest"issä epäilivät, että moottorissa olisi jotain vikaa, mutta ei.
Moottorin valmistusaika ilmeisesti jääkin aika lyhyeksi; Nissan on kehittämässä suorasuihkutusmoottoria tilalle.
Suosittelisin Primeran bensakoneeksi luotettavaa 1,8-litraista konetta,1,6-litrainenkin käy rauhallisemmille. 1,8-litraisen moottorin voimavarat riittävät normaaliin liikennöintiin, urheiluautoksi Primerasta ei ole.
Micraan tulee nyt Suomessakin vaihtoehdoksi Acenta-varustelutaso. Sen soisin tulevan myös Primeraan. Acenta-varustelu lähes täydellinen, istuimissa plyyshiverhoilu ja renkaat maltilliset 60-profiiliset 16-tuumaiset.
Jo hiukan vanha tieto, mutta tähän ei liene muutosta tullut:
- uuden Primeran kehittämisestä ei ole tehty päätöstä. Eräs vaihtoehto on, että jos tuotantopäätös tehdään, se tultaisiin tekemään tulevan Lagunan pohjalle Ranskassa Renaultin tehtailla.
- Euroopan Maximasta on ollut vihjeitä, että se kehitettäisiin Japanin markkinoilla myynnissä olevan Nissan Teanan pohjalle. USA-Maximahan on ollut myynnissä jo jonkun aikaa, mutta se ei siis olisi sama kuin Euroopan markkinoilla myytävä malli.
Euroopan Maxima on tunnettu USA:ssa nimellä Infiniti I30, kannattaa ehkä hakea netistä huhuja tuolla nimellä.
Primeran vm04 omistajana voin kertoa, että auto on aika huono esitys kaikin puolin. Vm 92 Primerat olivat ajolleen paljon parempia. Kun Primeran kehitys menee tuohon suuntaan niin olisi ehkä parempi luopua auton tuotannosta ja suunnittelusta kokonaan. Kaikki muistavat esim Urvanin. Olen aina pitänyt Primeraa valintana ihmiselle joka ei tiedä autoista. Sopisi sanonta Primeraan..ympyrä ja nuoli niin autosta vaivaa ja kova huoli.
Eli koska omistat Primeran, olet siis oman määritelmäsi mukaan ihminen, joka ei tiedä autoista, vai????
Kerropa (jos osaat) lisää Primerasi ongelmista, "hiukan" epämääräinen on viestisi.
Juu sitten ihan vaan tiedoksi, että se "ympyrä ja nuoli" - logo on muuten Ooppelissa, EI Nissanissa... Nimimerkki sanoi olevansa autoista tietämätön, mutta että ajaa Ooppelilla ja luulee sitä Nissaniksi on jo insinööriltäkin saavutus. Onnea matkaan. Mitenhän se edes löytää parkkipaikalta oman autonsa? Vai jääkö muija sinne sitä vahtimaan ja sitten äijän tullessa kauppakassien kanssa alkaa muija viittilöimään ja huhuilemaan... jessus....
Jos aivan tarkkoja ollaan niin se Opelin "nuoli" on kyllä mielestäni enemmän salama. Eikä se Nissanin logo nyt niin kauheasti eroa Opelin vastaavasta. Siinäkin on ympyrä ja lisäksi "viiva". jota kauempaa katsoen ei erota "salamasta".
Ympyrä ja nuoli on Volvon tunnus!
Tämä keskustelu meni vähän ohi aiheen mutta tässä hieman syitä miksi kyselin uusien mallien perään:
- Primeran P12 2l moottorin kulutus on aivan toista kuin aiemman version (+1...1,5 l/100 km)- "kiitos" moottorin päivityksen
- moottori ei lähde käyntiin pienen ajoneuvon siirron jälkeen ennen kuin on starttia veivannut ihan tosissaan (illalla siirretty talliin, 10 m, ja aamulla yritetty lähteä liikenteeseen) = hieman ihmetytttää uusien ruiskukoneiden tavat ja katalysaattori tykkää
- moottorin alavääntö puuttuu
- sisätilat eivät talvella pysy huurteettomana muutoin kuin tuulettimen kaikki tehot päällä ja ilmanohjaus ikkunalle (ulkolämpötilan salliessa A/C päällä) = pakkasella ajettaessa jalat kylmänä
=> alkaa hieman autoni "ominaisuudet" nyppiä, 80 000 km ajettu
P12 on saanut ns. facelift:n, jossa tuulettimen toimintaa parannettu, sisätilojen ulkonäköä muutettu, alustaa säädetty jne...
Toisaalta kyselin tuon Maximan tai vastaavan kokoluokan tulemista, koska tämä Nissanin mallistosta yksinkertaisesti puuttuu (Murano ei ole ko. autoluokkaa vaan aivan jotain muuta ja Z350 ei ole perheauto)... Vai mitä mieltä olette...?
Kiitos A Simon. Ex opelistina kyllä tiesin tuon, mutta väritin hieman kun ei natsanna oikein. Kun olet tuollaisista kiinnostunut niin olihan Napoleon ensimmäinen Nissanin mies. Tuokaa Datsuni.
Joo kyllä täytyy tosiaan myöntää, että en taida tietää autoista kun olen Primeran ostanut. Alusta alkaen oli niin että- haki tietä. Myyjäliikkkeen mielestä kaikki ok. Valitin monta kertaa, myös maahantuojalle. Maahantuojalta vastattiin, että he ei tee asialle mitään, koska he luottavat piirimyyjään. Yli vuoden ajelin ja valitin, ei mitään. Nyt kesällä käytin huollossa pienellä paikkakunnalla. Pyysin tarkistaan löytyykö mitään. No löytyihän. Kuljetuksen ajan ollut kiinni raidetangosta. Ajokäytös muuttui. Sen jälkeen maahantuoja ollut yhteydessä monta kertaa. Jotain pieniä almuja olisivat antaneet. Viime viikolla edellinen soitto heiltä. Pyysivät anteeksi, kertoivat että tässä uudessa kopassa on ollut ajo vaikeuksia, mutta ovat aina korjanneet. On siinä kaikkea pientä murhetta koko ajan ollut. Luulenpa, tuskin seuraava on Primera. Mikä sitten?
Tuollaiset huollon ongelmat ovat ikävä juttu; kyllä merkkihuollon pitäisi uskoa asiakasta. Onneksi Suomessa on hyviäkin Nissan -merkkihuoltoja.
Uuden 2-litraisen moottorin kanssa Nissanilla on ollut vaikeuksia. P12 Primeran alkuaikoina Norjassa kuluttajavirasto puuttui siihen, että 2-litraisten moottorien teho ei ole sitä, mitä on luvattu. Asia lienee korjattu mikrokoodia päivittämällä(?).
Moottorin kulutus on myös huomattavan suuri; sitä on moitittu useissa alan lehdissä, mm. Vi Bilägare-lehden "långtest"issä epäilivät, että moottorissa olisi jotain vikaa, mutta ei.
Moottorin valmistusaika ilmeisesti jääkin aika lyhyeksi; Nissan on kehittämässä suorasuihkutusmoottoria tilalle.
Suosittelisin Primeran bensakoneeksi luotettavaa 1,8-litraista konetta,1,6-litrainenkin käy rauhallisemmille. 1,8-litraisen moottorin voimavarat riittävät normaaliin liikennöintiin, urheiluautoksi Primerasta ei ole.
Micraan tulee nyt Suomessakin vaihtoehdoksi Acenta-varustelutaso. Sen soisin tulevan myös Primeraan. Acenta-varustelu lähes täydellinen, istuimissa plyyshiverhoilu ja renkaat maltilliset 60-profiiliset 16-tuumaiset.