Omituinen testitulos Road & Track-lehdessä

5 kommenttia

Lehden toimittajat testasi uudessa numerossa kuusisylinterisiä sedan autoja. Olen itse ihan äskettäin koeajanut osan tuota listaa, tosin diesel-koneilla, ja täytyy sanoa että R&T testitulos on todella omituinen ja vakavasti kyseenalaistaa toimittajien ammattitaidon. En enää usko yhteenkään lehden testiin.
Jos jätetään jenkkiautot pois - testinhän tietenkin voitti Cadillac - R&T-toimittajien järjestys euroautojen osalta oli 1 MB E, 2 Jaguar S, 3 BMW 530 ja 4 Volvo S80.
Minun tutkimuksessa vastaava järjestys oli 1 BMW, 2 MB ja Volvo, 3 Jaguar.
Erot oli erittäin suuria ja selkeitä. BMW on näistä paras auto lähes joka suhteessa. MB ja Volvo on hyviä mutta tylsiä ja vähän pölyttyneitä käyttöautoja. Selkeästi perää pitää Jaguar, josta on vaikea keksiä mitään hyvää sanottavaa.
PS Ruotsalaisten maan rakoon haukkuma Subaru-Saab 92 on lehden mielestä tosi hyvä idea ja auto.

  
  • Lainaus:
    23.06.2004 klo 23:04 Nunchaku kirjoitti
    Lehden toimittajat testasi uudessa numerossa kuusisylinterisiä sedan autoja. Olen itse ihan äskettäin koeajanut osan tuota listaa, tosin diesel-koneilla, ja täytyy sanoa että R&T testitulos on todella omituinen ja vakavasti kyseenalaistaa toimittajien ammattitaidon. En enää usko yhteenkään lehden testiin.
    Jos jätetään jenkkiautot pois - testinhän tietenkin voitti Cadillac - R&T-toimittajien järjestys euroautojen osalta oli 1 MB E, 2 Jaguar S, 3 BMW 530 ja 4 Volvo S80.
    Minun tutkimuksessa vastaava järjestys oli 1 BMW, 2 MB ja Volvo, 3 Jaguar.
    Erot oli erittäin suuria ja selkeitä. BMW on näistä paras auto lähes joka suhteessa. MB ja Volvo on hyviä mutta tylsiä ja vähän pölyttyneitä käyttöautoja. Selkeästi perää pitää Jaguar, josta on vaikea keksiä mitään hyvää sanottavaa.
    PS Ruotsalaisten maan rakoon haukkuma Subaru-Saab 92 on lehden mielestä tosi hyvä idea ja auto.


    Älä nyt viitsi, ei kannata vetää hernettä tai koko palkoa nenään jos oman isukin auto ei satu olemaan kärjessä. Ei BMW ole koskaan mitään testejä voittanut eikä voita. Jagge on noista hienoin ja Mersu Paras, Caddystä en osaa sanoa mitään.

      
  • Jokaisella on oma mielipide. Kyllä on ihme, jos et Jaggesta keksinyt tosiaan mitään hyvää...

    Jos olet eri mieltä tai makusi on toisenlainen, ei se tarkoita, että testaajat olisivat ammattitaidottomia...

      
  • Kyllähän se outo vertailutulos on, jos Jaguar ei noista ole ensimmäisenä. Volvohan kuuluu paria luokkaa alemmas kuin esim. Jaguar ja Caddy.

    Mitä ne ruotsalaiset ovat haukkuneet Saab 9-2:sta? Varmaan kaikkien aikojen ajettavuudeltaan paras Saab ylivoimaisesti, hyvännäköinen, aidot Saabin äänet vielä ja japanilainen kestävyys sekä hyvä varustelu!! Ainoa huono puoli siinä mahtaa olla suuri bensankulutus ja arkinen sisusta, mutta eihän bensan hinta voi olla ongelma kellekään, joka ostaa yli 10 000 hintaisen auton!

    Ruottalaiset nyt kiukuttelevat kun eivät saaneetkaan itse suunnitella pikku-Saabia. Taitaa harmittaa, että heidän Saabinsa joutui amerikkalaisille. Mutta tätä on autoteollisuus tänä päivänä. Olkoot svenssonit kiitollisia jenkeille; ilman heitä saattaisi olla, ettei koko Saabia olisi. Siinä on uudella Ysikakkosellakin merkittävä rooli Saabin pelastamisessa...

      
  • Lainaus:
    23.06.2004 klo 23:04 Nunchaku kirjoitti
    ... En enää usko yhteenkään lehden testiin. .... Minun tutkimuksessa vastaava järjestys oli 1 BMW, 2 MB ja Volvo, 3 Jaguar. ....


    Tuohon omaan järjestykseesi voit varmasti lainata Paavo Väyrysen sanoja: tämä on minun totuuteni. Niin ja joskus itse kukin voi miettiä sitäkin, mitä jos olenkin ollut väärässä koko ajan.

    Jos ei usko yhteenkään testiin lehdissä, mikä saa ihmisen lukemaan niitä ?

      
  • Jaguar on noista edeltä mainituista autoista varmasti eniten tunteella ostettu auto. Ja siinä on sellaista jotain erilaista hienoutta.
    Mutta jos laittaisin nuo järjestykseen "ominaisuuksien" mukaan niin: 1. BMW 2. Mersu 3. Volvo 4.Jaguar

    Itse ostaisin:
    1.Bemarin 2.Jaguar (hieno!)

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit