Ranskalaiset autot

21 kommenttia

Millaisia autoja ovat käyttäjien mielestä ranskalaiset esim pösö 407, citikka c5, rellu laguna? kun ne ovat lähtöhinnaltaa usein reilusti halvempia kuin saksalaiset kilpailijansa ja niissä on usein kauttaaltaan paremmat tilat kuin sakemanneissa. kalliimmatkin mallit saattavat olla halvempia kuin saksalaisten vastaavat. niin ja samalla rahalla saa ranskalaisen isommalla koneella ja muutenkin ranskalaisissa peruskoneissa tuntuu olevan enemmän litroja ja ainakin heppoja kuin joissain saksalaisissa. usein myös enemmän varusteita vakiona jo karvalakkimalleissa kuin sakemanneissa.

  
  • Jos haluaa ranskalaiset hinnat ja saksalaisen laadun ( ja vähän ylikin ), kannattaa ostaa japsi.

      
  • Never buy a ranskalainenauto.
    Jos haluaa vikoja niin sitten vaan Automaahan asioimaan.

      
  • Jos et tiedä minkä auton haluat ota Toyota Avensin. Jos ajat autolla ota Renault Laguna, ja jos olet myymässä autoa ota VW Passat. :innocent:

      
  • Itselläni on ollut autoja Japanista, Saksasta/Suomesta, Italiasta, Englannista, Usa:sta, Neuvostoliitosta. Aina olen auton valinnut rahapussin tilanteen ja auton ulkonäön perusteella. Kaikissa on ollut jotain vikoja. Milloinkaan ei muiden mielipiteet (paitsi vaimon) ole ostoksiini vaikuttaneet. Nyt on 4kk ollut alla 407 3:n litran koneella. Ajo on ollut mukavaa ja pääasiassa on tullut hyviä kommentteja ihmisiltä. "Kisu-Jaakon" jutut voi jättää omaan arvoonsa. Hän kuuluu siihen laumasielujen joukkoon, jolla ei oikeasti ole mitään järkevää sanottavaa. :grin:

      
  • Kahden japsin ja monen saksalaisen jälkeen alla on nyt ollut n. puoli vuotta ensimmäinen ranskalainen - Laguna. Mittarissa nyt n. 20 tkm, ei ensimmäistäkään varsinaista vikaa (pakoputken kiinnitys oli löysällä heti alussa ja kiristettiin saman tien). Saapas nähdä miten matka edistyy viattomuuden osalta. Matkustus- ja ajomukavuudeltaan Laguna on ylivoimainen edellisiin autoihini verrattuna - hiljainen, monipuoliset varusteet ja hyvä ajotuntuma. Seuraavina kuukausina punnitaan vielä talviominaisuudet.

      
  • Eikö heikko jälleenmyyntiarvo "kompensoi" tilannetta jollakin tavalla. Ei nyt varmaan täysin, mutta osittain ainakin. Eikö ranskalaisissa juuri ole alhaisempi jälleenmyyntiarvokin?

      
  • Itse ostin viikko sitten uuden C5:n 2,0 Berlinen. Siis tätä facelift mallia oleva. Edellinen oli C5 farmari 2,2HDI aut, Täytyy sanoa, että omasta mielestäni en löytänyt uusista parempaa vaihtoehtoa. Ajoin kuitenkin Mazda6en ja tämän uuden paljon kehutun Skoda Octavian sekä Mondeon ja Vectran GTS. Näistä malleista kun löytyi ainoastaan HB versio. Varsinkin kun vertaa vielä varustetasoa/hintaa sekä koneen suoritusarvoja, niin C5 päivittää ainakin nuo mennen tullen. Samoin myös sisätiloissa. Toisen PSA:n auton Peugeotin unohdin, koska kuulin että Citroen ei anna niille uusimpia koneita vaan tuo nykyinen 2,0 on vanha sitikan kone.

    Varsinkin matka-ajossa C5 on loistava. Ja se kun moni arvostelee ranskalaisten kestävyyttä niin tiedän vaan että samoilla varusteilla olevia ns. parempia autoja on ainakin yhtä usein korjaamolla. Arvonlasku on niin suhteellista. Lagunan/C5:n tämän hetkiset hinnat verrattuna samoilla varusteilla oleviin saksalaisiin ovat n.10000E pienemmät. Ja voin kyllä väittää varmasti että muutaman vuoden päästä hinta ero on pienentynyt.

    En ole mikään sitikka fani, mutta kyllä suosittelen ed. olevien seikkojen vuoksi uutta C5sta. Itse olen ollut ainakin tyytyväinen, vielä kun ottaa huolenpitosopimuksen niin ok :smile:

      
  • Lainaus:
    09.11.2004 klo 21:08 407 kirjoitti
    Itselläni on ollut autoja Japanista, Saksasta/Suomesta, Italiasta, Englannista, Usa:sta, Neuvostoliitosta. Aina olen auton valinnut rahapussin tilanteen ja auton ulkonäön perusteella. Kaikissa on ollut jotain vikoja. Milloinkaan ei muiden mielipiteet (paitsi vaimon) ole ostoksiini vaikuttaneet. Nyt on 4kk ollut alla 407 3:n litran koneella. Ajo on ollut mukavaa ja pääasiassa on tullut hyviä kommentteja ihmisiltä. "Kisu-Jaakon" jutut voi jättää omaan arvoonsa. Hän kuuluu siihen laumasielujen joukkoon, jolla ei oikeasti ole mitään järkevää sanottavaa. :grin:


    Joo no tämä on oma mieli piteeni ja siitä pidän kiinni siihen asti kun pystytään osoitamaan että ranskalainen auto on luotettavampi kuin Saksalainen/Japsi.

    Miksi ranskalaisten jälleenmyyntiarvo on alhainen?
    Miksi Saksalaisiin ja Japanilaisiin autoihin ollaan tyytyväisempiä kuin etelä-eurooppalaisiin?
    Miksi mersulla ajetaan >300 000 km?
    Jaa ja yksinkertaisesti: Miksi ranskalaisissa on enemmän vikoja?
    Miksi Ranskalaiset ovat muita halvempia?

    1. Koska niissä on vikoja
    2. Koska niissä on vähemmän vikoja
    3. Auto on tehty huolella.
    4. Koska autot eivät kestä Suomen kylmiä talvia ja autot on koottu hutiloiden
    5. Jokainen voi miettiä itse

    Toisaalta on sanottu että autot ovat mukavia mutta minä asetan kestävyyden ja laadukkuuden etusijalle

    [Tiger-Jack muokkasi tätä viestiä 11.11.2004 klo 14:05]
      
  • toiset ei taas yhtään tykkää ranskalaisten autojen penkeistä kuulemma reisituki olematon ja istuinosan tyynyt myleensä melko lyhyitä. ja penkit on melko pehmeitä joka ei ole pidemmän päälle hyvä vaikka niin voisi luullakin.

      
  • Lainaus:
    11.11.2004 klo 14:07 jannu78 kirjoitti
    toiset ei taas yhtään tykkää ranskalaisten autojen penkeistä kuulemma reisituki olematon ja istuinosan tyynyt myleensä melko lyhyitä. ja penkit on melko pehmeitä joka ei ole pidemmän päälle hyvä vaikka niin voisi luullakin.


    Piti aikanaan paikkansa. Esim. Peugeot 406:ssa ennen vuoden 1999 faceliftiä etupenkkien istuinosa oli todellakin liian lyhyt. Faceliftin yhteydessä istuinosaa pidennettiin merkittävästi. Sama lyhyysongelma vaivasi myös vanhan korimallin Lagunaa.

    Nykyään penkit lienevät normaalimpia. Ainakaan 307:n penkkejä ei voi moittia liian lyhyiksi. Pehmeydestäkään ei erityisesti voi puhua. Sen sijaan Xsaran penkkejä on vertailuissa moitittu juuri pehmeydestään ja huonosta muotoilustaan. Tosin mallikin lienee viime vuosituhannelta...


    [Jube muokkasi tätä viestiä 11.11.2004 klo 14:25]
      
  • Kestävyys:
    Omat kokemukseni monista saksalaisista ja kahdesta japsista eivät mitenkään tue olettamusta, että ne olisivat vähävikaisempia ja kestävämpiä. Vikoja oli melkoisesti varsinkin Vectrassani ja Primerassani. Mutta aika näyttää miten nykyinen vähän ajettu Lagunani pärjää jatkossa.

    Penkit:
    Auto- ja anatomiakohtainen juttuhan tuo on. Omille mitoilleni ja maulleni ehdottomasti huonoin kuskin istuin, jossa vuosiin olen istunut, oli koeajamassani Mazda6:ssa. Lagunani Sport-penkissä on tukea ja ryhtiä erittäin hyvin pitkällekin matkalle.

      
  • Ranskalaisautoissahan on yleensä aika hyvä ajettavuus, alhainen melutaso ja hyvä jousitus. Jos yleistämään aletaan. Testeissäkin ranskalaiset ovat ihan kohtalaisesti pärjänneet. Ranskalaisautoissa on ehkä sitä mukavuutta ja tiettyä persoonallisuutta.

      
  • Uusi C5 on mtä mainioin auto. Moottori jaksaa vetää ja ajettavuus on todella hyvä. Auto on muutenkin tosi jämäkän oloinen :smile:

      
  • Paskoja ruosteläjiä :confused:

      
  • Lainaus:
    22.11.2004 klo 18:28 Bertone kirjoitti
    Paskoja ruosteläjiä :confused:


    Missä kohtaa? Ei muuta kun miggi käteen ala paikata! Ei mun rellussa aikanaan ole ruosteesta tietokaan Renault Megane II break vm 2004 aj. 5000 km :smile:

      
  • Lainaus:
    22.11.2004 klo 19:17 kanos007 kirjoitti
    Missä kohtaa? Ei muuta kun miggi käteen ala paikata! Ei mun rellussa aikanaan ole ruosteesta tietokaan Renault Megane II break vm 2004 aj. 5000 km :smile:


    Edellinen nyt oli kuitti tälle neiti loebille, joka antoi saman asiantuntevan arvion Astrasta säikeen "Mitä mieltä Astrasta?" alla. Ei kannata ottaa vakavasti ja hyvä ettet ilmeisesti ottanutkaan :tongue:

      
  • Lainaus:
    11.11.2004 klo 15:30 Byrokraatti kirjoitti
    Kestävyys:
    Omat kokemukseni monista saksalaisista ja kahdesta japsista eivät mitenkään tue olettamusta, että ne olisivat vähävikaisempia ja kestävämpiä. Vikoja oli melkoisesti varsinkin Vectrassani ja Primerassani. Mutta aika näyttää miten nykyinen vähän ajettu Lagunani pärjää jatkossa.

    Penkit:
    Auto- ja anatomiakohtainen juttuhan tuo on. Omille mitoilleni ja maulleni ehdottomasti huonoin kuskin istuin, jossa vuosiin olen istunut, oli koeajamassani Mazda6:ssa. Lagunani Sport-penkissä on tukea ja ryhtiä erittäin hyvin pitkällekin matkalle.


    Kokemuksesi ovat ihan samanlaisia kuin minullakin. Mitään todellista laatueroa en ole havainnut, perheessä on kaksi Pösöä on aikanaan ollut ja sen jälkeen pääasiassa saksalaisia. Molemmilla ranskalaisilla ajettiin 200 tkm ja erittäin huoletonta menoa. Toisin on ollut monilla muilla vehkeillä.

    Penkeistä puhuen, käykääpä istumassa uudessa 407:ssä. 2.0 Executive vajaat 33000 eur ja siihen rahaan saa kaiken muun lisäksi mahtavat sähkösäätöpenkit! Volkkariin joutuu kait samassa hintaluokassa vieläkin ostamaan pelkääjänpuolen perussäädötkin eri hintaan... Ja ei noissa japskien penkeissä ja ergonomiassa nyt todellakaan ole kehumista. Ajettavuuden ja mukavuuden suhteen ei kannattaisi edes mainita samassa yhteydessä ranskalaisen kanssa.

      
  • Lainaus:
    22.11.2004 klo 18:28 Bertone kirjoitti
    Paskoja ruosteläjiä :confused:

    On ehkä joskus ollut, mutta fakta taas on, että Peugeot aloitti sinkityn korin käytön -88 uudessa 405:ssa, en ole seurannut tilannetta, mutta uskoisin muidenkin Ranskalaisten lähteneen tälle linjalle. En ole viime aikoina nähnyt ainakaan päällepäin ruosteisia Ranskalaisia. Eiköhän pohjakin ole sinkitty näissä?

      
  • Nämä eri merkkien ruostumispuheet ovat useimmiten vanhanaikaisia eivätkä kerro nykytilanteesta. EU-säädökset määrittelevät sallitut kemikaalit ja niiden määrät aika tarkasti ja oikeastaan jokaisessa autossa (myös ranskalaisissa) on nykyään sinkitty kori. Ruostumattomuustakuut ovat myös samaa luokkaa lähes kaikissa merkeissä. Käytännössä uudet ympäristömääräykset ovat johtamassa siihen, että autoissa on taas ruosteongelmia. Ja tämä pätee ihan samalla tavalla kaikkiin merkkeihin. Mersuissa on myös ruosteongelmia, esim. edellisen c-sarjan kontinkannet ruostuivat.

    Useimmiten ruosteongelmat voi varsin tehokkaasti välttää myös puhtaanapidolla. Esim. ovenaluset ja välit joiden mainitaan monessa autossa olevan ongelmakohta: pestessäsi auton peset ne puhtaaksi suolasta niin kas kummaa, eivät ruostu. :sunglasses:

      
  • Uusi C5 sai kaikkien aikojen parhaan testi tuloksen Euro NCAP:n testissä. C5 sai pisteitä 36/37 ja C4 35/37. Molemmat sai viisi tähteä.

      
  • Lainaus:
    25.11.2004 klo 19:04 Loeb kirjoitti
    Uusi C5 sai kaikkien aikojen parhaan testi tuloksen Euro NCAP:n testissä. C5 sai pisteitä 36/37 ja C4 35/37. Molemmat sai viisi tähteä.

    Pitää paikkaansa, mutta C5 on jalankulkijan murskaaja-auto! :grin:
    (jalankulkijatesti ei mennyt ihan putkeen)

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit