Vectra Wagon 2.8 V6 Turbo A

3 kommenttia

Mazda Wagon GT 2.3 on taakse jäänyttä elämää ja uusi auto on Vectra 2.8. Koeajoin monta eri autoa ja päädyin Vectraan. Kun vertaa Mazdaan niin Vectra on kaikilla osa-alueilla parempi. Huomattavasti hiljaisempi. jämäkämpi ajettava ja kauttalinjan laadukkaan oloinen. Eli minä olen tyytyväinen valintaani ja sehän tässä onkin tärkeintä. Mutta haluaisin kuulla muiden kokemuksia Vectrasta. Kiitos

  
  • Valintaprosessi on vielä kesken... 2.8V6 Turbo A yksi vaihtoehto. Tankki on aika pieni, eli millaisia kulutuslukemia olet saanut ja kuinka pitkään tankillisella olet päässyt ?.

      
  • Moro. Opelin saan viikolla 17. Ajokokemukseni perustuu koeajoon.
    Saksalaismerkit ajettiin kaikki samoin Ruotsin. Japseista Subaru mutta olin päättänyt että nyt ei Japsia osteta. Takana on kuusi Japaninautoa ja nyt tuli mitta täyteen. Näistä koeajetuista sitten ajettiin Opeli vielä kerran ja se riitti,valinta oli tehty. Saabin Aerossahan on sama kone mutta 20 heppaa enemmän.ja hintaa on Saabilla noin 10 000 euroo enemmän.
    Kaupunki kulutus on Opelissa hirvittävä 16-17 litraa/100km.
    Mutta maantiekulutus maltilliset 8l/100km Ohituskiihtyvyys on varmasti riittävä. Kun on iso auto jossa on 1.6 kone niin eihän sillä pääse edes turvallisesti ohi kuorma-autosta.
    Moikka

      
  • Toistaiseksi positiivisia kokemuksia vain.
    Kyseessä 5-ovinen 2.8 V6T manuaali, joulukuusta asti ajossa.

    Edellinen oli -03 Audi A4 1.8T, ja tyytyväinen olin siihenkin - kun leasing meni umpeen oli pakonomainen tarve voimanlisäykseen ja tiukempaan alustaan jne..vastaava suorituskyky ja sport-alusta jne. olisivat A4:ssa vaatineet enemmän kuin 10Ke lisän Vectraan verrattuna. Tavaratilaltaan olisi myöskin pitänyt valita Avant jotta oltaisin samalla tasolla (itse en taas fiilissyistä farkkua halua).
    Audin "laatuvaikutelma" oli mielestäni käsin kosketeltava ja olin autoon kaikin puolin tyytyväinen. Siksi (2000-mallin Vectran myös aikanaan 3v ajaneena) olinkin yllättynyt tämän uuden Opelin laatufiiliksestä, jämäkkyydestä, äänettömyydestä jne. Koeajon jälkeen ei tarvinnut miettiä hetkeäkään, tilaus lähti heti.

    Monihan on sanonut, että automaatti sopii tuohon erinomaisesti, itse olen vain niin pinttynyt manuaalimies etten automaattia edes harkinnut. Pointti kuitenkin selvä: auto on vastannut odotuksia ja myös ylittänyt ne monelta osin. Ennen kaikkea moottori jaksaa vetää hymyn suupieliin joka ikinen päivä.
    Rahalle saa mielestäni vastinetta kyseisessä vehkeessä harvinaisen paljon.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit