Mitä mieltä Opel Astrasta?

25 kommenttia

1.8 farkku olis suunnitelmissa hankkia, mutta millainen tämä nykyinen Astra on käytössä? Mielessä on muutaman vuoden takaiset negatiiviset jutut opeleista TM:n ja tuulilasin käyttötesteistä. Onko opelin laatu parantunut ja onko opelilla opittu vioista?

  
  • Olen ajanut Astralla 3 vuotta, ei vikoja. Uusi Astra Wagon tilauksessa.
    Auto tilava (wagon) ja lämmin talvella.

      
  • 1.6 16V Astralla (vm. -99) ajeltu vuodesta -99 yli 150tkm ja ylimääräisiä huoltokäyntejä ei ole ollut. Pari tyyppivikaa on korjattu huoltojen yhteydessä (ajovalojen jännitteen alennussarja asennettu, ruostesuojausta parannettu ja ajovaloautomatiikan rele vaihdettu). Samoin nokkahihnan vaihtovälin lyhennys oli harmittava juttu. Olen ollut autoon oikein tyytyväinen ja nyt vaihtamassa uuteen Astra farmariin. Astran käyttökulut ovat olleet mitättömän pienet kilometriä kohti.

    Tämä edellinen Astrahan on käsittääkseni menestynyt hyvin kaikissa kestotesteissä ja luotettavuustutkimuksissa, vanhempi malli ( 92-98 ) oli ilmeisesti huonompi. Suomi24 palstalta sattui silmiin mm. tämä linkki: http://www.oeamtc.at/netautor/pages/resshp/anwendg/1098302.html

    Astra näyttäisi olevan tuon mukaan luotettavuudeltaan kärkikastia.

    Muistathan muuten, että 1.8 koneessa on edelleen nokkahihnalle 60tkm/4vuotta vaihtoväli, 1.6 koneessa on 150tkm/10vuotta ja 1.4 litraisessa ketju.

    Tulipas kehuttua :ashamed:

    [Bertone muokkasi tätä viestiä 05.11.2004 klo 14:33]
      
  • Kun tuohon vasempaan sarakkeeseen ilmestyy -Z- kirjain
    alkaa korollamiehet odottaa helvetillistä Opelin kehumista...

    Okei, Astra-kokemukset:

    Näitä on ollu kaksi, vuonna -93, 1,6i Sportive Sedan ja
    vuonna -99 1.7TD Sedan, eli F ja G koriset.

    Nämä oli keskenään aivan eri maailmasta, niin paljon tykympi peli oli -99 malli.

    Kummassakaan (EI TIETENKÄÄN!!) ollut mainittavia vikoja, ainoastaan dieselistä
    meni laturinremmi väärän huoltotoimen vuoksi poikki.

    Mielestäni uusin Astra on varsin hyvän näköinen ja jos mahdollista niin vielä parempi
    ajella kuin edellinen.

    Olen nyt kyllä jo totuttanut itseni Vectra C:n, että tuskin enää Astraa...

      
  • Muistathan muuten, että 1.8 koneessa on edelleen nokkahihnalle 60tkm/4vuotta vaihtoväli, 1.6 koneessa on 150tkm/10vuotta ja 1.4 litraisessa ketju.

    Onko tuo 1.8 sitten vanhempaa sukupolvea vai mistä johtuu noin lyhyt jakohihnan vaihtoväli?

      
  • Lainaus:
    05.11.2004 klo 17:35 Samppa1300 kirjoitti

    Onko tuo 1.8 sitten vanhempaa sukupolvea vai mistä johtuu noin lyhyt jakohihnan vaihtoväli?


    Tavallaan, 1.6 kone uudistettiin viime vuonna ja 1.8 lienee seuraavana uudistusvuorossa. Siitä tullee joko direct suorasuihku tai twinport-versio. 1.6 koneessa otettiin mm. vesipumppu pois jakopäätä rasittamasta ja levennettiin hihnaa, siitä pidempi vaihtoväli.

      
  • Perheellä ollut käytössä kaksi G-Astraa: 1.6 16V (vm-99) ja 2.0 16V (Vm-00). Toinen oli oma ja toinen työsuhde. Molemmat toimivat koko 3-4 vuoden ajan ilman ongelmia. Normaalit vuosihuollot tehtiin, ei muuta. 1.6:ssa vaihdettin jakohihna (ei pumppua) normaalin vuosihuollon (4v) yhteydessä.

    Varsinkin talviautona G-Astrat olivat erinomaisia, paljon parempia kuin esim. näiden jälkeen työsuhdeautona ollut Golf. Ajo-ominaisuudet ja sähkölaitteet olivat talvella paljon paremmat ja varmemmat.

    Muuten tuo 1.8 16V kone on hihnastaan huolimatta erittäin käyttökelpoinen ja suorituskykyinen (125 hv). Jos sitä vertaa esim. nyt käytössäni olevaan volkkarin kahden litran bensakoneeseen (8 venttiiliä ja vain 115 hv), ajelisin paljon mielummin Opelin koneella. Vääntökin kun on sama kuin tässä tuhnussa VAG-koneessa.

    Joka haluaa G-korimallin Astran huoltovapaalla nokkaketjulla ostakoon Dieselin tai sitten 2.2 litraisen alumiinilohkon. Niissä ei ole hihnaa.

      
  • Odottelen malttamattomani Wagon 1.6 Cosmon toimitusta tämän kuun lopussa. Moottoriksi ajattelin ensin 1.8:a, mutta päädyin kuitenkin 1.6:een lähes 2 l pienemmän kaupunkikulutuksen takia sekä mainitun pidemmmän nokkahihnan vaihtovälin takia.

    Viikko sitten HS auto&liikenne liitteen testissä 1.6 sai positiivisia arvioita, väittivät että moottoria on kehitetty tämänkin vuoden aikana.

    Jos 1.8 suorasuihku tai Twinport olisi ollut nyt saatavana niin valintani olisi kallistunut siihen. Muuten olen sitä mieltä,
    että 2.0 TURBO pitäisi saada ilman Sport varustepakettia, jolloin
    hinnan pitäisi olla selvästi alle 30 kEUR.
    :smile:

      
  • Lainaus:
    07.11.2004 klo 07:58 jussi62 kirjoitti
    Odottelen malttamattomani Wagon 1.6 Cosmon toimitusta tämän kuun lopussa.


    Tilasitko 1.6 Cosmon millä varusteilla kun minulle luvattiin 1.8 Cosmo Wagon automaatilla ja muutamilla muilla varusteilla vasta ensi vuoden tammikuun lopuksi.

      
  • Tilasitko 1.6 Cosmon millä varusteilla kun minulle luvattiin 1.8 Cosmo Wagon automaatilla ja muutamilla muilla varusteilla vasta ensi vuoden tammikuun lopuksi.



    Tilasin omani jo syyskuun alussa eli heti kun ennakkotilaus oli mahdollista. Varusteiksi otin ESP, 40:20:40 takapenkin selkänoja, 12 V virtapistoke tavaratilassa. Vakionopeudensäätimen sekä ajotietokoneen (vain kulutus) lupasivat laitella jälkiasennuksessa huollossa. Harmittaa kun en huomannut tilata tavaratilan väliverkkoa jo tehtaalta, nyt sen asennus etupenkkien taakse ei liene onnistu mitenkään, toivottavasti saa edes takapenkkien taakse.
      
  • Ensimmäinen vertailutestikin on näköjään jo tehty:

    http://www.autobild.de/test/neuwagen/artikel.php?artikel_id=7411&artikel_seite=0

    Ihme olisi ollutkin jos Astra ei olisi tuota porukkaa voittanut.

      
  • Ajoin uuden Astran jaGolfin ja täytyy myöntää,että jos itse ostaisin ottaisinGolfin paljon miulummin ,parempi ajaa,hilljaisempi ja tilavanpi

      
  • Jussi62: ota yhteyttä myyjään, jos väliverkon vielä ehtisi lisätä tilaukseen. Auton toimitukseen on kuitenkin yli kaksi kuukautta aikaa. :confused:

      
  • Lainaus:
    08.11.2004 klo 18:26 komolow kirjoitti
    Ajoin uuden Astran jaGolfin ja täytyy myöntää,että jos itse ostaisin ottaisinGolfin paljon miulummin ,parempi ajaa,hilljaisempi ja tilavanpi


    Hmmm, mielenkiintoista... :wink:

      
  • Mr Molotov vai komolow vai mikä lie on varmaan ajanut 5-ovisia versioita, sillä nyky-kloffin farkku lienee vertailukelvoton uuden astran wagonin rinnalla... (joka on enempi Passatin kokoinen)

    mutta älä huoli, uusi kloffi farkku tulee jo 2007 - suoraan Mexikon ankarista talvitesteistä :smile:

      
  • Lainaus:
    09.11.2004 klo 08:57 Bertone kirjoitti
    Lainaus:
    08.11.2004 klo 18:26 komolow kirjoitti
    Ajoin uuden Astran jaGolfin ja täytyy myöntää,että jos itse ostaisin ottaisinGolfin paljon miulummin ,parempi ajaa,hilljaisempi ja tilavanpi


    Hmmm, mielenkiintoista... :wink:


    Niinpä, varsinkin kun ainakin omat arviot menivät aika pahasti ristiin. Astra oli ainakin omasta mielestäni Golfia hiljaisempi sekä parempi ajettava. Rengastus tietysti vaikuttaa niin meluun kuin ajettavuuteenkin, vaihtelua varmasti siinäkin jonkin verran...

      
  • Mielestäni HB Golf ja Astra (siis nämä uudet) olivat aika lailla samalla viivalla ominaisuuksiensa suhteen ja molemmissa on liikaa rengasmelua. Astran ulkonäkö (sisältä ja ulkoa) on enemmän makuuni ja hinta/laatusuhde huomattavasti parempi. Tosin Golfissa on todennäköisesti parempi jälleenmyyntiarvo.

    Farmareissa taas ei tällä hetkellä ole minkäänlaista Golf/Astra kilpailua, Astra on etevämpi joka suhteessa. Palataan asiaan sitten 2007.

      
  • Paska ruosteläjä

      
  • Lainaus:
    22.11.2004 klo 18:05 Loeb kirjoitti
    Paska ruosteläjä


    Tuo oli täysin turha/asiaton kommentti ilman mitään todellisuusperää, et varmaan ole tosissasi?

      
  • Lainaus:
    22.11.2004 klo 18:05 Loeb kirjoitti
    Paska ruosteläjä

    Uudet ei ruostu. Vanhimmissa on ruostevikoja.

      
  • Itse olen ajellut 7 vuotta f-mallin farkulla, siihen nähden mitä autoa yleisesti on moitittu, oma auto on pelannut ihan kohtuudella. Uusi farkku on kyllä aivan eri luokkaa joka osa-alueella, laatu on noussut Opeleissakin kovasti muutamassa vuodessa.

      
  • Meillä on yhdeksän vuotta vanha Astra, vikoja ei ole kovin paljon ollut, mutta ei myöskään kovin vähänkään. Ruostetta on tulossa monestakin kohtaa, vielä se ei ole päässyt valtaamaan autoa.

      
  • ruma, kuolevan merkin viimeinen hätähuuto.

      
  • Lainaus:
    24.11.2004 klo 17:12 King Of The Road kirjoitti
    ruma, kuolevan merkin viimeinen hätähuuto.


    Jos uusi on mielestäsi ruma, niin millaisia ovat ne vanhemmat mallit sitten?

      
  • Lueskelin tänään tullutta Tuulilasia ja siinä oli lyhyt juttu Astra turbo Sportista. Ihan hyvä auto varmaan, mutta hinnoittelu jäi ihmetyttämään: viisiovinen 34350 euroa! Samalla hinnalla saisi vaikka Vectra GTS turbon. Varusteista en tiedä, mutta ei kai Vectra turbokaan mikään karvalakkimalli ole. Ja jos tyytyisi Vectran sedaniin saisi Astran hinnalla turbo-Elegancen ja vielä jäisi taskurahaakin.

      
  • Kannattaa huomata, että Astra Turbossa on vakiona mm.
    kääntyvät Xenon valot, säädettävä alusta yms. kalliita
    lisävarusteita, joita ei tietääkseni ole Vectra GTS:ssä ainakaan
    listahinnalla.

    Olen samaa mieltä sikäli, että Astra Turboa pitäisi saada
    esim. Cosmo varustuksella ilman Xenoneita ja säädettävää
    alustaa, jolloin hinnankin luulisi alkavan numerolla 2.

    Jospa tekisivät Astrasta Turboversion Corsan 1.7l 160 hv
    turbo -koneella.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit