"Audi täydellistä rahanhukkaa"

13 kommenttia

Otsikon tokaisun päästi suustaan Bernt Pischetsrieder, Volkswagenin johtaja. Hän sanoi, ettei Audi ole kuin meikattu Volkswagen. Miksi tuhlata Audiin kun pienemmällä rahalla saa saman tuotteen, joskin eri näköisenä?

Olen tästä kyllä eri mieltä: olisin itse valmis maksamaan ekstraa juuri Audin paremmasta imagosta. Lisäksi Volkswagenin muotoilu on sen eräs heikko kohta, Audit ovat paljon komeampia. Kyllä siitä "meikkauksesta" jo maksaakin. Berntin olisi pitänyt sanoa, että Audi on kauneusleikattu Volkkari. Eihän rumat naisetkaan saa samaa suosiota kuin kauniit, vaikka muut ominaisuudet olisivat samalla viivalla.

  
  • PUHUT ASIAA! Saas nähdä miten käy uuden volkkarin kanssa. Saksassa hinnat ovat nousseet "mukavasti" ja noilla hinnoilla voisi enteillä että volkkarikin maksaa kohta saman verran kuin Audi.

    Audi teki oivan vedon tänään. Käy vilkaisemaan audi.fi pro business mallistoja. Onhan hinta kohdallaan jos vertaa vanhaan hinnastoon. Täydellinen hinnasto tullee viikonloppuun mennessä.

      
  • Jep, edellisen sukupolven kauneusleikattu Passat remmivedolla "sopivaan" hintaan...

      
  • Lainaus:
    08.09.2005 klo 08:27 Anders-Simo kirjoitti
    Otsikon tokaisun päästi suustaan Bernt Pischetsrieder, Volkswagenin johtaja. Hän sanoi, ettei Audi ole kuin meikattu Volkswagen. Miksi tuhlata Audiin kun pienemmällä rahalla saa saman tuotteen, joskin eri näköisenä?


    'Unohdit' mainita lähteen missä hän näin lausui. Lausahdushan ei lisäksi nykyisellään päde kuin Golfin ja A3:n kohdalla.

      
  • No kyllä se vaan on niin, että ne kummatkin "autot" ovat rahanhukkaa. Samalla rahalla saat ihan oikean auton ilman vikoja ja takuuhommatkin pelaa...

      
  • Ehdottomasti paras WAG-konsernin tuote on Skoda, sekä laadullisesti, että hinnallisesti. Skoda, kuten myös Seat, kärsii edelleen vanhoista mielikuvista. Skoda Superb peittoaa mennen tullen Volvot, C-Mersut ym. hieman itseään kalliimmat autot. Siltikään kauppa ei käy rajuilman lailla. Miksiköhän?

      
  • Oliskohan kuitenkin, että siinä C-sarjassa ja S60:ssa se työnjälki sisustuksessa ja materiaalit on vielä "jotain ihan muuta" kuin VAG:n halpavankkurissa tai kansansportissa? Ja kummankin vakiovarustelistakin on heti kättelyssä laajempi kuin kummankaan puhumattakaan mitä sieltä jatkolistasta löytyy kun latoo taaloja autotalon kassalle.

    Ei silä, etteikö kummassakin olisi sitä itua, osittain samaa tekniikkaa tai edellisissä "päämerkeissä" esiintynyttä halvemmalla kuin emon päämerkissä tällä hetkellä ja "luksus"versiossa, mutta ei tsekissä(kään) saada valmistettua ihan samanlaista autoa kuin VW halvempaan hintaan, ei ne osat halpene siinä missä tehtaassa ne pultataan kiinni koriin. Hintaero syntyy suurelti niistä materiaaleista ja osista mitä ei ole "halpismallien" käytettävissä. Ulkonäkö saadaan lähemmäksi vaikkapa Audia, mutta ei se silti Audi ole.

    Näin siis paatostaa itse Mersulla ajonsa hoitava :wink:

    [Mie Ite muokkasi tätä viestiä 09.09.2005 klo 09:35]
      
  • Lainaus:
    09.09.2005 klo 07:45 Luu5 kirjoitti
    Ehdottomasti paras WAG-konsernin tuote on Skoda, sekä laadullisesti, että hinnallisesti. Skoda kärsii edelleen vanhoista mielikuvista.


    Kyllä se minusta kärsii myös patavanhoillisesta ja tylsästä ulkonäöstä ja Superbia lukuunottamatta myös heikosta äänieristyksestä... :grin:

    Ja onhan Skodan tekniikka aina vanhempaa polvea kuin Audin ja VW:n, tosin tämä on joskus myös hyvä asia. Luin jostain saksalaisesta aviisista VAG:n sisäisestä vertailusta ja muistelisin, että mainittiin Audin Baijerin tehtaan olevan se, josta tulee konsernin laadukkaimmat autot niin kokoonpanon kuin muunkin laadun suhteen (siellä tehdään ilmeisesti ainakin A8:t ja A6:t).

    [AkiK muokkasi tätä viestiä 12.09.2005 klo 11:42]
      
  • Lainaus:
    09.09.2005 klo 07:45 Luu5 kirjoitti
    Ehdottomasti paras WAG-konsernin tuote on Skoda, sekä laadullisesti, että hinnallisesti. Skoda, kuten myös Seat, kärsii edelleen vanhoista mielikuvista. Skoda Superb peittoaa mennen tullen Volvot, C-Mersut ym. hieman itseään kalliimmat autot. Siltikään kauppa ei käy rajuilman lailla. Miksiköhän?

    Ehkä uuden auton ostajalle jälleenmyyntiarvo on tärkeämpi asia.
    Toinen mahdollisuus on myös imagokysymys. Henkilöllä jolla on varaa ostaa auto (ellei osta pätkällä), valitsee ehkä konsernin muun merkin.
    BMW 525i -04 aj. 26tkm myynnissä. Hinta € 59.900 ja maininta "uusi vastaava € 83.000,- samoilla varusteilla". 26tkm on maksanut arvonalenemana € n. 23.000,- ! 1 v. aikana! Kalliit kilometrit. Sillä "hukkaan menneellä" rahalla saa jo uuden pienemmän auton. Tämä onkin syy miksi toistaiseksi olen hankkinut 2-3 v. vähän ajetun auton.

    www.motorhaus.fi/cardetails.html?car_id=60

    Edit: unohtui mainita tämä BMW ainakin minulle huonona esimerkkinä mikäli ostaa uuden auton. Superb ei tipu hinnassa noin paljon. Mutta se jolla on rahaa, ostaa yleensä muun merkkisen.

    [SixPack muokkasi tätä viestiä 12.09.2005 klo 16:35]
      
  • Lainaus:
    09.09.2005 klo 09:32 Mie Ite kirjoitti
    Oliskohan kuitenkin, että siinä C-sarjassa ja S60:ssa se työnjälki sisustuksessa ja materiaalit on vielä "jotain ihan muuta" kuin VAG:n halpavankkurissa tai kansansportissa?


    Kaikkien kojelauta on muovia ja penkit tekstiiliä, ellei ole varusteluettelosta raksinut epämukavaa nahkajakkaraa. Eli kaikki ihan samaa sontaa.

    Itse en ainakaan anna Volvolle, enkä Mersulle täysiä pisteitä kokoonpanosta. Molemmissa merkeissä on viime vuosina tullut vastaan selkeitä hätäilyyn ja väliinpitämättömyyteen viittaavia oireita aivan liikaa siihen nähden, millainen on autojen imago. Skodassa en moiseen ole (vielä) törmännyt.

      
  • "Kyllä se minusta kärsii myös patavanhoillisesta ja tylsästä ulkonäöstä ja Superbia lukuunottamatta myös heikosta äänieristyksestä...

    Ja onhan Skodan tekniikka aina vanhempaa polvea kuin Audin ja VW:n, tosin tämä on joskus myös hyvä asia."

    Makuasiat ovat makuasioita. Taitavat olla sitten vanhoja hörhöjä ne, jotka Italiassa Octavian muotoilun palkitsivat.

    Uskomus Skodan tekniikan vanhemmuudesta täytynee laittaa kategoriaan "asenteiden vaikutukseen vanhoillisten ihmisten ajattelussa". Kannattanee perehtyä asiaan ennenkuin tuollaista puhuu. Tosin myönnettäköön, että Skodallakin löytyy vanhaa materiaalia, mutta näin lienee muillakin konsernin merkeillä.

      
  • [quote title="12.09.2005 klo 20:25 Luu5 kirjoitti"]
    [quote title="09.09.2005 klo 09:32 Mie Ite kirjoitti"]
    Oliskohan kuitenkin, että siinä C-sarjassa ja S60:ssa se työnjälki sisustuksessa ja materiaalit on vielä "jotain ihan muuta" kuin VAG:n halpavankkurissa tai kansansportissa?


    Kaikkien kojelauta on muovia ja penkit tekstiiliä, ellei ole varusteluettelosta raksinut epämukavaa nahkajakkaraa. Eli kaikki ihan samaa sontaa.

    Itse en ainakaan anna Volvolle, enkä Mersulle täysiä pisteitä kokoonpanosta. Molemmissa merkeissä on viime vuosina tullut vastaan selkeitä hätäilyyn ja väliinpitämättömyyteen viittaavia oireita aivan liikaa siihen nähden, millainen on autojen imago. Skodassa en moiseen ole (vielä) törmännyt.
    ..... Minulla on vielä toistaiseksi mersu C200 kompressor vuosimallia 2002 ajettu 59000km tässä muutamia vastaan tulleita pikku vikoja,ajotietokone, virta avain,kaasurungon läppä ,sammuttaa auton ajossa ilman ennakko varoitusta,lambda anturi,pensapumppu,alatukivarsi,maali on todella heikko ja ohut veholla kerrottiin,että uusiin malleihin on tehty parannus,perä kolisee ja nitisee,ei oikein vastaa kuvaa hyvästä laadusta,tai sitten minulla sattuu olemaan se halpis malli.nyt on tilauksessa halpa kansan auto VW2.0T GTI FSI DSG tämäkin saksalainen,toivottavasti ei samanlaisia vikoja.huolettomia kilometrejä laatuautoilla ajaville, toivottaa entinen mersu kuski.

      
  • Lainaus:
    12.09.2005 klo 11:41 AkiK kirjoitti
    Lainaus:
    09.09.2005 klo 07:45 Luu5 kirjoitti
    Ehdottomasti paras WAG-konsernin tuote on Skoda, sekä laadullisesti, että hinnallisesti. Skoda kärsii edelleen vanhoista mielikuvista.

    Kyllä se minusta kärsii myös patavanhoillisesta ja tylsästä ulkonäöstä ja Superbia lukuunottamatta myös heikosta äänieristyksestä... :grin:


    Mitä meluun tulee, niin en voi sanoa Audi A3 Sportbacia Octaviaa hiljaisemmaksi. Firman parkkipaikalla on molempia, ja vertaamaankin olen päässyt...

    Saattaa tosin olla, että Audin vakiovarusteina olevat litteät teinikumit tekevät siitä meluisamman ja epämukavamman kuin mitä sen tarvitsisi olla.

      
  • Pakko vielä jatkaa oman komenttini perään:

    Saatan hyvinkin hankkia itselleni Audin 50- vuotislahjaksi sitten, kun se aika joskus koittaa. Mutta se auto tulee olemaan Audi Quattro, eikä minua siinä puhuttele se "Audi", vaan se "Quattro".

    Etuvetoisista Audeista en oikein löydä sellaista lisäarvoa, josta haluaisin maksaa. Harkitsin pitkään A3 2.0 TDI:n hankkimista. Parempi tarkastelu osoitti, että auton hinta olisi ollut liki 10.000 € muita samalla 2.0 TDI- moottorilla varustettuja VAG- autoja kalliimpi. Perushintaan ei saanut perusvarusteita, jopa ilmastoinnista olisi pitänyt maksaa lisähinta. Lisäksi olisi pitänyt vaihtaa pois nuo litteät melu- ja tärinärenkaat...

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit