Espoon liikenneympyrässä tulin keltaisen uuden Lamborghini Gallardon perään. Rek. FHA-464. Kyllä, painoin Audin kuskinpuoleisen ikkunan alas. En pettynyt, soundit oli mahtavat, ja kuljettaja antoi koneen laulaa, välillä polkaisi paikallaan valoissa. Mukavat 600 metriä pitkästä aikaa muuten tylsässä liikenteessä.
Kiva, että tuollaisiakin on Suomessa, eikä vain niitä tylsiä Porscheja, jotka ovat olleet samannäköisiä jo 45 vuotta. Mitähän tuollainen pikku-Lambo Suomessa maksaa? 400 000? Taitaa tosin olla Gallardolla tai Murcielagolla veemäinen ajaa Suomen talvessa ja pysäköidä Stadissa lumivallien taakse.... pysyyköhän muuten ikkunat auki pakkasella?
Mikäs sitä on NELIvetoisella talvellakin ajella...
Neljäsataatuhatta, hah. Eihän tuollainen teini-Lambo maksa kuin reilut kakssataatonnia, ja sen verran meikäläiseltä putoaa taskusta joka kerta kun kaivelen nenäliinaa. Sitä paitsi, kyllä aito italialainen Ferrari pesee VAG-Lamborghinin mennen tullen.
Pesee ja pesee. Onneksi joku kuitenkin on sellainen että jos rahaa on niin ei aina osta Ferraria ja kakkosautoksi Mersua. Olisi melko tylsää jos kaikki tekisi kuten Lefa ajattelee. Ja aika tyypillistä että jos joku on ostanut hienon ja erikoisen auton niin suomalaisen pitää heti löytää siitä jotain pahaa sanottavaa. Kateus on hanurista!
Niin no, Lamborghini on kuitenkin Audin komennossa noussut uhkaamaan Ferraria ja on täysveroinen kilpailija "pikkusportillaan" joka ajoi 360:n varhaiseläkkeelle ja Murciélagoa vastaan ei ole vielä "mitään," vai joko "Superamerica" on elossa?
Audi luultavasti saa merkistä "köyttäjäystävällisemmän" tyyliin, että huoltoa varten ei tarvitse purkaa puolta autoa Ferrarin isojen mallien tapaan päästäkseen huoltamaan ainutlaatuisella hintaa mahtisonniaan. Ei se luonne kärsi Porchemaisesta järkevyydestä.
No joo. Kuulemma tossa Lambossa oli juuri eka km-huolto ja lähin merkkihuolto olikin sitten Tukholmassa... Eli huolto on edelleen kovin hankalaa. Mutta laatu on kertoman mukaan vakuuttanut. Mitä nyt takarenkaat meni ekana kesänä, mikä tietysti ei ole auton vika - joidenkin mielestä lienee jopa auton ansio...
Audi luultavasti saa merkistä "köyttäjäystävällisemmän" tyyliin, että huoltoa varten ei tarvitse purkaa puolta autoa Ferrarin isojen mallien tapaan päästäkseen huoltamaan ainutlaatuisella hintaa mahtisonniaan. Ei se luonne kärsi Porchemaisesta järkevyydestä.