Ei kehitystä tapahtunut

6 kommenttia

Viikonloppuna ajelin taksilla. Alle sattui tuore E-mersu. Olin ilahtunut, että nyt pääsee normaalituloinenkin kerrankin hienoon autoon nauttimaan hyvästä kyydistä. Mutta vielä mitä; havaitsin, että tyttäreni 12 vuotta vanha Mitsubishi ( Space Wagon ) kulkee tasaisemmin, pehmeämmin ja mukavammin.

Eipä ole siis mitään kehitystä tapahtunut pieneen ihmisikään, vaikka kyseessä oli vielä saamarin kallis ökyauto. Mersun ohjaus on ehkä tarkempi kuin Mitsussa, mutta vastaavasti Space Wagonin ohjaus taas on miellyttävämpi.

  
  • Olen huomioinut myös E-mesen ominaisuuksia taksin takapenkiltä.

    Penkki on mielestäni kova kuin kirkon penkki. Voisi kuvitella, että taksin asiakkaat istuvat aika lyhyitä matkoja penkillä, niin tuollainen amerikkalaisten autojen tyypillinen "sohva" olisi paljon mukavampi. Lisäksi olin yllättynyt ajomelutasosta. Moottoritiellä 130 km/h ja takapenkiltä oli jopa hankala keskustella kuskin kanssa, piti nojata etteenpäin, jotta kuuli ja tuli kuulluksi. Nämä havainnot on tehty selvinpäin. :grin:

      
  • Lainaus:
    05.07.2004 klo 12:02 Anders-Simo kirjoitti
    Viikonloppuna ajelin taksilla. Alle sattui tuore E-mersu. Olin ilahtunut, että nyt pääsee normaalituloinenkin kerrankin hienoon autoon nauttimaan hyvästä kyydistä. Mutta vielä mitä; havaitsin, että tyttäreni 12 vuotta vanha Mitsubishi ( Space Wagon ) kulkee tasaisemmin, pehmeämmin ja mukavammin.

    Eipä ole siis mitään kehitystä tapahtunut pieneen ihmisikään, vaikka kyseessä oli vielä saamarin kallis ökyauto. Mersun ohjaus on ehkä tarkempi kuin Mitsussa, mutta vastaavasti Space Wagonin ohjaus taas on miellyttävämpi.


    A-S:n lievästä Mersu-vastaisuudesta huolimatta toivon kuitenkin ettei seuraava tilaamani taksi ole 12 vuotta vanha Mitsu. Itselleni kyllä taksimersun kyyti on kelvannut, niin kuin muunmerkisten taksien, joita olen jonkun verran käyttämään työasioissa.

      
  • En ole Mersuvastainen. Kyllä Mersu ihan hyvä auto on. Mutta se objektiivisuuden puute, jolla usein ihmiset Mersua arvioivat kieltämättä välillä kyllästyttää: luullaan, että kyseessä on jokin poikkeuksellisen erinomainen tuote, vaikka monet muutkin valmistajat tekevät vähintään yhtä hyviä autoja.

      
  • Olenkohan ollut saman mersun kyydissä? Viimeksi perjantaiyönä (työmatka-ei baarikänni) olin E'n kyydissä. Ihastelin auton hiljaisuutta, mukavan laadukkaita materiaaleja ja ergonomiaa ja varsinkin automaatin sulavuutta. Hieno peli !!

    En ole ajanut mutta kyydissä ollessa mieleen on jäänyt todella laadukkaan auton leima. :tongue:

      
  • Lainaus:
    05.07.2004 klo 15:14 VTEC kirjoitti
    Olenkohan ollut saman mersun kyydissä? Viimeksi perjantaiyönä (työmatka-ei baarikänni) olin E'n kyydissä. Ihastelin auton hiljaisuutta, mukavan laadukkaita materiaaleja ja ergonomiaa ja varsinkin automaatin sulavuutta. Hieno peli !!

    En ole ajanut mutta kyydissä ollessa mieleen on jäänyt todella laadukkaan auton leima. :tongue:


    Kyllä varmaan samanlaisella autolla A:S:n kanssa ajanut, nimittäin karkealla päällysteellä renkaat laulaa, vaikka muuten antaakin laadukkaan kuvan. Sama vaiva tuntuu toisillakin premium-merkeillä (Audi, Volvo, Saab), tosin rengastuksella on myös merkityksensä, itselläni on C-mersun alla Continentalit, jotka laulavat karkealla tiellä aika lailla, vaikka muuten on todella hiljainen auto.


      
  • Lainaus:
    05.07.2004 klo 14:45 Anders-Simo kirjoitti
    En ole Mersuvastainen. Kyllä Mersu ihan hyvä auto on. Mutta se objektiivisuuden puute, jolla usein ihmiset Mersua arvioivat kieltämättä välillä kyllästyttää: luullaan, että kyseessä on jokin poikkeuksellisen erinomainen tuote, vaikka monet muutkin valmistajat tekevät vähintään yhtä hyviä autoja.


    Tuo objektiivisuuden puute on ehkä aikamoinen yleistys. Veikkaanpa että se niiden ihmisten, jotka ajavat muulla merkillä, kuvitelma mitä mersumiehet ajattelevat.

    Itselleni (käytetyn) hankinnan perusteena oli yleinen laatu, kestävyys, ja sopiva varustelu sekä pieni arvonaleneminen. Niin liikenteessä käyttädyn niin kuin ennenkin: En suorita kiihdytysajoa liikennevaloissa, en ohittele turhan takia, minua velvoittavat punaiset valot ja kärkikolmiot jne. Ehkä nykyään olen vieläkin kohteliaampi kuski kuin ennen, johtuen automaattivaihteistosta: on aikaa seurata liikenettä, päästää ihmiset suojatien yli osoittamalla sen ajoissa jne. Nämä seikat eivät ole tietenkään automerkistä kiinni, vaan varustelusta.

    Jos mennään yleistyksiin, niin yksi tietty autommalli ei tunnu kauaa viihtyvän perässäni, vaan ohi on päästävä heti kun on mahdollisuus. En sano mikä merkki ja malli se on, sillä en yleistä sitä, että kaikki sen mallin käyttäjät ovat sellaisia.


      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit