Ilmastointi ja kattoluukku

5 kommenttia

Onko kattoluukkujen määrä vähentynyt kun nykyisissä autoissa on ilmastoinnit? Tyhmä kysymys mutta asia on hieman askarruttanut minua. :confused:

  
  • Mulla on lisääntyny karvanopat ikkunoissa.

      
  • jos ajatellaan kattoluukun funktiota, niin olettaisin, että kattoon haluttaisiin reikä ainoastaan pakottavissa tarpeissa. Ilmastointi on varmaan vähentänyt luukun tarvetta. Ite en ole ilmastoinnillisen auton hankinnan jälkeen koskaan harkinnut moista räppänää katolle.

      
  • Kyllähän on selvää että ilmastointi on vähentänyt kattoluukun tarvetta. Itse kuitenkin pidän kattoluukkua auki, ja ilmastointia pienemmällä. Näin vetoa on vähemmän, ja autossa parempi 'ilma'.

    Lisäksi kattoluukun kautta tulee aika paljon valoa, myöskin silloin kun luukku on kiinni. Aurinkosuojanhan saa paikalle aina kun tarvitsee.

    En ole valmis maksamaan kattoluukusta hirveitä, mutta kyllä se vaan mukava on. Samaan tapaan kuin joidenkin mielestä sadetunnistin, vakionopeuden sätö yms. Makuasioita.

      
  • Jotkut pitää sitä ihan tyylin takia... huvittavaa. :smile:

      
  • Minulla on ollut molemmat varusteet jo viitisen vuotta. Kattoluukku tuo valoa ja ilmavirta poistaa matkustamosta tunkkaisuuden tunteen. Ainakin niissä kahdessa BMW:ssä, jotka minulla on ollut ilmastointi ja kattoluukku toimivat mainiosti yhteen. Ainoastaan suorassa kuumassa auringon paisteessa ei kattoluukkua kannata pitää kokonaan auki.

    Ps. Myös etelän-matkoilla kannattaa huoneiston ilmastointi "virittää" siten, että ilmastointi toimii myös parvekkeen oven olessa auki. Ilmastoinnin kuivaama ilma paranee näin oleellisesti. :sunglasses:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit