Toyota Yaris SEDAN

8 kommenttia

http://www.canadiandriver.com/testdrives/07yaris_sdn.htm

Amerikan mantereella autossa kuuluu olla konttiperä, muuten autolle nauretaan. Siksipä Toyotan uutuusmalli Yariskin on saanut kyttyrän peräänsä. Aika rumilus, eikö?

Ehkei minun tarvitsekaan ymmärtää, mitä järkeä on tehdä kompakti B-segmentin auto ja sitten hitsata siihen peräkontti kiinni, että saadaan siitä C-segmentin ( Corolla ym. ) auto, johon luokkaan valmistajalla jo on olemassa tarjolla auto... eli miksei ostaa suoraan Corollaa sen sijaan, että ostaisi Yariksesta tehdyn Corollan? Sedan-Yariksellakin on mittaa jo pitkälle yli neljä metriä joten se lienee Corollan suora kilpailija.

Tosin kyllähän näitä maita on, joissa autossa pitää olla konttiperä: USA, Kanada, Irlanti, Venäjä, Suomi, Kiina... ehkä Amerikan mantereelle kehitetään pian konttiperäinen Mini ja konttiperäinen Smart ForTwo...

Tai sitten olen vain kade, kun omassa autossani ( Citikka C2 VTR ) ei ole konttiperää....

  
  • Kyllähän tuo peräkontti on hyvä matkatavaroita varten. :smile:
    Ikinä en ole ostanut "katkaistua" mallia, aina joko sedan tai farmari. :sunglasses:

      
  • Lainaus:
    15.04.2006 klo 23:04 JOXA kirjoitti
    Kyllähän tuo peräkontti on hyvä matkatavaroita varten. :smile:
    Ikinä en ole ostanut "katkaistua" mallia, aina joko sedan tai farmari. :sunglasses:


    Sedan on tosi näppärä kun sinne yrittää laittaa vaikka lastenrattaita tai jotain muuta korkeutta vaativaa :smile: Coupeissa tai hb:ssä sentään takapenkkejä kaatamalla autoon mahtuu vaikka puutarhatuolit, mutta sedaniin kun ne laittaa niin pitää ensin sahata jalat poikki ja lyhentää hieman tuolien selkänojaakin.

      
  • Onhan nuo sedaniinkiin mahtuneeet kun on on ollut keskikokoiset sedanit aina. Takapenkki ikävä kaataa jos siellä on matkustajia! :sunglasses:

      
  • Lainaus:
    17.04.2006 klo 23:06 JOXA kirjoitti
    Onhan nuo sedaniinkiin mahtuneeet kun on on ollut keskikokoiset sedanit aina. Takapenkki ikävä kaataa jos siellä on matkustajia! :sunglasses:


    Mihin sedaniin mahtuu esim muovinen puutarhatuoli, joka ei mene kasaan? Minä en ole moiseen ihmeeseen vielä törmännyt, mutta kai niitäkin markkinoilla on, esim Volvon s80:sen tai s60 tilat ei riitä, ei myöskään jettan, ei meganen, ei Focuksen ja hmmm mitäs muita olen käyttänyt viime vuosina, niin Octaviaan ei mahdu. Niin ja tuo tuoli nyt oli vaan esimerkki...Rattaat toki saattakin sopia aika moneen sedaniin.

      
  • Lainaus:
    18.04.2006 klo 14:13 Warcraft kirjoitti
    Mihin sedaniin mahtuu esim muovinen puutarhatuoli, joka ei mene kasaan? Minä en ole moiseen ihmeeseen vielä törmännyt, mutta kai niitäkin markkinoilla on, esim Volvon s80:sen tai s60 tilat ei riitä, ei myöskään jettan, ei meganen, ei Focuksen ja hmmm mitäs muita olen käyttänyt viime vuosina, niin Octaviaan ei mahdu. Niin ja tuo tuoli nyt oli vaan esimerkki...Rattaat toki saattakin sopia aika moneen sedaniin.


    Octaviasta ei ole sedania, vain hatchback ja farmari. Olisiko ollutkin Fabia?

    Anteeksi, olihan Octaviasta sedan, noin v. 1960, mutta siitä ei tainnut olla kyse.

      
  • Itse en ikinä ostaisi "tumppi" autoa. Jos on suurempaa rahtitavaraa kuljetettavana ne voi laittaa peräkärryyn. Onhan ne pikkusedanit tietysti huvittavan näköisiä, kuten pikkuautot yleensäkin.

      
  • Lainaus:
    18.04.2006 klo 14:53 Jube kirjoitti
    Lainaus:
    18.04.2006 klo 14:13 Warcraft kirjoitti
    Mihin sedaniin mahtuu esim muovinen puutarhatuoli, joka ei mene kasaan? Minä en ole moiseen ihmeeseen vielä törmännyt, mutta kai niitäkin markkinoilla on, esim Volvon s80:sen tai s60 tilat ei riitä, ei myöskään jettan, ei meganen, ei Focuksen ja hmmm mitäs muita olen käyttänyt viime vuosina, niin Octaviaan ei mahdu. Niin ja tuo tuoli nyt oli vaan esimerkki...Rattaat toki saattakin sopia aika moneen sedaniin.


    Octaviasta ei ole sedania, vain hatchback ja farmari. Olisiko ollutkin Fabia?

    Anteeksi, olihan Octaviasta sedan, noin v. 1960, mutta siitä ei tainnut olla kyse.


    Se oli itse asiassa Superb. Meillä on toisena autona Corolla sedan ja sillä ei rehellisesti sanottuna ole mitään virkaa tavarankuljetuksessa, muuten ihan ok peli. Joissain maissa autossa täytyy olla perä kuten Kreikassa, Venäjällä ja Suomessa.

      
  • Tarkoitin lähinnä lastenrattaita ja -vaunuja, siis hyvin mahtuneet sedaniin takapenkkiä kääntämättä! :sunglasses:
    Toisaalta, mahtuu ainakin 2 puutarhatuoliakin, enemmänkin jos saa "pinottua", siis normaalikokoiseen sedaniin! :smile:
    Sedaniin menee toisaalta uskomattoman pitkää tavaraa jos kääntää myös etupenkin, kait jotain yli 3m pitkä? :sunglasses:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit