Corolla Verso vs Grand Scenic vs 307 SW

37 kommenttia
2»
  • Lainaus:
    05.02.2005 klo 11:20 Anders-Simo kirjoitti
    Nyt kun tekniset seikat on käsitelty, haluaisin taiteilijana kiinnittää huomiota esteettisiin puoliin ja erityisesti Sceniciin poikkeukselliseen rumuuteen, joka saa minut aina suhtautumaan epäilevästi sellaisen auton omistajan kykyyn hahmottaa maailmaa.

    Makuasia. Itse pidän Scenicin muotoilua onnistuneena ja raikkaan omaperäisenä jos verrokiksi laitetaan vierelle vaikka se Toyotan Corolla Verso. Renault on rohkeasti omaperäinen ja olemukseltaan harkitun tasapainoinen, kun taas Corolla tukeutuu liikaa tasapaksuun ja yllätyksettömään muotoiluun, jota on sitten yritetty rikkoa muutamilla Toyotan mittakaavassa "rohkeilla" yksityiskohdilla. Scenicissä auton vahva identitettiin korvaa pienet kikkailut. On vain vahva olemus eikä mitään "ylimääräistä". Sama pätee esim. Opel Astraan, niin kuin myös muutamiin muihinkin.

      
  • Minulla oli tuo ryhmä koeajossa, sillä erotuksella, että Corolla ei ollut Verso ja Scenicin tilalla oli Megane. Sen perusteella seuraavaa:
    -Toyotassa lyhyt (155cm) avovaimoni ei saanut edes siedettävää ajoasentoa. Penkin etureuna oli pohkeissa kiinni. Minua ihmetytti tyhjäkäynnin seilaaminen välillä 600-1200rpm. Lisäksi rengasmelu oli sietämätömmän kova. Se kuului puhelimessa puhuessani kaverillekkin.
    -Peugeot oli tasainen kaikilla osa-alueilla, muttei myöskään millään tavalla "sytyttänyt". Kattoikkuna vaatii lämppäriltä lisätehoja, mutta koeajon aikana ulkolämpötila oli noin +10. Tuolloin auto ei tuntunut mitenkään erityisen kylmältä. Kattoikkunan eteen saa verhoilulevyn, joka vähentää lämpöhäviöitä. Ajettavuudeltaan vain aavistuksen Renaultia jäljessä.
    -Renault oli sekä minun, että avovaimoni ehdoton valinta. Persoonallinen muotoilu, viiden tähden kolariturvallisuus ainoana tuossa ryhmässä, sekä uudemmat tekniset sovellukset (mm. avaimettomuus) olivat selkeitä Renaultin valtteja.

      
  • Lainaus:
    28.02.2005 klo 10:59 Luu5 kirjoitti
    Minulla oli tuo ryhmä koeajossa, sillä erotuksella, että Corolla ei ollut Verso ja Scenicin tilalla oli Megane. Sen perusteella seuraavaa:


    Ihan hyvä, mutta tuosta ei voi kyllä aiheeseen liittyen päätellä juuri mitään. Verso on täysin eri auto perinteiseen Corollaa verrattuna, samoin Scenic verrattuna Meganeen.

      
  • Eikö tuo Corolla ja Corolla Verso ole kuitenkin samaa tekniikkaa eri paketissa? Samoin Megane ja Scenic?

      
  • Lainaus:
    28.02.2005 klo 15:18 Luu5 kirjoitti
    Eikö tuo Corolla ja Corolla Verso ole kuitenkin samaa tekniikkaa eri paketissa? Samoin Megane ja Scenic?


    Meganella ja Scenicillä voi olla enemmän yhteistä, mutta Verso on aivan oma mallinsa. Tekniikkakaan ei ole samaa kuin pieneltä osin. Verso eroaa ajoltaan edukseen tavallisesta Corollasta pidemmän akselivälinsä ja hydraulisen ohjaustehostimesa ansiosta. Melutasokin on kohtuullisempi, ei tosin aivan yhtä alhainen kuin Scenicissä.

      
  • Lainaus:
    27.02.2005 klo 22:27 Ryne kirjoitti
    No jos multa kysytään niin Verso.Ainakin näin "pohjoisessa" asuvana riittää kun katselee ympärille niin näkee miksi ranskalaiset on tien poskessa kuin ranskanperunat grillin penkassa launtai yönä heti kun on vähän pakkasta.


    Suomessa myytävät Renaultit eroavat talvivarustukseltaan huomattavasti keskieuroopassa myytävistä. Enpä usko että Scenic pakkasella sen helpommin tien poskeen jää kuin Corolla Versokaan.

      
  • Ovatko nämä pienet tila-autot kasvattaneet kokoa? Esimerkiksi vanha kunnon Scenic, eihän se ole kauheasti kasvanut vuosien mittaan.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit