Volkswagen Passat 2005

85 kommenttia
2
  • Lainaus:
    17.02.2005 klo 08:51 wxyz kirjoitti
    Hinta-arvaus Suomeen:

    Passat 1,6 FSI Comfortline 28,800e
    Passat 2,0 FSI Comfortline 32,900e

    Kuukauden sisällä saamme varman tiedon, kun ennakkomyynti Suomessa alkaa.


    Oma hintaarvio kohoaa vielä "hieman" ylemmäs:

    Passat 1,6 FSI Comfortline 30,900e
    Passat 2,0 FSI Comfortline 34,900e

    Tuulipukutoppatakkikarvalakit joutunevat pähkäilemään kovasti ellei Ocu II ole jo hankittuna/-ssa.

    Taikka sitten VW-kansa ainakin täällä Pohjoses päin on kovasti odottanut uutta VW-sedania - maksavat jopa VAG-brändin sisäisen arvojärjetyksensa mukaan euroja, niin ei taida löytyä vaihtoehtoja...

      
  • Halvin varustelutaso volkkareissa alkaa olla trendline näin ainakin Golfissa on eli Firstlineä ei enää ole vaan se on korvattu paremmin varustellulla hinnat alkaen mallilla eli Trendlinellä

      
  • Trendlineen sisältyy esim 6vxairbag, asr, ajotietokone

      
  • Eikös trendline ole kuitenkin kalliimpi paketti kuin comfortline, eli comfortline olis halvin mahdollinen. :tongue:

      
  • Dieselmalli alkaen hinnat Saksassa € 24.010,-

      
  • Trendline ei todellakaan ole kalliinpi kuin Comfortline. Golfissa,Borassa,Polossa ja Touranissa ainakin on varustelutaso mennyt näin että halvin on Firstline, sitten on Trendline ja kallein on Comfortline. Borasta on jääneet nuo kaikki varustelutasot pois ja ainut varustelutaso on X-line (siis tässä nyk. mallissa). Golfissa ja Touranissa halvin varsutelutaso on Trendline eli Firstlineä ei enää ole. Golfin Gti varustelutaso on sitten oma lukunsa. Golfista löytyy myös Comfortline ja Sportline varustelutaso.
    Passatissa on halvin Firstline, sitten trendline, sitten comfortline, Highline (kallein) siis tässä nykyisessä Passatissa. Golfin Trendline varustelutaso sisältää mm. ajotietokoneen, asr, abs, 6xairbag, sähköpeilit(myös lämmitys),sähkölasit(s.lasit edessä sekä takana), cd-soitin kuudella kaiuttimella, turvavyömuistutin,5xpääntuet (edessä aktiiviset), 5xkolmipistevyöt, 12v pistorasia jne. Comfortiline on Trendlineä 1000 euroa kalliimpi ja siinä on noitten lisäksi mm. 2x12v pistorasia, ajovaloissa cominhome-toiminto&tunnelivalaistus, valaistuapukuskin jalkatila, sadetunnistin, vakionopeudensäädin, automaattisesti himmenevä taustapeili, ristiseläntuen säädöt,apukuskin korkeuden säätö, lehtitaskut penkkien selkänojissa, takakyynärnoja suksiluukulla, plyysiverhoilu, ovissa ja kojelaudassa "titaani"somisteet ja alumiinivanteet. Dieseleisssä vakiovarusteeksi kuuluu kaikissa varustelutasoissa lisäksi lisälämmitin. että pikkasen on noitten volkkareiden varustelutaso parantunut jostain 90-luvulta tai jopa hieman 2000-luvun alustakin. Tosin kyllä noi volkkarit on huomattavasti kalliimpiakin nykyään kuin joskus 1990-1999.

    [jannu78 muokkasi tätä viestiä 18.02.2005 klo 13:41]
      
  • Uusi Passat on takuulla sisätiloiltaan suurempi kuin E-sarjan Mercedes.
    Lisäksi VW on lanseeraamassa "Passat Coupé"-mallia, aivan kuin Mercedes teki "E-coupén" eli CLS-sarjan:
    http://www.auto-motor-und-sport.de/d/75832/d_ams_fotoshow_detail?skip=4
    Taitaa olla niin, että Audi haastaa "urheiludivisioonassaan" BMW:n ja VW M-B:n.

      
  • Lainaus:
    19.02.2005 klo 16:19 MatLog kirjoitti
    Uusi Passat on takuulla sisätiloiltaan suurempi kuin E-sarjan Mercedes.
    Lisäksi VW on lanseeraamassa "Passat Coupé"-mallia, aivan kuin Mercedes teki "E-coupén" eli CLS-sarjan:
    http://www.auto-motor-und-sport.de/d/75832/d_ams_fotoshow_detail?skip=4
    Taitaa olla niin, että Audi haastaa "urheiludivisioonassaan" BMW:n ja VW M-B:n.


    Tässä linkkejä sisätilamittoihin:
    VW Passat: http://showrooms.volkswagen.de/vwcms_publish/vwcms/master_public/showrooms/de/passat/Der_neue_Passat/highlights/komfort.frameset_outer.html
    ja sieltä Zahlen & Fakten -> Technische Daten

    MB E: http://www.mercedes-benz.de/content/germany/mpc/mpc_germany_website/de/home_mpc/passenger_cars/home/products/new_cars/e-class_saloon/0.html ja tekniset tiedot: http://www.mercedes-benz.de/content/media_library/germany/mpc_germany/de/mercedes-benz_deutschland/personenwagen/home/produkte/neufahrzeuge/e-klasse/e-klasse_limousine/modelle___technische/technische_daten_de0.object-Single-MEDIA.tmp/e-klasse_limousine_technische_daten.pdf

    Sisätilojen korkeudessa edessä ero on MB:n hyväksi +20mm, takana korkeudet ovat samat. Ulkoleveydessä MB voittaa +2mm. Sisällä kyynerleveydessä VW puolestaan +12/+57mm. Se tarkoittaa myös, että VW:ssä istutaan +7/+29.5mm lähempänä kylkeen puskevaa autoa.

      
  • Ettei vaan Passatilla käy kuten Vectralla, eli uusi malli, nostetaan hintoja liikaa, kauppa ei käy. Tosin Vectralla on tainnut ruveta käymään farmarin myötä.

    Vaikka auto kasvaakin, mielletään se ns. Avensis-luokkaan, eli vaikea siitä mitään premium-hintaa on repiä..

      
  • Lainaus:
    19.02.2005 klo 19:54 Ammattilainen kirjoitti
    Vaikka auto kasvaakin, mielletään se ns. Avensis-luokkaan, eli vaikea siitä mitään premium-hintaa on repiä..

    Niin koko ei tee premiumia. Jännää kun nykyiset alemman keskiluokan autot ovat vanhojen ylemmän keskiluokan autojen kokoisia.

      
  • Lainaus:
    19.02.2005 klo 19:54 Ammattilainen kirjoitti
    Ettei vaan Passatilla käy kuten Vectralla, eli uusi malli, nostetaan hintoja liikaa, kauppa ei käy. Tosin Vectralla on tainnut ruveta käymään farmarin myötä.

    Vaikka auto kasvaakin, mielletään se ns. Avensis-luokkaan, eli vaikea siitä mitään premium-hintaa on repiä..

    Saksassa, joka ilman muuta on Passatin päämarkkina-alue, uuden Passatin lähtöhinnat eivät nouse yhtään, eli lähdetään tasan samoista hinnoista kuin nyky-Passatkin.
    Mielenkiintoista on lisäksi, että vaikka auto on selvästi edeltäjäänsä suurempi, omapaino ei ole noussut. Korin jäykkyys on kuitenkin kasvanut 57 % valmistajan ilmoituksen mukaan, eli suurlujuusteräksiä on käytetty paljon.

    Tuosta sivutörmäysjutusta: eikö se sivusta tuleva auto ole KAUEMPANA matkustajasta, jos auto on leveämpi, ts. matkustaja istuu kauempana laidasta? "Kuori" on kylläkin ohuempi, mutta ne suurlujuusteräkset... Kolaritestit kertovat sitten lopullisen totuuden.

    [MatLog muokkasi tätä viestiä 19.02.2005 klo 21:09]
      
  • Lainaus:
    19.02.2005 klo 16:19 MatLog kirjoitti
    Taitaa olla niin, että Audi haastaa "urheiludivisioonassaan" BMW:n ja VW M-B:n.


    No tiedä häntä. VW:n on pitänyt jo Phaetonin myötä haastaa noita Premium-autoja, mutta p:lleen on mennyt kuin entisen miehen mäenlasku. Muutaman Phaetonin ne ovat saaneet myytyä Brysseliin EU:lle edustusautoksi mutta juuri muita en olekaan nähnyt.

    Saksassa MB:n omistajakunta tuskin lämpenee kansanautolle, ja samaa epäilen Suomessakin.

    Passatista ei tehdä varsinaista haastajaa MB:lle tai BMW:lle, sen kertoo jo se että tässä uudessa on ilmeisesti kone taas VW-perinteen mukaan poikittain (Audissahan on pitkittäin). Kun motti on poikittain, ei konetilaan mahdu mitään suurta moottoria, kuten A6:n konepellin alle menee. Tilaa saadaan kyllä matkustamoon enemmän.

      
  • Piirimyyjän arvio uuden Passatin hinnoista on noin 3000 euron nousu nykyiseen verrattuna läpi koko malliston. :cry:

      
  • Lainaus:
    20.02.2005 klo 00:06 AkiK kirjoitti
    Lainaus:
    19.02.2005 klo 16:19 MatLog kirjoitti
    Taitaa olla niin, että Audi haastaa "urheiludivisioonassaan" BMW:n ja VW M-B:n.



    No tiedä häntä. VW:n on pitänyt jo Phaetonin myötä haastaa noita Premium-autoja, mutta p:lleen on mennyt kuin entisen miehen mäenlasku. Muutaman Phaetonin ne ovat saaneet myytyä Brysseliin EU:lle edustusautoksi mutta juuri muita en olekaan nähnyt.

    Saksassa MB:n omistajakunta tuskin lämpenee kansanautolle, ja samaa epäilen Suomessakin.

    Passatista ei tehdä varsinaista haastajaa MB:lle tai BMW:lle, sen kertoo jo se että tässä uudessa on ilmeisesti kone taas VW-perinteen mukaan poikittain (Audissahan on pitkittäin). Kun motti on poikittain, ei konetilaan mahdu mitään suurta moottoria, kuten A6:n konepellin alle menee. Tilaa saadaan kyllä matkustamoon enemmän.

    Miten suuri moottori sinne pitäisi mahtua? Volvoon mahtuu rivikuutonen ja V8, ja kaiken lisäksi VW:lla on VR-moottoreita, jotka ovat sekä kapeita että lyhyitä. Pitkittäismoottoriksi suunnitellun voimanlähteen voimansiirto ei toki käy, joten muutostöitä on tehtävä.

      
  • Uskoisi Passatin kokoiseen autoon riittävän 250 hv. Kyseessä on tavallinen perheauto. Tehokkain dieselversio taisi pumpata 170 hv. Diesel vs. bensa löytyi mielenkiintoinen vertailu joku TM -04.

    150 hv diesel on nopeampi, tehokkaampi kuin 200 hv bensa-turbo!
    Vääntömomentista kaikki tulee, ei riitä 200 hv jos alavääntöä ei ole tarpeeksi. Dieselissä alavääntöä on aina enemmän kuin bensakoneisessa. Siitä huolimatta, että bensaturobo olis ns. vääntävä, se ei silti riitä. Massa lähtee väännöllä ripeästi liikkeelle. Taitaa olla niin, jos haluat sporttisen auton tänä päivänä - on se diesel, tai diesel-hybridi jossa vääntöä on, kuten Astran konsepti 1,7 Td + aähkömoottorit, 0-100 mennään alta 8 sek. Keskikulutus jää alle 4 litran silti koko ajan. Ajamisesta tulee hauskaa myös, kuten sen täytyy aina ollakin, liikennesääntöjä, jne, jne. huomioiden.

    Vakiokirjoittajat voisivat ottaa käyttöön lyhennetyn version kaikesta mitä liikenteeseen kuuluu, säännöt jne. Lyhenne voisi olla TeeCee, jolloin automaattisesti tiedämme mitä asia pitää sisällään ja mitä tulee noudattaa ja mitä kukin tarkoittaa sillä! TeeCee voisi vaikka itse hyväksyä asian? Selvinnee maanantaina.

      
  • Lainaus:
    20.02.2005 klo 08:40 Sulo Vilen kirjoitti
    Piirimyyjän arvio uuden Passatin hinnoista on noin 3000 euron nousu nykyiseen verrattuna läpi koko malliston. :cry:

    Tuo on kohtuullinen kun tilaa on tullut paljon lisää ja tavaratilaa ja jos siihen tulee joitain uusia varusteita.

      
  • Lainaus:
    20.02.2005 klo 12:02 Tuomas kirjoitti
    Lainaus:
    20.02.2005 klo 08:40 Sulo Vilen kirjoitti
    Piirimyyjän arvio uuden Passatin hinnoista on noin 3000 euron nousu nykyiseen verrattuna läpi koko malliston. :cry:

    Tuo on kohtuullinen kun tilaa on tullut paljon lisää ja tavaratilaa ja jos siihen tulee joitain uusia varusteita.

    Päinvastoin on kohtuutonta asiakkaita kohtaan nostaa hinta! Jo tässä samassa threadissä on mainittu, että Passattien hinnat eivät nouse yhtään Saksassa. Kerro yksi argumentti miksi hinnat nousisivat Suomessa?

    Siinäpä se - ei ole syytä. Autovero on laskusuunnassa, kuljetukset eivät takuuvarmasti nouse € 3000/auto. Vilen & Co. menee vain piirimyyjälle, joka kokeilee kepillä jäätä, ja sanoo kuten asia on. Yksi menetetty korkeakatteinen kauppa tarvitsee 2 uutta kauppaa jotta kuroisi eron kiinni alkuperäiseen tavoiteltuun. Mikäli piirimyyjä ei osaa laskea, sahaa kauppa edestakaisin. Tyytyisivät aikaisempaan katteeseen ja kauppa käy. Tietoisena hinnoista Saksassa, on päinvastoin huijausta nostaa asiakkaalle hinta vain siksi että auto on uusi malli.

      
  • Lainaus:
    20.02.2005 klo 00:06 AkiK kirjoitti
    No tiedä häntä. VW:n on pitänyt jo Phaetonin myötä haastaa noita Premium-autoja, mutta p:lleen on mennyt kuin entisen miehen mäenlasku. Muutaman Phaetonin ne ovat saaneet myytyä Brysseliin EU:lle edustusautoksi mutta juuri muita en olekaan nähnyt.

    Kokeilin konfiguroida oman Phaetonin saksan weppisivuilta.
    V10 TDI 740Nm VÄÄNTÖÄ. Navigaattorit, etäisyydenpitotutkat, yms. premium varusteet. Hinta saksassa 103 000 euroa. Voisiko tuo olla syy siihen ettei niitä niin paljoa mene edes saksassa. Suomeen noita ei ilmeisestikään kannata tuoda koska ei täällä kovin monella ole varaa sijoittaa 200 000 euroa (veroineen) autoon..

    On aivan turha selittää etteikö Phaeton olisi premium luokan haastaja. Kyllä tuo auto antaa ominaisuuksiensa puolesta erittäin kovan haasteen esim: BMW:n 700 sarjalle.

    Tuossa on TopGearin koeajokokemukset vuoden 2002 tukevimmasta bensaversiosta:

    -----------------------
    Keen to see how fast it would go, I climbed aboard and turned the key. Nothing happened. ?It's broken,? I said to Burnt. ?No?, he replied patiently, ?it's already running?. This thing, believe me, is as quiet as a U-boat. But it's as fast as a V2 rocket.

    On a long, straight piece of road, I buried my foot in the throttle and, presumably, the gearbox kicked down. I never felt it happen and nor did I hear anything. But the rev counter jumped, so I knew something had gone on, and then the speedo went berserk. It was reading 320kmh and that equates to a phenomenal 200mph. What's even more phenomenal is that everything was so serene, so stable and so unfussed that I still had the ability do the conversion maths in my head.

    Apparently, the reason why a Mercedes S-Class starts to feel a little hectic at really high speeds is because its air suspension is just that. The Phaeton also rides on air but lateral movement is restricted by some kind of metallic jacket. I can't say I really understood. I was still too amazed by the results.
    -----------------------
    Kaveri kepitti Phaetonilla 320km/h ja nopeudesta huolimatta tilanne oli niin 'seesteinen' ja rauhallinen että päässälaskumatikkaakin pystyi samalla harrastamaan.. Jeps noin 200 mailia tunnissa. :grin:

    Ai niin.. Kyyti oli parempaa kuin S-sarjan mersussa. :tongue: . Ja nuo TopGearin jätkät ovat kyllä ajaneet hieman useampia ja arvokkaampia autoja kuin meidän TM:n testikuskit. :tongue:

      
  • Lainaus:
    20.02.2005 klo 15:11 SixPack kirjoitti

    Päinvastoin on kohtuutonta asiakkaita kohtaan nostaa hinta! Jo tässä samassa threadissä on mainittu, että Passattien hinnat eivät nouse yhtään Saksassa. Kerro yksi argumentti miksi hinnat nousisivat Suomessa?

    Niin jos mikään ei muutu on se epäreilua. Jos autoissa olisi eri varusteet tilanne olisi toinen. Saksassa on kai laitettu hintakin erityisen alas. Suomessa ei ikinä tehdä sellaista, vaan hinta laitetaan ylös.

      
  • Lainaus:
    21.02.2005 klo 13:07 Tuomas kirjoitti
    Lainaus:
    20.02.2005 klo 15:11 SixPack kirjoitti

    Päinvastoin on kohtuutonta asiakkaita kohtaan nostaa hinta! Jo tässä samassa threadissä on mainittu, että Passattien hinnat eivät nouse yhtään Saksassa. Kerro yksi argumentti miksi hinnat nousisivat Suomessa?
    Niin jos mikään ei muutu on se epäreilua. Jos autoissa olisi eri varusteet tilanne olisi toinen. Saksassa on kai laitettu hintakin erityisen alas. Suomessa ei ikinä tehdä sellaista, vaan hinta laitetaan ylös.

    Tuomas; hintoja ei laiteta, ei laiteta ylös eikä alas. Piirimyyjien hinnat perustuvat johonkin, auton ostohinta, kuljetukset + autovero jonka päälle lasketaan alv. , rekisteröinti, luovutus € n. 500. Myyjän kate on X ekiä. Mikä näistä on ½ - 1 v. aikana muuttunut?

    Vasta jos piirimyyjä nostaa auton hintaa € 3.000,- silloin voidaan puhua "joo...laitethaan tohon nyt toi kolomekiloekiä piälle". Ottaisin ennemmin € 3K varusteita, lämmittimiä, renkaita jne. Tottakai kuka tahansa nostaa hintaa jos joku esittää tyhmiä. Toivoisi VW:n ja muiden piirimyyjien olevan tietoisia siitä, että asiakkaatkin osaavat laskea, osaavat netistä katsoa mitä auto maksaa valmistusmaassa.
    Henkilö joka omaa välttävänkin laskutaidon osaa ynnätä nämä asiat.

      
  • Ajattelin vaan sitä että valmistaja ja maahantuojan tarkastamaa hintaa, että eikös ne sen hinnan päätä ja sitten päälle tulee ne "muut pikkujutut"?

      
  • Lainaus:
    20.02.2005 klo 18:22 Hezaurus kirjoitti
    On aivan turha selittää etteikö Phaeton olisi premium luokan haastaja. Kyllä tuo auto antaa ominaisuuksiensa puolesta erittäin kovan haasteen esim: BMW:n 700 sarjalle.


    Niinpä niin, olen samaa mieltä, mutta se ei ole tuossa segmentissä olennaista. Olennaista on status, ja sitä ei VW:ssä ole. Myy todella heikosti Saksassa, häviää erittäin selvästi esim. sisarelleen A8:lle. Ja Amerikassa kukaan ei ole VW:sta edes kuullut. Ehkä Kiinassa menee kaupaksi?

    Kyllä ne VW:n hinnat Suomessa saattavat hyvinkin nousta selvästi enemmän kuin Saksassa. Suomessa kun VW on aina ollut suhteessa halvempi auto kuin Saksassa, täältä sen on saanut verovapaana todella halvalla. Jos ja kun tehdas harmonisoi hintoja, niin varmasti ne tulevat nousemaan reilusti. Saksassahan VW ei kovin paljoa halvempi ole kuin Audi ja BMW:kään. Selkeästi kalliimpi se siellä on kuin esimerkiksi Ford, Opel tai Peugeot, vaikka Suomessa noilla ei paljon hintaeroa olekaan.

      
  • Kun entisestä mallissa oli se V8 ja sekin sitten lopetettiin ajan myötä. Entäs tässä ei varmaan tähänkään taida tulla vee kasia?

      
  • Lainaus:
    22.02.2005 klo 11:31 Tuomas kirjoitti
    Kun entisestä mallissa oli se V8 ja sekin sitten lopetettiin ajan myötä. Entäs tässä ei varmaan tähänkään taida tulla vee kasia?


    Itse asiassa siinä oli W8.

      
  • Lainaus:
    22.02.2005 klo 11:41 Torque kirjoitti


    Itse asiassa siinä oli W8.


    OK. Eikö sellanenkin ole VW konsernilla olemassa jossain kuin W12 (noita ei taida sitten olla oikeastaan missään, muussa kuin kokeilumalleissa)?

      
  • Lainaus:
    22.02.2005 klo 11:44 Tuomas kirjoitti
    OK. Eikö sellanenkin ole VW konsernilla olemassa jossain kuin W12 (noita ei taida sitten olla oikeastaan missään, muussa kuin kokeilumalleissa)?


    W12 on Volkswagen Phaetonissa ja Touaregissa sekä Audi A8 6.0:ssa.

    [Torque muokkasi tätä viestiä 22.02.2005 klo 11:55]
      
  • Lainaus:
    22.02.2005 klo 11:51 Torque kirjoitti
    [


    W12 on Volkswagen Phaetonissa ja Touaregissa sekä Audi A8 6.0:ssa.

    Kiitos. Aloinkin jo miettimään olenko kehittänyt päässäni sen W12:n. Itse asiassa olisi pitänyt muistaa kun olen lukenutkin noista, hävettää. Näin muuten kuukausi sitten Phaetonin ja A8 menevän peräkkäin kummassakin autossa oli oikeat kuskit ja takapenkillä istui herrasväki.

      
  • Lainaus:
    22.02.2005 klo 11:31 Tuomas kirjoitti
    Kun entisestä mallissa oli se V8 ja sekin sitten lopetettiin ajan myötä. Entäs tässä ei varmaan tähänkään taida tulla vee kasia?


    Ainakin mitä Saksan lehdistä voi päätellä, niin ei tule W8 -konetta. Lähinnähän sitä on nytkin myyty amerikan markkinoille.

      
  • Lainaus:
    20.02.2005 klo 09:11 MatLog kirjoitti
    Miten suuri moottori sinne pitäisi mahtua? Volvoon mahtuu rivikuutonen ja V8, ja kaiken lisäksi VW:lla on VR-moottoreita, jotka ovat sekä kapeita että lyhyitä. Pitkittäismoottoriksi suunnitellun voimanlähteen voimansiirto ei toki käy, joten muutostöitä on tehtävä.


    V-moottoreissa leveys on ratkaiseva mitta, rivikoneissa pituus.

    Volvon oli käytännössä pakko saada melko tuore 960:iin suunniteltu rivikone sopimaan uuteen malliin (S80) poikittaisasennuksesta huolimatta. Tätä sovitusta varten autoon jouduttiin suunnittelemaan erityisen lyhyt vaihdelaatikko. Pysyvänä haittana joka tapauksessa on se, että S80 on kilpailuryhmänsä kankein auto kääntymään.

    Mitä taas tulee V8:n sijoittamiseen Volvon keulalle, ei sekään ollut ongelmatonta. Mitään Fordin normaalia V8:a ei konetilaan saatu sopimaan, vaan tuohon tarkoitukseen jouduttiin teettämään Yamahalla Duratec V6:een persutuva 60-asteinen (kapea) kone.

    VW:n VR-koneet sopivat poikittaisasennukseen. Audin V6- ja V8-koneet eivät uuteen poikittaiskoneiseen Passatiin sovi.

      
  • Lainaus:
    20.02.2005 klo 18:22 Hezaurus kirjoitti
    On aivan turha selittää etteikö Phaeton olisi premium luokan haastaja. Kyllä tuo auto antaa ominaisuuksiensa puolesta erittäin kovan haasteen esim: BMW:n 700 sarjalle.


    Teknisesti ehkä, myynnissä Phaeton on pelkkä statisti. Teknisesti tuo "ehkä" siitä syystä, että materiaaliensa suhteen Phaeton on kovin vanhanaikainen varsinkin alumiinikorisiin kilpailijoihinsa (A8 & XJ) verrattuna. Phaetonhan on selkeästi luokkansa painavin auto.

    Nykyisessä muodossaan Phaeton puolustaa paikkaansa vain Platforminsa "prototyyppinä". Saman perusrakenteen jakava Continentan GT taitaa itse asiassa myydä selkeästi Phaetonia enemmän. VW on ilmeisesti ratkaisemassa uuden mahtipontisen Phaetonia varten rakennetun tuotantolaitoksensa ylikapasiteettiongelmaa aloittamalla Flying Spurin valmistuksen siellä.

    Pischetschrieder vihjaili eräässä haastattelussa Phaetonin seuraajan olevan jotain aivan muuta kuin nykyinen. Odotettavissa on todennäköiseesti ensimmäinen farmarikorinen kilpailija edustusautoluokkaan.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit