Uusi Corolla Verso

27 kommenttia

Tojo on ottanut ison askeleen ajettavuudessa, sisätilojen suunnittelussa, materiaalivalinnoissa, penkeissä ja ohjauksen tarkkuudessa, mutta mennyt aimo askeleen taaksepäin tai pysynyt paikallaan auton äänieristyksessä. Ajoin 2.0 Tdi:tä ja auton sisämelu oli niin kovaa luokkaa, että radiolla ei tee mitään eikä kaverin juttujakaan voi kuunnella. Auto olisi muuten ihan kelpo peli eli se on selvästi parempi ajettava kuin esim Avensis vaikka on korkea kaappi eli tila-auto, mutta ei tuommoista voi yksinkertaisesti ostaa, sillä esim vanha Golffi on paljon hiljaisempi auto vaikka sitäkin moititaan meluisaksi. Nyt Tojolla voisi joku lamppu syttyä, sillä noin surkea eristys ei voi riittää enää edes Euroopan sileillä teillä : (, en yksinkertaisesti muista autoa, jossa olisi yhtä kovat rengasäänet ja dieselin röpötyskin kuului selvästi sisään. :frowning:

  
  • Eli kukaan muu ei ole käynyt ajamassa? Olisin vaan halunnut vahvistusta tuolle aistimukselleni, että auto oli jumalattoman kovaääninen, meluisin auto sitten 80-luvun.

      
  • Kannattaisiko koittaa kuulosuojaimia, jos ei kerran miellytä?

      
  • Lainaus:
    17.05.2004 klo 17:50 J R kirjoitti
    Kannattaisiko koittaa kuulosuojaimia, jos ei kerran miellytä?


    Eli et ole käynyt testaamassa autoa, kannattiko kommentoida?

      
  • Taitaa olla nyt propagandaa liikkeellä, Toyotahan tekee keskimääräistä hiljaisempia autoja, tästä on uusi Avekin esimerkkinä. Tuskinpa ne nyt yhtäkkiä tekevät meluisaa kotteroa kun uudessa Versossa on selvästi pyritty hönkimään premiumtason niskaan ominaisuuksissa.. tietysti rengasvalinta vaikuttaa paljon kuten ajettu tiekin. Ja koeajoissahan sitä herkästi kuulostellaan kaikenlaisia ääniä, mitä arkiajossa ei huomaakaan.

      
  • Lainaus:
    18.05.2004 klo 07:35 Anders-Simo kirjoitti
    Taitaa olla nyt propagandaa liikkeellä, Toyotahan tekee keskimääräistä hiljaisempia autoja, tästä on uusi Avekin esimerkkinä. Tuskinpa ne nyt yhtäkkiä tekevät meluisaa kotteroa kun uudessa Versossa on selvästi pyritty hönkimään premiumtason niskaan ominaisuuksissa.. tietysti rengasvalinta vaikuttaa paljon kuten ajettu tiekin. Ja koeajoissahan sitä herkästi kuulostellaan kaikenlaisia ääniä, mitä arkiajossa ei huomaakaan.


    Niin, tai sitten Tojo on liittynyt (rengas)meluklubiin, niinkuin sanotaan käyneen uuden Avenkin kanssa. Se on vain nykyajan valitettava ilmiö, että autojen meluntorjunta on jäänyt jälkeen muusta kehityksestä. Muu melutaso kyllä hanskataan mutta rengasmelua ei. Toisaalta Suomen tiestö on armoton rengasmelulle, ei tällaisia olosuhteita taida olla missään muualla.

    Renaultti lienee ainoa, joka osaa asian?

    En ole itse ajanut uutta avea, uutta korolla varsaa taikka uusia relluja, joten varaus kommenttiini.

      
  • Saisiko tämän anderssimon mitenkään ignore-listalle, ei millään jaksaisi lukea jatkuvasti noita idioottikommentteja. :confused:

      
  • Koeajettu on, ja rengasmelu on aivan hirveä. Omassa autossakin on aivan väärät renkaat ja hiljaisuus on kärsinyt, mutta tuo verson melu on kaukana propagandasta.

    Veljelläni ja ystävälläni on molemmilla uusi corolla. Toisessa melu on lähes siedettävä, toisessa yli siedettävä rajan. Renkaat siis vaikuttavat, mutta ei se fundamentaalia ongelmaa korjaa. Corolla ei useimmille kuitenkaan ole mikään matka-auto, ja melun voi siten kestää?? Kumma kuitenkin että laatuun ei ole panostettu.

      
  • Lainaus:
    18.05.2004 klo 09:47 VTEC kirjoitti
    Koeajettu on, ja rengasmelu on aivan hirveä.


    No tuotahan minäkin, kuvittelin jo, että korvissani oli vikaa, mutta jos vanha Golffin-rämä tutui tuon jälkeen hiljaisuudelta niin Verso oli kyllä tosi pahasti epäonnistunut tuolla saralla. Toki tuo diesel-kone oli vielä vanhaa tekniikkaa ja muutenkin kovaääninen eli sekin vielä lisäsi melutasoa, mutta kyllä rengasäänet muodostivat suurimman osan kokonaismelusta. Verso on kyllä meluisampi kuin normaalit Corollat ja meluisampi kuin parin vuoden sisällä yksikään ajamani auto.

      
  • Koeajoin uuden Corolla Verson 1.8- koneella sunnuntaina, en pitänyt autoa sen meluisampana tai hiljaisempana kuin muitakaan viime aikoina kokeilemiani uusia autoja. Ajettavuus oli parempi kuin Avensiksessa vastaavalla koneella. Olen vaihtamassa autoa, tässä kahden viikon sisällä olen ajanut seuraavat merkit ja mallit: C5 farmari 2.0, Vectra Wagon 1.8, Accord Tourer 2.0, Octavia Combi 1.8T, Avensis farmari 1.8, Peugeot 406 farmari 2.0, Stilo Multiwagon 1.8, M6 farmari 2.0. Näistä hiljaisemmaksi väittäisin ylivoimaisesti Citikkaa, Mazdan melu ( koneäänet kiihdytyksessä ja kuormalla ) oli jotain ihan käsittämätöntä uudelle autolle, ovat menneet pahasti metsään suunnittelussa. Itse ajelen vielä toistaiseksi 156 Alfa Romeolla, ja ajelisin yllä mainittuihin merkkeihin verrattuna vieläkin, ellei kasvava tilantarve aiheuttaisi tarvetta isompiin tiloihin...

      
  • Onko melu todella noin hurjaa... :cry:

      
  • Lainaus:
    18.05.2004 klo 15:01 TK-85 kirjoitti
    Onko melu todella noin hurjaa... :cry:


    No meillä on autona vanha Corolla ja pari vuotta vanha Golf wariant ja uusi Verso oli meteliltään huonompi kuin noista kumpikaan eli pirun kovaääninen.

      
  • Lainaus:
    18.05.2004 klo 13:34 JTR kirjoitti
    Koeajoin uuden Corolla Verson 1.8- koneella sunnuntaina, en pitänyt autoa sen meluisampana tai hiljaisempana kuin muitakaan viime aikoina kokeilemiani uusia autoja. Ajettavuus oli parempi kuin Avensiksessa vastaavalla koneella. Olen vaihtamassa autoa, tässä kahden viikon sisällä olen ajanut seuraavat merkit ja mallit: C5 farmari 2.0, Vectra Wagon 1.8, Accord Tourer 2.0, Octavia Combi 1.8T, Avensis farmari 1.8, Peugeot 406 farmari 2.0, Stilo Multiwagon 1.8, M6 farmari 2.0. Näistä hiljaisemmaksi väittäisin ylivoimaisesti Citikkaa, Mazdan melu ( koneäänet kiihdytyksessä ja kuormalla ) oli jotain ihan käsittämätöntä uudelle autolle, ovat menneet pahasti metsään suunnittelussa. Itse ajelen vielä toistaiseksi 156 Alfa Romeolla, ja ajelisin yllä mainittuihin merkkeihin verrattuna vieläkin, ellei kasvava tilantarve aiheuttaisi tarvetta isompiin tiloihin...

    Noista ei vi valita kuin Accordin vaikkei hiljaisimpia olekaan.Octavia on vahentunut Citkka ranskalainen pösö kumpaakin, stilo on fiat vectra on Opel ja & mAzda. Enoni kaverin pojan Alfa 147:n moottori jäätyi kun oli tulossa Rukalta ja Auto meni käyttökelvottomaksi. Onko ollu vikoja

      
  • Koeajoin itsekin tämän uuden Corolla Verson. Ajoin sekä kehä III:n ruuhkassa, että Tampereen motarilla. Ajokkina oli 2.0D4D Sol varustuksilla. Tällä hetkellä ajan Golffia 1.9TDI vm2000 ja olen koeajanut mm. Touranin.

    Ensikokemus oli piristävä. Mukavan näköinen ja kokoinen. Ajoasentoa piti hiemat etsiä, mutta lopulta löytyi sopiva (olen persjalkainen). Moottorissa on jotakin todella vialla, sillä kierrosluvuilla 100-2500 ei tapahdu 1 vaihteella mitään!!! Sain ensimmäistä kertaa eläiessäni diesel moottorin sammumaan liikennevalohin!!! Kyllä hävetti :)

    Liikkeelle lähdön jälkeen vaihteet ja moottori tuntuvat toimivan ihan moitteetta. Kovasti ei tarvinut vaihteita vaihdella, vaan esim Kehän ruuhkassa pystyi hyvin luistattamaan 2:lla.

    Sitten outoja kokemuksia. Tampereen moottoritiellä oli puuskittaista tuulta ja ohittelin 130 km vauhdissa useitakin rekkoja. Aina rekan jälkeen piti oikein jännittää käsiä, sillä tuntui että auto lähtee juuri sillä hetkellä heittelehtimään aivan minne sattuu. Tuntui, että perä lähtee miltei irti kesken kaistan vaihdon. Huhhuhuhuh!
    Tämän kokemuksen jälkeen oli pakko kokeilla myös hieman alhaisemmalla nopeudella mitä nopeat ajoliikkeet vaikuttavat ajoon ja järkytys jatkui. Noin 40 km/h vauhdissa formulamaiset renkaiden lämmitysliikkeet saivat auton miltei sivuluisuun. Jousitus on TODella pehmeä. Miltei yhtä huono kuin työkaverini Voyagerissa, joka on kuitenkin isokokoinen auto verrattuna CVersoon.

    Lastenistuimen viritin pelkäänjänpuoleisen etupenkin taakse. Etupenkkiä piti hieman ottaa eteenpäin ja selkänojaa oli suoristettava. Etupenkillä pystyi kuitenkin pieni ihminen istumaan melko hyvin. Työkaverini, joka on 185 cm, hieman valitteli ahtautta, sillä polvet olivat aivan hansikaslokerossa kiinni. Vaimoke mahtui etupenkille kuitenkin melko hyvin. Joka tapuksessa paljon parempi kuin nykyinen Golffi...

    Kommentti metelöintiin. Mielestäni uusi Corolla Verso ei metelöinyt yhtään enempi kuin muutkaan viimeaikoina testaamani uudet autot. Autossa pysty hyvin keskustelmaan vaimon kanssa, joka istui takapenkillä samalla kun ajettiin motarilla noin 130 km/h. Myös 4kk vanhan pojan itku kaikui ikävän hyvin etupenkille asti :)

    Loppukaneetti:
    En pitänyt CVersosta yhtä paljon kuin esim. Touranista. Jotenkin saksalainen jäykkyys puree minunlaiseeni kuljettajaan. Ajelen itse noin 35tkm/v, joten kokemustakin on jonkin verran tuosta asfaltin kuluttamisessa.

    Muiden kommentteja odotellen....

      
  • Mielestäni auto oli todella kovaääninen, kovempi jopa kuin A4:nen Audi, joka on myös oikea mölytoosa. Corolla Verso oli Avensikseen verrattuna vakaampi ajettava eli ei seilannut kuin laiva, mutta jousitus oli kyllä aika pehmeä. Tuosta melusta vielä sen verran, että meitä oli muutama ihminen kyydissä ja ajoimme heti perään Golf Warianttia ja kaikki olivat sitä mieltä, että Verso oli todella kovaääninen. Uudet autot menevät tuossa eristyksessä kyllä ihan väärään suuntaan, sen siitä saa kun bensa on kallista ja pyritään pitämään autojen painot edes osittain kurissa kun turvavarusteet painaa kuin synti.

      
  • Mitä, ei kuule mitään! Tinnittää niin kovin kun ajoin Versolla lenkin.
    Kyllä maailmaan tietenkin melua mahtuu, mutta....

    Voiko muuten japanilainen auto näyttää tämän enempää saksalaiselta?

    Kyllä se "ensimmäinen" seiskapenkkinen lattiaan katoavilla penkeillään on yhä parempi ja siitä tulee uusi malli 2005!

    Ai mikä se on, no mallimerkintä alkaa Z:lla :smile:

      
  • Hieno auto... ainakin ulkonäöllisesti... ehkä kaunein Toyotamalli, no ainoastaan Supra on hienompi. Sinänsä hassua että tila-auto on mallisarjan hienoin auto. (jälleen kerran vain omasta mielestäni) :grin:

      
  • Autolehdessä ammattisetä ajoi Verson. Ei valittanut melua lainkaan, vaikka nämä toimittajat ovatkin sellaisia että kaivavat vian vaikka mistä. Mutta ei ollut Verson meluisa. Mites tämä on mahdollista? Taitaa nämä melukirjoitukset olla hätääntyneiden Volkswagen- kauppiaiden propagandakirjoituksia, ei tästä muuta johtopäätöstä oikein voi vetää.....

      
  • CV sai täydet tähdet törmäystestissä. Matkustamoturvallisuutta ei sen sijaan testata eikä huomioida: CV:hen ei voi asentaa siirrettävää tavaraverkkoa !

      
  • Mä kuljetan tavaraa pakettiautolla. Henkilöautolla käyn töissä. Mä oon vöissä kiinni.

      
  • Katsoin Corolla Verson mainosta uudessa TM:ssä.
    Kovin on auto paisunut vuosien aikana. Tottunut pitämään Corollaa pikkuautona, joko mies auton vieressä on pienikokoinen, tai Corollaa on venytetty joka suuntaan huomattavasti.
    Mitähän se mahtaa painaa nykyään? Ollaan ehkä kohta samassa painoluokassa kuin -80 luvun 300 dieselmersu.

      
  • Niinhän ne tapaa paisua. Itselläni oli aikoinaan Accord ja se painoi 1110 kiloa. Mutta nykyään jo kauppakassitkin ovat samoissa lukemissa. Tilaa pitää olla kuutiokaupalla vaikka yleensä autossa istuu yksi henkilö. Ja turvallisuuttakin pitää olla, että voidaan autoja myydä kuluttajalle kehumalla että saatiin 5 tähteä turvallisuudesta. Suurin turvallisuusriski on kuitenkin EDELLEEN siellä kuskin penkillä istumassa.

      
  • Itse ehdin päätökseni tehdä juuri ennen tuota uuden CV:n julkistusta, mutta näin jälkeinpäin ei ole jäänyt harmittamaan: mielestäni auton tavaratila on liian pieni. Hyväksyn toki sen, että jos käyttää seitsemää paikkaa, ei tässä kokoluokassa ole mahdollista mahduttaa vielä tavaraakin mukaan, mutta nyt autossa on penkit taitettunakin vain 400 litraa tavaratilaa. Kun yksi kolmesta lapsesta on lastenvaunuiässä, ei tuolla pärjää.

    Etsin turvalliseksi todettua autoa - se minulle suotakoon - joten Zafira (EuroNCAP *** :frowning:) ja Fordin C-Max eivät olleet vaihtoehtoja. Grand Scenicin ja Touranin välillä päädyin lopulta Grand Scenicciin, jolla olen nyt ajellut vajaan viikon.

      
  • Lainaus:
    03.06.2004 klo 10:59 TyperäRekisteröinti kirjoitti
    Itse ehdin päätökseni tehdä juuri ennen tuota uuden CV:n julkistusta, mutta näin jälkeinpäin ei ole jäänyt harmittamaan: mielestäni auton tavaratila on liian pieni. Hyväksyn toki sen, että jos käyttää seitsemää paikkaa, ei tässä kokoluokassa ole mahdollista mahduttaa vielä tavaraakin mukaan, mutta nyt autossa on penkit taitettunakin vain 400 litraa tavaratilaa. Kun yksi kolmesta lapsesta on lastenvaunuiässä, ei tuolla pärjää.

    Etsin turvalliseksi todettua autoa - se minulle suotakoon - joten Zafira (EuroNCAP *** :frowning:) ja Fordin C-Max eivät olleet vaihtoehtoja. Grand Scenicin ja Touranin välillä päädyin lopulta Grand Scenicciin, jolla olen nyt ajellut vajaan viikon.


    Eli lapsia sinulla ei ole, sillä C-max taisia olla lapsiturvallisuudessa paras luokassaan? Noi NCAPIN tähdet on kyllä ihan humpuukia, jollain kiristimillä ja muilla humpuukeilla saadaan ne lisätähdet ja Saab 95 olisi saanut 5 tähteä nykymittareilla jo joskus 90-luvun alussa. Miksei hirvituloksia julkisteta, siinä olisi mittari Suomen oloihin ja Saab oli pitkään ainoa merkki, joka ne julkaisi.

      
  • EuroNCAP:n lapsiturvallisuustähdet testaavat sitä, kuinka hyvin valmistajan ehdottamat turvaistuimet toimivat autossa, eivätkä kuvasta varsinaisesti auton turvallisuutta (jos törmäyksessä ei tapahdy mitään kovin ihmeellistä). Itse hankin toisaalla turvalliseksi todettuja turvaistuimia viimeksi, kun niitä piti hankkia lisää. On huomattavaa, että sekä C-Maxin että Verson neljän tähden lapsiturvallisuustuloksissa oli samat istuimet käytössä sekä nuoremmalla että vanhemmalla lapsella (Britaxin mallistosta), kun taas Renaultilla oli Scenicissään Kiddy Easyfixit. Voi varmaan päätellä, että nuo Britaxin mallit ovat hyvä valinta.

      
  • Tämän päivän Iltalehdessä oli Corolla Verso testissä, jossa osui silmiini Pentii j. Rönkön kirjoittama lause:

    "Minua itseäni häkellytti auton hiljaisuus. Tuulen suhina on oikeastaan pahin meluhaitta. Hiljaisuus luo autoon ylellisyyden tunnetta jota hulppea tila vain lisää."


    Tämähän on melkein päinvastoin kuin tässä ketjussa väitetään. Mielenkiintoista, että mielipiteet ovat näin erilaiset.

      
  • Lainaus:
    09.07.2004 klo 14:03 Jouko Kokko kirjoitti
    Tämän päivän Iltalehdessä oli Corolla Verso testissä, jossa osui silmiini Pentii j. Rönkön kirjoittama lause:

    "Minua itseäni häkellytti auton hiljaisuus. Tuulen suhina on oikeastaan pahin meluhaitta. Hiljaisuus luo autoon ylellisyyden tunnetta jota hulppea tila vain lisää."


    Tämähän on melkein päinvastoin kuin tässä ketjussa väitetään. Mielenkiintoista, että mielipiteet ovat näin erilaiset.


    No jos vertaa esim Audi A4:seen niin toki Verso on hiljainen, mutta normaalimeluisiin autoihin kun vertaa niin kyllä Versossa (ainakin ajamassani dieselissä) kuului moottoriäänet todella pahasti ja rengasäänetkin aivan liikaa.

      
  • Ainakaan A4 ei ole mielestäni erityisen meluisa auto. Melu voi olla vähän kovempaa kuin muilla kilpailijoilla. Mutta se ei ole välttämättä niin häiritsevää, ei mitään inhottavaa ääntä. Ainakin Corolla on inhottava hiekkatiellä kun kuuluu todella kova "kiviropina". Dieselkin on aika meluisa.
    Versossa on ikävä vaihteisto.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit