No kuka voitti skaban?

10 kommenttia

Uusimmassa Teknarissa on vertailu Audi TT - Mazda RX-8 - Nissan 350 Z. Mikä oli maaliintulojärjestys TM:n pistelaskun puitteissa?


IP: Ei talletettu

  
  • Lainaus:
    13.07.2004 klo 11:50 Anders-Simo kirjoitti
    Uusimmassa Teknarissa on vertailu Audi TT - Mazda RX-8 - Nissan 350 Z. Mikä oli maaliintulojärjestys TM:n pistelaskun puitteissa?


    IP: Ei talletettu


    Ei muuten pidä paikkansa. Vertailu on Mazda RX8 - Nissan 350Z - Chrysler Crossfire.
    Audi TT oli omassa koeajossa, koska ei 15.000 EUR kalliimpana sopinut vertailuun

      
  • TM:n vertailun voitti Mazda RX-8 arvosanalla 8.6.Toiseksi tuli Nissan 350Z arvosanalla 8.3.Chrysler jäi viimeiseksi arvosanalla 7.7.

    Tuulilasin vertailussa oli Mazdan ja Nissanin lisäksi Mitsu Lancer EVO8 ja Subaru Impreza WRX STi. Mitsu voitti,Nissan oli toinen,Subaru kolmas ja Mazda jätettiin viimeiseksi.

      
  • Audi TT:n koeajon yhteydessä sanottiin testin loppuosassa, että jos Audi olisi ollut mukana niin se olisi ollut testin voittaja.

      
  • Lainaus:
    13.07.2004 klo 18:58 Megane kirjoitti
    Audi TT:n koeajon yhteydessä sanottiin testin loppuosassa, että jos Audi olisi ollut mukana niin se olisi ollut testin voittaja.


    Niin sanottiin, mutta Audi on 15.000 EUR kalliimpi ja toisaalta se oli hitaampi Ahvenistolla. Itse kallistuisin Nissanin kannalle, siis ihan fiilispohjalta.

      
  • Mazdahan sen voitti.
    Vertailun ulkopuolisesta Audi TT:stä sanotiin:
    "Jos Audi TT olisi arvosteltu urheiluautovertailussa, se olisi vienyt selvän voiton, vaikkei ylläpitokuluja TT:lle edes laskettu. Se on täydellisin ajettava maantiellä, siinä on parhaat istuimet ja ajoasennon säädöt, pienin melu, Nissanin veroinen suorituskyky, neliveto sekä hienosti toimiva vaihteisto. Lisähinnalle saisi siis tässä tapauksessa perustellun vastineen."

      
  • Siinähän annettiin ymmärtää että kannattaisi maksaa 15000€ enemmän. Lisähinnalla on kuulemma vastinetta.

      
  • TT kiertää muistaakseni nopeammin radan kuin Z-4 ja SLK. :smile:

      
  • Liian kalliita "urheiluautoja". Opel Speedster kiertää radan kaikkia näitä nopeammin sekä tavallisen 147 hv:n että Speedster Turbon (200 hv) versioilla. Speedster Turbossa on parempi teho-/painosuhde kuin nykyisessä Porsche 911:ssa.

    Keskimoottorisuus ja parhaat ajo-ominaisuudet (lotus) on homman clue, ei hevosvoimat.

      
  • Lainaus:
    14.07.2004 klo 16:56 Tuomas kirjoitti
    TT kiertää muistaakseni nopeammin radan kuin Z-4 ja SLK. :smile:


    TM:ssä noita ei ole mielestäni testattu, mutta ainakin fifth gear ohjelmassa ja The Car lehden testissä Z4 oli 3.2 litraista TT:tä nopeampi radalla, vaikka onkin avoauto eli painavampi.

    Opel Speedster olisi kyllä magee peli, varsinkin turbolla. Siinä yhdistyy keveys ja teho ja suorituskyky on sen mukainen.

      
  • En minä tarkoittanutkaan että Bemua, Audia ja Mersua oltaisiin testattu Tekniikan Maailmassa. Se oli ulkomaalainen lehti, en muista mikä. :neutral:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit