VW Passat vai Toyota Avensis - siinäpä pulma!

33 kommenttia
«1

Hyvä lukija! Auta minua ajankohtaisessa valinnan tuskassani. Anna kaikkitietävä valosi langeta epätietoisen ja uskon puutetta kärsivän sieluni ylle.

Ongelmani on, valitako VW Passat 2.0 Trendline Variant (haluamillani varusteilla 37 970 euroa) vai Toyota Avensis 2,0 Linea Sol Elegant Wagon (35 538 euroa).

Tuskani on suuri! Neljän VW:n ostaneena ja - voin rehellisesti sanoa - tyytyväisenä omistajana - järkeni (ja rahapussini) tahtoo Avensiksen ja sydämeni Passatin.

Pientä tietoa valintakriteereistäni jakamaan tuskaani myös sinulle:
- Mukavuusvarusteissa Passat rahtusen parempi
- Takuussa Avensis parinkin rahtusen parempi
- Tekniikan (tässä oma määrittelyni) osalta Avensis rahtusen parempi
- Viattomuus (vrt. saksalainen autokatsastaja TÜV) Avensis merkittävästi parempi
- Ruostumattomuus (vrt. ruotsalainen Vi Bilägare: www.vibilagare.se): Passat merkittävästi parempi
- Turvallisuusvarusteet ja EuroNCAP -testi: Avensis parin rahtusen verran parempi (Passatissa lisävarusteena tavaratilan väliverkko ja ikkunaturvavrho (yht. 1155 euroa)
- Ympäristöturvallisuus (päästöt ja jalankulkijan Euro-NCAP -tulokset): Passat parin pykälän verran parempi
- Taloudellisuus ("elinkaaren" = 5 vuotta) mittainen taloudellisuus eli kustannukset = ostohinta, polttoainekulut, vioista aiheutuvat arviokulut, vakuutusmaksut, arvon arvioitu säilyminen, jne. Avensis parinkin pykälän (=rahtusen) verran parempi.
- Markkinaosuus = miten muut käyttäytyvät (ei paskankaan merkitystä, vai??): Avensis paljon, paljon enemmän myyty kuin Passat (miksi, miksi??? kysyy epäuskoinen mieleni)
- Matkustajatilat: ei mainittavaa eroa
- Tavaratilat: ei mainittavaa eroa
- Kuormattavuus: Passat rahtusen verran parempi
- Meluisuus: Passat puolen rahtusen verran parempi
- Valot, näkeminen ja ääritilanteet: Passat puolen rahtusen verran parempi
- Automerkin statusarvo (paskaako sillä väliä??) Passat rahtusen verran parempi
- Oma ajotuntuma: Passat rahtusen verran parempi
- Ulkonäkö: Passat parinkin rahtusen verran parempi (tutumpi- sukunäkö nykyiseen Golf Variantiin???)
ELI: AUTTKAA MIESTÄ MÄESSÄ: Kertokaa TOSIASIOITA OMISTA KOKEMUKSISTANNE MOLEMMISTA PIRSSEISTÄ: HYVÄT JA HUONOT PUOLET REHELLISESTI- PLEASE!!!


[Mustapartainen mies muokkasi tätä viestiä 05.01.2005 klo 19:33]
  
  • Tee näin: älä osta kumpaakaan, vaan odota, että UUSI Passat tulee markkinoille. Jookostas? Mutta jos nyt tarvitset auton niin ehdottomasti Avensis eikä vanhentunutta Passatia.

      
  • Uuden Passatin, varsinkin variantin tuloon menee vielä aikaa, mutta jos sinne jaksaa odottaa niin mikä ettei. Vanhan Passatin etuna on nyt pian, että niitä aletaan myydä hyvillä varustepaketeilla ja alennuksilla ennakoiden uuden tuloa (vrt. Audi A6 Avant), mutta kun malli vaihtuu arvonalenema alkaa pikajuoksun. Jos pakko on osta nyt niin Avensis.

    Tosin Opel Vectra farmari kannattaisi tarkistaa myös, laatu on noussut reilusti ja Opel on palaamassa takaisin menestyjiin hiljalleen.

    [Mie Ite muokkasi tätä viestiä 06.11.2004 klo 13:26]
      
  • Syvä kumarrus suuntaasi Mustapartainen mies. Olet tosiaan pohtinut näiden kahden kelpo auton välisiä eroja.

    Minulle olisi yllättävän suurikin merkitys huoltopisteen läheisyydellä ja palvelulla. Tilanteestasi tietämättä myös väliraha painaisi vaa'assani.

    Itse toimin muuten samoin. Selvitän vaihtoehtojen erot perusteellisesti ja ratkaisu on aina löytynyt helposti. Tunne/järki 50/50. Suurin ongelmani yleensä on se, että koska ostan uuden vai jatkanko vielä "vanhalla".

      
  • Ave 2,0A sol tec 04 yli10 tuhatta ajaneena ei taajaman ulkopuolella nauti ajosta, heikon ohjaustunnon ja suuntavakauden johdosta.Aja vähintään 200km lenkki .Itse ajoin liian vähän ja petyin huonoihin matkaajoominaisuuksiin.Tarkastettu ja säädetty kolme kertaa, ei voi mitään se on ominaisuus sanottiin huollossa .Autoon olen muilta osin tyytyväinen.

      
  • Tarkkaan on poika miettinyt. Tosin esim. tuo ympäristöturvallisuus-osio, ja varsinkin jalankulkijan EURO-NCAP, come on, et kai tosiaan anna painoarvoa sille, millä autolla on turvallisempi ajaa mummon yli suojatiellä ? On toki hyvä että asiaa kehitellään, mutta ei siitä varmaankaan mitään myyntivalttia koskaan tule.

    Passatista tulee varmastikin paremmin varusteltuja versioita piakkoin myyntiin, mutta eipä Avensiksestakaan mitään olellista puutu. Ja ruostumisen osalta voi myöskin sanoa, että jos pidät autoa viisi vuotta ja huollat ja peset säännöllisesti, niin ihan sama minkä merkin otat, ei merkittävää heikkenemistä kerkiä siinä ajassa tapahtua, varsinkaan sellaista, jolla mitään merkitystä auton arvoon olisi.

    Ja täytyy myös muistaa se, että jos pitää autoa viisi vuotta, niin sekä Passat ensin, että Avensis hieman myöhemmin, kerkiävät malliaan vaihtaa, eli se arvonalenema vanhan mallin myötä tulee kummallekin eteen.

      
  • Passat. Ei ikinä meille japsia. Velipojan Powerd:llä just heitin lenkin ja totesin että oma 9-5w parempi.

      
  • Jos vähänkin joudut ajamaan maanteillä, niin Passat. Avensis on varsinkin talvikeleillä milelestäni karmea maantieauto, mutta kaupunkiautona parempi.
    Passatissa on myös käytännöllisempiä varusteita(varoitusvalot, konepellin kaasujousi) jotka helpottavat talviautoilua ja myös toimivat laadukkaammin kuin Avessa. Isojalkainen joutuu myös miettimään Avessa minkälaiset kengät talvella jalkaan laittaa koska polkimien väli on niin pieni.

      
  • Ainakin omien koeajokokemusteni perusteella ehdottomasti Passat ja ainakin minulle ajo-ominaisuudet on yksi painavimmista valintakriteereistä.
    Malli on tosiaankin pian muuttumassa ja tulossa on varmaankin varsin houkuttelevia varustepakettja "vanhan mallin" myynnin vauhdittamiseksi. Huomaa myös että vanhassa mallissa kaikki ns. lapsentaudit ovat jo varmaankin suurelta osin poissa.
    Itse tosin olen erittäin kiinnostunut siitä uudesta Passatin mallista, mutta farkkuna siihen menee sitten tosiaankin miltei vuosi ...

      
  • Vastaukseni on ehdottomasti Passat! Jos haluat autolta ajo-ominaisuuksia, niin kaikki japskit jäävät enemmän kuin 10 rahtusta taakse!

    Sitäpaitsi, itse juuri uuden Passat 2.0:n ostaneena, voin todeta, että NYT on selvästi ostajan markkinat ko. mallissa. :smile:

    Uusi Passattihan kon kokenut keväällä pienen faceliftin, mm. molemmat sivupeilit ovat nykyisin ns. vilkkumalleja ja oikea on kunnollisen kokoinen. Alatukivarsiongelmat ovat menneen talven lumia ja myös ovien lukkomekanismit on uusittu.

    Ei muuta kuin Volkkaria ostamaan!!! :grin:

    [Big muokkasi tätä viestiä 17.11.2004 klo 11:44]
      
  • Täytyy Aven ajettavuutta moittineille muistuttaa siitäkin tosiasiasta, että pienikoneisissa bensaversioissa on sähkötehostin, hydraulinen isommissa ja dieselissä, joten ainakaan dieselin osalta en ole havainnut mitään heikkoon ajettavuuteen viittaavaa. Ei ehkä ihan saksalaistasoa, mutta ei missään nimessä huonokaan, kuten täällä maalaillaan.

    Eli kyse on lähinnä siitä, kumpi miellyttää juuri sinua enemmän. Kehoittaisinkin ottamaan molemmat ihan kunnolliselle koeajolle, jos et ole sitä vielä tehnyt, ja päättämään sitten. Ei autoa osteta muiden mieltymysten mukaan, vaan itsesi.

    Eihän mersumiesten mielestäkään muita omistamisen väärtejä merkkejä ole olemassakaan, vaikka ominaisuudet eivät ole sen kummemmat kuin muissakaan...sori, oli pakko "lohkaista"....

      
  • Samoilla linjoilla olen kuin nimimerkki Ammattilainen yllä.

    Ajettavuutta kehotan itse arvioimaan ilman minkäänlaisia ennakkoasenteita. Nettipalstoillahan näkee käsittämättömiä väitteitä Toyotoiden ajettavuudesta, joilla ei ole mitään yhtenevyyttä esim. autolehtien vertailuissaan esittämiin arvioihin. Lienevät sellaisten kirjoittajien uskomuksia ja päähänpinttymiä (ja v-tuilua) jotka eivät todellisuudessa autoa koskaan ole edes kokeilleet tai ajaneet niitä viimeksi 80-luvulla.

    Olen ajellut nyt puolitoista vuotta hydraulisella tehostajalla varustetulla Ave2.0A:lla. En voi moittia ajotuntumaa, kulkee suuntavakaasti eikä vetele urissa. Ohjaus on kyllä melko paljon tehostettu, joka voi aluksi tuntua jäykemmän auton jälkeen oudolta, mutta tarkka se on ja mitä miellyttävin kaupunkiajossa. Sivutuuli tuntuu saman verran kuin missä tahansa saman kokoisessa autossa. Loistavia kapineita ovat luistonesto ja ajonhallintajärjestelmä, talvella. Kesällä nuo eivät paljoa peliin puutu.

    Tällä aikaa olen ajanut Aven kanssa vuoroon myös Bemari 318:aa, eikä ainakaan minun ajotyylilläni (normaalia maantie- ja kaupunkiajoa n. 40000km/v, ei mitään rallicrossia) ole löydettävissä juurikaan mitään eroja. Jos silmät sidottuina voisi ajaa niin tuskinpa näitä toisistaan osaisin erottaa.

    Jos Passatin kanssa nyt on ostajan markkinat, niin sitä ne tulevat olemaan myös käytettyä myydessä, kun nykymalli jää vanhaksi ensi vuonna. Vinkkinä: Jos kokeilet vielä Avea, niin tsekkaa automaatti. On meinaan mukava.

      
  • Niin, itse olen ajanut corollaa vm, n. -75, -93, -95 -98 ja -2002. Camrya -84, Yaris Versoa (en muista mallia)ja Avensista -03. Kyllä sentään "jopa" Toyotakin on kehittynyt vuosien saatossa paljon! Mutta ainakin omasta mielestäni Avensis tuntui talvikelillä maantiellä ainakin kitkarenkain yhdeltä huonoimmista viimeaikoina ajamistani autoista. Auto oli 1,8 litrainen sedan kitkarenkain jos sillä nyt on jotain väliä.
    Mutta, niin kuin jo edellä sanoin, kaupunki oloissa auto tuntui todella hyvältä, jos vain polkimien väli olisi isompi. Tämä on vain oma mielipiteeni kysymykseen Passat vaiko Ave, ja eikö muiden mielipiteitä juuri kysyttykin?

    Alen ajanut aika paljonkin myös BMW 320d touring vm 2002, ja voin sanoa ettei ainakaan tämä Bemari ole mikään maantiejettavuuden mittapuu. Auto muuttaa helposti suuntaa ja on todella tarkka rengastuksestaan. Ohjaus on kuitenki suht hyvä joka helpottaa maantieajossa, mutta on toivottoman raskas nurkka-ajossa.

      
  • Kannattaa nyt kuitenkin muistaa, että kun esim. kitkarenkaista puhutaan, niin katsokaa hyvät ihmiset, millä renkailla se koeajokki on varustettu! Ohjaustunnossa on ainakin omassa Alfassani suorastaan järkyttävä ero eri rengasmerkkien/mallien välillä, nykyisillä halpiskitkoilla auto on aika tunnoton ajettava, kun se edellisillä talvirenkailla oli huomattavasti parempi.

    Autot pitäisi saada testiin samoilla kitkarenkailla että olisivat täysin vertailukelpoisia.

      
  • Hyvä Arthur, ajamassasi 1,8-litraisessa on juuri se paljon moitittu sähkötoiminen ohjaustehostin, joka ei tunnokkuudessa yllä hydrauliselle. Ja noista kitkarenkaista sen verran, että kannattaa kokeilla mm. erilaisia rengaspaineita, koska varsinkin uudet kitkarenkaat ovat aika lailla pehmeät. Ja vetelyä kyllä hiemankin lujempaa kiihdytettäessä näyttää olevan, mutta voisi sekin vähentyä, jos laittaisi renkaisiin enemmän ilmaa.

      
  • Olen Ammattilaisen kanssa samoilla linjoilla. Ave hydraulisella tehostimella ei varmasti häpeä ajo-ominaisuuksissa Passatin rinnalla. Lisäksi Wagon on todennäköisesti tanakampi ajettava maantiellä kuin Arthurin vertailema sedan. Ja Aven takajalkatilat ja yleensäkin hallintalaitteiden herkkyys hyvät.
    Ja kokeilepa niitä ovien vaatimia suljinvoimia ja herkkiä liikeratoja joihin jo toisella palstalla viittasin...Ave ei taatusti ainakaan häviä Passatille. Hyvin suunniteltu ovi ei välttämättä ole raskas paukuteltava. :smile:

      
  • Molemmilla pirsseillä muutaman sata km ajaneena luonnehtisin Passatia "ajajan autoksi". Avensiksella ajellessa tuntui enemmän olevansa "matkustaja".
    Itse pidän Passatista enemmän. Avessa on mielestäni "etäisempi" fiilis tiehen.
    Molemmat varmaan hyviä valintoja.

      
  • Niin, anteeksi. Ehkä ilmaisin Aven ajettavuudesta mielipiteeni hieman liian jyrkästi.
    Kuitenkin silloin kuin autoa kokeilin oli aika kehno räntäsateinen ja tuulinen keli keväällä. Autoon jouduttiin vaihtamaan nopeasti talvirenkaat koeajolleni koska oli tullut "takatalvi". Kun auton liikkeeseen palautin kysyin hämmästyneenä ajo-ominaisuuksien vuoksi että onko rengaspaineet varmasti kohdallaan, johon myyjä totesi että kyllä niiden pitäisi olla.
    Auto käyttäytyi ajossa mielestäni todella oudosti. Varsinkin kun odotukset autosta olivat aika kovat. No auto oli juuri tullut myyntiin joten oikeista talvirengaspaineista ei mahdollisesti ollut kokemusta. Yhtään koeajoraporttia ei edes ollut vielä muistaakseni Suomessa julkaistu.

    Olen kyllä tietoinen eri mallien erilaisista tehostimista ja sen että kysyjä kysyi mielipidettä kaksilitraisesta mallista. Ihmettelen kuitenkin jos lähes kaikki myöntää pienempien mallien puutteet ohjauksessa, niin mikä on tehtaan motiivi ollut jättää se tuollaiseksi jos kerran osataan tehdä asia paremminkin?
    Yhtä kaikki, totesin Aven erinomaiseksi kaupunkiajossa ahdasta kuljettajan jalkatilaa lukuunottamatta.

    Olen myös itse ihmetellyt eräitten saksalaismerkkien tapaa tehdä erää hallintalaitteet ja mm. ovet järjettömän kankeiksi avata ja käyttää. Siinä Toyotalle pisteet. Ja tuskin kukaan voi kiistää Tojon ehdotonta luetettavuutta ja valmistuksen laatua. Vanhojen Corollojen kestävyys on jo käsite...


      
  • Niinpä... Toyotan luotettavuus ja kestävyys on omaa luokkaansa mutta toisaalta jos ajat yhdellä autolla sen viisi vuotta niin valinta on hieman hankalampi, varsinkin jos pidät passatin "tässä ja nyt"-ominaisuuksista jos ymmärrät mitä tarkoitan. Molemmat on varmasti hyviä vaihtoehtoja, etkä varmasti korkealta putoa kumpaan tahansa lopulta päädyt. Minä ostaisin ehkä avensiksen. Se on varma peli.

      
  • Toyota Avensis on varmasti todella luotettava auto. Mutta sen kanssahan joutuu käymään huollossa 5 kertaa kun Volkkari käy samassa ajassa 2 kertaa. Puhun nyt näistä ns. pakollisista huolloista. Avenkin kanssa täytyy käydä siellä Toyota-liikkeessä huollattamassa, siinä tulee niitä ajokilometrejä.

      
  • Yksi kolleegoista osti viime vuonna Passatin ja pari on tänä vuonna hankkinut uuden Avensiksen. Kaikki tuntuvat olevan tyytyväisiä hankintoihinsa.

    Olisikohan Passat vähän hiljaisempi ainakin käytännössä? Kannattaa etsiä huonoa ja meluisaa asfalttia ja kokeilla kumpaakin kunnolla.

    Passatista lienee tähän mennessä siivottu pois lastentaudit, joten ainakin jos autoa pitää pitkään (väh. kolme vuotta), luulisi siinä olevan vastinetta rahoille.

    Jälleenmyyntiarvoa (sitten joskus) voi alkaa haarukoida kummallekin mallille, mutta hyvinhän nuo molemmat arvonsa pitävät. Jos perusauton päälle ostaa paljon varusteita, ne tietenkin häviävät mystisesti auton arvosta sitä myydessä, mutta eivät enää kun seuraava on sitä ostamassa... :smile:

    Hyviä kauppoja!

      
  • Lainaus:
    14.11.2004 klo 13:06 Tuomas kirjoitti
    Toyota Avensis on varmasti todella luotettava auto. Mutta sen kanssahan joutuu käymään huollossa 5 kertaa kun Volkkari käy samassa ajassa 2 kertaa. Puhun nyt näistä ns. pakollisista huolloista. Avenkin kanssa täytyy käydä siellä Toyota-liikkeessä huollattamassa, siinä tulee niitä ajokilometrejä.



    Mistähän tuo 5 vastaan 2 huoltoa tulee? Lasketaanko siinä vapaaehtoinen ensi-"huolto" mukaan?

    Toisekseen olisi ihan kiva tietää paljonko huoltojen kokonaiskulut ovat esim. /100tkm... Ainakaan Toyotan 15tkm:n öljynvaihtohuolto ei hirveästi kustannuksia aiheuta: se enemmänkin vain tasoittaa muuten varsin edullisia huoltokuluja.

    Tietysti mitä harvemmin "telakalla" tarvitsee käydä niin sitä parempi, mutta jotenkin on päässyt muotoutumaan sellainen käsitys että nuo harvemmat huollot ovat myös kalliimpia. Oikaiskaa jos olen väärässä...

      
  • Joo...Aika yksipiippuista verrata vain autojen käyntikertoja huolloissa keskenään. Pari numeroa sitten testissä oli muistaakseni mukana sekä Passat että Ave, ainakin Ave ja monta muuta. Verrattiin omistajan kannalta oleellista eli kokonaiskäyttökuluja 6 vuoden ajalta (huollot , vakuutukset ym). Ave oli lopulta muistaaksen toiseksi edullisin vaikka kävi muutaman kerran kilpailijoitaan useammin perushuollossa.

    Toinen mitä aina jaksetaan ihmetellä on tämä Toitsikoiden ensihuolto (tarkistushuolto). Onko kellään tullut mieleen että ehkä se on yksi oleellinen syy siihen että ne ovat jatkossa niinkin huolettomia ja vähävikaisia omistaa. Jollain toisella merkillä ajetaan heti uudesta ehkä 20000 tai jopa 30000 ennen ensimmäistä huoltoa...moni alkava vika jää huomaamatta.

      
  • Nuo huoltokäyntikerrat katsoin Tekniikan Maailman testistä, vuoden tai parin vanhasta.

      
  • Tuomas, muistelet varmaankin bensafarkkuvertailua TM 16/2003. Siinä huollot 2/3 vuotta ja 60000km meni näin:
    Avensis 2l wagon 703,10€, 4 huoltokäyntiä,
    Passat 524,40€, 2 huoltokäyntiä.
    Niissä VW-dieselieissä, joissa on 50tkm:n longlifehuollot, suhde Aven huoltoihin voi tosiaan olla 2/5.

      
  • Olen ajanut Avensiksen edellisen vm. 2002 korimallin 1.8 wagonilla 57000km ilman minkäänlaisia teknsiä ongelmia ja olen ollut muutenkin autooni tyytyväinen, mitä nyt vähän huojuu ja vetelee talven urissa, vaikka on ollut nastat alla.

    Nyt olen vaihtamassa uuteen 2.0 sol technical wagoniin. Edellisten kommenttien perusteella täytyykin ottaa vielä tuo automatti mukaan harkintaan. Tiedättekö muuten tuleeko automaatin mukana vakionopeudensäädin samaan hintaan?

    Talvirenkaiksi olisi tarjolla Michelinin Ivaloa, Nokian 4:sta ja Continental Winter Viking 1:stä, nastoilla tietysti. Onko kokemusta mitkä sopii ko. autoon parhaiten?

    Passattiakin kokeilin ja tarjouksen pyysin paristakin paikasta mutta hyvitys Tojosta oli ihan eri planeetalta kuin Avensikseen vaihdettaessa, että se siitä vaihtoehtojen miettimisestä. Raha ratkaisi ainakin minun valinnan.

      
  • Lainaus:
    15.11.2004 klo 10:59 Jussi kirjoitti
    Tuomas, muistelet varmaankin bensafarkkuvertailua TM 16/2003. Siinä huollot 2/3 vuotta ja 60000km meni näin:
    Avensis 2l wagon 703,10€, 4 huoltokäyntiä,
    Passat 524,40€, 2 huoltokäyntiä.
    Niissä VW-dieselieissä, joissa on 50tkm:n longlifehuollot, suhde Aven huoltoihin voi tosiaan olla 2/5.

    Juuri jotain tuollaista muistelin. On se ikävää aina käydä huollossa, varsinkin kun matkaa voi olla 60 kilometriä, järkyttävät bensakulut tulee...

      
  • ihan kysyisin vaan että onko se volkkarien tyyppivika vai onko se edes mikään vika ja onko samaa juttua havaittavissa muissa uudemmissa autoissa joissa on niin sanottu sähköinen kaasupoljin? Nimittäin välillä esiintyy sellaista että auto niin sanotusti ravistaa ja vatkaa kun pysähtyy liikennevaloihin ja odottaa valojen vaihtumista jonkin aikaa tai muulloinkin kun auto on tyhjäkäynnillä. kierrokset pysyy yleensä normaalina mutta joskus käynnistettäessa kierrokset saattaa olla korkealla jonkin aikaa vaikka en todellakaan koske koskaan kaasuun samalla kun käynnistän. hetkenpäästä kierokset kyllä tasaantuu kun lähtee liikkeelle.

    Edellinen Golf teki samaa se oli 1.4 16v ja tämä uusi 1.6 8v tekee kanssa silloin tällöin tuollaista...olen huomannut saman myös muissa uudemmissa volkkareissa ja lähinnä bensavolkkareissa muista uusista autoista/merkeistä ei ole kokemuksia. diesel passatit ja transporterit eivät ole käyttäytyneet vastaavasti.

      
  • Lainaus:
    22.11.2004 klo 12:54 jannu78 kirjoitti
    ihan kysyisin vaan että onko se volkkarien tyyppivika vai onko se edes mikään vika ja onko samaa juttua havaittavissa muissa uudemmissa autoissa joissa on niin sanottu sähköinen kaasupoljin?


    En tiedä onko se mikään vika, mutta ravistelua olen huomannut ainakin mersun C180:ssa, jos ei se mitään häiritsevää ole ollut. Bemarin 316i 1.9:ssä oli myös vastaavaa, siinä se oli voimakkaampaa.

      
  • moi itte en ainakaan tykännyt tojon sisälle "tirisevästä"2.4 koneesta
    ja sanoisin et tojolla on vielä paljo opittavaa autojen tekemisessä
    vv on mielestäni huomattavasti mukavampi(äännetään parempi)
    AUTO ISOLLA AALLA t:tyyppi läheltä tojo liikettä

      
  • Lainaus:
    22.11.2004 klo 12:54 jannu78 kirjoitti
    kierrokset pysyy yleensä normaalina mutta joskus käynnistettäessa kierrokset saattaa olla korkealla jonkin aikaa vaikka en todellakaan koske koskaan kaasuun samalla kun käynnistän. hetkenpäästä kierokset kyllä tasaantuu kun lähtee liikkeelle.

    Edellinen Golf teki samaa se oli 1.4 16v ja tämä uusi 1.6 8v tekee kanssa silloin tällöin tuollaista...olen huomannut saman myös muissa uudemmissa volkkareissa ja lähinnä bensavolkkareissa muista uusista autoista/merkeistä ei ole kokemuksia. diesel passatit ja transporterit eivät ole käyttäytyneet vastaavasti.


    Siis kyllähän tuo jälkimmäinen (kovemmat kierrokset käynnistettäessä) on aivan normaalia bensiinimoottorisissa. Kaikissa autoissani homma toimii noin, on ollut myös varmasti kaikissa koeajamissani. Nykyisessä Alfassa käynnistyksen jälkeen (varsinkin kylmällä) auto pitää kierroksia korkeammalla automaattisesti jonkin aikaa, kunnes moottori hieman lämpeää, tippuu kierrokset asteittain normaaliin hieman hakien sitä oikeaa kierrostasoa. Myös dieselmoottorisessa Skoda Fabiassani kierrokset olivat hetken aikaa hieman korkeammalla.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit