Grande Punto

7 kommenttia

Fiatin tulevaisuus riippuu pitkälti uuden Punton menestyksestä. Ennakkotietojen mukaan menestykselle on erinomaiset edellytykset. Näyttää hyvältä, erinomaisia dieselmoottoreita kokoluokassaan, kelpaisi ainakin minulle. Laatua ja luotettavuutta moni epäilee, aivan turhaan. Tällä hetkellä ei pikkuautoluokasta löydy varteenotettavaa kilpailijaa. Fiat on vahvasti nousussa.

Oikein arvattu, ajan Fiatilla. Tämä ei kuitenkaan ollut mainos vaan oma mielipiteeni. Köyhällä ei ole varaa premium-luokan autoihin. Samat, ellei jopa paremmat ominaisuudet voi saada edullisemminkin.

  
  • Onhan se kivannäköinen, mutta eipä taida olla Coltille mitään vastusta. Kestävyyttäkin on syytä epäillä, ellei Viat ole yhdessä yössä parantanut laatuaan useilla SADOILLA prosenteilla. Minulla oli kerran Viat Punto. Noin 28 000 ajettuna ei mennyt enää katsastuksesta läpi akselistossa olleen kuluman vuoksi. Tyyppivika, sanoi katsastusmies. Joka tilastossahan se Viat on Shitroenin kanssa häntäpäässä kun laatua haetaan.... valitettavasti.

      
  • Fiat virittelee yhteistyötä intialaisen Tatan kanssa.
    Kumpikohan noista jakaa tietotaitoa toiselle?

    Fiatin hinnoittelu on Suomessa järkevällä tasolla, mutta Kian saapuminen samoihin myymälöihin varmasti vaikuttaa myyntiin.

      
  • Lainaus:
    23.09.2005 klo 22:10 Anders-Simo kirjoitti
    Onhan se kivannäköinen, mutta eipä taida olla Coltille mitään vastusta. Kestävyyttäkin on syytä epäillä, ellei Viat ole yhdessä yössä parantanut laatuaan useilla SADOILLA prosenteilla. Minulla oli kerran Viat Punto. Noin 28 000 ajettuna ei mennyt enää katsastuksesta läpi akselistossa olleen kuluman vuoksi. Tyyppivika, sanoi katsastusmies. Joka tilastossahan se Viat on Shitroenin kanssa häntäpäässä kun laatua haetaan.... valitettavasti.


    Voisitko hieman täsmentää millainen Punto sinulla oli ja mikä oli tuo kulunut osa joka aiheutti hylkäyksen? Viikko sitten katsastin 48 tkm ajetun Punton, ei mitään vikaa.

    Sinä tunnut pitävän kovasti tilastoista, itselleni niillä ei ole juuri merkitystä. Pannenstatistik 2004 kertoo kuitenkin laadun myönteisestä kehittymisestä ja erojen huomattavasta kaventumisesta, kannattaa tutustua.

    Asenteellisesta suhtautumisestasi kertoo myös kivat kutsumanimet em. automerkeille. Sinulle ilmeisesti nousevan auringon maa on se ainoa oikea onni ja autuus. Itse taas en voisi kuvitellakkaan ajavani"Wokkipannulla"

      
  • Ilmeisesti kyseessä on ollut Punton vanhin malli jossa takatukivarret ovat samanlaiset kuin Tipossa, eli takatukivarsien laakerointi kuluu väljäksi ja on ihan tyyppivika tuossa Puntossa ja Tipossa. Uudemmissa Puntoissa on erillainen taka ripustus ja siinä ei kyseistä tyyppivikaa ole.

    [Jarkki muokkasi tätä viestiä 24.09.2005 klo 17:20]
      
  • Ukillanikin oli 70-luvulla Fiat ja se ei kerran lähtenyt käyntiin, kun oli kostea keli. Selvä sähkövika ja sen takia Fiat on huono nykyäänkin. Kysyin asiaa vielä naapurin Sepolta ja tämänkin mielestä oli hulluutta ostaa Stilo. Stiloni onkin palanut jo kaksi kertaa sähkövikojen takia ja kaikki koripellit on jouduttu vaihtamaan, koska ovat ruostuneet puhki.

    Ennakkoluulot periytyvät varmaankin geeneissä...

      
  • Mutta takaisin asiaan: mielestäni uuden Punton design näyttää kuvissa onnistuneelta ja odottelen mielenkiinnolla auton näkemistä luonnossa. Mutta, mutta, mutta: se moottorivalikoima - kaksi tehotonta bensamoottoria ja tehokkaita dieseleitä, joita tuskin tullaan Suomessa juurikaan näkemään. Ellei sitten Delta yritä myydä Puntoa muunakin kuin halpana perusautona, mitä epäilen.

    Kaiken kaikkiaan aloitusvalikoima moottoreiden suhteen on iso pettymys :neutral:

      
  • Moi

    Kyllä uusi Punto näyttää autolta Maserati keuloineen, sisältä näytti kanssa TM:n kuvissa asialliselta. Tuo pitää kyllä ihan ehdottomasti käydä ajamassa puhtaasti mielenkiinnosta, jahka tilaisuus järjestyy. Mutta miksi ihmeessä tuossa Puntossa on edelleen Fire sarjan moottori, eikö sitä nimeä ja sarjaa voisi vaihtaa vaikka kerran 15 vuoteen? :smile:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit