Kertokaapas nyt kaikki Japsien halveksijat , että mikä niissä eurooppalaisissa viehättää?? Minäkin tiedän eurooppalaisten vahvuudet, mutta kyllä se on niin että jos tietoa osaa hankkia ja kattelee ympärilleen niin ei pitäisi olla vaikee kertoa mistä maasta tulee parhaat
autot.. TOsiasioita kiistämättä onhan se kyllä totta että japseilla on
ruostumisongelmia, joka ei kyllä pelkästään ole japsien ongelma. Se on muuten jännä juttu että ruostuminen on monesti kiinni siitä miten autoa
"huolletaan". ELi pestään, myös ruostesuojaus, fixaus.esim.kiveniskeymät... Mutta aina ei tietysti näilläkään saavuteta hyvää lopputulosta. Itselläni kyllä on murrosikäinen japsi, hyvin hoidettu(pari päivää sitten fixailin pieniä ruostekohtia:) Kori on kyllä siinä kunnossa että voisinpa melkein väittää että kone laukeaa ennen kuin kori pettää.. mutta mutta laittakaahan tekstiä niin väitellään kaikesta mahollisesta
P.S. Kuunnelkaa sitä japsi koneen tasaista, hiljaista käyntiääntä joka on kuin musiikkia korville
Suoran kuutosen omistajat varmaan naureskelee partoihinsa tällä hetkellä jos/kun neloskoneista hehkutetaan tasaisesti käyväksi. Puhumattakaan V12 koneista.
http://www.e31.org/
Katso sieltä kolikkovideo pehmeästä käynnistä, sitten tänne selittämään vajaamukisten itäautojen käynnin pehmeydestä.
Pps.Tiedän, on japskeillakin kuutosia, mutta tässä tuskin haettiin Lexusta.
Minä olen kyllä väärä henkilö vastaamaan miksi ei Wokkipannu sytytä, mutta siinä olet oikeassa ruosteen suhteen, että hoidettaessa alustan massauksen hyvin ja maalipintojen pesun ja käyttäen hyvälaatuista vahaa, pysyy kaikki autot siisteinä, eikä tule ruosteita alustaan.
Vaiva ei ole suuri, auto pysyy vuosiakausia hyvännäköisenä omistajan iloksi. Eurooppalaiset ruostuvat yhtälailla missä Japsitkin. Se on omistajasta kiinni minkälaisena autonsa pitää. Kuin käyntikortti.
"Euroopalainen" Fordini kyllä ruostuu vaikka pidänkin sitä kunnossa. Vanhoja autoja kun liikenteessä katsoo, on niin bemarit ja, fordit ja japanin autot melko lailla yhtä ruosteessa, usein vielä samoista kohdista. Audit taitavat olla kuuluisia ruostumattomuudestaan. Linnki ruotsalaisille autosivuille löytyy jostain näiltä palstoilta, jossa autojen suostumisherkkyyteen löytyy vastaus. Olot kutakuinkin samoja varmaan kuin Suomessa, suolauksesta en varma.
Yritätkö olla vitsikäs? Hahhahhaa! KUOLEN NAURUUN!!! Noi zäkättäjät ovat kyllä ihan ok käyttömoottoreita, mutta mitään kiksejä ei niistä irtoa. Äänikin on niin tavallinen kuin olla ja voi.
Menes sinne Alfa-Romeo, Ferrari tms. kauppaan ja kuuntele, miltä moottorin pitää kuulostaa. MOOTTORIN ääni on musiikkia korville, noilla humisijoilla ei tee mitään. Top Gearin Jeremy Clarkson on monesti puhunut asiasta ja olen tämän kanssa täysin samaa mieltä... Täytyy tietysti myös olla iso kone eikä mikään 1.3 ja niinkuin jo aiemmin mainittiin, niin V12 on kyllä eräs maailman tasakäyntisimpiä moottoreita...
En ole tykännyt japanilaisten autojen ajettavuudesta, ulkonäöstä, penkeistä...
Mutta Mazda 6 on loistava auto ja muutenkin muut Mazdat.
Yleisesti ottaen japanilaiset ovat hyviä autoja siinä missä muutkin. Japanilaisissa autoissa on laatua ja järkevyyttä.
Korjaan puolestasi: Kestävyyttä ja järkevyyttä
Totta siis kestävyyttä.
Pitäiskö kaikkien ajaa sitt japsilla ?????Ne vähän makuasioita mistä tykkää .Ite olen tykästyny saksalaisiin ja nyt on audi kulussa .
ps. Olisko se parempi jos kaikkilla olis japsi
Tää on taas niitä asioita josta ei voi kiistellä järkevästi!
No olisiko sitten parempi, että kaikki ajaisivat sillä punaisella farmari golffilla, niinpä...
Mutta kyllä mä väitän silti, että japsi tekee nykypäivänä parhaat BENSAmoottorit. piste
Esmes maximan 3L V6 ja hondan uudet motit.
Tää on taas mun mielipide ja kaikilla on omansa vaikka kuinka vääntäisi...
Eikös se suomalainen keskivertoautoilija ollutkaan punaisella tojota corollalla ajava keski-ikäinen mieshenkilö :-)
Itselläni on japsi en ota kantaa sen enempää mulle esim.tuo auto on välttämätön paha rahaa menee ja ruostuuhan autot jos niitä huonosti pitää.
Mutta katsokaas alla olevaa linkkiää ruosteesta.
http://www.finikor.fi/Kuva-galleria.pbs
Nopeastipa ovat jopa varsin uudet autot ruostuneet pahasti...
Corolla oli ainakin joskus ruostuvin auto... Audi, Saab, Volvo, Mersu ei ruostu, mutta maksavat enemmän. Aion kokeilla vähän kaikkia autoja en viitsi ajaa loppuelämääni Opeleilla ja Audeilla. Vähän korealaista, japanilaista, italialaista, usalaista, saksalaista, ranskalaista, englantilaista...
Paitsi ehkä tuo Mercedes tuolla linkin takana... Taitaa tosin olla poikkeuksellinen yksilö ja mitä todennäköisimmin useimmissa on ollut välinpitämätön omistaja, vai miten muuten voi pyöränkaarten reunat olla ruosteessa uudehkossa autossa? No tietysti jos ne vaan antaa kulua puhki. Itsellänikään ei mitään roiskeläppiä pyöränkaarissa ole, joten niitä saa jatkuvasti olla maalaamassa uudelleen. Hyvä vaihtoehto on muuten kiveniskuteippi...
Joissakin mersuissa on jo 30 vuoden koritakuu ja ns. ruostumistilastoissakin ne ovat pärjänneet hyvin siis niin ettei ole ruostuneet.
30 vuoden takuu kyllä kuulostaa Merc:n kohdalla hyvältä, mutta loppujenlopuksi valmistajan on hyvin helppo päästä vastuusta mahdollisessa puhkiruostumistapauksessa, koska takuu ei korvaa esim. kiveniskusta syntynyttä ruostetta.
Olikohan se moottori-lehdessä tai jossain missä oli laitettu plussa puoleksi 30-vuoden koritakuu. Jaa... ei tuo loppujen lopuksi kovinkaan paljon taida kiinnostaa auton ostajaa paitsi silloin jos meinaa ajaa autolla yli 20 vuotta, mikä taitaa olla sangen harvinaista.
Kiinnostaa ehkä sitä, ketä on ostamassa käytettyä autoa ja jonka pitäisi myös kestää hyvin käyttöä vielä monta vuotta. Noi puhkiruostumistakuut tuntuu kuitenkin olevan vain katteettomia lupauksia, koska se korvaa vain valmistusvirheestä aiheutuneita ruostumisia... Paras tapa suojata autonsa on siis edelleenkin suojauttaa se ammattilaisella. Operaatio ei ole edullinen, mutta eipä tarvitse murehtia ruosteestakaan oli automerkki mikä tahansa...
Mutta oli mielestäni melko hassua laittaa se toiseksi plussapuoleksi testiin, toinen plussa oli joku normaali (kiihtyvyys, tilat, ajettavuus).
Moottori-lehdellä on aina mielenkiintoisat plussat ja miinukset.
Moottori-lehdellä on aina mielenkiintoisat plussat ja miinukset.
Nyt menee jo tosi OT:n puolelle, mutta Moottori-lehti ei ole minuakaan koskaan sytyttänyt. Testit ovat yleensä varsin lyhyitä ja pintapuolisia, niistä puuttuu se asiantuntemus, jota TM tai Tuulilasi huokuu...