V50 T5 AWD omistajia täällä?

37 kommenttia
2»
  • Itselläni oli edellisessä autossani eli Mondeossa vastaavantyyppinen ongelma. Tuuli suhisi häiritsevästi kuljettajanpuoleisessa ovessa ja suhina tuntui tulevan jostain B-pilarin tienoilta.. Huollossa yritettiin säätä saranoita ja vääntää oven yläosaa, mutta siitä ei ollut mitään apua. Eräänä kesäiltana sitten tein asiasta kokeellista tutkimusta ja teippasin maalarinteipillä ensin kaikki oven saumat umpeen ja pujottauduin sisään toiselta puolelta. Sitten koeajolenkilla ja totesin suhinan hävinneen. Sitten irrottelin teippejä pätkän kerrallaan kunnes suhina taas ilmaantui. Lähteeksi osoittautui taustapeilin kiinnityksen ja sivulasin välinen rako. Laitoin sinne 15 cm pätkän ikkunatiivistettä ja johan hiljeni.

      
  • Jos haluaa itse tehdä pientä tutkimustyötä, niin suosittelisin korkeapainepesuria. Istu itse autossa sisällä ja seuraa, kun kaveri kiertää suuttimella ovet.

      
  • Lainaus:
    17.04.2006 klo 22:29 eskimoto kirjoitti
    Itselläni on kokemusta vw-golfista (variant). Ostin auton uutena. Menin autopesuun ei harjalliseen vaan harjattomaan eli kone pesi paineella pois liat. Ihmettelin, kun tavaratilassa oli vettä lattialla. Tutkin autoa ja kappas. Takaluukku oli noin sentin sivussa. Toisella puolella oli takavaloon nähden n. kahden sentin rako ja toinen puoli melkein hinkkasi kiinni takavaloon. Luukku säädettiin merkkihuollossa oikeaan kohtaan ja vuodot loppuivat. Eli ei tehtaan jäljiltä mikään huippu saavutus tuokaan... :wink:


    Itsellä ei ole volkkaria, mutta voisitko ottaa mitan ja mitata molempien puolten raon kun luukku on kiinni. Eihän rako yleensä ole kuin 4-5 mm puolellaan?? Toki vuotaa jos kaikki löysät on samalla puolella. Olen tätä ketjua lukiessani huomannut vähän jenkkityylisiä mittoja, tarkoitetaan millejä mutta puhutaan tuumista.

      
  • Lainaus:
    21.04.2006 klo 19:19 Jorma 1 kirjoitti
    Lainaus:
    17.04.2006 klo 22:29 eskimoto kirjoitti
    Itselläni on kokemusta vw-golfista (variant). Ostin auton uutena. Menin autopesuun ei harjalliseen vaan harjattomaan eli kone pesi paineella pois liat. Ihmettelin, kun tavaratilassa oli vettä lattialla. Tutkin autoa ja kappas. Takaluukku oli noin sentin sivussa. Toisella puolella oli takavaloon nähden n. kahden sentin rako ja toinen puoli melkein hinkkasi kiinni takavaloon. Luukku säädettiin merkkihuollossa oikeaan kohtaan ja vuodot loppuivat. Eli ei tehtaan jäljiltä mikään huippu saavutus tuokaan... :wink:


    Itsellä ei ole volkkaria, mutta voisitko ottaa mitan ja mitata molempien puolten raon kun luukku on kiinni. Eihän rako yleensä ole kuin 4-5 mm puolellaan?? Toki vuotaa jos kaikki löysät on samalla puolella. Olen tätä ketjua lukiessani huomannut vähän jenkkityylisiä mittoja, tarkoitetaan millejä mutta puhutaan tuumista.



    No joo ehkä tuli "vähän" Lapin lisää sentteihin, mutta n. 0,5cm-1cm heitto aiheutti vuodon tavaratilaan. Kyllä ne merkkiliikkeessäkin ihmettelivät tapausta. :wink:

      
  • Merkkiliikkeissä tuntuu olevan tapana "ihmetellä tapausta". Samoin minulla kävi Passatin kanssa, jonka ovi päästi veden väärälle puolen.

      
  • Kaverilla oli uudessa V50 peilien kanssa ongelmia,ääni oli kuin olisi pajupilliin puhaltanut moottoritie nopeuksissa.Ongelmakohta löytyi peilien "saranakohdasta" jossa pieni rako.Kun teipattiin se kohta umpeen loppui myös viheltävä ääni. :smile:

      
  • Eikös tuo ollut hyvä ja halpa "hirvipilli"? :smile:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit