Opel myy 1.8 mallia (125 hv) halvalla koska tilalle tulee 140 hv malli. Onko kenellä kokemuksia H mallin Astrasta? Tällä kertaa jakohihnakin taitaa kestää
[pikkumese muokkasi tätä viestiä 22.05.2006 klo 20:11]
Mitään vikoja ei ole ilmennyt, auto on laadukkaan ja jämäkän oloinen; huomioon ottaen tietysti hintaluokan. Ajettavuus on tunnokas ja turvallisen oloinen, eli ei pahaa sanottavaa. Kaupungissa harmittaa kytkinpolkimen pitkä liike. Vilkun osalta "keskiasennossa pysyvä" viiksi on ihan toimiva, mutta pyyhinviiksen vaihtaisin perinteiseen malliin. 1.4-pikkukone näyttää paperilla fiksulta, mutta on tehoton ja karkeakäyntinen. Kulutuksia en ole laskenut. Hyvänä puolena jakoketju. Melutaso on korkea, kesärenkaiden allelaittokaan ei tuonut parannusta, hitaita nopeuksia lukuunottamatta. Tiloista en osaa juuri kertoa, kun kuljetustarvetta on niin vähän.
Ihan toimiva perusauto, kunhan valitsee vähintään 1.6-litraisen moottorin ja Enjoy-varustetason.
Astra H Wagon. Pensatankin antura/tunnistin vaihdettu, yksi sähköliitos korjattu, kuskinpuolen peili korjattu, radio vaihdettu uuteen,sulake vaihdettu,vilkkujen ohjainyksikko vaihdettu, toinen pissapojan suutin uusittu. Onneksi nämä menivät vielä takuuseen, mutta mitä jatkossa. Astra on hyvä ajaa ja on lämmin talvella,mutta mutta. Vikoja on saatu korjattua verrattuna edelliseen G sarjan Astraan, nyt on tullut uutta tilalle. Ihmettelen tuota radiota, on näköjään Blaubungt merkkiä, sutta näköjään sieltäkin tulee.
30tkm ja molemmat vetoakselit vaihdettu, tuulilasi aivan täynnä naarmuja ja takapäässä kolisee joku, eikä huollossakaan ole syytä löydetty. Näin ainakin työkaverin Astra.
Kesäkuussa 2005 alle saatu 1.6 Enjoy bisnespackillä. Nyt mittarissa vajaa 25tkm. Ei minkäänlaisia vikoja/ongelmia, todella lämmin talvella, ajettavuus kohdallaan, automaatti-ilmastointi toimii kuin ajatus ja varustelu kohdallaan. Koko ajan keskikulutus 7,2litraa/100km. Huonoina puolina lähivalot, rengasmelu karkealla asfaltilla ja moottorin vaisu alavääntö.
Tyytyväisiä ollaan oltu, auto on nelihenkisen perheen käytössä. Mielestäni nykyisistä pikkufarkuista hinta/laatusuhteeltaan paras.
Ensinnäkin, en sanoisi akseliväliltään 270-senttistä autoa pikkufarkuksi.
Vuoden vanha, ajettu huimat 8000 km ! Penkin verhoilu vaihdettu kolmesti !!, nyt se näyttäisi kestävän paremmin. Sanoivat että on hieman erilaista kuosia nyt. Vilkun ohjainykskkö vaihdettu.
Ei mikään tykki, mutta toimeen tulee. Radion vaihdoin DVD-soittimeen, vaikkei omassaan sinänsä mitään vikaa ole. Sen vähä mitä sillä on kerinnyt ajaa, niin erittäin tukeva ja hyvä ajaa. Penkit ei kovinkaan kummoiset tuossa Enjoy-mallissa, aika laimeasti muotoiltu.
Koeajoin uuden Astran tuoreeltaan sekä farkkuna että viisiovisena ja ensivaikutelmani oli että auto oli ihan liian meluisa. Jopa siinä määrin ettei se onneton tehtaan asentama radio oikein kyennyt vastaamaan siihen. Itselleni auton äänet merkitsevät aika paljon kun joudun siinä vuoden mittaan aika paljon istumaan ja lähes aina yksin maantieajossa jolloin mielellään kuuntelee muutain kuin renkaiden ulvontaa. Astra jäi siis lähinnä melunsa takia liikkeeseen.
Nyt minulla oli sitten ko 5-ovinen Auto kaksi päivää ja 200 km vuokralla Irlannissa ja tilanne oli aivan toinen, ei tietoakaan häiritsevästä rengasmelusta. Auto vaikutti kaikin puolin laadukkaalta kun se melukysymys oli ohitettu. Radiotakin pystyi kuuntelemaan.
Saamme varmaan jatkossakin tyytyä siihen että ainakin tämän kokoluokan autot tulevat olemaan meluisia, koskapa ongelmaa ei suuremmilla markkinoilla tunnu olevan eikä siihen siten tehtaiden kannata kiinnittää huomiota.
Koeajoin muuten auton suomessa sekä kitka- että kesärenkailla.
Itselläni on kokemusta Astra H wagonin sisämelusta 30 tkm verran. Oman näkemykseni mukaan renkasmerkillä ja tien pinnalla laadulla/kuluneisuudella on suurin vaikutus sisämeluun.
Omassa autossani on ensiasennuskesärenkaina Goodyearin Premium Contact 2 renkaat, ja mielestäni melu ei näillä renkailla ole niin kovaa, että se missään olosuhteissa menisi yli sietorajan. Yleisempää ensiasennusrengasta Bridgestonea on sen sijaan moitittu meluisaksi, ja sellaiset olivat Astrassa alla Tuulilasin tuoreessa melutestissäkin, jossa sijoitus oli huonoimpien joukossa. Talvirenkaina olevat Hakkapeliitta 4:set olivat varsinkin uusina melkoinen pettymys ajoäänten suhteen. Kaksi talvea ajettuna pahin melu on niistäkin kadonnut, joko kulumisen tai äänitasoon tottumisen takia.
Oli sitten kesä tai talvi, Astrani yllättää joka kerta, kun lähden mökkimatkalle pk-seudun karkeaksi kuluneiden tai asfaltoitujen pääteiden ulkopuolelle. On kuin ajaisi eri autolla, rengasmelu on korvinkuultavasti alemmalla tasolla.
Astran vakioradio ei ole äänenlaadultaan kovin kummoinen laite. Siinä on kuitenkin nykyradioille tyypillinen vakio-ominaisuus, eli nopeuden mukaan automaattisesti säätyvä äänenvoimakkuus. Radiossa on myös valittavissa erilaisia valmiiksiohjelmoituja basso- ja diskanttikorostusasetuksia. Mikäli nämä asetukset säätää kohdalleen, radio on ihan kuunneltavissa, eikä äänenvoimakkuutta tarvitse kokoajan säädellä.
Autoni toimivuuden suhteen minulla ei ole ollut valittamista, edes polttimoita ei vielä ole yhtään palanut. Kävin juuri ensihuollossa ja ensimmäisessä oljynvaihdossa, kilometrejä oli takana 29 tkm ja autolla ikää 1,5 vuotta. Koko huoltoväli meni ilman öljynlisäyksiä.
[Alibaba muokkasi tätä viestiä 04.06.2006 klo 22:14]
Yleisempää ensiasennusrengasta Bridgestonea on sen sijaan moitittu meluisaksi, ja sellaiset olivat Astrassa alla Tuulilasin tuoreessa melutestissäkin, jossa sijoitus oli huonoimpien joukossa.
Kannattaa muistaa, että huonoimpien joukossa ko. testissä olivat myös kaikki muut saman kokoluokan autot Meganea lukuunottamatta.
Tuulilasin palstalla oli vastikään juttua:
http://forums.foop.fi/tuulilasi/?a=sd&g=150100&q=361100
ja tietenkin Opel Clubin sivuilla löytyy vaikka kuinka paljon:
http://www.opelclubfinland.fi/forum/viewtopic.php?t=72278&highlight=astra
Ensituntumia Astra 1.4 5-ov 3kk/2500 km:
Mitään vikoja ei ole ilmennyt, auto on laadukkaan ja jämäkän oloinen; huomioon ottaen tietysti hintaluokan. Ajettavuus on tunnokas ja turvallisen oloinen, eli ei pahaa sanottavaa. Kaupungissa harmittaa kytkinpolkimen pitkä liike. Vilkun osalta "keskiasennossa pysyvä" viiksi on ihan toimiva, mutta pyyhinviiksen vaihtaisin perinteiseen malliin. 1.4-pikkukone näyttää paperilla fiksulta, mutta on tehoton ja karkeakäyntinen. Kulutuksia en ole laskenut. Hyvänä puolena jakoketju. Melutaso on korkea, kesärenkaiden allelaittokaan ei tuonut parannusta, hitaita nopeuksia lukuunottamatta. Tiloista en osaa juuri kertoa, kun kuljetustarvetta on niin vähän.
Ihan toimiva perusauto, kunhan valitsee vähintään 1.6-litraisen moottorin ja Enjoy-varustetason.
Astra H Wagon. Pensatankin antura/tunnistin vaihdettu, yksi sähköliitos korjattu, kuskinpuolen peili korjattu, radio vaihdettu uuteen,sulake vaihdettu,vilkkujen ohjainyksikko vaihdettu, toinen pissapojan suutin uusittu. Onneksi nämä menivät vielä takuuseen, mutta mitä jatkossa. Astra on hyvä ajaa ja on lämmin talvella,mutta mutta.
Vikoja on saatu korjattua verrattuna edelliseen G sarjan Astraan, nyt on tullut uutta tilalle.
Ihmettelen tuota radiota, on näköjään Blaubungt merkkiä, sutta näköjään sieltäkin tulee.
30tkm ja molemmat vetoakselit vaihdettu, tuulilasi aivan täynnä naarmuja ja takapäässä kolisee joku, eikä huollossakaan ole syytä löydetty. Näin ainakin työkaverin Astra.
Ostakaa toyota, ei vikoja. 2.5 vuotta ajettu ja 2 lamppua vaihdettu, eipä tartte korjaamoilla rampata.
Kesäkuussa 2005 alle saatu 1.6 Enjoy bisnespackillä. Nyt mittarissa vajaa 25tkm. Ei minkäänlaisia vikoja/ongelmia, todella lämmin talvella, ajettavuus kohdallaan, automaatti-ilmastointi toimii kuin ajatus ja varustelu kohdallaan. Koko ajan keskikulutus 7,2litraa/100km. Huonoina puolina lähivalot, rengasmelu karkealla asfaltilla ja moottorin vaisu alavääntö.
Tyytyväisiä ollaan oltu, auto on nelihenkisen perheen käytössä. Mielestäni nykyisistä pikkufarkuista hinta/laatusuhteeltaan paras.
Ensinnäkin, en sanoisi akseliväliltään 270-senttistä autoa pikkufarkuksi.
Vuoden vanha, ajettu huimat 8000 km ! Penkin verhoilu vaihdettu kolmesti !!, nyt se näyttäisi kestävän paremmin. Sanoivat että on hieman erilaista kuosia nyt. Vilkun ohjainykskkö vaihdettu.
Ei mikään tykki, mutta toimeen tulee. Radion vaihdoin DVD-soittimeen, vaikkei omassaan sinänsä mitään vikaa ole. Sen vähä mitä sillä on kerinnyt ajaa, niin erittäin tukeva ja hyvä ajaa. Penkit ei kovinkaan kummoiset tuossa Enjoy-mallissa, aika laimeasti muotoiltu.
Ei voi moittia.
Koeajoin uuden Astran tuoreeltaan sekä farkkuna että viisiovisena ja ensivaikutelmani oli että auto oli ihan liian meluisa. Jopa siinä määrin ettei se onneton tehtaan asentama radio oikein kyennyt vastaamaan siihen. Itselleni auton äänet merkitsevät aika paljon kun joudun siinä vuoden mittaan aika paljon istumaan ja lähes aina yksin maantieajossa jolloin mielellään kuuntelee muutain kuin renkaiden ulvontaa. Astra jäi siis lähinnä melunsa takia liikkeeseen.
Nyt minulla oli sitten ko 5-ovinen Auto kaksi päivää ja 200 km vuokralla Irlannissa ja tilanne oli aivan toinen, ei tietoakaan häiritsevästä rengasmelusta. Auto vaikutti kaikin puolin laadukkaalta kun se melukysymys oli ohitettu. Radiotakin pystyi kuuntelemaan.
Saamme varmaan jatkossakin tyytyä siihen että ainakin tämän kokoluokan autot tulevat olemaan meluisia, koskapa ongelmaa ei suuremmilla markkinoilla tunnu olevan eikä siihen siten tehtaiden kannata kiinnittää huomiota.
Koeajoin muuten auton suomessa sekä kitka- että kesärenkailla.
Itselläni on kokemusta Astra H wagonin sisämelusta 30 tkm verran. Oman näkemykseni mukaan renkasmerkillä ja tien pinnalla laadulla/kuluneisuudella on suurin vaikutus sisämeluun.
Omassa autossani on ensiasennuskesärenkaina Goodyearin Premium Contact 2 renkaat, ja mielestäni melu ei näillä renkailla ole niin kovaa, että se missään olosuhteissa menisi yli sietorajan. Yleisempää ensiasennusrengasta Bridgestonea on sen sijaan moitittu meluisaksi, ja sellaiset olivat Astrassa alla Tuulilasin tuoreessa melutestissäkin, jossa sijoitus oli huonoimpien joukossa. Talvirenkaina olevat Hakkapeliitta 4:set olivat varsinkin uusina melkoinen pettymys ajoäänten suhteen. Kaksi talvea ajettuna pahin melu on niistäkin kadonnut, joko kulumisen tai äänitasoon tottumisen takia.
Oli sitten kesä tai talvi, Astrani yllättää joka kerta, kun lähden mökkimatkalle pk-seudun karkeaksi kuluneiden tai asfaltoitujen pääteiden ulkopuolelle. On kuin ajaisi eri autolla, rengasmelu on korvinkuultavasti alemmalla tasolla.
Astran vakioradio ei ole äänenlaadultaan kovin kummoinen laite. Siinä on kuitenkin nykyradioille tyypillinen vakio-ominaisuus, eli nopeuden mukaan automaattisesti säätyvä äänenvoimakkuus. Radiossa on myös valittavissa erilaisia valmiiksiohjelmoituja basso- ja diskanttikorostusasetuksia. Mikäli nämä asetukset säätää kohdalleen, radio on ihan kuunneltavissa, eikä äänenvoimakkuutta tarvitse kokoajan säädellä.
Autoni toimivuuden suhteen minulla ei ole ollut valittamista, edes polttimoita ei vielä ole yhtään palanut. Kävin juuri ensihuollossa ja ensimmäisessä oljynvaihdossa, kilometrejä oli takana 29 tkm ja autolla ikää 1,5 vuotta. Koko huoltoväli meni ilman öljynlisäyksiä.
Kannattaa muistaa, että huonoimpien joukossa ko. testissä olivat myös kaikki muut saman kokoluokan autot Meganea lukuunottamatta.