Pyrstö huurussa dieselautossa?

3 kommenttia

Bensakärry lämpiää pakkaskeleillä kohtuuhyvin, mutta dieseleitähän pidetään jääkaappeina, koska hyötysuhde on "liian" hyvä jotta kabiiniin riitäisi kunnolla löylyä pakkasilla. Pitänee paikkansa ainakin ilman apulämmittimiä. Webastot ja eberit varmaan pelaavat kohtuudella, mutta miten esim. Fordin ja Skodan käyttämät PTC -lämmittimet, jotka ilmeisesti lämmittävät sisään tulevaa ilmaa, pärjäävät käytännössä? Onko pakko käytännössä asennuttaa webasto jotta #&%£$!* ei jäädy penkkiin kiinni?

  
  • Tähän vastauksena kehottaisin sinua lukemaan TM nro 4/2005 sivulta 105 melko pitkän vastauksen jota en aio siteerata tähän. TDI autojen lämpötalouden suunnitteluvirheet, ja mitä voi tehdä itse!

    Aika järkevää tekstiä mutu-teoriasta joka on vallalla dieseleissä. Lisäisin tähän, että dieseleiden lämpiämistä ja muista ominaisuuksista ruinataan Etelä-Suomessa eniten. Esim pers*e jäässä! Lapissa dieselautojen, kuorma-autojen, linja-autojen, pakettiautojen ym. osuus on liikenteestä 80%, ne ovat lämpimät, eivät jäädy tienposkeen, käynnistyvät, toimivat, tullaan aina perille. Tällaista normaalia autoilua - eikä ole outoa? Myös Pohjois-Norjassa!

      
  • :sunglasses: Eekun. Ei saa valittaa!!!
    Ittte oot kan valinnu.
    Minä olen palellu jo kohta 10 vuotta. Ja en kadu patkääkään...
    4.5 l/100km ja loppu menee HUKKA lämmöksi.
    Energioppia...
    Mut katoppa vaikka D pösön lämmönkiertoa.
    Se toimii, ja on lämmin.
    Ei ne kuule saksassa mieti meitä...
    :cry:

      
  • Lainaus:
    12.03.2005 klo 22:25 BonnieMan kirjoitti
    mutta miten esim. Fordin ja Skodan käyttämät PTC -lämmittimet, jotka ilmeisesti lämmittävät sisään tulevaa ilmaa, pärjäävät käytännössä? Onko pakko käytännössä asennuttaa webasto jotta #&%£$!* ei jäädy penkkiin kiinni?


    Siskon autossa, Opel Astra wagon 1.7CDTI on vakiona quickheat lämmitin teholtaan n. 1000 wattia. Muutaman sekunnin kuluttua auton käynnistyttyä sisään alkaa tulemaan lämmintä ilmaa, nopeammin siinä dieselissä lämmintä alkaa tulemaan kuin omassani 1.8 astra wagonissa. Molemmat ovat siis tätä H-Astra mallia.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit