Auto 40-v naiselle

44 kommenttia
«1

Pitäisi löytyä vaähän tilaakin, mutta maksimi hinta saisi olla n.16000€. Eli mitäs suosittelisitte?

  
  • Lainaus:
    19.07.2004 klo 15:54 miliisi kirjoitti
    Pitäisi löytyä vaähän tilaakin, mutta maksimi hinta saisi olla n.16000€. Eli mitäs suosittelisitte?


    Odota syksyyn ja hanki Mitsubishi Colt 1.3 Tuntuu ihan hyvältä paketilta, niin naiselle ja miehellekin :wink:

      
  • Osto toyota tai joku muu japsi niin et tule pettymään..

      
  • Nissanin saa tohon hintaan

      
  • http://autotalli.fi/crometapp/product/cars/search/public/item.jsp?list=.4.D97E3B829197C0A325A061ED2F8FB1E7&id=582727&portal=at&.pkg=54287875&.pkg=54287874

    Linkistä näkee, että tuolla rahalla saisi 18 vuotta vanhan Jaguarin. Ei leidin kannata millään kansanautolla ajella vaan tyylipelillä.

      
  • Lainaus:
    19.07.2004 klo 20:30 Anders-Simo kirjoitti
    http://autotalli.fi/crometapp/product/cars/search/public/item.jsp?list=.4.D97E3B829197C0A325A061ED2F8FB1E7&id=582727&portal=at&.pkg=54287875&.pkg=54287874

    Linkistä näkee, että tuolla rahalla saisi 18 vuotta vanhan Jaguarin. Ei leidin kannata millään kansanautolla ajella vaan tyylipelillä.

    Taitaa vain olla noin käytetyssä jaguaarissa enemmän murheita kuin missä tahanssa saman hintaisessa uudessa autossa. :frowning:

      
  • Lainaus:
    19.07.2004 klo 15:54 miliisi kirjoitti
    Pitäisi löytyä vaähän tilaakin, mutta maksimi hinta saisi olla n.16000€. Eli mitäs suosittelisitte?


    Tilataksia :grin:

      
  • En tiedä oliko tuo edellinen kommentti silkkaa #&%£$!*, mutta jos näin oli, moisesta ei kannata välittää. Tuollaisia riittää.

    Itse asiaan: suosittelen mahdollisimman luotettavaksi havaittua perusautoa. Toyota ja Nissan mahtuvat tuohon hintaluokkaan, ja 16 000 eurolla taitaa saada esimerkiksi ihan uuden Toyota Yariksen, joka on pätevä (ja käsittääkseni vikavapaa) pikkuauto.

      
  • Saahan tuolla Yariksen, mutta se on kyllä huono vaihtoehto jos haetaan tilavaa autoa, Yaris kun on testeissäkin jäänyt häntäpäähän juuri niiden olemattomien tilojensa takia. Luotettava ja turvallinen se toki on. Tässä tulee mieleen esim Skoda Fabia Combi, jos suht. tilavaa autoa haetaan. Mitä olen lukenut, niin Nissanit eivät kyllä ole japanilaisista niitä kaikkein kestävimpiä laitoksia.. (esim. ADAC:ssa Almera ei muistaakseni päässyt kovin korkealle)

      
  • Nissan Micra on ollut ainakin oikea naisten auto.
    Volkswagen Polossa on isomman auton tuntua, tilaa löytyy ja kulkee mukavasti maantiellä. Kulutuskin on melko pieni.
    Opel Agila, tilastojen mukaan vähävikainen, sitten se on hyvä ajettava, sisätilat ovat hyvät. Mutta pikkasen lisää saisi olla jalkatiloja ja moottorissa potkua.

      
  • Lainaus:
    22.07.2004 klo 19:06 Tuomas kirjoitti
    Nissan Micra on ollut ainakin oikea naisten auto.
    Volkswagen Polossa on isomman auton tuntua, tilaa löytyy ja kulkee mukavasti maantiellä. Kulutuskin on melko pieni.
    Opel Agila, tilastojen mukaan vähävikainen, sitten se on hyvä ajettava, sisätilat ovat hyvät. Mutta pikkasen lisää saisi olla jalkatiloja ja moottorissa potkua.


    Mielestäni autojen erotteleminen miesten tai naisten kulkupeleiksi on vähän turhaa. Olen joka tapauksessa samaa mieltä siitä, että Polo on asiallinen valinta. Hinta tosin ei mahdu tuohon 16 000 euroon, mutta ajettavuus on tosiaan kuin "isossa" autossa, tilaa riittää perheautoksikin eikä kulutuksessakaan ole moitittavaa.

      
  • Lainaus:
    24.07.2004 klo 12:04 Veijo kirjoitti

    Olen joka tapauksessa samaa mieltä siitä, että Polo on asiallinen valinta. Hinta tosin ei mahdu tuohon 16 000 euroon


    Miten niin ei mahdu? Hinnat alkaen 14940€...

      
  • Lainaus:
    25.07.2004 klo 00:44 Niki Kari kirjoitti
    Lainaus:
    24.07.2004 klo 12:04 Veijo kirjoitti

    Olen joka tapauksessa samaa mieltä siitä, että Polo on asiallinen valinta. Hinta tosin ei mahdu tuohon 16 000 euroon


    Miten niin ei mahdu? Hinnat alkaen 14940€...


    Plus toimituskulut, plus lohkolämmitin sisäpistokkeella, plus talvirenkaat, plus puoliautomaattinen ilmastointi jne. Nuo mielestäni kannattaa hankkia, jos on uutta ostamassa. Ja mielellään 1.4-litraisella koneella. Mielipide vain.

      
  • Lainaus:
    22.07.2004 klo 17:08 Niki Kari kirjoitti
    Mitä olen lukenut, niin Nissanit eivät kyllä ole japanilaisista niitä kaikkein kestävimpiä laitoksia.. (esim. ADAC:ssa Almera ei muistaakseni päässyt kovin korkealle)


    ADAC- Pannenstatistik kuvaa prosenttilukua, kuinka monta autoa ao. automallista on saanut tien päällä apua ongelmiinsa. Ei se siis auton kestävyyttä mittaa, vaan luotettavuutta. Almerassakin yleisimmät viat liittyivät ajonestolaitteeseen, moottorielektroniikkahäiriöihin ja nyttemmin maailmanlaajuisessa kampanjassa vaihdettuihin asennontunnistimiin.

      
  • Lainaus:
    25.07.2004 klo 19:23 MatLog kirjoitti

    ADAC- Pannenstatistik kuvaa prosenttilukua, kuinka monta autoa ao. automallista on saanut tien päällä apua ongelmiinsa. Ei se siis auton kestävyyttä mittaa, vaan luotettavuutta. Almerassakin yleisimmät viat liittyivät ajonestolaitteeseen, moottorielektroniikkahäiriöihin ja nyttemmin maailmanlaajuisessa kampanjassa vaihdettuihin asennontunnistimiin.


    No ihan samaa asiaa tarkoitin. Luulitko, että puhuin kolarikestävyydestä tms? Luotettavuus ja kestävyys on mielestäni 1 ja sama asia. Jos esim. joku vetonivel pamahtaa vähänajettuna, ei se ole kestävä.... tai luotettava... ihan mitä sanaa haluat käyttää... Yhtä kaikki, niin Nissan ei ole "samalla tasolla" luotettavuudessa muiden kanssa...

      
  • Yhtälailla voisi ostaa vähän ajetun vm. -02 auton, jonka hinta on pudonnut € 10 t paikkeille. Saa vähän tilavamman, pientä peltiä ympärille ym. 1 vuotena se uusikin tirrikka tippuu lähes € 6000, jolloin se eka vuosi on pikkuautolla myös erittäin kallis ajovuosi. Jos kilometrejä kertyykin vain 10 tkm/v, kuis sitten?

    Koska hinta on mahduttava asetetun tavoitteen sisälle, "löysää" rahaa ei ilmeisesti ole auton hankintaan, niin miksi ollenkaan ostaa tuliterä, joka on se kaikista huonoin sijoitus ja vaihtoehto rahalle. Pari vuotta vanhakin on turvallinen, voi ostaa vähän enemmän varustellummankin. Puntaroisin myös tätä.

      
  • SixPack osui mielestäni naulan kantaan. Kannattaa hankkia vähän käytetty, jossa on parhaimmillaan vielä takuutakin voimassa, niin saa paljon enemmän autoa samalla rahalla, koska ainakin varusteiden arvo on vähän käytetyn auton arvosta pois...

      
  • Lainaus:
    25.07.2004 klo 20:00 Niki Kari kirjoitti

    No ihan samaa asiaa tarkoitin. Luulitko, että puhuin kolarikestävyydestä tms? Luotettavuus ja kestävyys on mielestäni 1 ja sama asia. Jos esim. joku vetonivel pamahtaa vähänajettuna, ei se ole kestävä.... tai luotettava... ihan mitä sanaa haluat käyttää... Yhtä kaikki, niin Nissan ei ole "samalla tasolla" luotettavuudessa muiden kanssa...


    Mielestäni auto on kestävä silloin, kun sillä voi ajaa esimerkiksi 500 tkm ilman suuria peruskorjauksia. ADAC Pannenstatistik voi kertoa jotain automallin kestävyydestä, jos yleisimmät viat ovat olleet mainitsemasi kaltaisia vetonivelen hajoamisia tai moottoririkkoja yms. Nissaneissa ei kyse ole ollut tällaisista asioista, lisäksi Almera Tino oli luokkansa "viattomin". Primeraa myydään Saksassa paljon dieselversiona, ja niissä moottoreissa on ollut "lastentauteja". Asennontunnistinviat ovat myös suoraan luettavissa Nissanien parin viimeisimmän vuosimallin vikatilastoista. Ohessa ADAC Pannenstatistik 2003 -tilastoon liittyvä lista eri automallien
    yleisimmistä tien päällä korjausta vaatineista vioista:

    http://www.presse.adac.de/tcmbinary/Häufigste%20Mängel%20nach%20Modellen_tcm11-81773.pdf

      
  • Eikös se loppujen lopuksi ole automerkistäkin kiinni milloin kannattaa ostaa käytetty auto. Meidän entisestä Vectrasta loppui viat ensimmäisen vuoden jälkeen ja sen jälkeen ei mitään valittamista. Sama juttu Audisammekin...

      
  • Lainaus:
    26.07.2004 klo 13:16 Tuomas kirjoitti
    Eikös se loppujen lopuksi ole automerkistäkin kiinni milloin kannattaa ostaa käytetty auto. Meidän entisestä Vectrasta loppui viat ensimmäisen vuoden jälkeen ja sen jälkeen ei mitään valittamista. Sama juttu Audisammekin...


    Mitä tarkalleenottaen tarkoitat tällä? Eikös vähänkäytetyn osto ole yleensä aina kannattavampaa...

    Tietysti jos ostaa ensimmäisen vuoden yksilöä niin vikoja voi tietysti olla jonkin verran, mutta yleensähän edellinen omistaja on pikkuviat jo korjauttanut...

      
  • Tarkoitan vain että eikö eri autoissa tule viat hieman eri aikaa tai jotain. No ei ehkä niissä ole kovinkaan merkittäviä eroja siinä suhteessa.

      
  • Yleensä uusissa malleissa pahimmat viat ovat ensimmäisen vuoden aikana, kun valmistaja huomaa kenttäpalautteessa että jokin osa ei kestä, se vaihdetaan ja sitten auto kestää taas paremmin. Esim. Alfani tukivarret vaihdettiin 70 tonnin kohdalla, mutta uudet ovat näköjään kestäneet hyvin, koska mittarissa on 145 tuhatta eikä vielä ole kuulunut mitään ylimääräisiä ääniä alustasta...

      
  • Ostaisin pikkuautot, alemman keskiluokan autot ja ylemmän keskiluokankin autot käytettynä. Mutten ostaisi mitään urheiluautoa tai jotain hienoa autoa käytettynä. Jotenkin kuka viitsii loppujen lopuksi ostaa käytettyä pari vuotta vanhaa Ferraria... jos on niín varakas niin ostaisi itselleen upouuden käyttämättömän, mitä kukaan ei vielä ole ajanut.

      
  • Lainaus:
    26.07.2004 klo 14:01 Tuomas kirjoitti
    Ostaisin pikkuautot, alemman keskiluokan autot ja ylemmän keskiluokankin autot käytettynä. Mutten ostaisi mitään urheiluautoa tai jotain hienoa autoa käytettynä. Jotenkin kuka viitsii loppujen lopuksi ostaa käytettyä pari vuotta vanhaa Ferraria... jos on niín varakas niin ostaisi itselleen upouuden käyttämättömän, mitä kukaan ei vielä ole ajanut.


    Jaa-a... Tunnen erään tyypin joka omistaa 360 Modenan. Kakkosautona on Alfa 156 GTA ja niin edespäin... eli kyseessä on todella rikas tyyppi (ammatiltaan muuten automyyjä :wink: Modena on muistaakseni vähän käytettynä hankittu yksilö.. Osasyy on varmaan siinä, että tuollaisenkin urheiluauton arvo tippuu varsin paljon. Uutena sellainen maksaa 200 tuhatta euroa, mutta jo puoli vuotta myöhemmin vähän ajettuna huomattavasti vähemmän- ei siis mitään järkeä ostaa tuliterää Ferraria.

      
  • Ei varmaan automyyjä vaan autokauppias ;-) ! Joskus uudessa ja 5000 kilometriä ajettussa autossa on ollut parin tonnin hintaero ja kyseessä ollut 35 000 euron hintaluokka. Sitten kyllä ottaisin sen ihan uuden.
    No tästä on turha väitellä, ostaako uusi vai vähän käytetty. On järkevää ostaa autoa käytettynä mutta uutena ostaminen on hassua tunteilua jollakin tasolla, kait?! :wink:

      
  • Avovaimolle katsellaan uutta autoa, jossa pitäisi olla tilaa lätkäkasseille ja hintaa alle 20tmk. Postitse tuli Fiat Stilo farkun mainos, jota käytiin katsomassa. Ei hassumman oloinen auto tuohon hintaluokkaan, etenkin kun autoliike tarjosi kolmen vuoden takuun autolle.

      
  • Toisaalta kun ostaa uuden auton ei tarvitse miettiä, millainen historia tälläkin ajoneuvolla nyt on tai miten sitä on kohdeltu... Käytetyn ostamisessa on aina pieni riskinsä, joka uuden ostamisesta puuttuu.

      
  • Ihan uusissa autoissa on aika useasti ne pikkuviat, mitkä sitten "karsiutuvat" pikku hiljaa suuremmilta osin pois.

      
  • Miksei 40-v nainen voi ottaa ne 16000 £ ja läheä saksasta hakemaan tuontiautoa niinkun miehetkin. Tuolla rahalla voi ostaa 7000 - 8000 €:n auton ja loput veroihin kuluihin. Esim. Audin Bmw tai MB:n.. Tässä pastalla on tarjottu naiselle pikkuautoa, mutta naisiakin on eri koisia kaikki eivät mahdu näihin riisikuppeihin, silloin tarvitaan autolta kokoa ja näköä. Naisillahan on paljon parempi kielitaito kun meillä miehillä, sen suhteen homma hoituisi, mutta voisihan olla tämä vallinnan vaikeus siellä satojen tuhansien menopelien keskellä. Ja voihan siellä aikaa vierähtää päätöksen tekeminen vaikeata. :wink:

      
  • En nyt tiedä kuinka paljon tuollainen nainen tekee millään isolla Mercedeksellä tai Bemarilla, jo pelkkä ajatuskin sellaisen ostamisesta tässä tapauksessa on mielestäni aivan älytön.
    Tuskin kyseessä on myöskään sellainen autofanaatikko, jolle tähti-tai munuaiskeula olisi tärkeää...

    Mielestäni kannattaa pysyä ihan niissä pikkuautoissa tai sitten järkevin ratkaisu mielestäni on hankkia tuolla rahalla käytetty perheauto, esim. Skoda Octavia tai vastaava...

    [Niki Kari muokkasi tätä viestiä 29.07.2004 klo 14:30]
      
  • Lainaus:
    29.07.2004 klo 14:28 Niki Kari kirjoitti
    En nyt tiedä kuinka paljon tuollainen nainen tekee millään isolla Mercedeksellä tai Bemarilla, jo pelkkä ajatuskin sellaisen ostamisesta tässä tapauksessa on mielestäni aivan älytön.
    Tuskin kyseessä on myöskään sellainen autofanaatikko, jolle tähti-tai munuaiskeula olisi tärkeää...

    Mielestäni kannattaa pysyä ihan niissä pikkuautoissa tai sitten järkevin ratkaisu mielestäni on hankkia tuolla rahalla käytetty perheauto, esim. Skoda Octavia tai vastaava...


    Niin onhan tämä BMW, Audi ja MB niitä elimen jatkeita tai taksikuskien vehkeitä. Mitäs nyt naiset niillä tekee? Selailin tossa tuulilasia, siinä Skoda Octavia käytettynä, oli hiukka paljon kolmosta eli korjattavaa. OBD-vikakoodia sun muuta mistä ei yhtään tiedä mitä niiden korjaaminen maksaa. Eihän sellaista voi edes naiselle suositella Vai mitä? :innocent:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit