Helsinki Motor Show, mikä jäi mieleen??

20 kommenttia

Joo, nyt täytyy kysyä muilta kun itse en päässyt tänä vuonna siellä pistäytymään, kiitos perheenlisäyksen johdosta. :smile: että millainen oli meininki muihin vuosiin verrattuna. Tuulilasista luin että GM:n tuotteet ei olisi olleet edustettuina, oliko niin? Jos oli, niin sitten poisjääntini ei harmitakkaan enää niin pahasti.

  
  • Maybach ja 1007. Siinä kaksi mielenkiintoisinta äärilaitaa.

    GM:n pois jäänti ei haitannut lainkaan. Päinvastoin, jäi enemmän tilaa muille.

      
  • Miltäs tuo Mersun DTM:n näytti? Mitä piditte siitä?

      
  • Hyvät messut jälleen kerran, tosin kiinnostavia uutuuksia oli aika vähän. Uusi Focus oli pienoinen pettymys laatuvaikutelmaltaan, mutta pitänee käydä aikanaan koeajamassa.

    GM:lle iso miinus toiminnastaan, messujen mielenkiintoisin osasto puuttui tänä vuonna kokonaan.

      
  • Lainaus:
    29.11.2004 klo 10:40 Bertone kirjoitti

    GM:lle iso miinus toiminnastaan, messujen mielenkiintoisin osasto puuttui tänä vuonna kokonaan.

    Minä todellakin ihmettelen GM:n poissaoloa. Jos he olisivat olleet messuilla se olisi minun käsittääkseni maksanut heille vain noin 50000 euroa. Varmasti monia muitakin tuo harmittaa. Mutta kyllä kai GM:n tietää mitä tekee?

      
  • "GM":llä olisi ollut Motor Show:ssa hyvä mahdollisuus jakaa vanhat Daewoo mainosmateriaalit pois uusien Chevrolet mainosten alta ;-) Messut sattuivat tältäosin varmaankin pahimpaan mahdolliseen ajankohtaan, sillä Chevroletteinä autoja ei vielä voi mainostaa ja Daewoon nimeä on enää turha tuoda millään tavalla esille.

    GM:hän ei ole ollut messuilla ennenkään mukana joka vuosi, joten ei tämä poisjäänti tältäosin ennenkuulumatonta ole.

      
  • Messut olivat hyvät, paranevat joka vuosi. Veikkaan että GM:än pääkonttori on kiristänyt budjettia eikä antanut luvan osallistua (tai mikäköhän syy niillä oli jäädä pois??).
    Eniten ihimisiä näytti kiinnostavan seuraavat autot:

    - Chryslerin 300 M (farkku & tavallinen)
    - Citroen C4 (eteenkin 3 ovinen coupe, täytyy myöntää että oli se todella makeen näköinen)
    - BMW1
    - Kia Sorento SUV:i (positiivinen yllätys minullekin)
    - Maybach (tosin lähelle ei päässyt sitä ihmettelemään)
    - Peugeotin standi yleensä (tosin se oli pääsisäänkäynnin edessä joten ehkä se vaikutti asiaan)

    Omasta mielestäni makeimmat pelit olivat C4 coupe sekä Chryslerin 300 M (farkku). C4 on todellakin sisältä & ulkoa erillainen ufo positiivisessä mielessä.

      
  • Huokaus. Aika turhat messut olivat, ainakaan meidän tiimin osalta reissu ei mennyt lainkaan putkeen. Esim. vetonaulana pidetty Audin RSQ-robottiauto puuttui kokonaan, koska Audi olikin päättänyt viedä autonsa Japaniin, eikä auto tule enää takaisin Eurooppaan. Myös Ferrarin uutuus puuttui näyttelystä ja suurin osa valmistajista tarjosi näytille vain vanhoja malleja. Osa erilaisista lavasteista yms. oli viime vuotisia...Alfalla oli GT, Fordilta Focus ja KIA uutena merkkinä oli mielenkiintoinen, mutta mielestäni uutuuksia oli aika vähän.

    Porukkaa oli ainakin lauantaina enemmän kuin tarpeeksi. Viime vuonna oli vähemmän, messut olivat koko reissun osalta ainakin minulle suuri pettymys, kun mikään ei muutenkaan tuntunut menevän putkeen...

    [Niki Kari muokkasi tätä viestiä 29.11.2004 klo 15:20]
      
  • Lainaus:
    29.11.2004 klo 15:13 JGC kirjoitti
    - Chryslerin 300 M (farkku & tavallinen)


    Tarkoitatko mahdollisesti 300C? 300M on vanha etuvetoinen malli.

      
  • Mun mielestä Seatin Altea oli posiviitinen ylläri. Hienon näköinen peli.
    Suuri pettymys oli Diablon kaasu. Mun 42 ei mahtunut painamaan kaasua niin ettei samalla painanut jarrua... mitä mä nyt ostan kauppakassiksi? :cry: (ihan rikki)

      
  • Lainaus:
    29.11.2004 klo 16:43 Stormrider kirjoitti
    Suuri pettymys oli Diablon kaasu. Mun 42 ei mahtunut painamaan kaasua niin ettei samalla painanut jarrua... mitä mä nyt ostan kauppakassiksi? :cry: (ihan rikki)


    Oliko se Lamborghini Diablo??

      
  • Lainaus:
    29.11.2004 klo 17:09 Torque kirjoitti
    Lainaus:
    29.11.2004 klo 16:43 Stormrider kirjoitti
    Suuri pettymys oli Diablon kaasu. Mun 42 ei mahtunut painamaan kaasua niin ettei samalla painanut jarrua... mitä mä nyt ostan kauppakassiksi? :cry: (ihan rikki)


    Oliko se Lamborghini Diablo??


    Taisipa ollakin, niitä Rytsölän entinen keltainen, joka nykyään on Keskisen Vesan kyläkaupan omistuksessa. Mutta Diablo oli pettymys meikäläiselle. Makea ulkoisesti mutta en käsitä miten sellaisella pystyy ajamaan. Minun 181 cm ruumis ei oikein mahtunut sisään, ajoasento 100 % epäergonominen ja todellakin noi polkimet eivät sopineet mun 45-kokoisille töppösilleni.

    Kai sitä joutuu tyytymään Maybachiin... :open_mouth:


    Järkevästi ajatellen eniten meikäläistä miellytti Seatin Altea. Ulkonäkö minun makuuni, kuskinistuin ja -paikka kaikinpuolin miellyttävä, takapenkillä oli asiallisesti tilaa ja jopa reisitukea, ja tavaratilan kanssa varmaan tulisi ihan hyvin toimeen.

    Vaikka Focus olikin lievä pettymys (olisin kaivannut rohkeampaa uudistusta), se täytyy käydä koeajamassa jahka se onm mahdollista.

      
  • Lainaus:
    29.11.2004 klo 10:40 Bertone kirjoitti
    Hyvät messut jälleen kerran, tosin kiinnostavia uutuuksia oli aika vähän. Uusi Focus oli pienoinen pettymys laatuvaikutelmaltaan, mutta pitänee käydä aikanaan koeajamassa.


    Mikä siinä mahtoi olla pettymys? Ajoasento, ohjauspyörä, istuimet, kojelauta, kaikki materiaalit, ovien tukevuus, ovitiivisteet ja jopa maalipinnan tasaisuus - kaikki parempaa kuin nykyisessä mallissa.
    Audia paremmaksi ei ole pantu, mutta se ei varmaan ollut tarkoituskaan..

      
  • Mikä jäi Helsinki Motor Showsta mieleen?!! Ei varmaan kenellekään tule yllätyksenä, että Maybach 62 ja Ferrarit... harvemmin niitä tällainen "tavallinen pulliainen" pääsee livenä ihailemaan :smile:

      
  • Lainaus:
    29.11.2004 klo 19:55 foc kirjoitti
    Lainaus:
    29.11.2004 klo 10:40 Bertone kirjoitti
    Hyvät messut jälleen kerran, tosin kiinnostavia uutuuksia oli aika vähän. Uusi Focus oli pienoinen pettymys laatuvaikutelmaltaan, mutta pitänee käydä aikanaan koeajamassa.


    Mikä siinä mahtoi olla pettymys? Ajoasento, ohjauspyörä, istuimet, kojelauta, kaikki materiaalit, ovien tukevuus, ovitiivisteet ja jopa maalipinnan tasaisuus - kaikki parempaa kuin nykyisessä mallissa.
    Audia paremmaksi ei ole pantu, mutta se ei varmaan ollut tarkoituskaan..


    Lue tuosta ylempää uudelleen niin huomaat, eli laatuvaikutelma -> materiaalit. Kojelaudan muovi oli tosin pehmeää, mutta näytti tarkalleen samalta kuin esim. ovissa oleva "ämpärimuovi. Häviää selvästi esim. Mazda3:lle, Astralle ja Octavialle. Fordin mainostus antoi odottaa parempaa. Muuten varmasti hyvä peli jos laatu on saatu viimein kohdalleen.

      
  • Minun mielestäni yksi tyylikkäimmistä yllätyksistä oli uusi Hyundai Sonatan malli. Maybach oli tietysti myös näkemisen arvoinen, samoin Mersun CLS oli yksi tyylikkäimistä autoista, kumpikin malli hieman kalliita omaan makuuni :grin:

      
  • Eikös kukaan tykkännyt Porscheista?

      
  • Kaverini tykkäsivät Maybachista, mutta sitä ei saanut kuulemma mennä katsomaan läheltä. Se oli suuri pettymys heille. :frowning:

    [Tuomas muokkasi tätä viestiä 03.12.2004 klo 14:08]
      
  • Siinä Lambossa kuskin penkki nitisi aika ilkeesti. Kyllähän se hieno auto olis vikoineenkin, toivotaan että arpa napsahtaa kohdalle.

      
  • Lainaus:
    01.12.2004 klo 23:10 sybelix kirjoitti
    Eikös kukaan tykkännyt Porscheista?


    Mustat Porschet eivät sikäli esiintyneet edukseen, että olivat varsin pölyttyneitä ja ehkä siksi vähän nuhjuisen näköisiä. Hienoja autoja, mutta kyllä Maserati Quattroporte, Ferrarit ja Maybach jäi paremmin mieleen...

    Maybachin ongelmaksi koitui se, ettei sitä päässyt katselemaan kuin muutaman metrin päästä, joka on sinäänsä ymmärrettävää, mutta kovin hyviä sisäkuvia siitä ei pystynyt ottamaan :confused:

    [Niki Kari muokkasi tätä viestiä 04.12.2004 klo 03:03]
      
  • TÄLLÄISELLE EI AJOKORTTIA OMISTAVALLE MIEHELLE < MIELEEN JÄI 18 AUTOA < CHRYSLER 300 FARMARI. MERSU E FARMARI. C 55 AMG. AUDI. FIAT JA HIFKIN PELAAJAT. Viihdyin ja ihailin kaikkia osastoja < omiiin suosikkimerkkeihini kuuluu Volvo.Mercedes.Lancia.AUDI.BMW.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit