Uusi Audi RS4

17 kommenttia

Onko tuo uusi rs4 ahdettu vai vapari, kun olen kuullut etta olis vapari mutta lukenu myos etta olis ahdettu

  
  • Lainaus:
    08.03.2005 klo 11:16 stimbe kirjoitti
    Onko tuo uusi rs4 ahdettu vai vapari, kun olen kuullut etta olis vapari mutta lukenu myos etta olis ahdettu

    http://www.supercars.net/cars/2005@$Audi@$RS4x.html
    Tuosta pitäisi varmaan löytyä. Selasin sen aika nopeasti enkä löytänyt mitään ahtaamiseen viittavaa. Tosin selasin joten ihan varma en ole.

      
  • joo vapari se on. se selvis uudesta TM lehdestä.
    ja olis ne ollu aika surkeat arvot ahdetulle

      
  • Lainaus:
    09.03.2005 klo 14:15 stimbe kirjoitti
    joo vapari se on. se selvis uudesta TM lehdestä.
    ja olis ne ollu aika surkeat arvot ahdetulle


    Ahdettuna tosiaan ois siellä RS6:n kieppeellä...

      
  • Audi on näköjään päättänyt käyttää uudessa RS4:ssa BMW:n tapaan ahdetun koneen sijasta vapaastihengittävää kierroskonetta, josta irtoaa tehoa ihan kohtuullisesti 100 hv/l.

      
  • Tämä menee vähän aiheen ohi, mutta onko Audi tulossa WRC:eehen eli rallin mm-sarjaan :confused:

      
  • Lainaus:
    09.03.2005 klo 16:56 Loeb kirjoitti
    Tämä menee vähän aiheen ohi, mutta onko Audi tulossa WRC:eehen eli rallin mm-sarjaan :confused:


    Näyttää aika epätodennäköiseltä niin pitkään kun painotus on ratasarjoissa (ALMS ja DTM).

      
  • Lainaus:
    09.03.2005 klo 16:56 Loeb kirjoitti
    Tämä menee vähän aiheen ohi, mutta onko Audi tulossa WRC:eehen eli rallin mm-sarjaan :confused:



    Ei ole PREMIUMIEN temmellyskenttä tuo WRC.

    Olishan heillä peruspalaset A3:ssa hyvät, kunhan ylimääräistä massia semmonen 100 MRD per vuosi jostain repisivät, niin mukavaa lisäväriähän se toki toisi. Saas nährä vuoden päästä onko koko WRC:tä, kun PÖSÖ ja CITIKKA tekivät sen mitä on pelätty.

    [German cars muokkasi tätä viestiä 09.03.2005 klo 18:55]
      
  • Jostain luin Audin mahdollisesta paluusta ralliin. Skodan teamin mukana on pyörinyt paljon Audin porukkaa, harjoittelemassa? Ja onhan urquattrosta jo neljännesvuosisata...

      
  • Olisi se niin hienoa jos sinne ralliin saataisiin vähän väriä. Tosin Audi ei siellä varmaan pärjäisi enää.

      
  • Onko kellään tietoa tuon RS4:n automaattiversiosta olisko se jo DSG vai perinteinen Tiptronic.

      
  • Lainaus:
    11.03.2005 klo 13:01 Stimbez kirjoitti
    Onko kellään tietoa tuon RS4:n automaattiversiosta olisko se jo DSG vai perinteinen Tiptronic.



    Valitettavasti se on tiptronic. Ei taida DSG kestää vielä tuollaisia teholukemia. Ihmettelen sitä miten BMW on saanut voimansiirtonsa niin hyvin kohdilleen SMG:ssään, että kestää 507hv:nkin tehon...

      
  • Lainaus:
    15.03.2005 klo 20:27 German cars kirjoitti


    Valitettavasti se on tiptronic. Ei taida DSG kestää vielä tuollaisia teholukemia. Ihmettelen sitä miten BMW on saanut voimansiirtonsa niin hyvin kohdilleen SMG:ssään, että kestää 507hv:nkin tehon...


    Menee ehkä saivartelun puolelle, mutta voimanvälityksessä rajoittava tekijä on vääntö eikä teho.

      
  • Lainaus:
    16.03.2005 klo 12:42 RX-8 kirjoitti
    Lainaus:
    15.03.2005 klo 20:27 German cars kirjoitti


    Valitettavasti se on tiptronic. Ei taida DSG kestää vielä tuollaisia teholukemia. Ihmettelen sitä miten BMW on saanut voimansiirtonsa niin hyvin kohdilleen SMG:ssään, että kestää 507hv:nkin tehon...


    Menee ehkä saivartelun puolelle, mutta voimanvälityksessä rajoittava tekijä on vääntö eikä teho.



    Pitää paikkansa. Vertailun vuoksi uuden M5:n vääntömomentiksi on ilmoitettu 520 Nm, Audin tulevassa RS4:ssä sen ollessa 430 Nm.

      
  • Lainaus:
    15.03.2005 klo 20:27 German cars kirjoitti
    Lainaus:
    11.03.2005 klo 13:01 Stimbez kirjoitti
    Onko kellään tietoa tuon RS4:n automaattiversiosta olisko se jo DSG vai perinteinen Tiptronic.



    Valitettavasti se on tiptronic. Ei taida DSG kestää vielä tuollaisia teholukemia. Ihmettelen sitä miten BMW on saanut voimansiirtonsa niin hyvin kohdilleen SMG:ssään, että kestää 507hv:nkin tehon...


    DSG:n ongelma on se, että sitä ei saa pitkittäiskoneen kanssa. Sitä ei ole tarjolla muuhun kuin A3:een, jossa kone on poikittain. Onhan olemassa A4- ja A6-malleja, joissa vääntöä on vähän.

      
  • Olin miettinyt tuota A3:n 3.2 litraista, että miksi sen kuitenkin saa myös DSG:llä, mutta sehän selvisi nyt. Onko kyseinen kone piristetty, nelos Golffissa esiintyneestä VR6-koneesta kehitetty versio?

    [German cars muokkasi tätä viestiä 16.03.2005 klo 16:57]
      
  • Lainaus:
    16.03.2005 klo 16:38 Torque kirjoitti

    DSG:n ongelma on se, että sitä ei saa pitkittäiskoneen kanssa. Sitä ei ole tarjolla muuhun kuin A3:een, jossa kone on poikittain. Onhan olemassa A4- ja A6-malleja, joissa vääntöä on vähän.


    Tämä DSG on ihan mielenkiintoinen laite. Onko tietoa, että onko sen hyötysuhde parempi vain huonompi kuin Audin multitronicissa?

    Multitronicciahan ei saanut nelivedon kanssa.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit