Uusi auto, heti klommo.

11 kommenttia

Oletteko huomanneet, että kun on ostanut auton noin kuukauden sisällä siihen on heti aina kolhassut tai ajanut oikein kunnolla ryttyyn jonkun puskurin, oven tjms.

[Felmu muokkasi tätä viestiä 21.12.2004 klo 15:50]
  
  • Suomalaisen autoverotuksen aiheuttama kateus saa jotkut ihmiset kolhimaan toisten uusia autoja; olihan Stadissakin jengi, joka tahallaan naarmutti koko kyljen pituudelta nimenomaan uusia autoja sekä potki niistä peilit h*elvettiin.

      
  • Eräs minulle nykyään lastensa kautta tuttu henkilö toimi 90-luvulla johtajana yhdessä Suomen suurimmista yrityksistä. Yleensä pidennettyä loistoautoa ajoi kuljettaja, mutta välillä auto oli yksityisessä käytössä. Noin 5-6 kertaa vuodessa auto kuulemma "tuhottiin täysin" (esim lasit rikottiin ja renkaat puhkaistiin) sen ollessa parkkerattuna jossain päin Helsingin keskustaa, tätä tapahtui myös keskellä päivää. Ei voi muuta kuin todeta että Suomessakin on sairalloisen kateellisia ihmisiä..

      
  • Lainaus:
    21.12.2004 klo 16:40 olmi kirjoitti
    Eräs minulle nykyään lastensa kautta tuttu henkilö toimi 90-luvulla johtajana yhdessä Suomen suurimmista yrityksistä. Yleensä pidennettyä loistoautoa ajoi kuljettaja, mutta välillä auto oli yksityisessä käytössä. Noin 5-6 kertaa vuodessa auto kuulemma "tuhottiin täysin" (esim lasit rikottiin ja renkaat puhkaistiin) sen ollessa parkkerattuna jossain päin Helsingin keskustaa, tätä tapahtui myös keskellä päivää. Ei voi muuta kuin todeta että Suomessakin on sairalloisen kateellisia ihmisiä..


    Luulisi nyt älyävän viimeistään kolmannen kerran jälkeen, että pysäköi sen autonsa jonnekin muualle.

      
  • ...tai hankkisi Lada!

      
  • Lainaus:
    21.12.2004 klo 16:40 olmi kirjoitti
    Eräs minulle nykyään lastensa kautta tuttu henkilö toimi 90-luvulla johtajana yhdessä Suomen suurimmista yrityksistä. Yleensä pidennettyä loistoautoa ajoi kuljettaja, mutta välillä auto oli yksityisessä käytössä. Noin 5-6 kertaa vuodessa auto kuulemma "tuhottiin täysin" (esim lasit rikottiin ja renkaat puhkaistiin) sen ollessa parkkerattuna jossain päin Helsingin keskustaa, tätä tapahtui myös keskellä päivää. Ei voi muuta kuin todeta että Suomessakin on sairalloisen kateellisia ihmisiä..


    Joo ei invapaikoille kannata pysäköidä ilman lupaa :innocent:

      
  • Kateus kuuluu suomalaiseen kansanluonteeseen. Kateus on vieläpä sen tyyppistä, että mitä itsellä ei ole, sitä ei saisi muillakaan olla, eli potkaistaan naapurin loistokaarasta suutuspäissään peili irti, ja samalla vihalla piirtyy avaimella hieman eloisampia kuvioita kylkiin. Toisenlaista kateutta esiintyy esim. amerikkalaisilla : jos naapurilla on hienompi, ponnistellaan itse kaksin verroin, jotta saadaan ostettua itselle vielä hienompi.

    Muutamia vuosia sitten, edellisessä kotitalossani, minulla oli taloyhtiön autopaikka vuokralla. Naapuria risoi kovasti se, että autoni oli muutamia senttejä lattiaan maalattua ruutua pidempi. Oma corollansa mahtui viereen ruudun sisäpuolelle mainiosti. Hän ryhtyi mittaviin toimenpiteisiin autoni kampeamiseksi kadunvarteen, mm. harva se päivä hän muistutti lapulla tuulilasissa tai postiluukussa asiasta. Isännöitsijäkin taisi hulluun hermostua, hallituksesta puhumattakaan. Otti rekisterinumeron perusteella selvää, että auto ei ole minun, vaan firman nimissä, silläkin perusteella koitti vängätä, ettei kortilla olevat autopaikat ole tarkoitettu firmojen autonsäilytyspaikoiksi, vaan asukkaiden ajoneuvoille.
    Arvatkaa venähtikö kaverin leuka polviin, kun piruuttani aloin kulkea firman jenkkipakulla, joka ei todellakaan sitten sopinut ruutuun. Juuri ja juuri leveyden puolesta kyllä. Hyvä ettei kaveri saanut sydäriä siihen paikkaan !! Ai niin, itse säilytti paikalla renkaitaan, kun oli niin pieni auto, että tilaa jäi hyvin. Hävisivät ne renkaat siitä jonnekin varastoon, kun ilkeyttäni autopaikan kielletystä varastona pitämisestä isännöitsijälle huomautin...

    Että kaikenlaisia kateellisa kusipäitä sitä maailmaan mahtuu.

      
  • Minulla tuli n. 30 cm pitkät naarmut molempiin kylkiin ovien alareunaan, kun autolla oli ajettu n. 500 km. En tiedä, miten ne aiheutuivat mutta ärräpäitä lensi. Kun autolla oli ajettu 800 km, tuulilasiin lensi isohko kivi, joka aiheutti mukavan puolikuun muotoisen halkeaman. Ihme kyllä tuulilasin korjaus onnistui, eikä lasi lähtenyt uudelleen hajoamaan.

    Hauskat ja nautinnolliset ensi kilometrit, varsinkin, kun auto oli jo muutenkin vieraillut pajalla erinäisten vikojen vuoksi.

      
  • Lainaus:
    21.12.2004 klo 17:30 Torque kirjoitti
    Luulisi nyt älyävän viimeistään kolmannen kerran jälkeen, että pysäköi sen autonsa jonnekin muualle.

    Juuri näin. Ruotsiinko suuri, hieno ja iso auto pitäisi pysäköidä? Tällaisten kommenttien jälkeen ei tarvitse ihmetellä suomen verokulttuuria ja sakotusjärjestelmää... :wink:

      
  • Yleisin katellisuusjuttu on varmaan mersumerkin irrottaminen. Ainakin monet nuoret olivat kateellisia ja he päättivätkin sitten irroittaa mersumerkin.

      
  • Lainaus:
    22.12.2004 klo 12:48 jalkkis kirjoitti
    Minulla tuli n. 30 cm pitkät naarmut molempiin kylkiin ovien alareunaan, kun autolla oli ajettu n. 500 km. En tiedä, miten ne aiheutuivat mutta ärräpäitä lensi. Kun autolla oli ajettu 800 km, tuulilasiin lensi isohko kivi, joka aiheutti mukavan puolikuun muotoisen halkeaman. Ihme kyllä tuulilasin korjaus onnistui, eikä lasi lähtenyt uudelleen hajoamaan.

    Hauskat ja nautinnolliset ensi kilometrit, varsinkin, kun auto oli jo muutenkin vieraillut pajalla erinäisten vikojen vuoksi.


    Uskallatko kertoa mikä auto? :tongue:

      
  • Lainaus:
    30.12.2004 klo 20:04 Espi kirjoitti
    Lainaus:
    22.12.2004 klo 12:48 jalkkis kirjoitti
    Minulla tuli n. 30 cm pitkät naarmut molempiin kylkiin ovien alareunaan, kun autolla oli ajettu n. 500 km. En tiedä, miten ne aiheutuivat mutta ärräpäitä lensi. Kun autolla oli ajettu 800 km, tuulilasiin lensi isohko kivi, joka aiheutti mukavan puolikuun muotoisen halkeaman. Ihme kyllä tuulilasin korjaus onnistui, eikä lasi lähtenyt uudelleen hajoamaan.

    Hauskat ja nautinnolliset ensi kilometrit, varsinkin, kun auto oli jo muutenkin vieraillut pajalla erinäisten vikojen vuoksi.



    Uskallatko kertoa mikä auto? :tongue:


    No, toimiihan tämä kirjautuminen... Juu, ei tuo mikään salaisuus ole, olenhan "avautunut" asiasta täällä jo aiemminkin. VW Polo 1.4 Comfortline vm. 03. Auton puolustukseksi on sanottava, että nyt se on toiminut kutakuinkin suunnitellun mukaisesti jo jonkin aikaa, kun asiat on saatu fiksattua. Tai alustassa joku kolahtelee joskus, mikä taitaa tosin olla tyyppiominaisuus ja lämmityslaitteen ajoittaiset kylmät puuskahdukset ihmetyttävät.

    Auto on periaatteessa hyvin suunniteltu mutta toteutus on ollut ontuvaa. Mutta ehkä nyt päästään eteenpäin ilman suurempia ongelmia?

    [jalkkis muokkasi tätä viestiä 03.01.2005 klo 09:47]
      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit