Kaappiautot

5 kommenttia

Luin uutta TM:aa ja AutoBild lehteä.
Niissä molemmissa testi näistä kottaraisenpöntöistä. Silmään pisti Renault Kankoo, joka hyvin hyvin huolestuttavalla tavalla on lähellä kaatua väistötilanteessa. Molempien lehtien testeissä kävi samoin.
Mahtaako tämä olla kaikkien linnunpönttöautojen ominaisuus äkkitialnteessa. Niissä ei ole ESP:iä. Tästä voisi johdatella edelleen ajatusta, että sama voisi koskea kaikkia Smurffiautoja myös ESP:llä niin kauan kunnes se on epäkunnossa. Sit mentiin nurin.

  
  • Tokihan fysiikan lait ovat sellaiset, että tuollainen tötteröbilikka kaatuu helpommin. Mutta auton kuin auton saa katolleen - myös ESP:llä varustetun, jos vain kuskilla rahkeet riittää. Ja kyllähän sitä känni- ja huumepäissään ihmiset tekevät mitä tahansa.

      
  • Eipä tarvita kuin mikä tahansa vakioauto ja nelipyöräluisussa radalta ulos hiekalle niin ympäri mennään... se ei ole temppu eikä mikään ;)

    Normaalissa ajoissa ja väistössä varmaan tuo Kangookin pysyy pystyssä... En nyt lukenut artikkelia kovin tarkkaan, mutta varmaankin kyseessä on väistöliikkeiden sarja ennen kuin auto alkaa kulkemaan kahdella pyörällä...

    Tästä tulikin mieleeni:

    http://koti.mbnet.fi/skodeweb/forum/post.php?cat=1&fid=4&pid=6&page=1

    Siinä lisävaruste, joka ei voi hajota niinkuin ESP ja auto pysyy varmasti pystyssä :wink:

      
  • Heinäkuun Tuulilasissa oli artikkeli auton oikean kuormaamisen ja rengaspaineiden merkityksestä. Jutun kuvituksena oli paljon puhuvia otoksia yläpainoisen kuormauksen ja liian alhaisten rengaspaineiden vaikutuksesta, testiautona Xsara Picasso. Kaatuminen ei näyttänyt olevan uhkana, mutta renkaiden pysyminen vanteella oli aika hilkulla pahimmassa esimerkissä.

    Auton kaatuminen vaatii yleensä sopivan epätasaisuuden, johon luistossa oleva pyörä tökkää. Sileällä pinnalla kaatuvia autoja ei taida montaa löytyä.

    Itseäni on aina ihmetyttänyt millä Lontoon vanhojen kunnon double deckereiden painopiste on saatu riittävän alas. Lyijylevyjä pohjassa?

      
  • Lainaus:
    05.08.2004 klo 12:57 nimim Erkki kirjoitti
    Itseäni on aina ihmetyttänyt millä Lontoon vanhojen kunnon double deckereiden painopiste on saatu riittävän alas. Lyijylevyjä pohjassa?


    Tuota on kyllä itsekin tullut usein ihmeteltyä. Kävin Lontoossa joitain vuosia sitten ja ajattelin, että tuollainen kaatuu varmaan todella helposti... (pystyssä ovat kuitenkin tähän asti pysyneet) :wink:

      
  • Ford Focus meni katon kautta ympäri maantiellä kun joku yritti väistää koiraa. Kangoo ei ole ihan onneton auto, kahdellakin pyörällä sitä pystyy ajamaan, ihan oikeasti. :wink:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit