Coloradolaisen autotoimittajan Jeff Rundlesin autoarvioita näytään USA:ssa referoitavan aika monessa paikassa. Jeff antaa koeajamilleen autoille "renkaita". Huonoin arvio on "no wheels", paras "four wheels". Jos hän oikein jostakin autosta pitää tulee arvioon vielä "+ spare" eli vararengaskin.
Hänen arvionsa autoista antaa ehkä paremman kuvan siitä, miksi Fordilla ja etenkin GM:llä menee kotimarkkinoillaankin heikosti.
http://www.cobizmag.com/wheels.cfm
EDIT: Huomasin, että linkki "tökkii" aika ajoin. Kärsivällisyyttä!!
Luin mielenkiinnosta artikkelin Hondan hybridimallista by Jeff Rundles. Herky jerky model, city 29 mpg, highway 37 mpg. Eikä pitänyt ollenkaan siitä filosofiasta, että hybridissä on 3.0 V6 ja 240 hp, jotka eivät tunnu edes tehoina. Hän epäili jopa Priuksen painelevan ohi omia menojaan! Perinteiseen bensa-V6:een vr. ei ollut juuri ollenkaan eroa kulutuksessa.Priuksen filosofiaa taas ylisti hyvänä ideana, pieni moottori + hybridi.
Onko liian aikaista vetää tästä johtopäätös, että jenkit eivät tule jatkossa ehkä suosimaan juuri ollenkaan suurimoottorisia hybridejä. Siinä menee monen autonvalmistajan suuret investoinnit romukoppaan mikäli näin tulee osoittautumaan ja myynti ei suju.
EDIT: Linkki toimi hyvin ja nopeasti
Itse luin parin uudemman saksalaisen premium-merkin arvostelut... autot olisivat epäilemättä saaneet paremmat suositukset, ellei kaikkea ohjattaisi saman helvetillisen komentonäytön kautta (i-drive/mmi jne.). Mersun Comand -käyttöliittymä oli näemmä ainoa jotenkuten siedettävä ratkaisu. Insinööreillä on aika paljon tekemistä vielä näiden multimeediahärpäkkeiden kansas. Mitä vikaa oli perinteisissä napeissa?
Niin, ja uusia bemareita sanottiin ihan tojotan näkösiksi Ehkä design on mennyt vähän metsään...
Jos noita vähän lukee, niin tuntuu olevan aika asenteellinen testaaja. Jos joku uutuus ei sovi merkin vanhaan lokeroon, se ei ole hyvä. Tuntuu heittävän juttuja aika lailla fiilispohjalta.
Amerikkalaiseen tyyliin testiraportit täytetään tarinoilla merkin omistussuhteista ja kannattavuudesta, vaikka eiväthän ne ole mittareita autosta sinänsä.