Kuihtuuko tämä palsta ?

21 kommenttia

Jotenkin vaikuttaa, että siinä missä mm. kilpailijan verkkosivuilla keskustelu käy vilkkaana, tämä palsta näyttää nuukahtavan pahemman kerran. Ei liity tämä otsikko uusiin autoihin, mutta ihmetyttää silti.

  
  • Tekniikan Maailma voisi olla hieman aktiivisempi palstan mainostamisessa. Eihän tänne muuten kukaan eksy.
    Palstan ulkoasukin saisi hieman kohentua, on jotenkin aneeminen ja hukkuu ympäristöönsä pienuudessaan ja väreissään. Vähäinen ideointi toteutuksessa näkyy!

      
  • Siltä vaikuttaa. Onko vakioporukka hävinnyt kilpailevan lehden foorumille?

      
  • Pari kertaa olen käynyt kilpailevan lehden palstaa lukemassa ja todennut keskustelun alhaisen tason siellä.

    Olette varmasti lukeneet uusimman TM:n tila-autovertailun? Mielestäni varustepisteytys on käsittämätön. VW ja varsinkin Honda eivät ansaitse samaa arvosanaa kuin Renault ja Toyota. Enkä voi ymmärtää miten Mazda nostettiin varustelultaan parhaaksi, edellämainitun kaksikon edelle.

      
  • onneksi kuihtuu. anders- simon syytä kaikki. hän onnistuneesti japsiauto- jutuillaan matalilla sellaisilla torpedoi kaikki älykkäämmät keskusteluyritykset #&%£$!* mikä amis-pelle.

      
  • Lainaus:
    19.05.2006 klo 17:52 gynther kirjoitti
    onneksi kuihtuu. anders- simon syytä kaikki. hän onnistuneesti japsiauto- jutuillaan matalilla sellaisilla torpedoi kaikki älykkäämmät keskusteluyritykset #&%£$!* mikä amis-pelle.

    Tekniikan Maailma ei ole näköjään vielä ymmärtänyt tämän median merkitystä.
    Tämä on tulevaisuuden media, avoinmedia, aidosti kansalaismedia.
    Nyt TM:n hemmot tilaamaan parempaa visuaalista ilmettä foorummille, tuskin se rahasta on kiinni.

      
  • Eihän tämä tästä aneemisemmaksi voi muuttua. Palstan surkeus johtuu mielestäni siitä, ettei täällä ole minkäänlaista toimituksellista uutismateriaalia. Kaikkilla toimivilla autolehtien nettisivuilla julkaistaan lehden toimituksen kokoamia alan uutisia. Ne pitävät sivut mielenkiintoisina. TM:n sivuja toimittavat lukijat ilmaiseksi!

    Tuulilasin ja etenkin esim. Auto, Motor und Sport lehden sivut ovat valovuoden edellä uutisvälityksessä, mutta samahan koskee myös paperilehteä.

    TM:n toimitus/kustantaja laskee ilmeisesti, ettei sivujen jatkuva ylläpito kannata taloudellisesti. TM on ollut vuosikaudet ylimielisellä linjallaan. Toimituksessa todennäköisesti lasketaan, että lehden levikki ei enään voi kasvaa Suomessa. Ei ainakaan autouutisiin satsaamalla. Lukijoita tärkeämpiä ovat ilmoittajat. Laajentamalla TM:n artikkeleita enemmän pois autoalalta saadaan lisää ilmoittajia muista tuoteryhmistä. Muuten ei liene selitettävissä esim. valtava moottoripyörä- ja mönkijäjuttujen määrä. Puhumattakaan it-alan jutuista. En vastusta niitä, mutta liika on liikaa ja noilla aloilla on parempia erikoislehtiä Suomessakin niistä kiinnostuneille.

    Itse olen vuosikymmenien uskollisuuden jälkeen ajatellut lopettaa TM:n tilaamisen vuodenvaihteessa. Nykyinen Tuulilasi on mennyt jo reilusti edelle. Kumpa se vielä ilmestyisi useammin.

    TM:n puuhastelu Miesten Maailmojen ja Rakennus Maailmojen kanssa raivostuttaa ja karkoittaa etupäässä autoista kiinnostuneet muihin medioihin. Lapsellinen autokuvalehti Autobild sentään vielä jää TM:n taakse.

    Haloo kustantaja! Olisiko vihdoinkin aika uudistaa TM- konseptia. Maailma ympärillä muuttuu, mutta TM, ja saman kustantajan Suomen Kuvalehti ovat menossa norsujen hautuumaalle. Mutta lauletaanhan suomalaisessa iskelmässäkin; "Koskaan et muuttua saa".

      
  • Lainaus:
    23.05.2006 klo 13:44 multicar kirjoitti
    TM:n puuhastelu Miesten Maailmojen ja Rakennus Maailmojen kanssa raivostuttaa ja karkoittaa etupäässä autoista kiinnostuneet muihin medioihin. Lapsellinen autokuvalehti Autobild sentään vielä jää TM:n taakse.




    Minä puolestaan luen lehteä siksi, ettei se ole pelkkä autolehti.

    Nyt kun tallissa on parivuotias auto eikä vaihto ole ajankohtainen noin 10 vuoteen, ei jokaista koeajoa jaksa ajatuksella lukea. Sen sijaan tieteen maailmassa on usein hyviä juttuja. Maallikko jaksaa tiivistetyssä muodossa niitäkin lukea. Autoalalta esim. korjaamotestit ja liikenne- ja muut yleisaiheet ovat aina hyödyllisiä ja kiinnostavia.

    Rakennusmaailma ym. autoalasta poikkeavat jutut on hyviä poislukien elektroniikka, joka ei juurikaan kiinnosta. Jotenkin kyllä pysyy kärryillä siinä, missä mennään. Enää ei olekaan tapana ostaa c-kasettinauhuria, muut jutut on syrjäyttänyt sen. Miesten maailman ideaa en kyllä vielä ole ymmärtänyt. Nykyisen yhteiskuntakäsityksen mukaan sisältönä olisi voinut olla vaikka lastenvaunuvertailu, vaan eipä liitteen henki oikein sitä linjaa tukenut. Jotain ihmeellistä lukkiutunutta miehisyyden irvikuvaa koko lehti kyllä edusti.

    Vaikeata on kyllä löytää aihepiiriä, josta ei siihen erikoistunutta lehteä löytäisi, joten niiden tonteille mennään joka tapauksessa.


    [Herbert muokkasi tätä viestiä 23.05.2006 klo 17:02]
      
  • Turhan hiljainenhan tämä foorumi on. Riittää, kun kerran viikossa käy lukaisemassa uudet viestit.

    En tosin kaipaa uudistusta edeltäneen palstan villiä meininkiä, mutta monia kirjoittajia kyllä. Moni hyvä ja aktiivinen kirjoittaja tuntuu kadonneen.

      
  • Olisi mielenkiintoista, jos muutama alan ammattilainen osallistuisi erityisesti liikennekeskusteluihin omalla nimellään edustamaan jotain organisaatiota, kuten poliisia, liikenneministeriötä, tiehallintoa jne. Tosin taitaa olla harvassa ne, jotka uskaltavat paikoitellen noin tasokkaan kritiikin eteen astua. Ja kustannuksiinhan se lopulta kaatuisi.

    Riihelän liikenneillassa, jossa asiantuntijat olivat paikalla, ei asiaan oikein kunnolla koskaan päästy.

      
  • Lainaus:
    23.05.2006 klo 20:49 Herbert kirjoitti
    Olisi mielenkiintoista, jos muutama alan ammattilainen osallistuisi erityisesti liikennekeskusteluihin omalla nimellään edustamaan jotain organisaatiota, kuten poliisia, liikenneministeriötä, tiehallintoa jne. Tosin taitaa olla harvassa ne, jotka uskaltavat paikoitellen noin tasokkaan kritiikin eteen astua. Ja kustannuksiinhan se lopulta kaatuisi.

    Riihelän liikenneillassa, jossa asiantuntijat olivat paikalla, ei asiaan oikein kunnolla koskaan päästy.



    Viranomaisten osallistuminen keskutelupalstoille työaikana saattaa olla turhan toiveikasta. Esim. http://www.otakantaa.fi/ teki kyselyn keskustelijoille ja monet toivoivat ministeriön osallistumista keskusteluun. Nyt tuo sivusto on seisonut vuoden telakalla. Riihelällä on toki eläkeläisen aikaa paneutua kansalaiskeskusteluunkin. Toisaalta EU ja sen jäsenvaltiot ovat puhuneet ehtimiseen avoimuuden puolesta? Mutta mitkä ovat ne avoimuuden välineet ja teot?
    TM -toimittajat voisivat kyllä jo työnkuvaan kuuluvana pitää yllä mielenkiintoa keskustelupalstallaan osallistumalla. Murtui se jää euroviisuissakin ja viisuista tuli kertalaululla mielenkiintoiset, Kiitos Lordin.

    [Sinuhe muokkasi tätä viestiä 23.05.2006 klo 22:31]
      
  • Ihmeen hiljaista täällä on ollut viimeaikoina. Esim. Tuulilasin foorumilla keskustelu rehottaa, omalla tavallaan rasittavalla tavalla. Corollajormat kiihkoaa Toyotan ylivoimaisuudesta ja keskustelut menee Toyota vastaan muut halusi tai ei. TM:n foorumilla olen vähemmän havainnut merkkifanaattisuutta mikä on hyvä asia. Keskustelun runkokin on paremmalla tolalla kuin Tuulilasin kömpelö järjestelmä.
    Keskustelu saisi tuntuvasti lisää kipinää jos TM:n toimitus osallistuisi keskusteluun niinkuin kilpailevalla foorumilla ja uutistarjonta olisi kattavaa myös niille, jotka eivät tilaa lehteä. Nythän TM:n uutiset ovat lähes kokonaan niiden ulottumattomissa, joille lehti ei kolahda postiluukusta sisään. Tuulilasin puolella taas niin tuoretta kuin vanhaakin tietoa saa vaikkei lehteä tilaisikaan.

    [Kalle Kehveli 5 muokkasi tätä viestiä 28.05.2006 klo 14:26]
      
  • Ettäkö TM:n insinöörit alentuisivat keskusteluun tyhmien lukijoidensa kanssa. Hehheh. Älä unta nää.

    Etkö jo ole tajunnut, että TM toimittajan arvio asiasta kuin asiasta on kuin jumalan sana. Ei siinä ole enään mitään keskusteltavaa.

    TM on Helsingin Sanomien tapainen valtakunnan virallinen besserwisser. TM päättä mikä asia on uutinen alallaan ja milloin se on tarve julkaista lehdessä.

    Jos kilpailevat lehdet julkaisisivat vaikkapa tänään nettisivuillaan uuden Corollan kuvat ja tekniset tiedot tai autovero poistamisen Suomessa kesäkuun alusssa, TM:ssä tieto voidaan huoletta julkaista vaikka vasta kuukauden tai kahden päästä.

      
  • TM:ssä insinöörejä? :innocent:
    Eikös ne ole toimittajia? :smile:

      
  • Jos TM:ssä olisikin ammattitoimittajia insinöörien sijaan, ei tätä keskustelua tarvisi käydä. Insinöörikeskeinen ajattelutapa tappaa TM:n tämän päivän mediakilpailussa.

      
  • Kuihtuu!

    Tuulilasin sivuilla on erilaisia, ajankohtaisia uutisia. Ja on siellä muutakin päivittyvää...
    TMnetissä päivittyy vain keskustelut, ei muuta.
    Harmi sinänsä kun suunta on koko ajan alaspäin. Olen harkitsemassa lehden vaihtoa.

    Toivottavasti TM toimitus lukee näitä keskusteluja ja ottaa kantaa ja reagoi lukijoiden tarpeisiin.
    Epäilen tätäkin... :frowning:

      
  • TM:n ja Tuulilasin palstat ovat molemmat teknisesti hyvin vaatimattomia, verrattuna esimerkisi http://www.opelclubfinland.fi/forum , http://www.tiede.fi/keskustelut/ tai http://www.dvdplaza.fi/forums/index.php

    Puuttuu hakutoiminnot, html ei toimi viesin rakenteessa jne jne...

    Tuulilasin sivustolla on tietenkin kaikkien luettavissa uutisia ja vanhempia TL-testejä. Tästä TM kannattaisi todella ottaa mallia, ennenkuin on liian myöhäistä :wink:

      
  • On helvetin tylsää tulla tälle palstalle, jo ulkomuodonkin takia. Se vaikuttaa myös sisältöön. Vaikka Ferraria ajetaankin olisi korrektia tutkia asiakkaiden asioita.

      
  • Jep, kyllä tämä foorumi kuolee kohta pois...
    Tuulilasin foorumilla käy vilinä&vilske - joskin liian moni kommenteista on ala-arvoisia.

      
  • Tällaista se on aina kesällä lomakaudella. Kukapa nytkään haluaisi koneen ääressä istua, kun ulkona on tuollainen sää. Kesämökilleni en varmaan edes haluaisi konetta mukaan.

      
  • Ei se johdu kesälomista. Tälle saitille pitäisi todella ruveta panostamaan, jotta tämä jaksaisi kiinnostaa tulevaisuudessa.

      
  • Lainaus:
    03.07.2006 klo 12:05 911 kirjoitti
    Jep, kyllä tämä foorumi kuolee kohta pois...
    Tuulilasin foorumilla käy vilinä&vilske - joskin liian moni kommenteista on ala-arvoisia.



    Niin, mielestäni täällä TM:llä on sentään jotain tasoa keskusteluissa ollut (esim. Liikenne palstalla).

    Tuulilasin sivuilla kirjoitellaan aivan mitä sattuu, yleensä pelkkää paskaa. Ei siellä kellään ole ikinä mitään oikeaa asiaa ollut.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit