Toyota vastaan mersu

9 kommenttia

On se kumma, että ihmiset ostaa mersuja kun sais puolella siitä rahasta toyotan !! Mitä järkee ????!!!!

  
  • Eihän Toyotan ostamisessa ole mitään järkeä!! Sillä hinnallahan saa vaikka 3 Ladaa!! |O

      
  • On tämä maailma kyllä järjetön tosiaan, Toyotan hinnalla (puhumattakaan Mersusta!) saa monta ladaa, etenkin käytettynä, romikselta varmaan ilmaiseksi. Samat idiootit ostavat omakotitaloja vaikka olisi varmasti edullisempaa asua kerrostalo-kommuunissa. Vaatteitakin ostetaan merkkiliikkeistä, vaikka kierrätyskeskuksessa on laaja valikoima. Jotkut kuulemma syövät ravintoloissa tai tekevät kotona gourmet-tason ruokaa, pastalla ja kalapuikoilla pärjää vähintään yhtä hyvin. Vaikka rahaa olisi, on elettävä niin niukasti kun voi, toiset eivät vain tunnu ymmärtävän. On se kummallista...

    Huom. edellä mainittua ei kannata ottaa vakavissaan. Tämä on täysin turha viestiketju ylipäänsä, yritetään ilmeisesti lietsoa vaihtelun vuoksi merkki x vs. merkki y tappelua. Itse en asiaa kommentoi, molemmat valmistavat hyviä autoja. Kohderyhmät ovat aivan erilaiset. Yhtä hyvin voi kyseenalaistaa kaikki muutkin ns. premium-merkit. Ihmiset myös haluavat erilaisia asioita, toiset haluavat kalliin auton, toisille riittää perustoyotakin.

      
  • Suurin kummajaisuus on, että kaikki Wokkipannut haetaan linnuntietä 14.000 km päästä, meritse 20.000 km, vaikka autoja saa pilvin pimein lähempääkin, kaiken lisäksi nykyään Euroopan markkinoille tulevat Toyotat kootaan Turkissa!

      
  • Jos on rahaa ostaa mersun, siinä on hyvä jälleenmyyntiarvo (kuten Toyotassakin). Ja saa aika paljon takaisin. No silti siinä häviää rahallisesti Toyotalle. Mersussa on joidenkin mielestä upea ulkonäkö, hyvä ajettavuus, vaihteisto ja varustelu, sekä siinä on monenlaisia konevaihtoehtoja. Ja Avensiksessa ei ole tietääksen isoja moottoreita, 2,4-litrainen menee sataseen yli yhdeksän sekunnin. Ja mersulta löytyy paljon kovempiakin malleja, sama juttu dieseleissä.
    E-jaC-mersuissa on ongelmana ohjauksen palautushitaissa nopeuksissa (tällaista valitusta olen kuullut) ja sitten on puhuttu pienistä tiloista ainakin takana. Avensiksessa on isot tilat, ainakin hintaansa nähden.

      
  • SixPackille tiedoksi, että Toyota Corollat tulevat Turkista, Avensikset puolestaan Englannista ja muut mallit kai (?) Japanista.

      
  • Lainaus:
    11.08.2004 klo 15:25 Jube kirjoitti
    ... muut mallit kai (?) Japanista.


    Yarus tulee Ranskasta.

      
  • Lainaus:
    11.08.2004 klo 11:57 Johtotähti kirjoitti
    On se kumma, että ihmiset ostaa mersuja kun sais puolella siitä rahasta toyotan !! Mitä järkee ????!!!!

    Itselläni oli jokin aika sitten vaihtoehtona uudehko käytetty Cmersu tai esim. saman hintainen uusi Avensis. Oliko järkee vai ei valita Mersu Avensiksen sijaan, sen aika näyttää...

    Mikä painoi vaakakupissa

    a) Moottori: Sain 2-litraisen automaatin 1.6-litraisen käsivalintaisen sijaan
    b) Yleinen laadukkuus: Auto tuntui kuin uudelta, puuttuivat kaikenlaiset nitinät, natinat ja kolinat.
    c) Kokonaisuus: Monet yksittäiset asiat jossakin muussa autossa parempia, mutta kokonaisuutena pidin Mersua ykkösenä, eli laatu (materiaalit, viimeistely), tukevuus, loistava 5-lovinen automaatti jne.

    Puutteitakin toki löytyi: esim ergonomiassa (yksi monitoimiviiksi, jalkakäyttöinen seisontajarru) tai ohjauksessa hitaasti ajaessa.

    En tarkoita että Avensis tai vastaava olisi mielstäni huono valinta, minulla painoi edellä mainitut asiat vaakakupissa.

    Niin ja se täytyy mainita, että rouva tulee mielellään kyytiin
    :grin:

      


  • "Niin ja se täytyy mainita, että rouva tulee mielellään kyytiin"

    Tuo on muuten todella merkittävä seikka !! Olen itsekin huomannut !

      
  • Olen kuullut että vaimolle riittäisi vanhempi ja pienempi auto, mutta mies haluaakin uuden premiumauton. Jossakin tapauksessa vaimo haluaa ylpeillä miehensä autolla.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit