Toyotan takasinkutsut 1,27 mio

22 kommenttia

Toyota joutuu kutsumaan takaisin eri korjaustoimenpiteisiin 1.270.000 ajoneuvoa 16:a eri mallisarjasta. Rapatessa roiskuu, isoillakin, mutta yllättävää asiassa on, että suurin osa on niitä Japanissa rullaavia Japanissa valmistettuja yli-inhimmillisellä tarkkuudella valmistettuja autoja, mikäli on uskomista täällä TMnet-palstalla kirjoitettuja ylistyksiä laadusta. Autoja vain nämä ovat, ja japskit ovat ihmisiä.

www.automotorundsport.de/news/auto_und_produkte/toyota_millionen_rueckruf.94040.htm

  
  • Joopa, viallinen valokytkin oikealta ohjattavissa autoissa.

      
  • Lainaus:
    19.10.2005 klo 13:50 MatLog kirjoitti
    Joopa, viallinen valokytkin oikealta ohjattavissa autoissa.

    Onko vian "koolla" tai vähäpätöisyydellä mitään väliä?
    Takaisinkutsu maksaa silti.
    Valot ovat mielestäni myös turvavaruste.

      
  • Oletkos Sixpack tasapuolisuuden vuoksi muistanut uutisoida myös esim. mersujen takaisinkutsut tai sen että mesen myynti on alittanut tavoitteet euroopassa (lähes kriisi) ja mietintämyssyn alla on että mistä johtuu moinen alamäki.
    Asiasta oli joku aika sitten ainakin tv-uutisissa.

    Jaa...vai salaillaanko asiaa kuten joku epäili mesen jarruongelmista toisaalla topicissa. Ilmeisesti avoimuus eri autovalmistajillakin on melko liukuvaa.

      
  • Voi voi, nyt taitaa mennä yöunet. Hohhoijaa.

      
  • Lainaus:
    19.10.2005 klo 14:26 jokuny kirjoitti
    Voi voi, nyt taitaa mennä yöunet. Hohhoijaa.

    Taisin osua arkaan paikkaan tuodessani tämän Toyotan takaisinkutsut esille muuten vain. Tulisiko oikein pyytää anteeksi, että sorruin näin vakavaan virheeseen, kun on Suomesta ja Toyotasta kyse! En taida, koska takaisinkutsut on niin helkkarin helppo tsekata netistä. Tuolla niitä on automerkeittäin lisää:

    www.automotorundsport.de/service/rat_tat/alle_rueckrufe_2005.75638.htm

      
  • Mitä väliä sillä on mikä merkki tarvitsee takaisin kutsun, toiset tarvitsee ja toiset enemmän, ihan yksi ja sama. Niin mulla ei ole Toyotaa.

      
  • MERSU VOITTI: 1,3 MILJOONAA TAKAISINKUTSUA !!!

    "Darüber hinaus werde an den Modellen der E-Klasse, SL und CLS, die zwischen Juni 2001 und März 2005 gebaut wurden, die Bremsanlage "aktualisiert“, wie es in einer Mitteilung der Herstellers heißt. Es werde ins Bremssystem eine neue Pumpeneinheit eingebaut. "Eine zu hohe Fertigungstoleranz führt bei der Einheit zu einem hohen Verschleiß der Kolben"

    Tarkoittanee, että on vähän isolla poralla rei'itetty noita jarrujen pääsylintereitä. MB kutsuu käyttäjiään "päivittämään" jarrujaan....

    Onneksi meidän Fiat 127:lla ei ollut yhtään takaisinkutsua tuossa listalla!


    :sunglasses: :sunglasses: :sunglasses:

      
  • Saksalaiset taitavat kansana olla vähän kuin suomalaiset: heillä on heikko itsetunto. Alun perin Saksassakin takaisinkutsuja julkistettiin kuluttajapalveluna, koskien Saksassa myynnissä olevia automalleja. Mutta kun tilastot näyttivät saksalaisvalmistajien kannalta niin kurjilta, päätettiin ruveta julkistamaan koko maailman takaisinkutsut!

    Saksalaisautoilijoille lienee aika yhdentekevää, mitä ongelmia esim. vain USA:n markkinoilla myytävistä maasturimalleista tai vain Japanin markkinoilla myytävistä, oikealta ohjattavista autoista löytyy. Mutta tuntuuhan se hyvältä, että joissain muissakin autoissa on vikoja kuin vain saksalaisissa, ja vaikka jotkut perus-tojotat ovatkin huomattavasti laadukkaampia kuin parhaat (ja kalleimmat)saksalaiset premiummerkit, eivät ne kuitenkaan aivan virheettömiä ole. Mikä huojentava tieto!! Siitä ammentaa voimansa moni Audin, BMW:n ja Mersun omistaja.

    [MatLog muokkasi tätä viestiä 19.10.2005 klo 15:17]
      
  • Pitempään sivusta seuranneena jotenkin arvasin jo otsikosta, kuka on topicin takana. Kaivaisit joskus muistakin merkeistä noita aiheita mollaamiseen niin joku saattaisi jopa pitää sinua objektiivisena.

    Ei siinä mitään, että autoja kutsutaan takaisin. Hyvä vaan, että virheet huomataan ja tunnustetaan, toisin kuin muutamilla saksalaisilla valmistajilla. Mutta eihän tuo toki hyvää mainosta ole Toyotallekaan ja osoittaapahan sen, että sattuu niitä virheitä paremmissakin piireissä.

    Silti ihmettelen kuinka vaikeaa voi olla joidenkin hyväksyä tilastollisia ja käyttäjien kokemuksiin perustuvia faktoja. Toyotat ovat sattumoisin vaan keskimääräistä parempia ja luotettavampia autoja, vaikka kuinka eräät yrittävät mainetta mustata. En väitä, että Toyota viaton olisi mutta omien kokemuksieni mukaan esim. selvästi Audia vähävikaisempi ja käyttöominaisuuksiltaan parempi. Enkä sano tätä vain siksi, että palasin ykkösautomme osalta takaisin Toyotaan em. automerkistä. Oli siinä Audissakin puolensa ja huonompiakin autoja olen omistanut.

      
  • Lainaus:
    19.10.2005 klo 16:30 A Tapio kirjoitti
    ...Toyotat ovat sattumoisin vaan keskimääräistä parempia ja luotettavampia autoja, vaikka kuinka eräät yrittävät mainetta mustata...


    Keskimääräistä parempia? Miten niin parempia? Omasta mielestäni tojossa on hyvää luotettavuus ja moottoriteknologia mutta muilta ominaisuuksiltaan merkki on hyvinkin keskinkertainen.

    Jos en aivan väärin muista, tämän ketjun avaaja on huomioinut täällä myös mersujen tippuneen laatutason. Ja mitä tulee tässä ketjussa käsitellyn Toyotan takaisinkutsun aiheuttaman vian laatuun, se ei ole yhtään sen vähäpätöisempi kuin esim. mersun jarruongelmat, molemmat vaikuttavat liikenneturvallisuuteen.

    EDIT: Niin, ratti oikealla puolella kulkevia autoja löytyy euroopastakin. Jos oikein p.ska tuuri kävisi, tuollaiseen valottomaan britti-tojoon voi törmätä ihan Suomessakin.

    [jalkkis muokkasi tätä viestiä 19.10.2005 klo 16:59]
      
  • Lainaus:
    19.10.2005 klo 16:51 jalkkis kirjoitti
    Lainaus:
    19.10.2005 klo 16:30 A Tapio kirjoitti
    ...Toyotat ovat sattumoisin vaan keskimääräistä parempia ja luotettavampia autoja, vaikka kuinka eräät yrittävät mainetta mustata...


    Keskimääräistä parempia? Miten niin parempia? Omasta mielestäni tojossa on hyvää luotettavuus ja moottoriteknologia mutta muilta ominaisuuksiltaan merkki on hyvinkin keskinkertainen.

    Jos en aivan väärin muista, tämän ketjun avaaja on huomioinut täällä myös mersujen tippuneen laatutason. Ja mitä tulee tässä ketjussa käsitellyn Toyotan takaisinkutsun aiheuttaman vian laatuun, se ei ole yhtään sen vähäpätöisempi kuin esim. mersun jarruongelmat, molemmat vaikuttavat liikenneturvallisuuteen.


    Samaa mieltä kanssasi Toyotasta, luotettavuus ja teknologia parhaimmasta päästä, mutta ajettavuus ym. ei kyllä yllä huipulle.

    Ainakaan monen Mersumiehen mielestä nuo valot ei ole kovinkaan tärkeät, kun niitä ei pidetä päällä.

      
  • Lainaus:
    19.10.2005 klo 16:30 A Tapio kirjoitti
    ....iinä mitään, että autoja kutsutaan takaisin. Hyvä vaan, että virheet huomataan ja tunnustetaan, toisin kuin muutamilla saksalaisilla valmistajilla...


    En ole aiemmin kuullut, että Toyota olisi sen herkemmin ilmoittanut viostaan kuin muunkaan merkkiset autot, eiköhän se ole suurinpiirtein yhtä vaikeaa kuin muillekin. Eiköhöhän niitä muttereita ole kiristetty vaivihkaa Toyotankin huolloissa, kenties vähemmän kuin muun merkkisissä autoissa keskimäärin.

    Tuo luku, 1.27 miljoona, on vaikuttavan suuri, vaikuttava määrä autojakin on myyty. Takaisinkutsut eivät aina ole korjauksia, monesti on kyseessä ennakoiva tarkistus, ihmettelenkin, miksi niistä halutaan vaieta, sehän on merkki, että asiakkaan turvallisuudesta välitetään.

      
  • En oikein ymmärrä miten valokatkaisija ja oikeanpuoleinen ohjaus kuuluvat noin kiinteästi yhteen? Luulisi kaikissa Corollissa käytettävän samaa katkaisijaa?
    Ongelma näyttää juontuvan alihankkijan toimittamasta viallisesta osasta, joten alihankkija taitaa joutua loppupäässä maksumieheksi.

      
  • Lainaus:
    19.10.2005 klo 16:30 A Tapio kirjoitti

    Silti ihmettelen kuinka vaikeaa voi olla joidenkin hyväksyä tilastollisia ja käyttäjien kokemuksiin perustuvia faktoja.


    Ottamatta mitenkään kantaa siihen mikä auto on hyvä, niin esitä minulle yksikin autojen vikoja koskeva tilasto, joka on tilastollisesti edustava, vertailun kestävä ja faktatietoa.

    Kas kun sellaista ei ole, koska ajoneuvojen kokonaismäärät, huoltopalvelut (hinaako ADAC vai ei jne), ajomäärät, ajotavat, olosuhteet (vrt esim. Saksa vs Suomi) jne eivät ole vertailukelpoisia. Ja jos monista noista laskee vähän tilastoanalyysiä, niin huomaa että useimmat erot mahtuvat virhemarginaalien sisään. Onko todellista eroa sillä, että 10 autoa 1.000 myytyä kohden stoppaa tielle vs. 20 autoa / 1.000 stoppaa? Varsinkin, jos ensimmäisiä myydään luokkaa 20.000 kpl vuodessa ja toisia 200.000 kpl vuodessa, jolloin tuo heitto mahtuu jo virhemarginaalin sisään...

    Ja käyttäjien kokemukset ovat subjektiivista tietoa, toki merkityksellistä, mutta eivät missään nimessä faktoihin perustuvaa.

      
  • Lainaus:
    19.10.2005 klo 23:38 AkiK kirjoitti
    Lainaus:
    19.10.2005 klo 16:30 A Tapio kirjoitti

    Silti ihmettelen kuinka vaikeaa voi olla joidenkin hyväksyä tilastollisia ja käyttäjien kokemuksiin perustuvia faktoja.


    Ottamatta mitenkään kantaa siihen mikä auto on hyvä, niin esitä minulle yksikin autojen vikoja koskeva tilasto, joka on tilastollisesti edustava, vertailun kestävä ja faktatietoa.

    Kas kun sellaista ei ole, koska ajoneuvojen kokonaismäärät, huoltopalvelut (hinaako ADAC vai ei jne), ajomäärät, ajotavat, olosuhteet (vrt esim. Saksa vs Suomi) jne eivät ole vertailukelpoisia. Ja jos monista noista laskee vähän tilastoanalyysiä, niin huomaa että useimmat erot mahtuvat virhemarginaalien sisään. Onko todellista eroa sillä, että 10 autoa 1.000 myytyä kohden stoppaa tielle vs. 20 autoa / 1.000 stoppaa? Varsinkin, jos ensimmäisiä myydään luokkaa 20.000 kpl vuodessa ja toisia 200.000 kpl vuodessa, jolloin tuo heitto mahtuu jo virhemarginaalin sisään...

    Ja käyttäjien kokemukset ovat subjektiivista tietoa, toki merkityksellistä, mutta eivät missään nimessä faktoihin perustuvaa.

    Tällaisia keskusteluja on täälläkin käyty jo useita, aloitetaanko taas yhtä??

    ADAC-tutkimus, saksalaiset katsatustilastot, brittiläinen ADACia vastaava tutkimus (jossa kuitenkin ajokilometrit mukana) - kaikki on käyty läpi moneen kertaan. Miksi tunnetut tutkimuslaitokset ja järjestöt tekisivät tilastoja, jos ne eivät olisi tilastollisesti merkittäviä??

    Kaikissa näissä tutkimuksissa on sama trendi: japanilaiset autot parhaimmistoa, saksalaiset seuraavina, ranskalaiset/italialaiset heikoimpia. Millään menetelmällä tätä totuutta ei voi toiseksi muuttaa.

      

  • Hyvä että joku edes ilmoittaa virheistään kun toiset taas ei.
    Ilmeisesti toitsulla on varaa maksaa moiset virheet
    :smile:

      

  • Ai niin ja mitä väliä täällä ohjataan autoa vasemmalta :grin:

      
  • Lainaus:
    20.10.2005 klo 09:19 MatLog kirjoitti

    Kaikissa näissä tutkimuksissa on sama trendi: japanilaiset autot parhaimmistoa, saksalaiset seuraavina, ranskalaiset/italialaiset heikoimpia. Millään menetelmällä tätä totuutta ei voi toiseksi muuttaa.


    Mielenkiintoista, että käytät sanaa totuus.... Minusta nämä ovat vain suuntaa-antavia tietoja, eivät mitään totuuksia.

      
  • Lainaus:
    20.10.2005 klo 18:02 AkiK kirjoitti
    Lainaus:
    20.10.2005 klo 09:19 MatLog kirjoitti

    Kaikissa näissä tutkimuksissa on sama trendi: japanilaiset autot parhaimmistoa, saksalaiset seuraavina, ranskalaiset/italialaiset heikoimpia. Millään menetelmällä tätä totuutta ei voi toiseksi muuttaa.


    Mielenkiintoista, että käytät sanaa totuus.... Minusta nämä ovat vain suuntaa-antavia tietoja, eivät mitään totuuksia.

    Mielenkiintoista, että käytät sanaa suuntaa-antava tieto. Mielestäni vaihtoehdot ovat epätotuus eli valhe ja totuus.

      

  • Tällaisia keskusteluja on täälläkin käyty jo useita, aloitetaanko taas yhtä??

    ADAC-tutkimus, saksalaiset katsatustilastot, brittiläinen ADACia vastaava tutkimus (jossa kuitenkin ajokilometrit mukana) - kaikki on käyty läpi moneen kertaan. Miksi tunnetut tutkimuslaitokset ja järjestöt tekisivät tilastoja, jos ne eivät olisi tilastollisesti merkittäviä??

    Kaikissa näissä tutkimuksissa on sama trendi: japanilaiset autot parhaimmistoa, saksalaiset seuraavina, ranskalaiset/italialaiset heikoimpia. Millään menetelmällä tätä totuutta ei voi toiseksi muuttaa.



    Jos tarkotat "brittiläisellä" Reliability Indexä, eroja löytyy. RI:n Top 10-listalta ei esim. löydy Toyotaa, mielestäni varsin erikoista. Lisäksi mukana on pari korealaista. Jos taas tarkastellaan mallikohtaisia tilastoja, löytyy sieltä useita ranskalaisia ja italialaisia indeksillä 60-70. Mustavalkoinen muuttuu harmaaksi ja totuus puolitotuudeksi.

    Rank Car Make Index Rating

    1 SKODA 45.93
    2 MAZDA 57.14
    3 HONDA 63.73
    4 LEXUS 66.57
    5 FORD 79.32
    6 HYUNDAI 83.68
    7 BMW 85.95
    8 SEAT 89.21
    9 VOLKSWAGEN 89.55
    10 DAEWOO 90.65

    Mikä sitten on luotettava ja kuka mihinkin luotaa. Yleensä tutkimuksilla vahvistetaan ja perustellaan omia valintoja. Jokainen voi valita mieleisensä.

      
  • Lainaus:
    21.10.2005 klo 18:41 Kemu kirjoitti
    Jos tarkotat "brittiläisellä" Reliability Indexä, eroja löytyy. RI:n Top 10-listalta ei esim. löydy Toyotaa, mielestäni varsin erikoista. Lisäksi mukana on pari korealaista. Jos taas tarkastellaan mallikohtaisia tilastoja, löytyy sieltä useita ranskalaisia ja italialaisia indeksillä 60-70. Mustavalkoinen muuttuu harmaaksi ja totuus puolitotuudeksi.
    ...
    Mikä sitten on luotettava ja kuka mihinkin luotaa. Yleensä tutkimuksilla vahvistetaan ja perustellaan omia valintoja. Jokainen voi valita mieleisensä.


    En toki tarkoita reliability Indexiä, vaan Reliability Surveytä,
    http://www.whatcar.com/NonCar/13105544635.jpg

    Totuus on aika kirkas, vai mitä????

      
  • Lainaus:
    21.10.2005 klo 18:58 MatLog kirjoitti
    Lainaus:
    21.10.2005 klo 18:41 Kemu kirjoitti
    Jos tarkotat "brittiläisellä" Reliability Indexä, eroja löytyy. RI:n Top 10-listalta ei esim. löydy Toyotaa, mielestäni varsin erikoista. Lisäksi mukana on pari korealaista. Jos taas tarkastellaan mallikohtaisia tilastoja, löytyy sieltä useita ranskalaisia ja italialaisia indeksillä 60-70. Mustavalkoinen muuttuu harmaaksi ja totuus puolitotuudeksi.
    ...
    Mikä sitten on luotettava ja kuka mihinkin luotaa. Yleensä tutkimuksilla vahvistetaan ja perustellaan omia valintoja. Jokainen voi valita mieleisensä.


    En toki tarkoita reliability Indexiä, vaan Reliability Surveytä,
    http://www.whatcar.com/NonCar/13105544635.jpg

    Totuus on aika kirkas, vai mitä????



    Tiedä tuosta kirkkaudesta, yksi tutkimus muiden joukossa. Pelkkä taulukkoa tutkimalla ei paljon selviä. Esim. Audi on viimeisten joukossa. ADAC:n tilastoissa A2 oli taas kärjen tuntumassa. Mitä tuosta pitäisi ajatella? Muuten varsin mielenkiintoinen tutkimus. Itse ajan fiatilla ja pitihän tietysti lukea ko. kulkinetta koskeva artikkeli.

    "Faults with the brakes and suspension caused over 30% of repairs, while electrical and transmission issues accounted for about 13% each.

    Fiat’s worst performer, for the second year, was the Cinquecento, with over 50% of cars requiring attention."

    Eli ei niitä paljon puhuttuja sähkövikoja ja lisäksi sijoitusta huonontaa malli jota ei suomessa myydä. Ilmankos ne on mulla niin pirun hyvin pelittäny. :smile:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit