Saab 9-3 SportCombi, kokemuksia?

9 kommenttia

Olen vaihtamassa nykyistä autoani. Nykyinen Honda Accord 2.4 X Tourer on pelannut moitteettomasti, ja on muutenkin huippu auto. En vain koskaan ole päässyt ongelmastani olla vaihtamatta merkkiä joka vaihdon yhteydessä, jos malliuudistus odotuttaa itseään. Honda uudelleen - Göteboring..

Yksi vaihtoehdoista on Saab 9-3 (farkku). Auto tuntui hyvältä 'käteen', ja on kohtuullisen maltillisesti hinnoiteltu. Varustelupuolella Hondaan tulee valovuosi matkaa, mutta kuitenkin.

Jakakaapa kokemuksia! Varsinkin nitinät/natinat parin vuoden jälkeen kiinnostavat, talviajaminen ja yleiskokemukset. Kokemukset 150-210 moottorien käytännönvoiman erosta? Kaikkia ei ehdi koeajamaan.

Auto tulisi automaatilla.

:sleepy: :sleepy:

  
  • No autohan on hyvin pitkälti sama kuin sedankin, joten ne kokemukset menenevät yksi yhteen. Hyvä auto ajaa, heikohko varustelu, bensakoneella aika janoinen, melko ahdas takapenkki. Hyvin pieniä sähkövikoja muutama oli 1,5 vuoden aikana, mutta ei mitään suurempaa. Wagon taidettiin esitellä vasta viime vuonna näihin aikoihin, eli parin vuoden kokemuksia juuri niistä ei voi olla.

    Ja ei ainakaan mikään kummoinen jälleenmyyntiarvoltaan, jos vertaa vaikka "tavisauto" Avensikseen.

      
  • Itselläni on kokemksia 30 tkm:n verran tuollaisesta SportCombista - tosin dieselinä. Auto on kerrassaan huippu ajella, mitä huonompi keli sitä paremmalta tuntuu (suhteessa moniin muihin). Ei mitään moitittavaa -tilat tiedettiin ostettaessa meille riittäviksi, ostaahan ihmiset V50 Volvojakin :smile:
    Varustelutaso on ihan OK, pari rastia paketteihin ja audioon niin ei kohtuudella voi enempää vaatia. Ainahan on tietysti kiva jos kauko-ohjaimella voi avata hanskalokeron mutta... :smile:
    210 heppainen bensakone riittänee useimmille kun jo 150-heppaisellakin kuljettelee ihan kivasti.

      
  • Kiitokset vastauksista, harmillisen hiljainen on vain tämä foorumi..

    Onko jo 30 tkm'n jälkeen kokemuksia miten nitisee ja natisee? Entäs rengasmelu varsinkin nastarenkailla? Tätä ei voi kokeilla kun tilaan auton joskus syyskuussa.

      
  • Pieni vinkki : kun ostat kunnon kitkat, ei tarvitse kuunnella nastojen ropinaa. Mikään ultrahiljainen Saab ei ole, eli aika tavanomainen kulkija siinä mielessä.

    Itse ajoin ne kaksi talvea jotka Saabia pidin, kitkoilla, ja ei mitään ongelmaa, Kuten ei niinä reiluna 10 vuotena, jona aikana ei ole lainkaan nastoja ollut.

      
  • Saabisteilla on oma Saabklubi-niminen sivusto, josta löytyy käyttökokemuksia.

    [Mou muokkasi tätä viestiä 18.07.2006 klo 12:27]
      
  • Lainaus:
    14.07.2006 klo 10:59 VTEC kirjoitti
    Kiitokset vastauksista, harmillisen hiljainen on vain tämä foorumi..

    Onko jo 30 tkm'n jälkeen kokemuksia miten nitisee ja natisee? Entäs rengasmelu varsinkin nastarenkailla? Tätä ei voi kokeilla kun tilaan auton joskus syyskuussa.


    Auto ei poikkea uudesta kuin muutaman kiveniskemän osalta. Ei nitise tai kolise. Tänään imuroin ja pyyhin pölyt sisältä eikä uskoisi, että autoa on käyttänyt aikuisten lisäksi kaksi lasta ja koira. Eli materiaalit vaikuttavat tosi laadukkailta.
    Meillä on talvirenkaina Gislavedin kitkat (205-55/16) joista ei ole pahaa sanottavaa. Hiljaiset ja tasaisen pitävät. Kesätassut on samasta konsernista - ContiSportContact3:et (225-45/17). Ne ei ihan hiljaiset ole mutta se olikin etukäteen tiedossa. :smile:

      
  • On tullut ajettua 128 tkm SS 1.8 t A:lla.
    Piristin konetta jo 100 tkm sitten BSR Steg 1:llä ja olen ollut todella tyytyväinen.
    Rengasmelu on kohtuullinen jopa Hakkapelitta 4:lla, huomattavasti hiljaisempi kuin esim Audi A4.
    Nitinöitä tai natinoita ei ole sen jälkeen ollut, kun keksivät, miten pakkaskolina etupäästä poistetaan.
    Tuon BSR:n kanssa tehoa on aivan riittävästi, kiihtyy jopa paremmin kuin 2.0 T (eli se alkuperäinen Aero).

    Itsellä myös autonvaihto edessä nyt syksyllä. Vaihtoehdot ovat SC1.8 t (+BSR), 159 2.2 wagon ja Octavia RS. Kävin myös koeajamassa Avensiksen, Accordin ja V50:n, mutta V50 on jotenkin ristiriitaisen tuntuinen (iso/pieni?) ja nuo Ave ja Aco himpulan tuntuisia ja selvästi Saabia huonompia ajaa.

    Todennäköisesti päädyn Saabiin järkisyistä, vaikka olisihan tuossa 159:ssä ainakin komea ulkonäkö.

      
  • On nyt sitten tuo 9-3 koeajettu. Accon jälkeen tuo 1.8t tuntui parempaa alavääntöä lukuunottamatta aika mopolta. Varusteltaan heikko mutta penkit Hondan veroiset. Viikset olivat hieman halvan oloiset? Rengasäänet ihan ok. Muuten auto oli todella mukava ja Vectorina kivan näköinen. Ehkä kaipaisin urheilualustaa.

    Mistähän tuon BSR'n sarjan saa ja paljonko se maksaa? Tehoa pitäisi olla tuon 2.0T'n verran jotta ei tunnu takapakilta. Vaihtoehtona Hirshsin sarja 1.8t'hen jolla saa +190hp ja 310 Nm.

    BSR on hieman epäilyttävä, koska kyseessä on työsuhdeauto. Hirschin tapauksessa takuu säilyy, mitenkäs BSR?

      
  • Lainaus:
    29.07.2006 klo 21:55 VTEC kirjoitti
    Mistähän tuon BSR'n sarjan saa ja paljonko se maksaa? Tehoa pitäisi olla tuon 2.0T'n verran jotta ei tunnu takapakilta. Vaihtoehtona Hirshsin sarja 1.8t'hen jolla saa +190hp ja 310 Nm.


    http://www.doc-power.com/index.php?page=products&group=64&sbrand=58&smodel=223&sengine=

    Ohjelman lataus kestää n. 10 min kumpaankin suuntaan, huoltoihin vakio softa sisään ja huollon jälkeen viri takaisin.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit