Peugeot 407

6 kommenttia

No niin !!!
Kaikki joilla on kyseisestä autosta hyvää / huonoa kerrottavaa
muutavan vuoden kokemuksella. Niin kertokaa ihmeessä
kokemuksistanne Ehkä pian 407 kuljettaja

  
  • Itselläni on ollut ko auto (SW 2-litraisella bensakoneella) vajaat pari vuotta. Ajettu on tällä hetkellä n. 70 tkm. Olen pitänyt autosta, se on vastannut odotuksia. Mukava matkakumppani, jousituksensa puolesta hyvä ajaa myös soralla ja huonoilla tienpinnoilla. Mikään kaupunkiauto se ei kokonsa ja "ketteryytensä" puolesta ole. "Ketteryyttä" voiso ehkä verrata Volvo V70:een. Melutaso on alhainen ja varustelu hyvä.

    Vikalista on lyhyt: Ohjaustehostin vaihdettiin takuuna uuden tyyppiseen reilun vuoden kohdalla, vanha kuohasi satunnaisesti öljyjä kovilla pakkasilla. Juttu koskee ilmeisesti vain ensimmäisen sarjan autoja. Uutuuttaan piti kuljettajan oven lukko huoltaa, se aukesi sähköllä mutta ei avaimella. Syynä oli se, että lukkoakseli oli (ilmeisesti jo asennuksessa jäänyt) pois paikoiltaan. Polttimoita on vaihdettu muutama, mutta tämä on harvinainen nykyauto siitä, että etuvalon polttimon vaihtaa vaikka tienvarressa parissa minuutissa. Takajousituksen alanivelissä on suojamuovit, jotka lähtevät helposti pois paikoiltaan esim. syvässä lumessa.

    Sähkölaitteissa ei ole ollut ongelmia ja auto on talvella lämmin. Automaatti-ilmaistointi on hyvin toteutettu, ikkunat eivät huurru, vetoa ei tunnu ja vain hyvin harvoin joutuu manuaalille kääntämään. Vakionopeussäädin/rajoitin on toiminnaltaan erinomainen, parempi kuin monessa muussa merkissä joita minulla on ollut.

    Rengaspainetunnistimet on hyvä turvallisuusvaruste, mutta niiden ohjelmointi keväisin ja syksyisin päälle ja pois (monellakaan ei ole tunnistimia talvivanteissa) on hivenen ärsyttävää. Saahan ne toki pois päältä kokonaankin.

    Polttoaineenkulutus on ollut vähän luvattua pienempää, olen päässyt noin 8 litran yhdistetyllä kulutuksella (8,3 on tehtaan ilmoittama). Auto ei ole syöppö mutta ei aivan taloudellisinkaan. Kone on nyt jonkin verran ajettuna vähän pirteämpi kuin lukuarvot antavat ymmärtää. Öljyä olen joutunut 30 tkm vaihtovälillä lisäämään 0,5 litraa - litran.

    Niin, ja ohjekirja on jotenkin sekava. Kait se on sitä ranskalaisuutta
    :wink:

      
  • Malli on 407 3L:n koneella. Automaatti vaihteisto manuaalitoiminnolla. Auton luovutus oli syksyllä 2004
    Vaihdettiin ennen luovutusta "sivuttaiskiihtyvyyden" anturi tai jotain sinnepäin.
    Kuljettajan oven sähkösysteemit vaihdettiin, kun ovet menivät lukkoon ja avautuivat omia aikojaan.
    Puola vaihdettiin.(hinuri haki auton maantieltä, kun ajo täytyi keskeyttää)
    Siinä ne suurimmat ongelmat. Lisäksi on ollut huollon virheistä johtuneita ongelmia mm. öljyn lämpötilan mittari oli pimeänä. Ilmeisesti huollon mies unohti laittaa piuhan kiinni. Samoin ajotietokone oli toisella kertaa pimeänä samasta syystä. Muitakin huoltomiesten huolimattomuuksia olen käynyt jälkeenpäin korjauttamassa.
    Mittarissa on tällä hetkellä n.50 000 km.
    Auton hyviä ja huonompia ominaisuuksia:
    + Hiljainen hytti.
    + Cruisen toiminta on hyvin toteutettu.
    + Auto on minun mielestäni hyvän näköinen
    + Tavaratilaan mahtuu lastenvaunut kokonaisina
    + Etupenkit hyvin muotoiltu=mukava istua pitkääkin matkaa.
    + Peruutustutka ehdottoman hyvä
    + Verrattuna muutamaan muuhun koeajamaani autoon, ulos näkee hyvin, toisin kuin jossain on moitittu.
    + Auton rajat opin nopeasti.(Missä keula kulkee ja kuinka ahtaaseen rakoon mahtuu)
    + Varmaan vielä muitakin on, mutta nämä tuli näin heti mieleeni.
    - Automaatti-ilmastointi on lähinnä vitsi. Manuaalitoimintoa joutuu jatkuvasti käyttämään, että saa oikeaan paikkaan oikean määrän ilmaa.
    - Ajotietokone lopettaa jäljellä olevien km:n laskemisen ~35km ennen kuin tankki on tyhjä. Silloinhan sitä informaatiota juuri tarvitaan.
    - Varmaan vielä muitakin on, mutta nämä tuli näin heti mieleen.
    Yhteenvetona voin sanoa, että olen kyllä autoon tyytyväinen tällä hetkellä. Edellä mainitut varsinaiset viatkin, kun tulivat ensimmäisen vuoden aikana. Huoltopuolen, kun vielä saisivat kuntoon. Nyt hiukan pelottaa joka kerta, kun auton syystä tai toisesta vien korjaamolle tai huoltoon tai polttimon/renkaan vaihtoon(huoltosopimus).
    Siis varovaisesti suosittelen :wink:

      
  • Tässä yksi pointti http://www.autoarvio.fi ja sieltä top5 käytettyjen hinnat...

      
  • Moi,

    Alla uusi Peugeot 407 Coupé 2.7 HDI. Ensifiilikset :sunglasses: :smile: :smile: :innocent:

      
  • Mahtaa olla mukava ajella 2.7HDi, sillä 2.0 litran bensakoneeseen tottuneena jo 1.6HDi on hemmetin mukava.

    Nyt olen viikon/1000 km päästellyt 407SW 1.6HDI:llä ja ei sitten mitään pahaa sanottavaa... Tai no jos nyt oikein miettii niin mikäli et halua että ihmiset tuijottelee autoasi niin älä osta :smile:

    [Pösö407swhdi muokkasi tätä viestiä 03.08.2006 klo 21:34]
      
  • Juu - ei voi YHTÄÄN moittia!
    :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit