Toyotan turvattomat tyynyt !

15 kommenttia

Hesari kirjoittaa 29.7.06:

"Toyota RAV4:ssa turvatyynyt laukeavat liian myöhään nokkakolarissa " ja "Toyota puolestaan ilmoitti, että ei aio korjata jo markkinoilla olevia autojaan".( Nissan kutsuu Notet korjaukseen lastenistuinten kiinnityksen parantamiseksi)

Olin luullut, että corollojen ja muiden tojojen omistajat pidetään tyytyväisinä juuri siten, että huoltojen yhteydessä korjataan joustavasti myös pikkuvikoja, jotka eivät enää ehkä kuuluisi takuun piiriin.

Onko maailman melkein suurin autonvalmistaja tullut liian ylpeäksi ja piittaamattomaksi?

:sunglasses: :sunglasses: :sunglasses:

  
  • Ei ole myöskään vaimoni 525iA:ta kutsuttu mihinkään korjauksiin vaikka BMW joutui NCAP testin jälkeen tekemään muutoksia (myös turvatyynyihin) jotta auto saavuttaisi edes sen neljän tähden tuloksen.

    Ei taida olla alalla tapana, valitettavasti. Hatunnosto Nissanille.

    Ravin kohdalla jääminen neljään tähteen on yllätys koska vastaavissa Japanissa tehdyissä testeissä auto saavutti tietyillä osa-alueilla jopa kaikkien aikojen parhaat arvot.

    http://www.nasva.go.jp/mamoru/car/search/result01/c01_013.html

      
  • A_S oli se kolarinukke.

      
  • vieläkö elät anders simo

      
  • En ole omastanikaan kokeillut että laukeaako tyyny ja edes aio kokeilla! :sunglasses:

      
  • Mitenkähän muuten mahtaa toimia nämä yli 15v vanhojen autojen airbagit, mitkä on ollut viikattuna noinkin kauan... Meinaan, että lentääköhän kolarissa vain pelkkiä riekaleita...

      
  • Lainaus:
    30.07.2006 klo 17:51 Opelixi kirjoitti
    Mitenkähän muuten mahtaa toimia nämä yli 15v vanhojen autojen airbagit, mitkä on ollut viikattuna noinkin kauan... Meinaan, että lentääköhän kolarissa vain pelkkiä riekaleita...


    Mersu esitteli S-sarjassa turvatyynyt jo 80-luvulla löysi Google:

    "The 1981 Mercedes-Benz S-Class, the world’s first car with airbag "

    Eli nehän on nyt jo 25v vanhoja...

      
  • Lainaus:
    30.07.2006 klo 18:16 turbo-kiisseli kirjoitti
    Lainaus:
    30.07.2006 klo 17:51 Opelixi kirjoitti
    Mitenkähän muuten mahtaa toimia nämä yli 15v vanhojen autojen...


    Mersu esitteli S-sarjassa turvatyynyt jo 80-luvulla löysi Google:

    "The 1981 Mercedes-Benz S-Class, the world’s first car with airbag "

    Eli nehän on nyt jo 25v vanhoja...


    Siksi minä kirjoitinkin "yli 15v vanhojen autojen..."

    [Opelixi muokkasi tätä viestiä 30.07.2006 klo 18:24]
      
  • Lainaus:
    30.07.2006 klo 18:16 turbo-kiisseli kirjoitti
    Lainaus:
    30.07.2006 klo 17:51 Opelixi kirjoitti
    Mitenkähän muuten mahtaa toimia nämä yli 15v vanhojen autojen airbagit, mitkä on ollut viikattuna noinkin kauan... Meinaan, että lentääköhän kolarissa vain pelkkiä riekaleita...


    Mersu esitteli S-sarjassa turvatyynyt jo 80-luvulla löysi Google:

    "The 1981 Mercedes-Benz S-Class, the world’s first car with airbag "

    Eli nehän on nyt jo 25v vanhoja...


    Ja GM esitteli airbagit jo 1973 Olds Toronadossa..

    http://en.wikipedia.org/wiki/Airbag

      
  • Eipä toi tojota paskanvertaa välitä käyttäjistään. Vastahan ne oli joutumassa oikeuteen jaappanissa kun eivät kutsuneet autojaan takaisin kun ohjauksessa oli vikaa.
    Ainakin yksi ihminen kuoli kyseisen vian takia.

      
  • Muistelen lukeneeni näistä 70-luvun ihan ekoista turvatyynyistä sellaista, että niiden laukaisemiseen käytettävä "panos" oli niin kovaääninen, että se teki hyvin suurella todennäköisyydellä kuljettajasta kuuron. Siis henki saattoi säilyä, mutta kuulo meni. Tämä olisikin ollut se pääsyy miksi silloin aikanaan turvatyynyjen kehittely unohdettiin vuosiksi. Olisiko nimenomaisesti tässä Oldsmoble Tornadossa ollut juuri tällaiset turvatyynyt?

      
  • Lainaus:
    30.07.2006 klo 20:06 AriKukkonen kirjoitti

    Ainakin yksi ihminen kuoli kyseisen vian takia.


    Esitäthän linkin väitteesi tueksi.

    Muiden lähteiden mukaan kävi näin:

    Five people were injured in an Aug. 12, 2004, in Kumamoto in a head-on crash when steering failed in a Toyota Hilux Surf sport utility vehicle, causing it to swing out of control into the wrong lane. One person in the other vehicle suffered injuries requiring 52 days of treatment, while four suffered more minor injuries, police said.

    Toyota said a recall was carried out in October 2004 for 330,000 Hilux Surf vehicles manufactured between December 1988 and May 1996. The recall was for a problem part used in the steering system that could break, according to Toyota.

    Toyota said the vehicle involved in the accident was manufactured in 1993.

    http://www.insurancejournal.com/news/international/2006/07/12/70288.htm

      
  • Lainaus:
    30.07.2006 klo 20:06 AriKukkonen kirjoitti
    Eipä toi tojota paskanvertaa välitä käyttäjistään. Vastahan ne oli joutumassa oikeuteen jaappanissa kun eivät kutsuneet autojaan takaisin kun ohjauksessa oli vikaa.
    Ainakin yksi ihminen kuoli kyseisen vian takia.

    Eikö niissä ole ihan vakiona ohjausvika :grin: Ihmeen vähillä kuolemilla omistajat selvinneet.

      
  • Lainaus:
    30.07.2006 klo 17:51 Opelixi kirjoitti
    Mitenkähän muuten mahtaa toimia nämä yli 15v vanhojen autojen airbagit, mitkä on ollut viikattuna noinkin kauan... Meinaan, että lentääköhän kolarissa vain pelkkiä riekaleita...


    Juuri tästä syystä 10 vuoden välein pitää vähintään testauttaa, että airbagit toimivat. Miten tämä käytännössä tehdään en tiedä. Hieman epäilyttää edellyttääkö AKE näistä testeistä asiakirjoja...???

      
  • Tuollaisesta testauttamisesta en ole kuullutkaan??? Pitääkö katsastuksessa tosiaan olla jokin todistus aiheesta?
    Ihmettelen kyllä suuresti, että miten kunto voidaan testata ilman, että posautetaan tyyny pihalle?

      
  • Lainaus:
    31.07.2006 klo 09:10 Teehuone kirjoitti
    Muistelen lukeneeni näistä 70-luvun ihan ekoista turvatyynyistä sellaista, että niiden laukaisemiseen käytettävä "panos" oli niin kovaääninen, että se teki hyvin suurella todennäköisyydellä kuljettajasta kuuron. Siis henki saattoi säilyä, mutta kuulo meni. Tämä olisikin ollut se pääsyy miksi silloin aikanaan turvatyynyjen kehittely unohdettiin vuosiksi. Olisiko nimenomaisesti tässä Oldsmoble Tornadossa ollut juuri tällaiset turvatyynyt?


    Ainakin TM kirjoitti 70-luvulla artikkelin amerikkalaisten turvatyynyistä muistaakseni otsikolla "Kiitos ei". Olikohan Mauri Salo allekirjoittajana. Syynä kielteiseen suhtautumiseen taisi olla ajatus räjähdyspanoksesta naaman edessä. Siihen liittyi pelko räjähtämisestä väärään aikaan.

    Pitää taas penkoa arkistoani ja tarkistaa. Hauskoja nämä vanhat jutut kuitenkin ovat, kun niitä nykyisen ilmapiirin vallitessa lukee.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit