Corolla Verso 1.6 / Mazda5 1.8

5 kommenttia

Yleensä pyörin tuolla Kaksplussan mammapalstalla... :grin: Mutta huomasin että samoilla tunnuksilla pääsee tännekin joten kyselen asiaa täältä.
Toisen auton vaihto alkaa olla ajankohtaista. Vaihtoehtoja riittää mutta nuo kaksi otsikossa mainittua kiinnostavat eniten. Lähinnä mietityttää tuo Verson 1.6-litraisen koneen riittävyys. Kertokaas kokeneemmat, pärjääkö sillä?
Vaikea valinta on edessä noiden välillä. Molemmissa on puolensa...

  
  • Vaimolla on Corolla Verso 1.6, jolla olen tietysti itsekin ajellut.

    Riittäähän sen suorituskyky, mutta ei ole urheiluautoksi tarkoitettukaan. Ei ole siis raketti, vaan mihinkäs sitä (odotettavissa olevan?) perheenlisäyksen kanssa kiire on, aarre mukana!

    Itse en katso, että noiden kahden välillä moottorin suorituskyky on oleellisin tekijä, vaan ihan muut seikat, kuten tilat jne. Mazda 5:sta en ole edes ajanut.

    Aika "miesmäinen" lähestyminen siis sinulla ;-)

      
  • Uudessa Tuulilasissa on kyseiset tila-autot vertailussa (Corolla, Zafira ja F-RV todettiin parhaimmiksi).
    Uusimmissa TekniikanMaalimoissa on koeajettu Mazda5 ja Opel Zafira.

      
  • Lainaus:
    20.10.2005 klo 10:23 Kumppani kirjoitti
    Vaimolla on Corolla Verso 1.6, jolla olen tietysti itsekin ajellut.

    Riittäähän sen suorituskyky, mutta ei ole urheiluautoksi tarkoitettukaan. Ei ole siis raketti, vaan mihinkäs sitä (odotettavissa olevan?) perheenlisäyksen kanssa kiire on, aarre mukana!

    Itse en katso, että noiden kahden välillä moottorin suorituskyky on oleellisin tekijä, vaan ihan muut seikat, kuten tilat jne. Mazda 5:sta en ole edes ajanut.

    Aika "miesmäinen" lähestyminen siis sinulla ;-)

    Vähän on miesmäinen tosiaan... :kiss:
    Tilat ja muut jutut on jo tutkittu molemmista, koeajolle en vaan ole vielä päässyt (pitäisi saada poika hoitoon kun ei viitsi alkaa turvaistuinta irroittelemaan ja kiinnittelemään tuon takia). Perheenlisäys meillä siis on jo ja toivottavasti pian toinenkin. :smile:
    Mazdassa olisi isommat tilat ja paremmat varusteet mutta silti jostain kumman syystä tuo Verso miellyttää enemmän. :grin: Tosin lopullisen selvyyden saa vasta kun käy ajamassa molemmat.

      
  • Meillä oli 1.6 koneella farmari (Focus) aiemmin. Kyllä se 1.6 riitti aivan hyvin silloin, kun liikkui vähäisellä kuormalla. Mutta sitten kun perhe oli kyydissä ja takapaksi täynnä, niin ei se 1.6 kyllä vakuuta. Kyllä sillä pärjää, mutta huomattavasti vaivattomampaa se meno maantiellä isommalla. Polttoaineenkulutuskin kuormattuna on usein pienellä koneella suurempi. Tosin eivät kaikki 1.8 litraiset niin kovin paljon tehokkaampiakaan ole (Mazdasta en osaa sanoa).

      
  • Kato myös viimeisin Tuulilasi (nro 10/2005).
    Siinä on vertailutestissä:
    Honda FR-V
    Mazda 5
    Opel Zafira
    Renault Grand Sc‚nic
    Toyota Corolla Verso
    VW Touran

    Siinä taisi Toyota tulla ykköseksi ja Mazda jätettiin yllättäen
    hännille.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit