Bemari 320 ja VW Jetta kilpasilla

16 kommenttia

Uusimmassa Auto Motor und Sport:issa oli mielenkiintoinen kisa uuden Jetta 2.0 ja BMW 320 välillä.

Jetta veti pidemmän korren ostohinnan ja takuun voimin. Ilman noita kahta olisi voiton ottanut Bemu pistein 362-359.

Toi uusi Jettahan on lähes premium-auto :-)

  
  • Tässä testissä on taas Passat,a4,C-sarja ja 300-sarja vertailussa ja mikäs se tämän testin voittaa? tarkoittaako tämä että Jetta on parempi kuin Passat? Ja onko Vag konsernin premium merkki Audi huonompi kuin Jetta? Voidaanko tästä vetää johtopäätöksenä. että mitä halvempi sen parempi Vag auto. Polon täytyy olla silloin kaikkein paras? Vai vieläkö Lupoa tehdään?

    http://www.autozeitung.de/index.php?page=4er-vergleichstest&action=detail&id=1370&tb=5&current=3

      
  • Lainaus:
    23.10.2005 klo 20:06 juster kirjoitti
    Tässä testissä on taas Passat,a4,C-sarja ja 300-sarja vertailussa ja mikäs se tämän testin voittaa? tarkoittaako tämä että Jetta on parempi kuin Passat? Ja onko Vag konsernin premium merkki Audi huonompi kuin Jetta? Voidaanko tästä vetää johtopäätöksenä. että mitä halvempi sen parempi Vag auto. Polon täytyy olla silloin kaikkein paras? Vai vieläkö Lupoa tehdään?

    http://www.autozeitung.de/index.php?page=4er-vergleichstest&action=detail&id=1370&tb=5¤t=3

    Näyttää olevan dieselmallien testi. Loppuarviossa todetaan "Der Passat überzeugt in den Kapiteln Karosserie, Fahrkomfort und Kosten. Für die meisten Kunden in dieser Fahrzeugklasse sind dies die entscheidenden Kaufargumente"
    Eli: Passat vakuuttaa pääkohdissa Kori, Ajomukavuus ja Kustannukset. Useimmille tämän autoluokan asiakkaille nämä olevat ratkaisevimmat näkökohdat.

      
  • Wer weniger Wert auf Platz legt und den Kombi nicht nur als Lastesel, sondern auch als Lifestyleprodukt sieht und Fahrdynamik sucht, muss zum BMW greifen, der in der Summe seiner Eigenschaften verdient Sieger wird.

    Kääntämään kun alkaa niin ehkä olisi kaanattanut jatkaa hieman pidemmälle... :grin:

      
  • Lainaus:
    23.10.2005 klo 21:29 juster kirjoitti
    Wer weniger Wert auf Platz legt und den Kombi nicht nur als Lastesel, sondern auch als Lifestyleprodukt sieht und Fahrdynamik sucht, muss zum BMW greifen, der in der Summe seiner Eigenschaften verdient Sieger wird.

    Kääntämään kun alkaa niin ehkä olisi kaanattanut jatkaa hieman pidemmälle... :grin:

    Eli jos LifeStyle-tuotetta etsii, BMW on voittaja....

      
  • Edelleen vaan ihmetyttää miten Saksan autolehdistö uskaltaa/voi/kehtaa verrata tavallisia autoja ja sitte näitä niin sanottuja premiumautoja. Kun Suomen autolehdistö ei uskalla/voi/kehtaa verrata tavallisia ja premiumeja keskenään, niin mitä pitäisi päätellä? Onko Saksan autolehdistö liian ennakkoluulotonta eikä kunnioita perinteitä kun uskaltavat/voivat/kehtaavat verrata samassa testissä tavallisia ja premiumeja vai onko sitten Suomen autolehdistö niin vanhakantaista ja ennakkoluuloista, että eivät uskalla/voi/kehtaa verrata tavallisia ja premiumeja keskenään?

      
  • että mitään "premiumeja" ei todellisuudessa enää substanssitasolla ole. Käsite on yhtä kuin mielikuvatuote. Saksalaiset autolehdet vertailevat aivan oikein ydintuotteita eli autoja ja niiden tekniikkaa ja ominaisuuksia, joissa (kun kutakuinkin samassa koko- ja hintaluokassa ollaan) ei enää todellisuudessa juuri eroavaisuuksia voida osoittaa.
    Ehkä onkin niin, että niitä mielikuvatuotteita pitäisi sitten vertailla vaikkapa markkinointialan lehdissä.

      
  • Lainaus:
    24.10.2005 klo 08:47 J R kirjoitti
    Onko Saksan autolehdistö liian ennakkoluulotonta eikä kunnioita perinteitä kun uskaltavat/voivat/kehtaavat verrata samassa testissä tavallisia ja premiumeja


    Saksan autolehdistökin joutuu kuuntelemaan asiakkaan ääntä ja haistelemaan ilmapiiriä: tämän hetken Saksalaisessa taloustilanteessa on muotia elää pihisti (siis myös niiden joilla on rahaa). Ei lehdessä kannata kovin paljon uida vastavirtaan, jos haluaa lukijoita. Siksi yllättäen myös halvat autot (jos sellaista nyt VW:stä voi väittää) ovatkin hyviä elleivät jopa parhaita kaikista. Ja kyllähän ne parhaiksi saadaankin, jos hinta on ratkaisevin tekijä...

    Ei sillä, en sano etteikö Jetta olisi hyvä auto, mutta kuitenkin.

      
  • Lainaus:
    25.10.2005 klo 14:46 Törpötti kirjoitti

    Ehkä onkin niin, että niitä mielikuvatuotteita pitäisi sitten vertailla vaikkapa markkinointialan lehdissä.


    Kyllähän niitä vertaillaankin. BMW on yksi maailman vahvimmista brändeistä. Ja jostain syystä myös kokoon suhteutettuna ehkä kannattavin autotehdas, jolla on tyytyväisimmät asiakkaat melkein maassa kuin maassa.

      
  • Tätä Premium-asiaa olisi syytä selvittää hiukan enemmän. Tuollainen Jetta vs. 300-sarja vertailu ei kerro asiasta juuri mitään, koska nuo ovat eri konsernien autoja. Eri konsernit rakentavat autonsa eri lähtökohdista ja painottavat eri asioita. Tuskin Jetta ja 300-sarja ovat kovin monille edes mitään vaihtoehtoja keskenään.
    Parempi käsitys Premium-lisästä saataisiin jos verrattaisiin saman konsernin "tavis-mallia" ja "Premium-mallia" keskenään.

    Ehdottaisinkin Tekniikan Maailmalle seuraavaa vertailua:
    Audi A4 2,0 TFSI, VW Passat 2,0 TFSI, Jaguar X-type 2,5, Ford Mondeo 2,5, Lexus IS 250 ja Toyota Avensis 2,4.

    Saataisiin ainakin TM:n arvostelukriteereillä selväksi se, että tajoavatko Premium-mallit kuluttajalle mitään lisäarvoa verrattuna saman konsernin tavis-malliin.

    Näin kaupunkilaisjärjellä ajateltuna voisi kuvitella äänentoistojärjestelmän ja äänieristyksen olevan Premiumeissa parempia. Mutta onko näin todella? Ehkä Premium-hintalisä onkin ohjattu suoraan valmistajan pankkitilille?

      
  • "Kyllähän niitä vertaillaankin. BMW on yksi maailman vahvimmista brändeistä. Ja jostain syystä myös kokoon suhteutettuna ehkä kannattavin autotehdas, jolla on tyytyväisimmät asiakkaat melkein maassa kuin maassa."
    Kannattavuudesta en tiedä, mutta missä maissa BMW:llä on tyytyväisimmät asiakkaat muualla kuin Suomessa?

      
  • Lainaus:
    01.11.2005 klo 19:25 Rampe2 kirjoitti
    "Kyllähän niitä vertaillaankin. BMW on yksi maailman vahvimmista brändeistä. Ja jostain syystä myös kokoon suhteutettuna ehkä kannattavin autotehdas, jolla on tyytyväisimmät asiakkaat melkein maassa kuin maassa."
    Kannattavuudesta en tiedä, mutta missä maissa BMW:llä on tyytyväisimmät asiakkaat muualla kuin Suomessa?


    lieneekö Suomessakaan kun nuo tutkimukset eivät kerro kaikkien merkkien tuloksia....

      
  • Bemari ja Jetta ajelivat kilpaa romuttamolla, kumpi voitti?
    No Jetta tietysti, se oli kotiradalla. Hah hah olix ennen kuullu tota. :grin: Tsori tää oli aiheeton mut pakko keventää välillä.

      
  • Lainaus:
    25.10.2005 klo 14:46 Törpötti kirjoitti
    Saksalaiset autolehdet vertailevat aivan oikein ydintuotteita eli autoja ja niiden tekniikkaa ja ominaisuuksia, joissa (kun kutakuinkin samassa koko- ja hintaluokassa ollaan) ei enää todellisuudessa juuri eroavaisuuksia voida osoittaa.

    Ehkä tästä syystä on luettava enemmän ulkolaisten lehtien suorittamia testejä kuin kotimaisten. Verotussyistä lisättynä varusteiden määrällä, autot ovat hinnoiltaan "väärissä" luokissa Suomessa, jolloin selkeämpi kastijako-luokkajako syntyy näistä hintavääristymistä. Muualla Euroopassa voi meidän näkökulmastamme uskaliaimmin verrata eri ajoneuvoja. Raja ehkä ei ole yhtä selkeä siellä.

      
  • Lainaus:
    02.11.2005 klo 09:25 SixPack kirjoitti


    No tulipa katsottua. Bemussa on tullut istuttua muutenkin, mutta kyllä se kuvistakin päätellen selvästi laadukkaammin on toteutettu sisätiloiltaan ja penkeiltään. Ergonomia oli aikanaan koeajolla edelleen niin hyvä kuin Bemareissa on totuttu, joten en usko Jetan yltävän vastaavaan. Ainakaan kuvien ja testikommenttien perusteella sen ergonomia ei näyttäisi mitenkään erityiseltä. Jotenkin tuo Jetan sisustus ja kojelauta ei oikein miellytä. Hyvää perustasoa, mutta ei mitenkään erityistä. Minusta vertailu Bemuun ontuu kyllä näiltä osin.

    Jos Suomen oloja ajattelee, niin kovin kummoinen veikkaaja ei tarvitse olla kun voi sanoa että BMW on meidän teillämme taatusti paria luokkaa hiljaisempi kuin Jetta (kun tuntuu tuo Passattikin aika äänekkäältä Bemun jälkeen). Moottoreissa en usko eroja olevan kovin paljon, tuo BMW:n parilitrainen ei vakuuttanut koeajolla sen enempää kuin Passatin keulalla kokeilemani 2.0 FSI. Hyviä koneita, mutta jotenkin pihin oloisia molemmat, toki tehoa on jos polkaisee. Ehkä Bemari kiersi vähän iloisemmin ja ääni oli sivistyneempi, saattaa johtua äänieristyksistä ja välityksistäkin mutta sellainen tunne jäi.

      
  • Lainaus:
    02.11.2005 klo 15:29 AkiK kirjoitti

    Jos Suomen oloja ajattelee, niin kovin kummoinen veikkaaja ei tarvitse olla kun voi sanoa että BMW on meidän teillämme taatusti paria luokkaa hiljaisempi kuin Jetta (kun tuntuu tuo Passattikin aika äänekkäältä Bemun jälkeen).

    Ajattelitko Suomen oloja ihan joka suhteessa? Talviliukkaat, uraiset tiet jne..

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit