Jaguar, vähemmistön auto?

1 kommentti

DETROIT -- In a rare move by one of the Big 3, Ford Motor Co. said Tuesday it was starting a U.S. advertising campaign that would pitch Jaguars to gay car buyers, noting the group's wealth and taste for luxury goods.

"Typically consumers in that market tend to have high disposable income, and they tend to have a higher tendency toward luxury brands in general ... Jaguar is a very natural fit," said Simon Sproule, chief spokesman for Ford's Jaguar, Land Rover and Aston Martin brands in North America.

Ford said the campaign would target gay, lesbian and bisexual consumers through print ads that appear primarily in publications like Out magazine and The Advocate.

The first print ad Ford is set to run as part of its campaign, created by Prime Access Inc. of New York, features images of winding country roads and the words "Life is full of twists and turns."

Inset, alongside the question, "Care for a partner?" is a picture of a lone young man and a separate image of a gleaming Jaguar X-Type sedan.

"The ideal companion takes many forms," the ad says.

  
  • Vai aikoo Jaguar alkaa mainostaa autojaan homoseksuaaleille; näillä kun on usein rahaa sekä halu käyttää näyttäviä luksustuotteita...

    No, h
    omoseksuaalejahan on noin 3% väestöstä. Näinköhän kannattaa homoseksuaaleille mainostaa, koska ne 97% saattavat lopettaa Jaggen ostamisen kun se on viisaasti Fordin toimesta leimattu homoseksuaalien bilikaksi...

    Minulla ei ole mitään homoja vastaan, mutta onko sitten järkevää mainontaa luoda jollekin merkille homoautoimago

    ( laitoin sellaisen pienen tähden aina tuohon seksuaalista suuntautumista osoittavaan sanaan, koska TM on saattanut sen 'kriminalisoida', koska sanaa käytetään myös haukkumanimenä. Saas nähdä, kuin käy, kokeilen tässä: homo h
    omo homoseksuaali h*omoseksuaali )

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit