CR-V , Rav4, Outlander ja X-trail

16 kommenttia

Aikeissa hankkia Honda CR-V, Toyota Rav4, Mitsubishi Outlander tai Nissan X-trail. Olisiko kyseisten autojen omistajilla tai muuten vaan malleista tietävillä, kokemuksia näiden autojen ominaisuuksista, luotettavuus,ajettavuus,polttoaineenkulutus yms.

  
  • En tiedä mitään näistä autoista mutta koska nykyisin kaikki autot ovat hyviä, ulkonäkö ratkaisee. Ja Outlander on noista kaunein..

      
  • Ite samassa tilanteessa,kävin koeajaa mitsu outlanderin 2.4aut ei valittamista ajoominaisuuksissa.Tavaratila aika matala,jos vertaa muihin.ei luiston estoa,eikä ajonvakautusta.Joku tietävä vois kertoo onks niistä hyötyä nelikossa? Syksyl pitäs tulla ahdin versio.Miusta ajoasennon saa paremmaksi mitsussa kuin toyotassa,enemmän henkilöautomainen, tojossa luistonesto ajonvakautus,en oo varma onko hintahaitarin alapäässä olevisssa malleissa.Muista ei kokemusta.

      
  • Minkähän diagnoosin joku nuppinikkari antaisi Anders-Simosta? Yhtenä päivänä tyyppi kykenee ihan asialliseen tekstiin, toteaa kaikkien autojen olevan hyviä ja itsensä ennakkoluulottomaksi, seuraavana saa lukea suu vaahdossa vuodatettua japsikiihkoilua, ranskalaisautojen, VW:n, Fordin ja Volvon surkeutta sekä rumuutta ja näitä "voi voi, meni rahat hukkaan, japsi X on paras". Jos joku engelsmannilehti ei tykkää Volvosta, niin Anders-SImon mielestä Volvo on surkea ajaa, mutta jos sama lehti ei tykkää jostain japsista, niin sehän onkin hyvä ajaa, koska Anders-Simo ei tykkää siitä mitä lehdet pitävät hyvänä ajettavuutena.

    Hyundai Tucson vaikutti muuten ihan kiintoisalta kilpailijalta noille TM:n jutussa.

      
  • Sinuna odottaisin ehdottomasti syyskuuhun, jolloin Kia tulee markkinoille. Sorentoa on kehuttu aika estottomasti ulkomailla ja mikäli Suomen hinnoittelu on linjassa muun Euroopan kanssa tulee auto olemaan todella edullinen.

    http://www.motormobiles.de/autoberichte/kiasorento.html

      
  • Lebowskin sedälle kerrottakoon lohdullisena tietona, että olen armeijastakin saanut vapautuksen nimenomaan hulluuteni tähden. Jumalalle kiitos.

      
  • Tämä selvä :smile: Olkaamme Sinulle mieliksi.

      
  • CR-V on mielestäni aika suorituskykyinen sataseen 10 sekunnissa. Rav-4 jousitus on huono, itse tykkäsin penkeistä sopisi juuri mulle, olen aika pienenkokoinen. Muista ei kokemusta.

      
  • Tuohon ajonvakautusjärjestelmän tarpeellisuuteen sen verran, että olen omassa nelikossa (VW passat) ajellut talvella ESP-poiskytkettynä tieliikenteessä sen verran, että mielelläni kytkin sen uudelleen päälle (toki joskus tulee suljetulla aluella leikityksi, esim. jääradalla).

    En tiedä onko VW konsernin tuotteiden ongelma, mutta joskus sohjolan keleissä tuntuu siltä, että ESP ja automaattilaatikko alkavat kilpasille siitä, kumpi menoa kontrolloi. Tuntee itsensä hetken ratin takana "matkustajaksi", ESP-pois napista, tiptronikki manuaalille ja kontrolli kaasujalalle, niin hoituu tuokin murhe. Tämä ilmenee lähinnä kun tiellä on paljon lunta tai sohjoa ja ohitukseen lähtiessä ottaa "kick downin".

      
  • Ei 4-veto kaipaa luistonestoja normaalissa käytössä. Aina pääsee liikkeelle. Toki helpottaahan se jos ne on. 4-veto ilman luistonestoa muuttuu liukkaalla liikkeelle lähtiessä käytännössä 2-vetoiseksi. Tilanne tasoittuu nopeuden kasvaessa kun pitoa alkaa riittää. Parempi olisi jos löytyisi lukot, paksuhko hankikaan ei pahemmin häiritse. Sama juttu ESP:n kanssa, ilman pärjää mutta onhan se parempi jos se löytyy, varsinkin SUV:ssa.

    Itse päätyisin noista Outlanderiin joka on henkilöautomaisin ajettavuudeltaan. Lisäksi se oli minusta mukavin penkeiltään. X-trail on myös mieluisa vaihtoehto. CR-V ja RAV4 olivat hieman heppoisia. Toki jos tilaa kaipaat niin CR-V on ykkönen.

      
  • Eikö Rav4:n ole ajettavuudeltaan ja muutenkin henkilöautomainen "tavallaan" en tarkoita ulkonäöllisesti vaan muiden ominaisuuksien suhteen. Eli ajettavuudeltaan ja juuri sillä "heppoisuudella". Hyvä auto se on, kai...? Eikö se TM:n katumaasuritestinkin voittanut...

      
  • Meillä on ollut CR-V:n manuaalivaihteinen muutaman kuukauden ajan ja ollaan tosi tyytyväisiä. Auto on mukava ja reipas menijä ja se on myös on todella tilava ja sopii hyvin perhe käytöön. Esim: lasten istuimille on ISO-FIX kiinnitys. Kulutus siinä 9 - 10 litran välissä.

    Kokeiltiin myös Freelanderiä eikä pidetty siitä. Kaveri vaihtamassa RAV4:ta ja kokeillut uuden RAV4 ja X-trail:in ja pitää CR-V:tä parhaana. KIA kyllä kuullostaa mielenkiintoiselta!
    Ks. muuten ruotsin katsastusviranomaisten testit Tuulilasista.
    www.tuulilasi.fi/tekniikka

      
  • Kiitos roadrunnerille mielenkiintoisesta Tuulilasi vinkistä. Kiitokset myös muille, tähän mennessä asiaan kantaa ottaneille. Lueskelen mielelläni edelleen, kyseessä olevista autoista kokemuksia ja mielipiteitä.

      
  • Minulla on puoli vuotta ollut RAV4 automaattivaihteella ja olen erittäin tyytyväinen. Olen mainosmiesten lisäksi käytännössä todennut, että neliveto on todella aina päällä (eikä niin kuin monessa muussa, että normaalisti on etuvetoinen ja vasta kun etupyörät luistavat kytkeytyvät myös takapyörät mukaan).
    Kesällä jouduin peruuttamaan asuntovaunun märällä ruoholla jyrkässä mäessä olevaan leiripaikkaan. Jäljistä tarkastin, että yksikään pyörä ei ollut lipsahtanut. Etuvetoisella en olisi ko. paikkaan edes uskaltanut yrittää.
    Suosittelen RAV4:ää.

      
  • Mielestäni nykyään ei kannata ostaa noinkin kallista autoa ilman ajovakavuuden hallintajärjestelmää. Kyseessä on selvästi turvallisuutta lisäävä varuste. Muistakseni Auto Motor und Sportissa julkaistiin tutkimus jonka mukaan ulosajon vaara pienenee sen avulla noin 30-40%. Olen ajanut kyseisellä järjestelmällä varustellulla autolla vuodesta 2001 ja kokemukset ovat positiivisia. Pelkkä luistonestohan ei juuri tuo lisäarvoa nelivetoiseen autoon. Edellämainituista autoista ajonvakautuksen saa vain Hyundai Tucsoniin ja Toyota RAV4:ään (en ole varma Nissanista) joten minulle ne olisivat ainoat vaihtoehdot.

      
  • TM:n numerossa 17/2002 oli vertailu. Saa tilata täältä:

    http://www.tekniikanmaailma.fi/arkisto/?p=17&y=2002

    Sen voitti CR-V, jaetulla toisella sijalla olivat muistaakseni X-trail ja RAV4.

    Itse en ole näihin koskaan ajonvakautusta kaivannut, ovat niin paljon kaksivetoista henkilöautoa vakaampia talvikeleillä. Tietenkin jos asiat karkaavat täysin käsistä voi tilanne olla toinen. Ainakin CR-V:tä on kiitelty hyvästä ääritilannekäyttäytymisestä. Itselläni kokemuksia on vain CR-V:stä ja X-trailista.

      
  • Lainaus:
    20.08.2004 klo 08:46 Zilo kirjoitti
    Sen voitti CR-V, jaetulla toisella sijalla olivat muistaakseni X-trail ja RAV4.


    Nyt menee ulkomuistista, mutta CR-V:n jälkeen
    seuraavaksi sijoittui RAV4 hyvin pienellä erolla.
    Ravin ongelmiksi nähtiin jousituksen toiminta sekä melu.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit