Lexus GS 450h

14 kommenttia

Tässä 450-tuntia mallissa on mielenkiintoinen tehomittari, näkyy mittariston kuvassa vasemmalla. Siitä näkee paljonko tehoa on käytössä. Tuommoinen mittari olisi aika mielenkiintoinen.
Hiukan raskaanoloiselta näyttää takaviistosta, mutta jenkeillehän tuo on suunniteltu.
www.automotorundsport.de/d/79556

  
  • Joo, samanlainen tehomittari on myös RX 400h hybridissä. Tuo korvaa kierroslukumittarin jolla ei tee mitään hybridissä. Sinäänsä tuollainen mittari voisi olla informatiivinen myös tavallisessa autossa. Mielenkiintoista on se, että tuo kuva mittarista käytännössä paljastaa GS 450h-mallin tehoksi 250-275 kw. Virallisessa lehdistötiedoitteessa luvataan salamyhkäisesti "selvästi yli 300hv".

      
  • Siinä ajatessa ensimmäisiä kertoja tulisi varmasti katsottua tuota mittaria koko ajan, sitten tulisi vähän kiihdyteltyä jne. Omalla tavallaan hauska ja "vaarallinen" mittari.

      
  • Lähettivät kutsun katsomaan uutta GS300/430 mallia Kaivokselaan. Näytti olen peräti kuusi eri kertaa, kun autoa esitellään kutsuvieraille. Kuulemma tarjoavat vain parasta kun on kyse autosta tai siihen liittyvästä palvelusta. Noh Suomessa tarjota parasta palvelua siihen ei paljoa tarvita...

      
  • Juster,milloin tämä uusi GS suomessa esitellään? Jos kerran olet saanut kutsun esittelytilaisuuteen.Olen odottanut autosta ajokokemuksia lehtiin,mutta vielä ei ole missään näkynyt.Meinaatko itse koeajaa?

      
  • Lainaus:
    29.03.2005 klo 17:11 juster kirjoitti
    Lähettivät kutsun katsomaan uutta GS300/430 mallia Kaivokselaan. Näytti olen peräti kuusi eri kertaa, kun autoa esitellään kutsuvieraille. Kuulemma tarjoavat vain parasta kun on kyse autosta tai siihen liittyvästä palvelusta. Noh Suomessa tarjota parasta palvelua siihen ei paljoa tarvita...


    Millä autolla ajat?

    Itse olen vähän toivonut kutsua kun vaimolla on samankokoinen BMW ja hänelle tuli viime vuonna Lexus-mainos (käyttivät muuten samaa mainoslausetta, eli "tarjoavat vain parasta"). Mutta eipä ole kutsua näkynyt. Voisihan sitä muutenkin käydä katsomassa kyseistä autoa, mutta silloin ryntäisivät heti myymään sitä enkä todellakaan aio pistää niin paljon rahaa autoon.

    Joku kyseli lehdistön koeajoja...
    Eurooppalainen lehdistö pääsee ajamaan kyseistä autoa kahden viikon päästä.
    Pohjois-Amerikassa auto on jo myynnissä ja yhden toimittajan mielipiteen voi lukea vaikka tästä:
    http://macleans.auto123.com/en/info/news/roadtest,view,Lexus.spy?artid=36923

    Ja tänään julkaistun törmäystestin mukaan luokkansa turvallisin.
    http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/ratings.php?id1=4

    [olmi muokkasi tätä viestiä 29.03.2005 klo 21:40]
      
  • Lainaus:
    29.03.2005 klo 20:46 jonte100 kirjoitti
    Juster,milloin tämä uusi GS suomessa esitellään? Jos kerran olet saanut kutsun esittelytilaisuuteen.Olen odottanut autosta ajokokemuksia lehtiin,mutta vielä ei ole missään näkynyt.Meinaatko itse koeajaa?


    Esittely päiviä ovat 5.4, 6.4, 12.4, 13.4, 26.4 ja 27.4 näihin tilaisuuksiin pitäisi ilmottautua etukäteen. En usko aikovani koeajaa nyt. Mietin asiaa vasta sitten, kun vaihto uudempaan on ajankohtainen. Nykyinen autoni on 530I ja olen kaikin puolin tyytyväinen koko autoon.

      
  • Lainaus:
    29.03.2005 klo 22:19 juster kirjoitti
    Nykyinen autoni on 530I ja olen kaikin puolin tyytyväinen koko autoon.


    Kiitos vastauksesta. Vaimoani pidetään ilmeisesti liian köyhänä kun hänellä on vain 525iA. :cry:

      
  • Näin tuollaisen GS300:n jo eilen koekilvillä ja hyvältähän se näytti luonnossa!! Mielestäni GS sarja on ollut aina erittäin hyvän näköinen, toisin kuin muut Lexukset, jotka ovat suhteellisen rumia luokassaan. Tämä uusi oli erityisesti edestä erittäin edustavan näköinen ja sopivasti erilainen. Se myös näyttää erittäin isolta autolta. Yksilössä jonka näin, oli 17" alut, jotka näytti vehkeessä todella pieneltä, sama juttu kuin uudessa 5-sarjassa.

    Sisältä auto oli hiukan ristiriitainen. Nahka ja jalopuu näytti erittäin laadukkailta, mutta kojelaudan yläosan hiiren harmaa muovi toi väistämättä mieleen 90-luvun alun Corollan. Miksi ihmeessä säästää noin kalliissa autossa jossain muovin laadussa?? Se latisti hieman koko autosta muuten jäänyttä erittäin positiivista kuvaa. Vaalealla nahalla verhoillut istuimetkin näyttivät erittäin hyviltä..



    [individual muokkasi tätä viestiä 30.03.2005 klo 10:29]
      
  • Lainaus:
    30.03.2005 klo 10:28 individual kirjoitti
    Sisältä auto oli hiukan ristiriitainen. Nahka ja jalopuu näytti erittäin laadukkailta, mutta kojelaudan yläosan hiiren harmaa muovi toi väistämättä mieleen 90-luvun alun Corollan. Miksi ihmeessä säästää noin kalliissa autossa jossain muovin laadussa??


    Lieko harmaan muovin käyttöä tuossa kohtaa perusteltu sillä, että siitä tulee vähiten heijastuksia tuulilasiin?

      
  • No ovat muutkin valmistajat onnistuneet tekemään arvokkaan näköisen kojelauden, joka ei heijastele lasiin. En ole ainakaan tähän mennessä monessakaan autossa tuota ongelmana pitänyt. Veikkaampa, että esim Rolssilla tai Bentleyllä voi ajella huoletta aurinkoisena päivänä, eikä silti tarvitse tyytyä samoihin materiaaleihin kuin Corollassa tai Nissan Sunnyssä.

    Tuossa ylhäällä olevasta kuvasta tuo harmaa alue ei hyppää niin paljoa esiin kuin mitä luonnossa. Hiiren harmautta korostaa se, että tuota hiiren harmaan Ämpäri muovin aluetta on jumalattoman paljon. Olisivat edes lisänneet kojelautaan enemmän jalopuuta tai muuta arvokkaamman näköistä materiaalia.

    Tämän hintaluokan autoja myydään hyvin paljon mielikuvien perusteella, enkä ainakaan itse haluaisi ostaa noin kallista autoa, jonka kojelaudan materiaaleista tulee vanha Corolla mieleen, vaikkakin heijastelisi vähän vähemmän. Mutta kuten sanottu, muuten todella hienon näköinen auto sisältä ja ulkoa..

      
  • Miten lie muilla, mutta minulle tulee jotenkin uusi Passat mieleen tästä Lexuksesta. Erityisesti takapäässä on mielestäni paljon samaa, samoin kuin kiilamaisessa sivuprofiilissa.

      
  • Lainaus:
    30.03.2005 klo 12:22 individual kirjoitti
    No ovat muutkin valmistajat onnistuneet tekemään arvokkaan näköisen kojelauden, joka ei heijastele lasiin. En ole ainakaan tähän mennessä monessakaan autossa tuota ongelmana pitänyt. Veikkaampa, että esim Rolssilla tai Bentleyllä voi ajella huoletta aurinkoisena päivänä, eikä silti tarvitse tyytyä samoihin materiaaleihin kuin Corollassa tai Nissan Sunnyssä.

    Tuossa ylhäällä olevasta kuvasta tuo harmaa alue ei hyppää niin paljoa esiin kuin mitä luonnossa. Hiiren harmautta korostaa se, että tuota hiiren harmaan Ämpäri muovin aluetta on jumalattoman paljon. Olisivat edes lisänneet kojelautaan enemmän jalopuuta tai muuta arvokkaamman näköistä materiaalia.

    Tämän hintaluokan autoja myydään hyvin paljon mielikuvien perusteella, enkä ainakaan itse haluaisi ostaa noin kallista autoa, jonka kojelaudan materiaaleista tulee vanha Corolla mieleen, vaikkakin heijastelisi vähän vähemmän. Mutta kuten sanottu, muuten todella hienon näköinen auto sisältä ja ulkoa..


    Vaikka makuasioista on turha kiistellä ja asiallinen keskustelukin on lähes mahdotonta niin yritetään nyt kuitenkin... :)

    Yksi suurimmista syistä, miksi en ole japsiautoihin yleensä lämmennyt, on juuri tuo sisustan antama vaikutelma.
    Mielestäni niistä puuttuu tietty arvokkuus ja mielikuva on muovinen. Samaa vikaa on myös jenkkiautoissa (muovipullataikinafiilis). Kaikki ns. normaalit autot tehdään toki "muovista", mutta toiset vaan eivät näytä siltä. Viimeksi katsotuista Mazda 6 ja uusi Honda Accord sisusta ei yltänyt muun auton tasolle. Mersun sisusta on puolestaan nykyisin yksi tyylikkäimmistä (ei ollut ennen).

    Ja kuten jo sanoin, nämä ovat fiilisasioita ja eivät vaikuta auton ominaisuuksiin. Jokainen ostakoon sen auton, josta saa parhaat vibat! :smile:

      
  • Lainaus:
    30.03.2005 klo 12:32 individual kirjoitti
    Miten lie muilla, mutta minulle tulee jotenkin uusi Passat mieleen tästä Lexuksesta. Erityisesti takapäässä on mielestäni paljon samaa, samoin kuin kiilamaisessa sivuprofiilissa.


    Olen samaa mieltä varsinkin takavalojen osalta. Viralliset kuvat Lexuksesta julkaistiin jo tammikuussa 2004, mutta en halua lähteä syyttämään VW:tä kopioinnista. Totean vain niinkuin ennenkin, että autoja on niin paljon, että täysin "omaa" on vaikea kehittää.

    Siihen miksi uusissa Lexuksissa on niin vähän jalopuuta on hyvä selitys, uutta muotoilukieltä kutsutaan sanoilla 'incisive simplicity'.
    Kannattaa lukea tämä selvitys: http://www.lexus-europe.com/pursuit_perfection/lexus_design/index.asp

    Itse olen sillä lailla konservatiivinen, että luxus-autossa pitäisi mielestäni olla reilusti puuta. Toisaalta yhä useammat ovat heräämässä vastustamaan luonnonvarojen tuhlausta, joten ehkä trendi on kääntymässä.

    Autojen sisustus on todella makuasia. Uusimassa Car and Driver-vertailussa Lexuksen interior styling arvioitiin luokan parhaaksi (yhdessä Acuran kanssa).

    Poimintoja: Although the Lexus might spoil your fun in the canyons, it will also spoil you rotten with the superb tactile quality of all its surfaces and controls.

    Comfortable in front and back, the GS cossets you in every way, and any control realism filtered out by its various electronic butlers is refunded as a truly novel aesthetic experience.

    [olmi muokkasi tätä viestiä 30.03.2005 klo 15:38]
      
  • Lainaus:
    30.03.2005 klo 15:37 olmi kirjoitti

    Itse olen sillä lailla konservatiivinen, että luxus-autossa pitäisi mielestäni olla reilusti puuta. Toisaalta yhä useammat ovat heräämässä vastustamaan luonnonvarojen tuhlausta, joten ehkä trendi on kääntymässä.

    Autojen sisustus on todella makuasia. Uusimassa Car and Driver-vertailussa Lexuksen interior styling arvioitiin luokan parhaaksi (yhdessä Acuran kanssa).

    Poimintoja: Although the Lexus might spoil your fun in the canyons, it will also spoil you rotten with the superb tactile quality of all its surfaces and controls.

    Comfortable in front and back, the GS cossets you in every way, and any control realism filtered out by its various electronic butlers is refunded as a truly novel aesthetic experience.


    Jep jalopuu ja nahka kuuluvat edustusautoon. Mieluiten runsaasti kumpaakin. Sporttisessa versiossa jalopuun voi korvata tyylikkäällä metallilla.

    Yhtään en ihmettele tuon Car and Driverin lausuntoa. Jenkkien makuun lexus ja acura sopivat kuin nenä päähän. Kuten itse totesin, en välitä niin paljon näiden (japsien ja jenkkien) toteutuksesta vaan eurooppalainen muotokieli puhuttelee enemmän. Tosin kuvien perusteella uusi lexus vaikutti varsin asialliselta.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit