Nissan Murano

5 kommenttia

Kävin huvin vuoksi tyypittämässä, kun tarjoitui mahdollisuus. Oli muuten hiljainen peli kuin mikä, sekä yllättävän matala istuma-asento tuollaiseksi, no mitä kaikki nyt tänä päivänä onkin. Tällä ei kovin mökkiteille taideta ajella. Kurkkasin auton alle. Moottorin edessä, kaikista alimpana on jokin muovitötterö, ilmanottoaukko. Se takuulla osuu ensimmäiseen kivetykseen, oksaan, maahan tms. ja murheita tulee. Hieman halvan oloinen sisältä tuohon € 66 k hintaan. Liukkaan oloiset istuimet, paljon muovia. Mutta vetävä tehokas kone siinä pelissä oli.

  
  • Mä taas oon käsittäny, että kaikissa autoissa olis paljon muovia :grin: Voin toki olla väärässäkin...

      
  • Lainaus:
    26.03.2005 klo 21:55 SixPack kirjoitti
    Kävin huvin vuoksi tyypittämässä, kun tarjoitui mahdollisuus. Oli muuten hiljainen peli kuin mikä, sekä yllättävän matala istuma-asento tuollaiseksi, no mitä kaikki nyt tänä päivänä onkin. Tällä ei kovin mökkiteille taideta ajella. Kurkkasin auton alle. Moottorin edessä, kaikista alimpana on jokin muovitötterö, ilmanottoaukko. Se takuulla osuu ensimmäiseen kivetykseen, oksaan, maahan tms. ja murheita tulee. Hieman halvan oloinen sisältä tuohon € 66 k hintaan. Liukkaan oloiset istuimet, paljon muovia. Mutta vetävä tehokas kone siinä pelissä oli.

    Nissan on ilmoittanut painottuvansa myös Euroopassa "mitä kaikki nyt tänä päivänä onkin" -autoihin, eli tuollaisiin 4-vetoisiin kummajaisiin. Syy: ne myyvät tällä hetkellä todella hyvin. Kysymyksessä on tietoinen riskinotto - tällaiset SUVit, SAVit yms. voivat mennä muodista hyvinkin nopeasti. Tällä hetkellähän tilanne on, että nk. keskiluokan tai "isomman keskiluokan" (Mondeo, Vectra, Passat, Primera, Mazda6, Accord jne) myynti takkuaa pahasti.

    Minä en ole näistä kummajaisista erityisen kiinnostunut -suuri kokonaispaino ja (suurimmalle osalla auton hankkijoista tarpeeton) nelivetotekniikka lisäävät roimasti hintaa ja etenkin polttoaineenkulutusta, todellisen maastokelpoisuuden laitakin on niin ja näin. Tavallisella henkilöautolla sama henkilö- ja tavaramäärä siirtyisi mukavammin ja taloudellisemmin. Mutta mielikuvistahan ne kuluttajat maksavat.

      
  • Lainaus:
    26.03.2005 klo 21:55 SixPack kirjoitti
    Kävin huvin vuoksi tyypittämässä, kun tarjoitui mahdollisuus. Oli muuten hiljainen peli kuin mikä, sekä yllättävän matala istuma-asento tuollaiseksi, no mitä kaikki nyt tänä päivänä onkin. Tällä ei kovin mökkiteille taideta ajella. Kurkkasin auton alle. Moottorin edessä, kaikista alimpana on jokin muovitötterö, ilmanottoaukko. Se takuulla osuu ensimmäiseen kivetykseen, oksaan, maahan tms. ja murheita tulee. Hieman halvan oloinen sisältä tuohon € 66 k hintaan. Liukkaan oloiset istuimet, paljon muovia. Mutta vetävä tehokas kone siinä pelissä oli.


    Minkälainen auto oli noin muuten ajaa, kiihtyikö hyvin ja oliko miellyttävä? Entä vaihteisto, toimiiko cvt hyvin? Entä kokeilitko navigaattoria, miten se toimi? Kerro ihmeessä lisää koeajosta! Itse en ole vielä päässyt kokeilemaan mutta tarkoituksena on jossain vaiheessa.

      



  • Minkälainen auto oli noin muuten ajaa, kiihtyikö hyvin ja oliko miellyttävä? Entä vaihteisto, toimiiko cvt hyvin? Entä kokeilitko navigaattoria, miten se toimi? Kerro ihmeessä lisää koeajosta! Itse en ole vielä päässyt kokeilemaan mutta tarkoituksena on jossain vaiheessa.

    Auto oli todella pehmeä ajaa, bensa-autoksi vastaa kaasuun hyvin, yleensäkin silkinpehmeää liikkumista. Tosin kulutus lienee eri luokkaa johon on tottunut. Ajelinkohan puolisen tuntia, ei siinä hirveän paljon vielä kerkeä saamaan tuntumaa hyvällä aurinkoisella kelillä joka lauantaina oli. Navigaattoria ei kokeiltu, miksei toimisi hyvin. Auto sijaitsee 4 asuntoisen rivarin toisessa päässä, joten näkeehän sitä.
      
  • Lainaus:
    28.03.2005 klo 00:16 SixPack kirjoitti


    Auto oli todella pehmeä ajaa, bensa-autoksi vastaa kaasuun hyvin, yleensäkin silkinpehmeää liikkumista. Tosin kulutus lienee eri luokkaa johon on tottunut. Ajelinkohan puolisen tuntia, ei siinä hirveän paljon vielä kerkeä saamaan tuntumaa hyvällä aurinkoisella kelillä joka lauantaina oli. Navigaattoria ei kokeiltu, miksei toimisi hyvin. Auto sijaitsee 4 asuntoisen rivarin toisessa päässä, joten näkeehän sitä.


    Kiitoksia asiallisesta vastauksesta! Täytyykin itse käydä jossain vaiheessa kokeilemassa ja tutkimassa. Mitenkäs muuten siinä ruudussa jossa navi näkyy, onko siinä samassa radion/ilmastoinnin säädöt, jotka näkyvät silloin kun navia ei käytetä? Vähän niin kuin Primerassa? Entä kattoluukku, oliko lasia vai metallia eli ts. näkyikö siitä mitään läpi? :sunglasses:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit