Uskoisi ihmisten uskaltavan ostaa Lexusta koska se on Toyotan kanssa erittäin läheistä sukua tai siis oikeastaan samaa perhettä ja melkein samoja autoja ovatkin.
Taitaapi olla päinvastoin. Lexusta voidaan vieroksua juuri siksi, että se on läheistä sukua tuulipuku-Toyotalle. Tuosta syystä itse en ainakaan markkinoisi Lexusta Toyotan voimalla, koska Lexus brändinä kärsisi siitä. Minä ainakaan en halua ajaa Lexuksella, koska se on Toyota vaan Lexuksella joka on Lexus.
Tuo samansukuisuus ei pure minuun. Minua esim. häiritsee Lexuksen RX400 maasturin ja Corolla Verson kojelaudan miltei identtinen tyyli. Kärjistäen voisi sanoa, että miksi maksaa autosta 70000 euroa kun saman paketin saa paaaljon (=yli 40000 e) halvemmalla?
Tuo samansukuisuus ei pure minuun. Minua esim. häiritsee Lexuksen RX400 maasturin ja Corolla Verson kojelaudan miltei identtinen tyyli. Kärjistäen voisi sanoa, että miksi maksaa autosta 70000 euroa kun saman paketin saa paaaljon (=yli 40000 e) halvemmalla?
Kyseessä on siis sama paketti jos kojelaudat jonkun mielestä hieman muistuttavat toisiaan? Nelivetoinen luxusmaasturi=Pienemmän keskiluokan tila-auto. Autot eroavat kuin yö ja päivä, kun niissä istuu. Corolla Verso on tosin harvinaisen kalliin oloinen, hintaluokkaansa nähden. Kohderyhmät eroavat vielä enemmän. Taannoisessa Arvopaperi-lehden tutkimuksessa selvitettiin eri automerkkien omistajien tulotasoa. Lexuksen omistajien keskimääräinen tulotaso oli viisinkertainen suomalaisten keskituloon verrattuna. Jaguar tuli kakkosena (2,5 kertaa). Toyotan omistajien tulotaso ylittii vain niukasti keskiansion. Itse näen kyllä vakavia puutteita kyseisessä tutkimuksessa, mutta ehkä sitä kuitenkin voi pitää viitteellisenä.
Kyseessä on siis sama paketti jos kojelaudat jonkun mielestä hieman muistuttavat toisiaan? Nelivetoinen luxusmaasturi=Pienemmän keskiluokan tila-auto. Autot eroavat kuin yö ja päivä, kun niissä istuu. Corolla Verso on tosin harvinaisen kalliin oloinen, hintaluokkaansa nähden. Kohderyhmät eroavat vielä enemmän.
No niinkuin kirjoitin, voisi kärjistäen sanoa, että... Tottahan toki autoilla on paljon muita eroja mutta mitä kojelautaan tulee, niin minun mielestä ero akselilla hieman - identtinen on enemmänkin identtisen puolella.
Makuasioitahan nämä ovat mutta itse olisin odottanut jommalta kummalta osapuolelta hitusen omaleimaisuutta. Samasta asiasta on haukuttu myös Fordia, kun Jaguaarista ja Fordeista löytyy mm. samanlaisia nappuloita ja kytkimiä.
Itse en menisi sanomaan, että Corolla Verso olisi jotenkin poikkeuksellisesti arvokkaamman oloinen kuin mitä hintaluokka edellyttää mutta toki hyvin tehty peli kaikin puolin. Hyvää laatuvaikutelmaa alentaa mm. rengasmelu ja sisätiloihin yllättävän voimakkaasti kuuluva moottorin ääni yli 100 km/h:n nopeuksissa. Omakohtaista (koe-) ajokokemusta Versoista on ainakin kahdesta yksilöstä, Lexuksesta en ole valitettavasti päässyt rämpläämään.
Juuri tuosta kohderyhmästä itsekin mainitsin, että Tojon ja Lexuksen potentiaaliset asiakasryhmät ovat niin eri kategoriassa, että olisi enemmänkin itsemurhaa rinnastaa niitä toisiinsa, vaikka niistä löytysikin yhteisiä piirteitä tai ihan osia
Edit: siis Lexus RX300 ei 400.
[jalkkis muokkasi tätä viestiä 22.03.2005 klo 08:59]
Taitaapi olla päinvastoin. Lexusta voidaan vieroksua juuri siksi, että se on läheistä sukua tuulipuku-Toyotalle. Tuosta syystä itse en ainakaan markkinoisi Lexusta Toyotan voimalla, koska Lexus brändinä kärsisi siitä. Minä ainakaan en halua ajaa Lexuksella, koska se on Toyota vaan Lexuksella joka on Lexus.
Taidat olla oikeassa, en heti älynnytkään ajatella sitä noin.Muuten Avensis ja Lexus on samannäköisiä.
Toivotaan tosiaan että toisen sukupolven IS on jo huomattavasti parempi kuin edeltäjänsä. Edeltäjä oli todellakin vain halpa kaukoidän kopio 3-sarjan Bemarista.
Toyotan nykymallisto on mielestäni mennyt niin kovaa vauhtia eteenpäin viimeistelyn, ajettavuuden ja laatuvaikutelman osalta, että Lexuksestakin voisi odottaa onnistunutta mallia. Tähän asti nuo ovat kyllä aina olleet ainakin ajo-ominaisuuksiltaan huomattavsti jäljessä, mutta tilanne muuttuu mielenkiintoiseksi, jos uudesta IS:stä tulee ensimmäinen Lexus, joka on oikeasti ryhmässään hyvä ajaa. Ulkonäkö ja Lexuksen laatu lupaavat jo hyvää..
Toivotaan tosiaan että toisen sukupolven IS on jo huomattavasti parempi kuin edeltäjänsä. Edeltäjä oli todellakin vain halpa kaukoidän kopio 3-sarjan Bemarista.
Olen samaa mieltä, sen on oltava huomattavasti parempi kuin edeltäjänsä. Vaikka olikin samaa näköä kuin 3-sarjassa, silti tylsännäköinen. IS:ssä oli jotain Opeliakin.
Toivotaan tosiaan että toisen sukupolven IS on jo huomattavasti parempi kuin edeltäjänsä. Edeltäjä oli todellakin vain halpa kaukoidän kopio 3-sarjan Bemarista.
Jees, olen samaa mieltä. Nykyinen IS 200 on pettymys ominaisuuksiltaan ja ulkonäöltään. Toivottavasti uusi on parempi, laittaisi vähän säpinää germaanien tuotekehitykseenkin.
Ja todellakin, missään nimessä ei saa mainostaa Lexusta Toyotana, kuka sitä ostaa jos mielikuva on Toyotasta!!! Kannattaisi miettiä, kannattaako sitä edes myydä samassa paikassa kuin tusina-Toyotoja, luulen että Euroopassa todellisen premium/luksusauton ostaja karttaa tusinamyymälöitä aika tavalla.
Ja todellakin, missään nimessä ei saa mainostaa Lexusta Toyotana, kuka sitä ostaa jos mielikuva on Toyotasta!!! Kannattaisi miettiä, kannattaako sitä edes myydä samassa paikassa kuin tusina-Toyotoja, luulen että Euroopassa todellisen premium/luksusauton ostaja karttaa tusinamyymälöitä aika tavalla.
Imago on moniulotteinen asia, mutta maailmanlaajuisesti katsottuna Toyotan imago ei ole huono. Business Weekin tutkimuksessa maailman kymmenen arvostetuimman brändin joukossa ja automerkeistä ykkönen. Myyntipaikoista sanoisin, että jo Ruotsissakin Lexus-myymälät ovat useimmiten itsenäisiä. Suomessa myynti on niin vähäistä (taisi olla 80-90 autoa viime vuonna) ettei resursseja itsenäisten liikkeiden perustamiseen ole. Ainoassa täkäläisessä myyntipisteessä on kuitenkin hyvin asialliset tilat. Mielenkiintoista nähdä miten uusi Lexus GS menestyy eurooppalaisissa testeissä. Onhan se ensimmäinen vastikään perustetun Lexus divisionan suunnittelema auto. Ensimmäiset koeajot antavat melko positiivisen kuvan: http://www.thestar.com/NASApp/cs/ContentServer?pagename=thestar/Layout/Article_Type1&c=Article&cid=1109285422594&call_pageid=970599119419 ja http://macleans.auto123.com/en/info/news/roadtest,view,Lexus.spy?artid=36923#
Myyntipaikoista sanoisin, että jo Ruotsissakin Lexus-myymälät ovat useimmiten itsenäisiä. Suomessa myynti on niin vähäistä (taisi olla 80-90 autoa viime vuonna) ettei resursseja itsenäisten liikkeiden perustamiseen ole. Ainoassa täkäläisessä myyntipisteessä on kuitenkin hyvin asialliset tilat.
Ainakin vähän aikaa sitten lexuksia myytiin myös Tampereella, joten myyntipisteitä lienee useampia kuin yksi. Tämä siis perustuu siihen tietoon, että Tammer-auton seinässä oli iso lexuksen valomainos ja pihassa lexuksia koeajettavana.
Uusi Lexus IS on todellakin varsin hyvän näköinen ja onneksi myös sisustassa on kuvien perusteella otettu pesäeroa Toyoon (tai sitten tuleva avensis on just samanlainen sisätä:). Tuota voisi oikeasti käydä kokeilemassa. Hinta tietenkin askarruttaa.. Nykyinen maksaa automaagilla ja lisävarustepaketilla noin 45000 euroa, joten uutta tuskin alta 50000 saa? Vai mitä veikkaatte? Ekat autot tulevat suomeen marraskuussa.
Millainen tämä tulevan Lexuksen IS:n perusmalli on? Tehot, mitat, varusteet jne. Kiitos!
Eipä ole vielä hirveästi tietoa perusmallista tai varusteista. Moottoreina on 2,2-litrainen diisseli (130kW, 400Nm) ja 2,5-lirainen suorasuihku V6-bensakone (muistaakseni 150kW?). Pituus on kasvanut 9cm ja leveys 7,5 cm.
Uusi Lexus IS on todellakin varsin hyvän näköinen ja onneksi myös sisustassa on kuvien perusteella otettu pesäeroa Toyoon (tai sitten tuleva avensis on just samanlainen sisätä:). Tuota voisi oikeasti käydä kokeilemassa. Hinta tietenkin askarruttaa.. Nykyinen maksaa automaagilla ja lisävarustepaketilla noin 45000 euroa, joten uutta tuskin alta 50000 saa? Vai mitä veikkaatte? Ekat autot tulevat suomeen marraskuussa.
Dieselin hintaa en lähde arvaamaan, mutta 2,5 V6-mallista sanoisin että hinta asettuu varmasti juuri vastaavan BMW:n alapuolelle. Eli BMW 325i 45800, Lexus IS 250 44900?. Näinhän tapahtui myös uuden GS-mallin kohdalla -> BMW 530iA 66770, Lexus GS 300 64900. Lisäksi on huomioitava Lexuksen parempi vakiovarustelu. Lexus IS sai USA:n ensiesittelynsä eilen, samalla ilmoitettiin että malliston huipulle tulee yli 300 hv versio joka uuden moottoritekniikan (ei hybridi) ansiosta kuitenkin kuluttaa yhtä vähän kuin kilpailijoiden 2,0 litraiset mallit. Tuohon minun on aika vaikea uskoa. Lehdistötiedote antaa myös kuvan vakiovarustelusta. http://biz.yahoo.com/prnews/050323/law016_1.html
Jos tuo oma hinta-arvioni toteutuu niin täytyy mennä koeajolle ja katsoa minkälaista lisäarvoa on tarjolla Avensikseen verrattuna.
IS Lexuksen menestyksen tulee määrittelemään pitkälti se, että ovatko he todella päässeet Toyotan yläpuolelle ominaisuuksissa, laatuvaikutelma ja hinnassa. Erityisesti tuo DIISSELI 130 kilowatin ja 400 NM:n tehoineen houkuttelee. Sen hinta taitanee asettua Suomessa lähemmäs 50 kiloEUROOA kuin sitä vielä siedettävää 40kiloEUROO,
No ulkoisesti vallan mainio ensivaikutelma kuvien perusteella ja ei malttaisi odottaa koeajoa, mutta taitaa vielä kestää jonkin aikaa...
Voisi kuvitella, että diesel maksaisi suurinpiirtein saman verran kuin 2,5 litrainen bensakonekkin. Toisaalta dieselin verrokki voisi olla myös bmw 320d, joka maksaa sen 45000. Vastaavasti Avensikseenkin pitäisi jäädä hintaeroa jonkun verran, eli jos veikkaa että Avensis maksaa 130kw dieselillä 38000-40000 ja Lexus 44-46000, niin tuskin menee hirveästi metsään.
[Fabio muokkasi tätä viestiä 24.03.2005 klo 18:50]
Eipä ole vielä hirveästi tietoa perusmallista tai varusteista. Moottoreina on 2,2-litrainen diisseli (130kW, 400Nm) ja 2,5-lirainen suorasuihku V6-bensakone (muistaakseni 150kW?). Pituus on kasvanut 9cm ja leveys 7,5 cm.
Kiitos tiedoista. Uusimmassa TM:ssä oli kuvakin. Onhan se parempi kuin edellinen, siinä oli hiukan jotain Volvomaista ja Camrymaista. Aika tuollaiselta perusautolta vaikuttaa, ei nyt huonolta tunnu.
Taitaapi olla päinvastoin. Lexusta voidaan vieroksua juuri siksi, että se on läheistä sukua tuulipuku-Toyotalle. Tuosta syystä itse en ainakaan markkinoisi Lexusta Toyotan voimalla, koska Lexus brändinä kärsisi siitä. Minä ainakaan en halua ajaa Lexuksella, koska se on Toyota vaan Lexuksella joka on Lexus.
Tuo samansukuisuus ei pure minuun. Minua esim. häiritsee Lexuksen RX400 maasturin ja Corolla Verson kojelaudan miltei identtinen tyyli. Kärjistäen voisi sanoa, että miksi maksaa autosta 70000 euroa kun saman paketin saa paaaljon (=yli 40000 e) halvemmalla?
Tuo samansukuisuus ei pure minuun. Minua esim. häiritsee Lexuksen RX400 maasturin ja Corolla Verson kojelaudan miltei identtinen tyyli. Kärjistäen voisi sanoa, että miksi maksaa autosta 70000 euroa kun saman paketin saa paaaljon (=yli 40000 e) halvemmalla?
Kyseessä on siis sama paketti jos kojelaudat jonkun mielestä hieman muistuttavat toisiaan? Nelivetoinen luxusmaasturi=Pienemmän keskiluokan tila-auto. Autot eroavat kuin yö ja päivä, kun niissä istuu. Corolla Verso on tosin harvinaisen kalliin oloinen, hintaluokkaansa nähden.
Kohderyhmät eroavat vielä enemmän. Taannoisessa Arvopaperi-lehden tutkimuksessa selvitettiin eri automerkkien omistajien tulotasoa. Lexuksen omistajien keskimääräinen tulotaso oli viisinkertainen suomalaisten keskituloon verrattuna. Jaguar tuli kakkosena (2,5 kertaa). Toyotan omistajien tulotaso ylittii vain niukasti keskiansion. Itse näen kyllä vakavia puutteita kyseisessä tutkimuksessa, mutta ehkä sitä kuitenkin voi pitää viitteellisenä.
Kohderyhmät eroavat vielä enemmän.
No niinkuin kirjoitin, voisi kärjistäen sanoa, että... Tottahan toki autoilla on paljon muita eroja mutta mitä kojelautaan tulee, niin minun mielestä ero akselilla hieman - identtinen on enemmänkin identtisen puolella.
Siis:
http://www.toyota.fi/media/global/images/showroom/corolla_verso/gallery/noroofrail/cov_04_gal_18_800x600.jpg
ja
http://www.lexus.fi/showroom/rx_2003/design.asp
Makuasioitahan nämä ovat mutta itse olisin odottanut jommalta kummalta osapuolelta hitusen omaleimaisuutta. Samasta asiasta on haukuttu myös Fordia, kun Jaguaarista ja Fordeista löytyy mm. samanlaisia nappuloita ja kytkimiä.
Itse en menisi sanomaan, että Corolla Verso olisi jotenkin poikkeuksellisesti arvokkaamman oloinen kuin mitä hintaluokka edellyttää mutta toki hyvin tehty peli kaikin puolin. Hyvää laatuvaikutelmaa alentaa mm. rengasmelu ja sisätiloihin yllättävän voimakkaasti kuuluva moottorin ääni yli 100 km/h:n nopeuksissa. Omakohtaista (koe-) ajokokemusta Versoista on ainakin kahdesta yksilöstä, Lexuksesta en ole valitettavasti päässyt rämpläämään.
Juuri tuosta kohderyhmästä itsekin mainitsin, että Tojon ja Lexuksen potentiaaliset asiakasryhmät ovat niin eri kategoriassa, että olisi enemmänkin itsemurhaa rinnastaa niitä toisiinsa, vaikka niistä löytysikin yhteisiä piirteitä tai ihan osia
Edit: siis Lexus RX300 ei 400.
Taitaapi olla päinvastoin. Lexusta voidaan vieroksua juuri siksi, että se on läheistä sukua tuulipuku-Toyotalle. Tuosta syystä itse en ainakaan markkinoisi Lexusta Toyotan voimalla, koska Lexus brändinä kärsisi siitä. Minä ainakaan en halua ajaa Lexuksella, koska se on Toyota vaan Lexuksella joka on Lexus.
Taidat olla oikeassa, en heti älynnytkään ajatella sitä noin.Muuten Avensis ja Lexus on samannäköisiä.
Toivotaan tosiaan että toisen sukupolven IS on jo huomattavasti parempi kuin edeltäjänsä. Edeltäjä oli todellakin vain halpa kaukoidän kopio 3-sarjan Bemarista.
Toyotan nykymallisto on mielestäni mennyt niin kovaa vauhtia eteenpäin viimeistelyn, ajettavuuden ja laatuvaikutelman osalta, että Lexuksestakin voisi odottaa onnistunutta mallia. Tähän asti nuo ovat kyllä aina olleet ainakin ajo-ominaisuuksiltaan huomattavsti jäljessä, mutta tilanne muuttuu mielenkiintoiseksi, jos uudesta IS:stä tulee ensimmäinen Lexus, joka on oikeasti ryhmässään hyvä ajaa. Ulkonäkö ja Lexuksen laatu lupaavat jo hyvää..
Olen samaa mieltä, sen on oltava huomattavasti parempi kuin edeltäjänsä. Vaikka olikin samaa näköä kuin 3-sarjassa, silti tylsännäköinen. IS:ssä oli jotain Opeliakin.
Jees, olen samaa mieltä. Nykyinen IS 200 on pettymys ominaisuuksiltaan ja ulkonäöltään. Toivottavasti uusi on parempi, laittaisi vähän säpinää germaanien tuotekehitykseenkin.
Ja todellakin, missään nimessä ei saa mainostaa Lexusta Toyotana, kuka sitä ostaa jos mielikuva on Toyotasta!!! Kannattaisi miettiä, kannattaako sitä edes myydä samassa paikassa kuin tusina-Toyotoja, luulen että Euroopassa todellisen premium/luksusauton ostaja karttaa tusinamyymälöitä aika tavalla.
Ja todellakin, missään nimessä ei saa mainostaa Lexusta Toyotana, kuka sitä ostaa jos mielikuva on Toyotasta!!! Kannattaisi miettiä, kannattaako sitä edes myydä samassa paikassa kuin tusina-Toyotoja, luulen että Euroopassa todellisen premium/luksusauton ostaja karttaa tusinamyymälöitä aika tavalla.
Imago on moniulotteinen asia, mutta maailmanlaajuisesti katsottuna Toyotan imago ei ole huono. Business Weekin tutkimuksessa maailman kymmenen arvostetuimman brändin joukossa ja automerkeistä ykkönen.
Myyntipaikoista sanoisin, että jo Ruotsissakin Lexus-myymälät ovat useimmiten itsenäisiä. Suomessa myynti on niin vähäistä (taisi olla 80-90 autoa viime vuonna) ettei resursseja itsenäisten liikkeiden perustamiseen ole. Ainoassa täkäläisessä myyntipisteessä on kuitenkin hyvin asialliset tilat.
Mielenkiintoista nähdä miten uusi Lexus GS menestyy eurooppalaisissa testeissä. Onhan se ensimmäinen vastikään perustetun Lexus divisionan suunnittelema auto.
Ensimmäiset koeajot antavat melko positiivisen kuvan:
http://www.thestar.com/NASApp/cs/ContentServer?pagename=thestar/Layout/Article_Type1&c=Article&cid=1109285422594&call_pageid=970599119419
ja
http://macleans.auto123.com/en/info/news/roadtest,view,Lexus.spy?artid=36923#
Ainakin vähän aikaa sitten lexuksia myytiin myös Tampereella, joten myyntipisteitä lienee useampia kuin yksi. Tämä siis perustuu siihen tietoon, että Tammer-auton seinässä oli iso lexuksen valomainos ja pihassa lexuksia koeajettavana.
Suomen ainoa Lexus-myymälä on Vantaan kaivokselassa:
http://www.lexus.fi/Lexus-myynti.asp
Suomen ainoa Lexus-myymälä on Vantaan kaivokselassa:
http://www.lexus.fi/Lexus-myynti.asp
Eli se Tampereen myymälä on sitten lopettanut. Ei varmaankaan ollut tarpeeksi asiakkaita.
Uusi Lexus IS on todellakin varsin hyvän näköinen ja onneksi myös sisustassa on kuvien perusteella otettu pesäeroa Toyoon (tai sitten tuleva avensis on just samanlainen sisätä:). Tuota voisi oikeasti käydä kokeilemassa.
Hinta tietenkin askarruttaa.. Nykyinen maksaa automaagilla ja lisävarustepaketilla noin 45000 euroa, joten uutta tuskin alta 50000 saa? Vai mitä veikkaatte? Ekat autot tulevat suomeen marraskuussa.
Millainen tämä tulevan Lexuksen IS:n perusmalli on? Tehot, mitat, varusteet jne. Kiitos!
Eipä ole vielä hirveästi tietoa perusmallista tai varusteista.
Moottoreina on 2,2-litrainen diisseli (130kW, 400Nm) ja 2,5-lirainen suorasuihku V6-bensakone (muistaakseni 150kW?).
Pituus on kasvanut 9cm ja leveys 7,5 cm.
Hinta tietenkin askarruttaa.. Nykyinen maksaa automaagilla ja lisävarustepaketilla noin 45000 euroa, joten uutta tuskin alta 50000 saa? Vai mitä veikkaatte? Ekat autot tulevat suomeen marraskuussa.
Dieselin hintaa en lähde arvaamaan, mutta 2,5 V6-mallista sanoisin että hinta asettuu varmasti juuri vastaavan BMW:n alapuolelle. Eli BMW 325i 45800, Lexus IS 250 44900?.
Näinhän tapahtui myös uuden GS-mallin kohdalla -> BMW 530iA 66770, Lexus GS 300 64900. Lisäksi on huomioitava Lexuksen parempi vakiovarustelu.
Lexus IS sai USA:n ensiesittelynsä eilen, samalla ilmoitettiin että malliston huipulle tulee yli 300 hv versio joka uuden moottoritekniikan (ei hybridi) ansiosta kuitenkin kuluttaa yhtä vähän kuin kilpailijoiden 2,0 litraiset mallit. Tuohon minun on aika vaikea uskoa. Lehdistötiedote antaa myös kuvan vakiovarustelusta.
http://biz.yahoo.com/prnews/050323/law016_1.html
Jos tuo oma hinta-arvioni toteutuu niin täytyy mennä koeajolle ja katsoa minkälaista lisäarvoa on tarjolla Avensikseen verrattuna.
IS Lexuksen menestyksen tulee määrittelemään pitkälti se, että ovatko he todella päässeet Toyotan yläpuolelle ominaisuuksissa, laatuvaikutelma ja hinnassa. Erityisesti tuo DIISSELI 130 kilowatin ja 400 NM:n tehoineen houkuttelee. Sen hinta taitanee asettua Suomessa lähemmäs 50 kiloEUROOA kuin sitä vielä siedettävää 40kiloEUROO,
No ulkoisesti vallan mainio ensivaikutelma kuvien perusteella ja ei malttaisi odottaa koeajoa, mutta taitaa vielä kestää jonkin aikaa...
Voisi kuvitella, että diesel maksaisi suurinpiirtein saman verran kuin 2,5 litrainen bensakonekkin. Toisaalta dieselin verrokki voisi olla myös bmw 320d, joka maksaa sen 45000. Vastaavasti Avensikseenkin pitäisi jäädä hintaeroa jonkun verran, eli jos veikkaa että Avensis maksaa 130kw dieselillä 38000-40000 ja Lexus 44-46000, niin tuskin menee hirveästi metsään.
Eipä ole vielä hirveästi tietoa perusmallista tai varusteista.
Moottoreina on 2,2-litrainen diisseli (130kW, 400Nm) ja 2,5-lirainen suorasuihku V6-bensakone (muistaakseni 150kW?).
Pituus on kasvanut 9cm ja leveys 7,5 cm.
Kiitos tiedoista. Uusimmassa TM:ssä oli kuvakin. Onhan se parempi kuin edellinen, siinä oli hiukan jotain Volvomaista ja Camrymaista. Aika tuollaiselta perusautolta vaikuttaa, ei nyt huonolta tunnu.
B5 korin A4:ssä oli lämmitettävät lukot ennen kuin kauko-ohjattu keskuslukitus tuli vakioksi (-99). Lämmitys toimi kun kahvaa piti ylhäällä.