Kiinalaisilla kiire

15 kommenttia

tuoda automallinsa Euroopan markkinoille. Tämä tapahtunee syyskesällä ja alkusyksystä. Ajoneuvot on hyväksyttävä ennen lokakuun 1. päivää, sillä siinä tapauksessa Kiinalaiset saavat tuoda Eurooppaan Eur3 päästönormin mukaiset autot. Tällä 3-tasolla hyväksytyt ajoenuvot, saa myydä vapaasti v. 2008 saakka. Mikäli myöhästyvät lokakuulle 2005, on tiukempi Eur4 vastassa.

  
  • Aloittavat myynnin Keski-Euroopan suurista maista, vai? No ei varmastikkaan Suomestakaan.
    TM kehui muistaakseni kun koeajoivat jotain Vectran-kokoista kiinalaisautoa, arvelivat laadunkin muistaakseni olevan hyvää.

      
  • Lainaus:
    19.03.2005 klo 14:51 Tuomas kirjoitti
    Aloittavat myynnin Keski-Euroopan suurista maista, vai? No ei varmastikkaan Suomestakaan.
    TM kehui muistaakseni kun koeajoivat jotain Vectran-kokoista kiinalaisautoa, arvelivat laadunkin muistaakseni olevan hyvää.

    Ei myynti ala myöskään Saksasta - saksalaiset eivät millään ilveellä suostu ostamaan vain EU3 -päästövaatimukset täyttävää autoa, koska käytön verotuksen suuruus riippuu siitä, minkä EU- (tai D-)tason auto täyttää.

      
  • Lainaus:
    19.03.2005 klo 14:51 Tuomas kirjoitti
    Aloittavat myynnin Keski-Euroopan suurista maista, vai? No ei varmastikkaan Suomestakaan.


    Eivätkös Japanilaiset aloittaneet maailmanvalloituksensa Pohjoismaista?

      
  • Lainaus:
    19.03.2005 klo 17:07 villej kirjoitti

    Eivätkös Japanilaiset aloittaneet maailmanvalloituksensa Pohjoismaista?


    Kyllä aloittivat ja nimenomaan Suomesta. Nissanhan se oli, joka loi sillanpääaseman tänne Suomeen 1960-luvulla ja siitä sitten levittäytyi muualle Eurooppaan. Joku muu voi kertoa tarkan vuoden, koska en sitä itse muista. Muut japsimerkit seurasivat sitten perässä. Kiinalaisilla on kaikki mahdollisuudet pärjätä Euroopan markkinoilla, jos vain myyvät laadukkaita tuotteita, kuten japanilaiset myyvät.

      
  • Datsun/Nissanin maailmanvalloitus ei suinkaan alkanut Suomesta, vaan USA:sta v 1958. Norjaan saapuivat Euroopan ensimmäiset Datsunit. Autokeskus on kuitenkin ensimmäinen virallinen eurooppalainen maahantuoja.

      
  • Globaalissa maailmassa on helppo ostaa tietotaitoa joten ei se noista päästörajoista jää kiinni. Kiinalaisten mahdollisuudet ovat kuitenkin paremmat USA:ssa, koska siellä on runsaasti kiinalaisperäistä väestöä jotka varmasti ovat kiinnostuneita. Ongelmahan on se ensimmäisen auton myyminen, sen jälkeen on helpompaa kun voi sanoa että "onhan näitä jo myyty". Euroopassa japanilaisillakin on edelleen vaikeata joten täällä menestyminen on kiven alla. Sitä paitsi uusimmat halpisautot Dacia Logan (7500€) ja Aygo, C1, 107 (8000€) ovat jo sen verran halpoja ettei kiinalaisetkaan pysty noita hintoja kovin selvästi alittamaan.
    Itse en ostaisi kommunistisen maan tuotetta.

      
  • On mielenkiintoista nähdä mistä maasta Kiinalaiset Euroopassa aloittavat? Onhan Suomella pitkät perinteet Kinkkimaana. Itse en osta tuotteita jotka on tehty maissa jossa vallitsee lapsityövoiman käyttö yleisesti. Vältän kaikki Bilteman, Motonetin ym. rautakauppojen tuotteita jotka ovat samaa krääsää kautta linjan. Poranterätkin ovat semmoista p*skaa joilla voi vaan porata puuhun. Hiukan kun näyttää metallia, ovat heti tylsät tai katkeavat.

    Emme edes muista aikaa jolloin työkalut kestivät jotakin. Näin se menee kautta linjan ruohonjuuritasolta kaikissa liikkeissä ja ketjuissa. Arvatkaas kuinka moni lapsi on puutarhaletkuista asti ollut osia kasaamassa tai pakkaamassa? 6-v. lähtien pikkulapset kasaavat suurille valkoisille äijille tuotteita ja leluja. No thanks!

      
  • Lainaus:
    20.03.2005 klo 18:12 SixPack kirjoitti
    On mielenkiintoista nähdä mistä maasta Kiinalaiset Euroopassa aloittavat? Onhan Suomella pitkät perinteet Kinkkimaana. Itse en osta tuotteita jotka on tehty maissa jossa vallitsee lapsityövoiman käyttö yleisesti. Vältän kaikki Bilteman, Motonetin ym. rautakauppojen tuotteita jotka ovat samaa krääsää kautta linjan. Poranterätkin ovat semmoista p*skaa joilla voi vaan porata puuhun. Hiukan kun näyttää metallia, ovat heti tylsät tai katkeavat.

    Emme edes muista aikaa jolloin työkalut kestivät jotakin. Näin se menee kautta linjan ruohonjuuritasolta kaikissa liikkeissä ja ketjuissa. Arvatkaas kuinka moni lapsi on puutarhaletkuista asti ollut osia kasaamassa tai pakkaamassa? 6-v. lähtien pikkulapset kasaavat suurille valkoisille äijille tuotteita ja leluja. No thanks!

    Kiinassa tehdään myös mm. seuraavanlaista p*skaa:
    VW, Audi, BMW, Mercedes-Benz, Peugeot - ja Nokia.
    Sinänsä lapsityövoimaa käytettäneen pikemminkin vaatetus- ja huonekalupuolella kuin auto- ja elektroniikkateollisuudessa.

    [MatLog muokkasi tätä viestiä 20.03.2005 klo 21:13]
      
  • Lainaus:
    20.03.2005 klo 18:12 SixPack kirjoitti
    On mielenkiintoista nähdä mistä maasta Kiinalaiset Euroopassa aloittavat?


    Hollantilaismaahantuojan kanssa näyttävät neuvottelut olevan pisimmällä:
    http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=118313

      
  • Kyllä taitaa olla niin, että sitä ostetaan paljonkin Kiinassa tehtyä tavaraa, haluaapa tai ei, eli miksei kiinalaista autoakin. Sanokoon sitten joku että olen välinpitämätön ihminen, mutta jos halvalla saa laadukkaan auton, niin olen valmis ostamaan kiinalaisen vaikka heti.

      
  • Aitokiinalainen sedan, saatavissa avomallina. Raapii tietä edestä ja takaa. Kiinalainen tietotekniikka jossa puheohjaus. Näppärä kaupunkiliikenteessä.

    http://www.fsdi.com/china/Tour2000/sedan_chairslg.JPG

      
  • Lainaus:
    21.03.2005 klo 09:56 Ammattilainen kirjoitti
    Kyllä taitaa olla niin, että sitä ostetaan paljonkin Kiinassa tehtyä tavaraa, haluaapa tai ei, eli miksei kiinalaista autoakin. Sanokoon sitten joku että olen välinpitämätön ihminen, mutta jos halvalla saa laadukkaan auton, niin olen valmis ostamaan kiinalaisen vaikka heti.


    Itse näen eron Kiinassa tehdyn tuotteen ja kiinalaisen yrityksen tuotteen välillä. Jälkimmäisiä yritän välttää koska en halua tukea nykyistä hallintoa. Tiedän olevani rationaalisesti ajateltuna väärässä, mutta näin olen kuitenkin päättänyt. Digiboxi-markkinat ovat muuten vahvasti kiinalaisilla. Jouduin vähän ottamaan selvää asioista ennenkuin löysin ei kiinalaiset vaihtoehdot. Nyt minulla on pari Nokiaa (en tiedä missä tehtyjä) ja Panasonic jonka pakkauksessa luki kissankokoisin kirjaimin Made by Matsushita Electric UK, Made in United Kingdom

      
  • Saksassa on tulossa myyntiin Zhonghua M1 -merkkinen isohko (4,88 m)henkilöauto.
    Tuotannollista yhteistyötä yritys tekee BMW:n kanssa, ja Zhonghuan luvataan täyttävän samat laatuvaatimukset kuin BMW-autojen. Samalla tehtaalla käynnistyy myös BMW 3- ja 5-sarjojen tuotanto.
    Zhonghua M1:n muotoilusta on vastannut Giugiaro, moottorit ovat Mitsubishilta, alustan ominaisuudet on hionut Porsche, vaihteisto tulee ZF:ltä, moottorinohjausjärjestelmä on Siemensin, sähkölaitteita toimittaa myös Bosch. Varustelu on kattava, huippumalliin kuuluu jopa Bluetooth-autopuhelin vakiona. Perusmallin hinta jää Saksassa alle 20 000 eur. Osa tiedoista on seuraavalta nettisivulta, osa saksalaislehdistä. Katso myös kuvat:
    http://de.cars.yahoo.com/050401/348/4h7yx.html


    [MatLog muokkasi tätä viestiä 02.04.2005 klo 10:55]
      
  • Onhan tuossa Kinkki-mobilessa laadukkaan tuntuisia osia, Bosch, ZF, suunnittelu Giugiaro? eikä Mitsun koneet huonoja ole, käyttihän Huyndai niitä vielä ainakin -01 asti. Kiinalaisesta laadusta tarkoitin lähinnä siellä raaka-aineista tuotettuja osia, kuten poranterät, monet muut työkalut jotka eivät kestä juuri mitään. Mutta miksei auto toimisi hyvin mikäli komponentit ja osat ovat lähes kaikki muualta. Aika näyttää.

    Ulkonäöllisesti aika fiksun näköinen peli. Kiinalaiset yleisesti pitävät Saksaa esimerkkinä laadun ja muotoilun edelläkäviämaana, joten jotakin Audi-VW:maisuutta voi linjoista löytää. Siellä lisenssillä tuotetut vanhat Audi 100 ja VW-Passat ovat joka Kiinalaisen unelma oikeasta autosta.

      
  • Tuossa linkin kuvasarjassa on aluksi kuvia vastaavasta Kiinan mallista - loppupuolella sitten Leipzigin automessuilta otettuja kuvia euro-versiosta. Keulasäleikön ilme ja valot ovat hiukan "eurooppalaistuneet". Kiinalaiset aivan ilmeisesti tähtäävät M1-mallilla Euroopan markkinoille, siksi eurooppalaisia miellyttävä ilme ja sisustus. Kiinalaiset "ottavat vaikutteita" omilla markkinoillaan eri automalleista, esimerkkeinä Hondan ja GM:n nostamat kanteet kopioinnista: sekä CRV että Matiz ovat saaneet aika tarkat kopionsa, jopa samat varaosat käyvät.

    [MatLog muokkasi tätä viestiä 02.04.2005 klo 12:34]
      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit