MB S-sarja

28 kommenttia

Tuli tuossa koeajettua vuorokausi MB:n uutta S350 Langia. Mielenkiinotoinen auto, en itse ole aiemmin päässyt kokeilemaan moniakaan varusteita käytännössä, mitä tuossa oli. Koejajoauton hinta oli lisävarusteineen noin 149.000 eur, joten jotain tasoa tuolta voi odottaa.

Auto oli tietysti aivan mahtava, mutta ei sekään ihan täydellinen ole. Rengasmeteli ei tässäkään ollut niin hiljainen kuin olisin odottanut, osasyynä lienee ylikokoiset kesärenkaat, vaikka muuten auto on älyttömän hiljainen. V6 ei tuossakaan pääse samaan sivistyneisyyteen käyntiääneltään, kuin MB:n vanhemmat suorat kuutoset tai varsinkaan Bemarin nykyaikaiset kutoset. Hidastetöyssyjä ja muita töyssyjä ei melkein huomaa, niistä auto menee epätodellisen tasaisesti vaikka vauhtia olisi ihan liikaakin, mutta terävistä reunoista (esim asvaltissa olevat tärinäraidat) jousitus ei selviä yhtä hyvin. Ohjaus ei Mersumaiseen tapaan palauta kävelyvauhdissa, vaikka muuten on erittäin hyvä.

Command järjestelmä on saatu erittäin loogiseksi, paras käyttösovellus mihin olen tähän mennessä törmännyt, vaikka säätövaihtoehtoja ja valintoja on ihan tuhoton määrä. Myös kääntyvät kaukovalot olivat parhaat, mitä missään autossa olen kokeillut, erityisesti tuo tuli esiin mutkaisella pimeällä maantiellä. Pre-Safe järjestelmäkin tuli kokeiltua, kun eteen juoksi pimeällä tiellä kettu, se tuntui todella toimivan silmänräpäyksessä. Penkit olivat taivaallisen hyvät, erityisesti lisävarusteiset mukavuuspääntuet ja ajodynaamisesti säätyvät istuimet. Viimeistely oli juuri niin hyvää, kuin se melkein voi olla. Vauhtia tuossa autossa ei tunne ollenkaan, cruisea on pakko käyttää koko ajan, muuten vauhti kiihtyy aina laittomaksi. Tuo pieninkin moottori (272 hv) riittää täysin Suomen oloihin, vaikkei nyt ihan urheiluauto olekkaan. Erityisesti tasainen vääntökäyrä auttaa.

Olen nyt lähiaikoina koeajanut Audi A6:n, Bemarin 530ia:n, Cadillac STS:n ja Lexus GS300:n, ja voi kyllä sanoa, että luokkaa isompi S-sarja on täysin eri maata, niin hinnaltaan kuin ominaisuuksiltaan. Se ei ole yhtä urheilullinen kuin yksikään noista, mutta hienostuneisuus on täysin eri tasolla. Muutenkin tuntuu,että kaikki yksityiskohdat on mietitty tarkemmin, esim varusteet toimii niin loogisesti ja hienosti. Tilaa on tietysti myös ihan erilailla, mutta auto ei tunnu ajossa liian isolta, vaikka Langin kanssa saikin kadunkulmissa ollakkin suht tarkkana. Koon huomasi oikeastaan vasta parkkihallissa, kun takapää jäi melkein kulkutielle asti, kun muut autot sopi ruutuun hyvin.

Täytyy olla kateellinen niille, jotka tuollaisella autolla taittaa matkansa, joko Langin takapenkillä tai lyhyemmällä itse ajaen.

  
  • Lainaus:
    02.11.2005 klo 11:08 individual kirjoitti
    Pre-Safe järjestelmäkin tuli kokeiltua, kun eteen juoksi pimeällä tiellä kettu, se tuntui todella toimivan silmänräpäyksessä.


    Millä tavalla tuo käytännössä toteutui, alkoiko auto yhtääkkiä jarruttamaan ?

      
  • Käytännössä kiristi turvavyöt ja sääti penkkiä ja ilmatyynyt penkissä kovettui sekä aloitti nopeasti maksimaalisen jarrutuksen. Tuon jälkeen täyty kokeilla uudestaan tuota niin että avasin kattoluukun, jolloin myös kattoluukku lähti sulkeutumaan todella nopeasti itsekseen.

      
  • Muutamia lisäkysymyksiä:
    - moottorin ääni siis todella kuului sisälle?
    - onko auto ympäristöystävällinen; paljonko syö bensaa? Meneekö yli 7 l/100 km??
    - miten lastenrattaat sopivat tavaratilaan? Entä takapenkille, onko Isofix-systeemiä?
    - millainen auto on kaupunkipyörityksessä/pysäköintialueella?
    - voiko tavaratilaa laajentaa, kääntyvätkö takapenkin selkänojat?

    Noiden pikkuseikkojen laatu tulisi vielä tietää. Jos kaikki OK, ei kun autokauppaan tinkimään!!

      
  • Lainaus:
    02.11.2005 klo 14:36 MatLog kirjoitti
    Muutamia lisäkysymyksiä:
    - moottorin ääni siis todella kuului sisälle?
    - onko auto ympäristöystävällinen; paljonko syö bensaa? Meneekö yli 7 l/100 km??
    - miten lastenrattaat sopivat tavaratilaan? Entä takapenkille, onko Isofix-systeemiä?
    - millainen auto on kaupunkipyörityksessä/pysäköintialueella?
    - voiko tavaratilaa laajentaa, kääntyvätkö takapenkin selkänojat?

    Noiden pikkuseikkojen laatu tulisi vielä tietää. Jos kaikki OK, ei kun autokauppaan tinkimään!!


    Ehkä ei suoraan kannata lähteä tinkimään, koska noissa tuo ei ole vahvoilla. Takapenkkejä ei saa käännettyä, mutta niitä voi säätää sähköisesti. Suksiluukun saa, mutta sekään ei ole vakiona! Koeajon keskikulutus oli 12,3 litraa sadalla, joten ei se pyhällä hengellä mene, muttei nyt ihan mahottomasti vie, kuitenkin aika raskas kaasujalka ja tuli pyörittyä kaupungissa.. Moottorin ääni kuului sisälle korkeammilla kierroksilla, lähinnä mieleen tuli Lexus, tosi hiljainen pienillä kierroksilla, mutta suuremmilla ei. Esim 500-sarjan Bemari on tuossa edellä.

      
  • Mukava lukea "tavallisen autoilijan" kommentteja. Toivottavasti en erehdy. Asia liippaa sikäli läheltä, että jokin vuosi takaperin oli minulla käytössä S-Lang versio jonka ajokokemuksista kirjoitin tänne. Siitä on edistys ottanut aimo harppauksen eteenpäin. Tunne on kyllä kuin astuisi kokonaan eri maailmaan tai ulottuvuuteen, kuten Individual sen kiteytti. Siinä ei paina paljon BMW:t, Lexukset, A8, Jaguarit ym. jotka kertakaikkiaan eivät yllä samalle tasolle, tunteeseen ja sellaiseen lipumiseen jonka vain havaitsee siitä, että maisema liikkuu. Tämä on koettava itse, muuten on jäävi kommentoimaan mitään.

    Matlog, hanki tila-auto jossa mainitsemasi asiat ovat kunnossa. Niin teen minäkin, jotta lastenlasten kanssa voi niiltä osin liikkua. Kuten nyt tähtäimessä Grandis kunhan dieselin saisi automaatilla. 4-vedolla sen saa jo Japanissa, ehkä ensi vuonna täälläkin? Katsotaan nyt mitä ensi vuosi tuo tullessaan.

      
  • Lainaus:
    02.11.2005 klo 15:23 SixPack kirjoitti
    Tunne on kyllä kuin astuisi kokonaan eri maailmaan tai ulottuvuuteen, kuten Individual sen kiteytti. Siinä ei paina paljon BMW:t, Lexukset, A8, Jaguarit ym. jotka kertakaikkiaan eivät yllä samalle tasolle, tunteeseen ja sellaiseen lipumiseen jonka vain havaitsee siitä, että maisema liikkuu. Tämä on koettava itse, muuten on jäävi kommentoimaan mitään.


    Tuo on kyllä totta, päällimmäisenä tuossa tuli mieleen, että paha maailma on niin kaukana. Tuo tunne vain korostui takana istuessa, kun säädit penkin makaavaan asentoon ja nautit rauhoittavasta ympäristöstä, missä kaikki oli jotenkin niin harmonista. Tuota vielä lisäsi autossa ollut sisätilan tunnelmavalaistus, mikä toi pimeällä todella arvokkaan ilmeen.

      
  • Jaa-a, taitaapa olla Mesemiesten ilakointi lyhytaikaista luonnoltaan; uusi Lexus LS tulee vuoden kuluttua ja se on Lexuksen mukaan A) hienoin auto maailmassa :sunglasses: ominaisuuksiltaan sitä luokkaa, että se on kilpailijoille samanlainen ikävä yllätys ja shokki kuin vuonna 1989 ensimmäinen Lexus konsanaan.

    Se on aivan Taivahan varma, että uusi LS on vähintään Mesen tasolla teknisesti ja ominaisuuksien puolesta, taitaapa muutamassa kohdassa mennä vähän ylikin. Meseä vähäisempää taitaa olla vain kulutus, melu ja hinta!

    Ja kun edustusautoista puhutaan, on kyllä uusi Ässä PETTYMYS ulkonäöltään: focusmaista kulmikkuutta ja lokarit kuin kauhakuormaajassa! Sisällä tyypillistä mesemäistä tylsyyttä, jota vielä on pahennettu kojelautaan lisätyllä valtavalla - siis sanoinko jo VALTAVALLA - lipalla, möykyllä, pömpelillä, hyppyrillä tai mikä hitto se nyt onkaan.... kuin kabiiniin olisi yritetty rakentaa jättimäistä tulvamuuria suojaksi tsunameilta!!!!!!!

    Uusi LS on sentään muodoiltaan jumalainen veistos, joka kelpaisi vaikka Lontoon National Galleryyn!!

      
  • Miksi toi hymyukko tuli mun tekstiin? Emmä sitä pyytäny!

      
  • Pyysit B:n ja sulkeen eli :sunglasses:

    Lexus ei paljoa näillä leveysasteilla hetkauta ellei satu asumaan 100km sisällä Helsingistä ulostautuessa, niin hieno auto se ei ole, että sitä lähtisi ostamaan ja huollattamaan satojen kilometrien päähän. Iso Ferrari voisi ollakin, mutta ehei vajaan 200t€ autoa, ei #&%£$!*. Varsinkin kun Lexuskin noudattaa Toyotan perinteitä 15/15tkm huoltoväleinään ja takuuehdot rajaa öljynvaihdotkin tapahtuvaksi Lexusliikkeessä...

    Helsinkiläisten auto :tongue:

      
  • On pidettävä mielessä, että maissa jossa Wokkipannuteollisuus on alkanut 100%:lla kopioinneilla, ei koskaan saavuteta karismaattisuutta, eikä arkistokratiasta sillä saralla ole tietoa. Historia puuttuu täydellisesti. Lexus on varmasti hyvä tuote, ominaisuudet tunnetasolla ei ikävä kyllä koskaan tule yltämään samalle tasolle kuin S-Mersu, Maybach ja Rolls-Royce. Oston määrää takapenkillä istuva henkilö. Jonkin linnan eteen ajaessa Lexuksella tulee teknojippofiilis jonkun tunnetun DJ:n kaarana mieleen, joka palvelusväen lailla hoitaa humppapuolen. He kulkevat keittiön oven kautta. USA:ssa tulee myymään varmasti hyvin. Mitä isompi "diileri" saattaa Lexus kuulua kalustoon.

    Mielenkiintoista seurata onko huhuissa perää Audin suunnitelmista elvyttää loistoauto Horch henkiin, ja minkälainen siitä mahtaa tulla.

      
  • Anders-Simo puhuu asiaa jälleen kerran kuten hänellä tapana on! :sunglasses:

    Mitä tulee tuohon uuteen Ässä-Mersuun, niin ei oikeen sytytä. Se vanha, panssarivaunuksikin haukuttu malli, jota tehtiin 1990-luvulla, kas tämä http://www.ambassadorautosales.com/images/99%20MB%20S320%20PASS%20ANGLE%20172.jpg oli paljon komeampi. Juuri sellainen kuin Mersun pitääkin olla eli edustavan arvokas. Nämä uudet kai yrittävät olla jotain urheilu- ja edustusauton välimuotoja? Mersun kuuluu olla edustava eikä urheilullinen. Toisaalta eihän se voisikaan olla, koska BMW on urheilullinen. Suutari pysyköön siis lestissä.

    Peesaan Anders-Simoa siinä, että uusi Lexus LS tulee olemaan se mittatikku edustusautoluokassa. Tää uusi Ässä-Mersu on varmaankin ihan kelpo auto, mutta siitä puuttuu täysin se fiilis, mitä japsiautoissa on. Fiilishän on henkilökohtainen asia eikä kukaan voi sanoa kenenkään fiilistä vääräksi. Näin ollen siis minun fiilis ei ole väärä.

    Siis jos minulla olisi rahaa ostaa tuo uusi Ässä-Mersu, niin en salettiin ostaisi, vaan varaisin heti uuden tulevan Lexus LS:n. Ennemmin ostaisin tuommoisen vanhemman komean edustus-Mersun kuin tämän uuden mikä lie onkaan yhdistetty urheilu- & edustusauto? Ihan hirveet noi takalokarit ja takalamput tossa uutukaisessa. Tiedättekö muuten onko ne suunnitellut eri henkilö kuin muun auton? Se vanha panssarivaunu Ässä-Mersu oli todella sopusuhtainen ja ajattomasti muotoiltu todellinen edustusauto. Tämä uusi ei pääse lähellekkään sitä ja sen meikäläisen silmissä nauttimaa arvostusta. Miksi ei voida enää tehdä tuollaisia komeita Mersuja vaan tehdään jotain mitäänsanomattomasti muoltoiltuja muka urheilullisia Mersuja?

    [J R muokkasi tätä viestiä 02.11.2005 klo 23:18]
      
  • Lainaus:
    02.11.2005 klo 14:01 individual kirjoitti
    Käytännössä kiristi turvavyöt ja sääti penkkiä ja ilmatyynyt penkissä kovettui sekä aloitti nopeasti maksimaalisen jarrutuksen. Tuon jälkeen täyty kokeilla uudestaan tuota niin että avasin kattoluukun, jolloin myös kattoluukku lähti sulkeutumaan todella nopeasti itsekseen.


    Tekikö tosiaan noin kun pienehkö eläin juoksi tien yli? Jonkin verran on tullut luettua Lexus-foorumeilta kokemuksia Lexuksen vastaavasta järjestelmästä ja se on ainakin ohjelmoitu niin että täysjarrutus alkaa vasta kun törmäys on väistämätön. Sitä ennen jarrutus on lievempää (max 0,3 g). Olettaisin Mercedeksen järjestelmän toimivan vastaavalla tavalla. Tuollainen äkkijarrutus kyllä hiukan arveluttaa, takana ajavien kannalta.

    Pari kertaa on tullut uusi S nähtyä Helsingissä eikä ulkonäkö ole ollenkaan huono. Itse pidin niistä Anders-Simon mainitsemista levikkeistä. Sen sijaan keula on aika vaatimaton ja miksi kojelauta muistuttaa niin paljon 700-sarjaa? Ymmärrän kyllä että nykyään pakolliselle isolle värinäytölle ei ole kovin monta sijoituspaikkaa, mutta silti..

    Tulevaa Lexus LS-mallia on ehkä turha nostaa tässä vaiheessa esiin. Katsotaan sitten kun se on myynnissä. Tässä vaiheessa tiedämme sen tekniikasta oikeastaan vain 8-vaihteisen automaatin ja uuden sukupolven Pre-Crash-järjestelmän joka tarkkailee myös kuljettajan pään liikkeitä. Lexus huoltopalveluja muuten tarjotaan kyllä muuallakin kun Vantaalla, esim Turussa ja Tampereella.

      
  • Olin jo pidempään ajanut yksikseen pimeää tietä, kunnes yhtäkkiä tuo kettu hyppäsi eteen. Runttasin äkkiä vaistomaisesti jarrua niin täydellä voimalla ja tein pienen väistöliikkeen. Mietin itsekkin, että olisinko tehnyt tuon saman ruuhkaisemmalla tiellä, toivottavasti en. Nyt oli vaan mielessä pitää tuo kallis auto ehjänä.

    Niin, siis auto ei itse aloittanut jarrutusta, vaan itse jarrutin. Huomasin vaan päästettyäni jo jarrupolkimelta voimaa pois, että ilmeisesti jarruassistentti tai jokin oli jarrutuksessa mukana. Vaikea mennä sanomaan oliko hidastuvuus maksimaalista, kyllä sen ainakin pitäisi olla, kun hyppäsin jarrupolkimelle yhtäkkiä. Ajodynaaminen penkki voi säätyä kyllä muutenkin tuossa tilanteessa, kun siihen vaikuttaa jokin voima, joten en varsinaisesti tiedä, oliko se Pre-Safen ansiota vai tapahtuuko noin muutenkin. Sen kuitenkin huomasin heti, että turvavyö kiristyi automaattisesti jarrutuksen alettua. Kun kokeilin tuon jälkeen maksimaalista jarrutusta ihan huvikseen, kattoluukku sulkeutui silloin todella nopesti, joten kai tuo järjestelmä tekee asioita eri vaiheissa eri tilanteiden mukaan. Siis selvyyden vuoksi vielä, että en onneksi päässyt tietenkään kokeilemaan järjestelmää niin, että auto olisi itsestään aloittanut jarrutuksen.

    Olen pitkälle Olmin linjoilla. Kun näin ensimmäiset kuvat autosta, pidin sitä ihan hienona ulkoa, mutta rumalta sisältä. Auto on kuitenkin luonnossa vielä paljon paremman näköinen mielestäni, tosin olen aina tykännyt levennetyistä lokasuojista (esim uusi RS4 ja vanha 500E). Mielestäni ylivoimaisesti parhaimman näköinen auto luokassaan tällä hetkellä. Uusi LS näytti ensimmäisissä kuvissa todella hienolta (jatkaen IS:n ja GS:n muotokieltä), mutta ensimmäinen oikea kuva ei lupaa hyvää, todella mitään sanomattoman näköinen. Mutta mielipiteitä on niin monta kuin ihmisiäkin. Sisältä Mb on älyttömän hieno, mutta myös minua ärsyttää Bemarista lainattu muotokieli, en kauheasti pidä siitä myöskään 700-sarjassa, esim Audi A8:n kojelaudan suunnittelu on hienompi, kun taas A6 edustaa samaa muotokieltä kojelaudan osalta. Kuitenkin mattapintainen erittäin hieno puu, mahtava tunnelmavalaistus, koko koejelaudan käsittävä tikattu nahkaverhoilu ja pisteenä iin päälle, hieno analoginen kello, olivat niin hienon näköinen yhdistelmä, että muotokieltä antoi paljon anteeksi. Viimeistely ja laatuvaikutelma on ottanut aimo harppauksen eteenpäin edellisestä S-sarjasta, vaikka sekin oli luokkansa parhaimmistoa. Ymmärrän myös sen, että on vaikeaa tehdä kojelautaan kahta isoa lcd näyttöä ja vielä ohjaimet mitä moninaisimmille varusteille ja säädöille.

    Tuossa on mielestäni tämän luokan kiistaton kuningas. Uudesta Lexuksesta ei kukaan tiedä vielä juuri mitään, varmaankin hieno auto ja teknisesti edistyksellinen auto kuten kaikki tämän luokan edustajat, mutta pelkona on, että tuokin kompastuu Lexuksen perusongelmiin, eli epäloogisesti toimiviin varusteisiin, luokassaan halvan näköiseen viimeistelyyn ja mielestäni aina LS:ää vaivanneeseen aneemiseen ja mitään sanomattomaan ulkonäköön. Tuo nähdään sitten, kun auto tulee markkinoille. Lisäksi Lexus on usein ollut hiukan eri henkinen sisältä, siellä on kirkasta teknovaloa yms, kun taas esim S-sarja on paljon harmonisempi. Kummasta tykkää, on tietysti makuasia, uskoisin kuitenkin että eurooppalaista keskimääräistä tuon luokan auton ostajaa miellyttää enemmän harmoninen kokonaisuus kuin japanilainen teknohenkisyys, mikä varmaan puree jenkkeihin kromivanteilla höystettynä. Itseäni tuo ei iske..

    [individual muokkasi tätä viestiä 03.11.2005 klo 12:09]
      
  • Meitä on kaksi jotka ovat ajaneet pitkää Ässää, Individual uudempaa mallia. Huomaa kuinka ajamisen nautinnosta ja tunteesta kirjoittaa. Sitä ei oikein kunnolla voi, se on itse koettava. Jos jokaisella olisi ollut mahdollisuus nauttia Ässän kyydistä, olisi mielenkiintoista lukea miten se kuvattaisiin täällä yrittäen saada tunteen ja aistien kokeman mielihyvän kirjoitettuun muotoon.

      
  • Simpalta kuulee jälleen totuuden, toista autoa ei ole ilmeisestikään ajanut ja toista ei vielä ole saatavana. Täytyyhän sitä uskoa, kun on noin vankat perustelut.

    Focuksesta puheen ollen, ihmisten huonolla maulla ei tunnu olevan mitään rajaa: Focus ohitti myynnissä COrollan. Eiks oo kauheeta, että niin paljon ihmisiä tykkää siitä kulmikkuudesta. Yksi syy menestykseen voi olla myös J-R:n kertomasta japanilaisautojen fiiliksistä, joka tosiaan taitaa Focuksesta puuttua kokonaan.

      
  • Lainaus:
    02.11.2005 klo 23:13 J R kirjoitti
    Peesaan Anders-Simoa siinä, että uusi Lexus LS tulee olemaan se mittatikku edustusautoluokassa. Tää uusi Ässä-Mersu on varmaankin ihan kelpo auto, mutta siitä puuttuu täysin se fiilis, mitä japsiautoissa on.


    Lexus ei todellakaan ole edustavuudessa mikään mittatikku tässä autoluokassa, kyllä se on aina ollut S-mersu, ja niin on nytkin. Luojan kiitos, S-Mersussa ei tänäkään päivänä ole tippaakaan japsiautojen fiilistä, vaan nimenomaan ihan oikeaa Mersua. Edustusluokassa on olemassa S-mersu, ja sitten on olemassa niitä muita autoja. Jos siis puhutaan edustavuudesta, mikä lienee tämän autoluokan ainoa tarkoitus.


      
  • Lainaus:
    03.11.2005 klo 11:17 SixPack kirjoitti
    Meitä on kaksi jotka ovat ajaneet pitkää Ässää, Individual uudempaa mallia. Huomaa kuinka ajamisen nautinnosta ja tunteesta kirjoittaa. Sitä ei oikein kunnolla voi, se on itse koettava. Jos jokaisella olisi ollut mahdollisuus nauttia Ässän kyydistä, olisi mielenkiintoista lukea miten se kuvattaisiin täällä yrittäen saada tunteen ja aistien kokeman mielihyvän kirjoitettuun muotoon.


    Niin, siitä on vaikea kirjoittaa hehkuttamatta liikaa. Luonnollisesti tuo on mukavin ja hienoin auto, mitä ikinä olen ajanut, ei kuitenkaan hauskin, muttei se siihen ole tarkoitettukkaan. Siinä on sellaista fiilistä ja tunnelmaa, mitä ei millään voi mitata, eikä oikeen kertoakkaan, se täytyy vain kokeilla. Sitä ei myöskään voi saavuttaa luokkaa alemmassa autossa, esim E-sarja tai GS.

    Voi vain kuvitella, mikä on fiilis matkustaa/ajaa uutta Rollssia, Bentelytä tai Maybachia..

      
  • Lainaus:
    03.11.2005 klo 11:10 individual kirjoitti
    Niin, siis auto ei itse aloittanut jarrutusta, vaan itse jarrutin. Huomasin vaan päästettyäni jo jarrupolkimelta voimaa pois, että ilmeisesti jarruassistentti tai jokin oli jarrutuksessa mukana. Vaikea mennä sanomaan oliko hidastuvuus maksimaalista, kyllä sen ainakin pitäisi olla, kun hyppäsin jarrupolkimelle yhtäkkiä.


    Uusimmassa Fifth Gear ohjelmassa näytettiin, kuinka toimittaja päätti juuri ohituksen ollessa käynnissä vaihtaa takaisin omalle kaistalleen. Auto jarrutti itsestään hyvin voimakkaasti. Näytettiin vielä miten kuljettaja otti jalat pois polkimilta ja auto teki panikkihidastusjarrutuksen itse, kunnes jatkoi matkaa sovivalla etäisyydellä edelläolevasta.

    Mitenhän tuo toimii, jos hirvi loikkaa eteen ?

    Olisi mielenkiintoista nähdä demonstraatio esim. pahvihirvellä.

      
  • Ei taida saada autopilottia tohon uuteen Ässä-Mersuun, että vois itse matkustaa takapenkillä ja jättää ajamisen auton vastuulle? No kai se sitte seuraavaan Ässä-Mersuun tulee, kun ei tähän (varmaan vielä) kerennyt. Paljon siinä kaikkee on, mutta ei tällasta, mistä olis oikeesti hyötyä. Jos haluis itte matkustaa auton takapenkillä, niin sitte pitää olla joku toinen ajamassa, kun auto ei osaa itse. :frowning: Ei se varmaan osaa itte edes ajaa paria korttelinväriä eikä tunnista liikennevalojen eri värejä. Eli toivottavasti seuraavassa Ässä-Mersussa olis sitte autopilotti vakiona.

      
  • Lainaus:
    03.11.2005 klo 14:22 J R kirjoitti
    Ei taida saada autopilottia tohon uuteen Ässä-Mersuun, että vois itse matkustaa takapenkillä ja jättää ajamisen auton vastuulle? No kai se sitte seuraavaan Ässä-Mersuun tulee, kun ei tähän (varmaan vielä) kerennyt. Paljon siinä kaikkee on, mutta ei tällasta, mistä olis oikeesti hyötyä. Jos haluis itte matkustaa auton takapenkillä, niin sitte pitää olla joku toinen ajamassa, kun auto ei osaa itse. :frowning: Ei se varmaan osaa itte edes ajaa paria korttelinväriä eikä tunnista liikennevalojen eri värejä. Eli toivottavasti seuraavassa Ässä-Mersussa olis sitte autopilotti vakiona.


    Äläs nyt, autopilotti voi tulla yllättävältä suunnalta, nimittäin VW Touareg -maasturi ajeli itsekseen yli 210 km:n kisamatkan alle seitsemässä tunnissa. Eikä ainuttakaan ihmistä ratissa.

    Lisää aiheesta:
    http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=122840

    Onhan alkeellinen kaistavahti jo citikan C4:ssa. Siihen lisää hieman automatiikkaa, niin avot auto pysyy kaistalla täysin itsestään. Ei luulisi olevan Mersulta temppu eikä mikään.

      
  • Lainaus:
    03.11.2005 klo 14:57 turbo-kiisseli kirjoitti
    Onhan alkeellinen kaistavahti jo citikan C4:ssa. Siihen lisää hieman automatiikkaa, niin avot auto pysyy kaistalla täysin itsestään. Ei luulisi olevan Mersulta temppu eikä mikään.


    Onhan tuollainen jo ollut jonkin aikaa sarjatuotannossa.

    Tuosta sisään,

    http://toyotamj.stream.co.jp/web05/toyotamj/en/top.html

    sitten "New Features" ja eikun vaan katsomaan videoita.

      
  • Tulisikohan esim. S320 dieselin ylläpito merkittävästi kalliimaksi kuin esim. V70 D5? Joskus on käynyt mielessä että saksantuontina voisi 1-2 vuoden kuluttua saada kohtuuhintaan (< 50kEUR) tämän nykyisen S:n. Sillä voisi ajella vaikka kymmenen vuotta.

      
  • Ei välttämättä jos ostat 01 ja siitä nuorempaa, että on pikkuviat lähteneet. Tosin se on vähän tuuripeliä ja lelujen määrä vaikuttaa, jos niitten kanssa alkaa ongelmia olemaan niin siinä on hermo koetuksella.

    Ehkä kannattaisi miettiä pienempää E-sarjalaista ennemmin, mutta kyllä se ässä menee kunhan jättää vähän pelivaraa siihen ostohintaan sitä "jos" vaihtoehtoa varten.

      
  • Lainaus:
    03.11.2005 klo 21:46 olmi kirjoitti
    Lainaus:
    03.11.2005 klo 14:57 turbo-kiisseli kirjoitti
    Onhan alkeellinen kaistavahti jo citikan C4:ssa. Siihen lisää hieman automatiikkaa, niin avot auto pysyy kaistalla täysin itsestään. Ei luulisi olevan Mersulta temppu eikä mikään.


    Onhan tuollainen jo ollut jonkin aikaa sarjatuotannossa.

    Tuosta sisään,

    http://toyotamj.stream.co.jp/web05/toyotamj/en/top.html

    sitten "New Features" ja eikun vaan katsomaan videoita.


    Niinpäs näyttääkin olevan, tosin aika paljon se näytti seilaavan kaistaviivojen välillä. Mutta automaattiohjaushan se kuitenkin on tai ainakin korjaava sellainen, jos auto uhkaa mennä kaistaviivojen ulkopuolelle.

      
  • Aika mielenkiintoista, Auto-Jalosen toimitusjohtaja (siis joka myy Toyotaa ja huoltaa Lexusta) oli ajanut perättäin uutta S500:sta ja S320CDI:tä ja oli ihmetellyt, miksi maksaa 500:sta niin paljon enemmän, kun käytännön suorituskyky on molemmilla sama, mutta dieselin kulutus ihan eri luokkaa. No itselleni tulee mieleen dieselin epäsivistyneempi käynti, mutta ilmeisesti äänieristys on niin onnistunut, ettei tuo ollut ainakaan vanhaa Lexus kuskia haitannut. Diesel on hinnoiteltu aika agressiivisesti, siitä tulee halvin konevaihtoehto, vaikka luulis tuollakin kerkeävän, 540 nm, 0-100 km/h 7,5 s ja huiput 250 km/h. Paha kuitenkaan sanoa, kun en ole noista kummallakaan koneella autoa kokeillut. Toyota myyjä oli muutenkin kehunut autoa maasta taivaaseen, joten en kai ole ainut..

    Mielenkiintoista kyllä lukea, kun auto on TM:n laajassa testissä, meneekö kokemukseni yhtään yksiin Teknarin toimittajien mielipiteiden kanssa. Tosin auto on S500 Lang.

    [individual muokkasi tätä viestiä 04.11.2005 klo 13:18]
      
  • Eräs suomalainen Maybach-omistaja ajelee nykyään Lincolnilla. Jääneeköhän Lincolniin verrattuna pikkuruinen Maybach kauppakassiksi, vai löytyykö pian jostain vaihtoautohallista??

      
  • Lainaus:
    02.11.2005 klo 23:13 J R kirjoitti
    Anders-Simo puhuu asiaa jälleen kerran kuten hänellä tapana on! :sunglasses:


    Niin, itsekin joskus ammoin erehdyin luulemaan joitain Anders-Simon tuotoksia tosissaan kirjoitetuiksi. Minä houkka.

      
  • Mitä yhteistä on videopelillä ja loisto-autolla??

    No ei YHTÄÄN MITÄÄN.

    LS430:sen noin 118 nappulaa ja kaikenmaailman turhan toiminnan käynnistävää kytkintä on aika huvittava kokoelma skeidaa. Tekisivät autoja miehille eikä joillekkin nappuloiden hiplaajille.

    Auto sinänsä mukava kopio sellaisesta, mitä siitä ei tule ikinä.

    "Persoonaton" lienee sopiva sana. Tosin, on mersullakin ongelmia tuon kanssa.

    Kun nyt Audi vain toisi A8:sta sen 6.3 litraisen, 430 hv, 1300 nm dieselin 9-vaihteisella laatikolla ja nelivedolla.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit