Katsokaapa linkin takaa. Volvolla on ollut ongelmia palamaan syttyneiden autojen kanssa ja näköjään XC90 ei ole poikkeus. Hurjan näköistä, äiti on hakemassa lasta päiväkodista ja sillä aikaa omassa XC90:ssä syttyy tulipalo. Tuho on melkoista. Onneksi perheen muut lapset eivät tällä kertaa olleet autossa... Turvallisuuteen kannattaisi Volvonkin paneutua.
http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story/0,2789,624955,00.html
http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story/0,2789,624955,00.html
Liian tehokas lämppäri
Volvoon sammutusjärjestelmä pakolliseksi lisävarusteeksi?!!
Ruotsin ams:n testaajat saivat XC90 V8 -mallin syttymään testatessaan autoa jääradalla jossakin Lapissa. Joku voimansiirron osa heitti öljyt ulos ja pienimuotoinen moottoripalo oli valmis.
Se alempi noista Aftonbladetin kuvista kertoo kaikkein tärkeimmän asian. Kyseessä oli Volvo XC90 2,5T. Juuri tämä viisisylinterinen moottoriversio on se joka on aikaisemminkin aiheuttanut vastaavia tapauksia.
Katsoin pari vuotta sitten SVT:ltä ohjelman jossa käsiteltiin tätä asiaa. Tapahtumien kulku on aina hyvin samankaltainen. Ensin moottori alkaa hyytyä, sitten konepellin alta tulee savua ja jarrut lakkaavat toimimasta. Pari minuuttia ja koko auto on ilmiliekeissä.
Tässä tapauksessa on ehkä kuitenkin liian aikaista syyttää moottoria?
Uusi Tuulilasissa otsikoi: "Maantieltä mennään myös mökkiteille ja maastoon, kun otetaan selvää siitä, kumpi on parempi, Land Rover Discovery vai Volvo XC90"
Ja vaikka Volvo ei syttynyt palamaan, eivät eväät riittäneet Discoverylle, Land Rover korjasi selvästi potin kotiin. Ja se tuntui olevan useimmissa asioissa askeleen Volvoa edellä.
Ja tulee myös muistaa, että vaikka Volvot eivät joka päivä sytykään tuleen, ne ovat joka päivä rumia.