Lexuksen uudet tuulet/huhut?

35 kommenttia
2»
  • Juu, niin oli, mutta tarkoitin lähinnä sitä, että kun katsoo eri luokkia useammalta vuodelta, aika monessa luokassa mihin Bemarilla on kutonen, se on joko voittanut tai ollut ihan kärjessä. Lisäksi Bemarilla on noita luokkavoittoja lukumääräisesti eniten ja kuutoset ovat olleet palkintojen tuonnissa avainasemassa, joko bensana tai dieselinä. Muut hyvin menestyneet merkit ovat esim Toyota ja Honda, tosin usein pienempien koneiden luokassa.

    [individual muokkasi tätä viestiä 14.11.2005 klo 10:55]
      
  • Uskomatonta miten niin persoonaton ja muovinen eurooppalaispremiumien sekasikiökopio voi herättää näin suuria tunteita tällä palstalla. Jos on lapsesta saakka istunut kavereiden pilkkaamana isä Corolloissa on tällainen puolustusreaktio tietenkin ymmärrettävissä ajokorttiän lähestyessä.
    Eipä silti, näkyy tuo TM:n päätoimittajakin vanhoilla päivillään ryhtyneen Lexus-faniksi. Kiva että vihdoin löytyi yksi premium-merkki joka kelpaa satunnaiselle tarkkailijalle, joka on muuten niin allerginen eurooppalaisille luxus-autoille. Näitä automaailman perimmäisiä kysymyksiä on todella hyvä pohtia jatkuvilla mannertenvälisillä ensimmäisen luokan lennoilla.

      
  • Lainaus:
    14.11.2005 klo 11:16 multicar kirjoitti
    Uskomatonta miten niin persoonaton ja muovinen eurooppalaispremiumien sekasikiökopio voi herättää näin suuria tunteita tällä palstalla. Jos on lapsesta saakka istunut kavereiden pilkkaamana isä Corolloissa on tällainen puolustusreaktio tietenkin ymmärrettävissä ajokorttiän lähestyessä.
    Eipä silti, näkyy tuo TM:n päätoimittajakin vanhoilla päivillään ryhtyneen Lexus-faniksi. Kiva että vihdoin löytyi yksi premium-merkki joka kelpaa satunnaiselle tarkkailijalle, joka on muuten niin allerginen eurooppalaisille luxus-autoille. Näitä automaailman perimmäisiä kysymyksiä on todella hyvä pohtia jatkuvilla mannertenvälisillä ensimmäisen luokan lennoilla.


    Tuollaiset kirjoitukset saavat minut entistä vakuuttuneemmaksi siitä että Lexus on juuri oikea auto minulle.

    On ikävää jos suomalainen yhteiskunta nyt todellakin on luokkayhteiskunta jossa tiettyjen automerkkien omistamista pitäisi hävetä. Tosin olihan tuossa ennen viime vaaleja Länsiväylä-lehdessä (?) kirjoitus jossa vastustettiin Länsimetroa sillä perusteella että metroradan varrelle muuttaa köyhiä SDP:n kannattajia.

    Itse olen pikemminkin sitä mieltä että autoilla elvistelyyn sortuvat lähinnä uuden rahan edustajat ja he joilla ei todellisuudessa olekaan niin paljon rahaa.

      
  • Lainaus:
    14.11.2005 klo 11:16 multicar kirjoitti
    Uskomatonta miten niin persoonaton ja muovinen eurooppalaispremiumien sekasikiökopio voi herättää näin suuria tunteita tällä palstalla. Jos on lapsesta saakka istunut kavereiden pilkkaamana isä Corolloissa on tällainen puolustusreaktio tietenkin ymmärrettävissä ajokorttiän lähestyessä.
    Eipä silti, näkyy tuo TM:n päätoimittajakin vanhoilla päivillään ryhtyneen Lexus-faniksi. Kiva että vihdoin löytyi yksi premium-merkki joka kelpaa satunnaiselle tarkkailijalle, joka on muuten niin allerginen eurooppalaisille luxus-autoille. Näitä automaailman perimmäisiä kysymyksiä on todella hyvä pohtia jatkuvilla mannertenvälisillä ensimmäisen luokan lennoilla.


    On se aina yhtä hienoa nähdä kypsiä kommentteja...

      
  • Lainaus:
    14.11.2005 klo 12:26 olmi kirjoitti
    Tuollaiset kirjoitukset saavat minut entistä vakuuttuneemmaksi siitä että Lexus on juuri oikea auto minulle.

    On ikävää jos suomalainen yhteiskunta nyt todellakin on luokkayhteiskunta jossa tiettyjen automerkkien omistamista pitäisi hävetä. Tosin olihan tuossa ennen viime vaaleja Länsiväylä-lehdessä (?) kirjoitus jossa vastustettiin Länsimetroa sillä perusteella että metroradan varrelle muuttaa köyhiä SDP:n kannattajia.

    Itse olen pikemminkin sitä mieltä että autoilla elvistelyyn sortuvat lähinnä uuden rahan edustajat ja he joilla ei todellisuudessa olekaan niin paljon rahaa.


    Mielestäni tuo on täysin turhaa rueta miettimään, minkä lehden toimittajat ovat minkäkin kannattajia, minusta TM on yksi puolueettomimmista lehdistä ja tuo hyvin autojen huonoja ominaisuuksia esiin ja perustelee päätelmänsä enemmän faktoihin pohjautuen, kuin vaikka englantilainen, ruotsalainen tai jenkkilehdistö, jossa arvostellaan enemmän fiilistä ja muotoilua. Fiilistä ja muotoilua voi kuka vaan arvostella itsekseen, mutta luotettavia mittatuloksia on vaikeampi tehdä itsekseen.

    Olin vielä kesällä aika vakuuttunut taas siitä, että Lexus voisi sopia hyvin minulle erittäin hyvin niin ominaisuuksiensa pohjalta kuin merkkinsäkkin puolesta, sopivan erilainen merkki. Bmw herättää joissakin ihmisryhmissä niin vankkoja negatiivisia tai kateellisia ajatuksia, vaikka se ei ole millään lailla itse tuotteen vika, vaan päinvastoin. Tosin fanaattisuutta löytyy myös toiseen suuntaan, samoin kuin Lexuksessa. Lisäksi luulin Lexuksessa olevan edelleen muutamia autossa henkilökohtaisesti arvostamiani ominaisuuksia, mitkä valitettavasti on sittenkin muuttunut huonompaan suuntaan. Olmi on tässä ollut hyvä informaation lähde.

    Kuitenkin tämän keskutelupalstan ansiosta itselle on tullut epäilys Lexuksen merkkiä kohtaan ja olen entistä varmempi siitä, ettei se tule olemaan seuraava autoni, koska myös se merkki herättää niin kovia mielipiteitä. Tällä palstalla on niin fanaattista Lexus ylistämistä ilman mitään faktoja, perusteita, tai mikä tärkeintä, omia kokemuksia, että todennäköisesti tuote ei ole kaikilta ominaisuuksiltaan kilpailijoiden tasolla, jos sitä pitää niin ylistää pelkkien mielikuvien pohjalta. Itse tuote on ihan kilpailukykyinen, muttei missään mielessä niin erityinen ja ylivoimainen kuin täältä saa kuvan kolmelta neljältä tyypiltä, mitä yhdistää nykyisenä automerkkinä Toyota tai vähintään joku muu japanilainen. Itselläni sentään puhuu välillä turhankin mustavalkoisten mielipiteiden puolesta omakohtainen kokemus sekä lehdistön vertailut ja arvostelut, joissa on ollut mukana sekä Lexus että muut premium merkit. Olin siis vaihtamassa Bemarista vähemmän tunteita herättävään merkkiin, mutta siirto olisi ojasta allikkoon ja kaupan päälle saisi huonommat ominaisuudet vertailutestien mukaan ja sen mukaan, mitä teknisiä ominaisuuksia itse arvostan. Lisäksi Lexus havittelee enemmän jenkki makua diskovaloineen, enkä ole oikein jenkki-ideologian tai heidän makukäsityksen suuri fani. Hyvänä voisi tulla parempi luotettavuus, mutta kun olen ollut tähänkin asti erittäin tyytyväinen omien autojeni luotettavuuteen (lukuunottamatta yhtä Volvoa ja yhtä Mb Vitoa), ei tuokaan ole syy vaihtaa.




    [individual muokkasi tätä viestiä 14.11.2005 klo 13:16]
      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit