Autojen laatu vs hinta (Audi)

71 kommenttia
13»
  • Lainaus:
    20.01.2005 klo 17:33 olmi kirjoitti
    Lainaus:
    16.01.2005 klo 12:43 SixPack kirjoitti
    Ei edes välttämättä ole Nissanin moottori.
    Voi hyvin olla Renault Alpinan päivittämä V6.



    Moottori on täysin Nissanin oma. Sitä käytetään eri versioina yli kymmenessä Nissan tai Infiniti mallissa. Jos haluaa jonkun "virallisen varmistuksen" niin kannattaa kysyä asiaa jollain USA:n Nissan-keskustelupalstalla. Tosin ei kannata mainita Renaultia muuten "käyvät kimppuun". Moni on hylkäämässä USA:ssa Nissanin koska tuo Renault-yhteistyö on olemassa. Antipatiat rankalaisia kohtaan ovat todella vahvoja, Irakin takia.



    Nissanin sivuilla näkyvät viimeisimpänä marraskuun 2004 myyntiluvut USA:ssa : "in North America, U.S. sales rose 25.7% from a year earlier to 80,376 units" Eli marraskuussa on myyty 25,7 % enemmän kuin v. 2003 marraskuussa yht. 80376 autoa -yhdessä kuukaudessa! Ymmärtää hyvin, miksi kannattaa panostaa suurille markkinoille, niinhän tekevät myös mm. Toyota, Honda ja Hyundai. Luvut sinänsä eivät näytä oikein Nissan-merkin hylkimiseltä.
    Tuomakselle: Nissanin V6-moottorit on suunniteltu USA:n markkinoille - siellä keskivertojenkki ei välitä huipputehokkaista vinkujista vaan arvostaa enemmän vahvaa, hiljaista ja vääntävää moottoria joka toimii hyvin automaattivaihteiden kanssa.
    Polttoaineenkulutus on ollut näihin päiviin saakka sivuseikka. Silti Nissanin moottorit eivät ole sen kummempia bensasyöppöjä kuin muutkaan isot bensakoneet - painavissa autoissa.




    [MatLog muokkasi tätä viestiä 20.01.2005 klo 18:42]
      
  • MatLog:
    Tuomakselle: Nissanin V6-moottorit on suunniteltu USA:n markkinoille - siellä keskivertojenkki ei välitä huipputehokkaista vinkujista vaan arvostaa enemmän vahvaa, hiljaista ja vääntävää moottoria joka toimii hyvin automaattivaihteiden kanssa.

    Voimakkaasti ilmaistu:vinkujista. No en tiedä onko mikään esim. Audin, BMW:n tai Mersun kuutosista lähelläkään vinkujaa. Uskon että nämä muiden valmistajien kuutoset ovat vähintään yhtä vääntäviä ja hiljaisia kuin Nissanin. Minun mielestäni ei tuo Nissan nyt ihan niiiin hiljainen ollut, olisikohan Lexusetkin vieläkin hiljaisempia (no onhan ne pääasiassa isompia ja kalliimpia autoja)?

      
  • Lainaus:
    18.01.2005 klo 08:51 MatLog kirjoitti

    R6 - ja V12-moottorit ovat luonnostaan värinättömiä, esimerkiksi V6 vaatii tasapainoakselit, jotta päästäisiin samalle tasolle.
    Aikoinaan TM:ssä todella oli luonnehdinnat erityyppisten moottoreiden
    luontaisesta värinättömyydestä, ja R6 oli värinättömin.
    Kannattaa siis moottoreissa keskittyä kokonaan muihin ominaisuuksiin kuin värinättömyyteen - luulisi niitä BMW:n moottoreissakin riittävän.


    V12 on paras konstruktio, jos haluaa lukea lisää tietoa löytyy esim
    http://www.autozine.org/technical_school/engine/smooth3.htm
    ja siitä kun klikkailee eteenpäin löytyy V12. V6 kutosiakin on erilaisia joista 60 asteinen on paras..


      
  • Lainaus:
    20.01.2005 klo 17:13 Automobilisti kirjoitti


    Niin, kyllähän ne muutkin valmistajat ovat yritelleet jo vuosikausia saada autojaan hiljaiseksi siinä kuitenkin jostain syystä onnistumatta, eikä BMW tietenkään kilpailijoille kerro, millä he sen ovat itse tehneet. 500:nen on ollut kertaluokkaa muiden valmistajien tuotoksia hiljaisempi jo lähtien ainakin korimallista E34, joka tuli markkinoille 1988.


    ei kai se nyt niin vaikeaa ole jos autosta halutaan hiljainen

    Tekniikan Maailmassa 16/1988 seuraavaa:

    ...Korvakin kertoi, että Alfa on varsin äänetön, mutta mittaustulos oli silti yllätys. Lyhyesti sanottuna, Alfa 164 on hiljaisin mittaamamme auto. Edellistä ennätystä piti hallusaan Rolls Royce Silver Spirit. Juuri tästä meluttomuudesta johtuen moottorin ääni kuuluu toisinaan korostuneesti, esim. reippaissa kiihdytyksissä ja nopeassa ajossa.

      
  • Pari kuvasarjaa jotta muistamme keskustella Audista

    Uusi TT http://www.automotorundsport.de/d/74483

    355 hp TT http://www.automotorundsport.de/d/73636

      
  • Lainaus:
    20.01.2005 klo 20:44 GTAm kirjoitti

    ei kai se nyt niin vaikeaa ole jos autosta halutaan hiljainen

    Tekniikan Maailmassa 16/1988 seuraavaa:

    ...Korvakin kertoi, että Alfa on varsin äänetön, mutta mittaustulos oli silti yllätys. Lyhyesti sanottuna, Alfa 164 on hiljaisin mittaamamme auto. Edellistä ennätystä piti hallusaan Rolls Royce Silver Spirit. Juuri tästä meluttomuudesta johtuen moottorin ääni kuuluu toisinaan korostuneesti, esim. reippaissa kiihdytyksissä ja nopeassa ajossa.


    PAH!!

    1) Hiljaisin auto jonka TM on mitannut..... mikä meriitti. Mittaisivat Maybachin tai RR Phantom II:sen, voipi vedellä 250 km/h lasissa eikä kuulu juurikaan mitään.

    2) Mikä ihmeen narinan aihe tuo moottorin murina kiihdytyksissä oikein on? Autojahan ne ovat. Ja esim. Alfa vieläpä urheilullinen, tai ainakin urheilullisen imagon omaava, sellainen. Eikö silloin pidä vähän murinoita kuuluakin. Eri asia sitten jos tasaista kyytiä jolkotellaan ja moottori huutaa.

      
  • Lainaus:
    20.01.2005 klo 20:44 GTAm kirjoitti



    ei kai se nyt niin vaikeaa ole jos autosta halutaan hiljainen

    Tekniikan Maailmassa 16/1988 seuraavaa:

    ...Korvakin kertoi, että Alfa on varsin äänetön, mutta mittaustulos oli silti yllätys. Lyhyesti sanottuna, Alfa 164 on hiljaisin mittaamamme auto. Edellistä ennätystä piti hallusaan Rolls Royce Silver Spirit. Juuri tästä meluttomuudesta johtuen moottorin ääni kuuluu toisinaan korostuneesti, esim. reippaissa kiihdytyksissä ja nopeassa ajossa.


    Harmi ettei Alfa ole enää niin hiljaisia 147 ja 156 ovat aika meluisia, niin rengasmeluiltaan kuin suhinoiltaakin. 166:ssa en ole vielä ollut.

      
  • Lainaus:
    20.01.2005 klo 18:41 MatLog kirjoitti


    Nissanin sivuilla näkyvät viimeisimpänä marraskuun 2004 myyntiluvut USA:ssa : "in North America, U.S. sales rose 25.7% from a year earlier to 80,376 units" Eli marraskuussa on myyty 25,7 % enemmän kuin v. 2003 marraskuussa yht. 80376 autoa -yhdessä kuukaudessa! Ymmärtää hyvin, miksi kannattaa panostaa suurille markkinoille, niinhän tekevät myös mm. Toyota, Honda ja Hyundai. Luvut sinänsä eivät näytä oikein Nissan-merkin hylkimiseltä.


    Arvasin että tämä tulisi esille. 2004 oli Nissanille kaikkien aikojen paras vuosi USA:ssa. Oma kommenttini siitä että monet ovat hylkäämässä Nissanin perustuu siihen mitä olen lukenut USA:lta Nissan-keskustelupalstoilta. Niille palstoille pitää rekisteröityä ja tapana on pistää mukaan kuva omasta autosta. Tämän takia palstoilla keskustelevat lienevät "aitoja" Nissanin omistajia. Monet olivat sitä mieltä että seuraava auto ei ole Nissan (syyt: Renault=Ranskalaiset ja riita Irakista). Kuten myyntiluvuista näkee niin keskivertoamerikkalainen ei tajua yhteyttä tai välitä siitä.

      
  • Autojen laatu ja käyttövarmuus eivät ole sama asia, vaikka tietty korrelaatio tietysti löytyykin.Japseilla on hyvä maine käyttövarmuudessa,niin kuin niille kuuluukin,mutta se on saavutettu pitkälti varovaisella tekniikan ja mallisarjojen uudistamisella. Jotkut merkit hakevat markkinansa muilla keinoilla esim.uuden tekniikan lanseerauksella,mikä tunnetusti maksattaa oppirahoja toisinaan.
    Nostan hattua Audille moottorisuunnittelussa, alustan suunnittelussa,
    korirakenteissa ja monessa muussa osaamisalueessa,mutta lähes samat ratkaisut ovat käytössä monessa muussa saman teollisuusryhmän autossa halvemmalla. Halvalla voi saada hyvää,mutta ei koskaan parasta.Paskaa voi saada rahallakin,jos huono tuuri käy.

      
  • Lainaus:
    21.01.2005 klo 18:52 runttimake kirjoitti
    Autojen laatu ja käyttövarmuus eivät ole sama asia, vaikka tietty korrelaatio tietysti löytyykin.Japseilla on hyvä maine käyttövarmuudessa,niin kuin niille kuuluukin,mutta se on saavutettu pitkälti varovaisella tekniikan ja mallisarjojen uudistamisella. Jotkut merkit hakevat markkinansa muilla keinoilla esim.uuden tekniikan lanseerauksella,mikä tunnetusti maksattaa oppirahoja toisinaan.
    Nostan hattua Audille moottorisuunnittelussa, alustan suunnittelussa,
    korirakenteissa ja monessa muussa osaamisalueessa,mutta lähes samat ratkaisut ovat käytössä monessa muussa saman teollisuusryhmän autossa halvemmalla. Halvalla voi saada hyvää,mutta ei koskaan parasta.Paskaa voi saada rahallakin,jos huono tuuri käy.

    Osittain samaa mieltä. Kuitenkin: taisi olla TM:n mielipidepalstoilla juuri kirjoittelua siitä, että itse asiassa japanilaisilla on moni eurooppalaisten uutena "innovaationa" lanseeraama tekniikka ollut jo monta vuotta tuotannossa. Varovaisuus ilmenee siitä, että myynti on rajoittunut kotimarkkinoihin, ts. Japaniin. TM:ssä taidettiin puhua Toyotasta; samalla lailla Nissanilla on esimerkiksi bensiinin suorasuihkutustekniikka ollut V6-koneissa myynnissä Japanissa jo ainakin 5 vuotta. Ei ole varaa "protoilla" eurooppalaisilla ja USA:n markkinoilla - maine menisi, jos ongelmia alkaisi ilmaantua.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit