PARAS OMISTAMASI AUTO?

15 kommenttia

Tässä on aika haasteellinen kysymys !

Minulla ehkä toistaiseksi se on ollut farmari Warre v.m 1979, jonka ostin 300 markalla. Ajoin sillä vuoden 1985 aikana noin 10tkm ja jouduin ostamaan pari talvirengasta ja akun.

Myin sen sitten v. 1986 hintaan 2900 mk.


Entäs sinun paras autosi??? Perustelut....

:innocent: :innocent: :innocent:

  
  • Tuolla kaavalla laskien se on ollut Opel Kadett 1.3 LS California 1988. Ostin sen 1993 26000 mk:lla ja möin reilun vuoden päästä 30500 mk:lla.

    Autonakin se oli ihan jees. Halpa, kulutti vähän ja kulki ihan riittävästi.

    [jalkkis muokkasi tätä viestiä 23.08.2006 klo 17:15]
      
  • Ehdottomasti Mitsubishi Lancer GLX 1.5´, vm 1984 muistaakseni. Miksi? Se oli ensirakkaus.

    Tein koko kesän duunia että sain rahan kasaan, auto ei ollut kuin 5 vuotta vanha...

    Puunasin, vahasin, massasin, kaasarikin tuli kultsuun itse kerran vaihdettua. Pirteä peli, toimi aina tuonne 260t km asti, kunnes pellit alkoivat pettää. :cry:

    Sen jälkeen on ollut jos jonkinlaista menopeliä premiumista tila-autoon, mutta mikään ei ole kuin omasta selkänahasta revitty, ensimmäinen auto. Ylpeydellä ei ollut rajaa.

    [VTEC muokkasi tätä viestiä 23.08.2006 klo 19:04]
      
  • SE on vm 73 volvo 142. Ajoin sillä reilu 2 vuotta (50tkm) usein toistuvilla pikkumurheilla. En maksanut siitä mitään, enkä myydessä saanut siitä mitään... :sunglasses:

      
  • Minulla SE PARAS VARMA KOTIMAINEN oli SAAB 99 GL...

    Saab 99 GL 5 speed vuodelta -84. Se oli tulipunainen 2-ovinen urheiluauto eli aikas lähellä Porsche Caymannia...

      
  • Matza 2.0 GLX -87. 10 vuotta huolettomia kilometrejä kunnes vaihdoin pois. Kulutus pienimmillään reilu 6 maantieajossa, ei koskaan korjaamolla, lähti aina ekalla käyntiin myös pakkasella jne. :sunglasses:

      
  • Paras omistamamme auto on vaimon E46 -02. Hiljainen, lämmin, mukava, turvallinen ja riittävästi varusteita.
    Jos tuolle nostalgia / masokismi-linjalle lähdetään (mitä 80-luvun autot tarjoaa), niin ei ole välimalliescortin voittanutta. Tallissa nimittäin on nuoruuden rakkaus, 1976 1,6 sport (kent, peltisarja ja kaksikurkkuinen Weber vakiona). Onhan se nykyautoihin melkoinen peli. 50km suoraa asfalttitietä vaatii melkoista asennoitumista, urheiluhenkeä ja kuulosuojaimia. Mutkainen hiekkatie on sitten asia erikseen, mutta en lähtisi sillä Suomea kiertämään, on sen verran kauhea vekotin.

      
  • MB W124 300 D -86.

    Mukava ja aikanaan nopea maantielaiva ostettiin uutena verovapaana n. 100 000 mk:lla.

    350 000 huolettoman kilometrin ja 12 käyttövuoden jälkeen myytiin 80 000 mk:lla.


      
  • Audi 80 2.0E vm -91. 300.000 huoletonta kilometriä. Hintaa uutena en muista, mutta jotakuinkin 130.000 mk se varmaan oli. Omana aikansa mittapuulla hyvä ajaa, turvallinen ja taloudellinen ja lisäksi vielä tyylikäs. Erinomainen talviauto se olisi ominaisuuksiltaan vielä nykyäänkin.

      
  • "paras" on ollut Saappi 900 GLs vm 1979...

      
  • Kaikissa autoissani on ollut jokin poikkeuksellisen hyvä ominaisuus, jonka takia se on jäänyt mieleen. Nykyisten sähköisten ohjaustehostimien ja ylileveiden latteiden teinirenkaiden aikakaudella muistelen erityisellä kaiholla vanhaa Saab ysisatasta, joka oli suuntavakaa ja jonka ohjaus oli tunnokas.

      
  • Tylsän miehen tylsä vastaus: harmaa Toyota Corolla -04. Ensimmäinen omistamani japanilaisperäinen auto ja ensimmäinen jossa ei heti parina ekana vuonna ole ollut mitään vikaa. Ja ajettavuuskin on ihan kohtalaisen hyvällä tasolla, riittää tavalliselle tallaajalle...

      
  • Riippuu tietysti kriteereistä, mutta kaiholla olen muistellut ainakin paria aiempaa ajokkiani. Ensimmäinen näistä on...

    Buick Regal Ltd vm. -81. Auto oli julmetun tyylikäs, kaksiovinen pöyhkeä jenkki. Se aiheutti naapureissakin kuulemma kateutta, varsinkin kun olin sellainen parikymppinen liuhuletti. Buick oli ERITTÄIN LOISTAVA ajaa, kyyti oli kuninkaallisen pehmeää, ohjaus ihanan kevyt, alusta hemmottelevan lullaava. Ja ne 3,8-litraisen 6-koneen murinat!!! Oli pakko ajaa ikkuna auki että kuulisi kunnolla! Sellaisia autoja ei enää - valitettavasti - tehdä..

    Ja toinen upea muistoni on...

    Nissan 300 ZX vm. -84, uudemmalla korilla, punainen kaunotar punaisella sisustalla, turvavyötkin olivat punaiset. Kolmilitrainen kuutonen murisi seksikkäänä - ja ne tehot! Ei kai siinä ollut kuin jokin 170-180 hummaa, mutta auto oli nykymittapuun mukaan kevyt joten kyllä sillä jätti 99% kanssa-autoilijoista kuin tikun p*skaan nököttämään. Ajo-ominaisuudet miellyttävät ja istuimet hyvin sivutukea antavat. Wow. Sääli, että siihen verrattuna nykyinen Nissanin Z on ruma.

      

  • Nissan 200 ,, 180 000 km ei yhtään vikaa.
    sitten vaihdoin Fordiin 2 v aikana 54 vrk korjaamolla.
    Toinen mielenkiintoinen juttu oli se ,että auton kilometrit vähenivät 180 000- 89 000 km muutaman myyntiviikon aikana.

      
  • Jos parhaudeksi katsotaan ongelmattomuus, niin ehdottomasti Corolla...joskus noin 20 vuotta sitten. Homma on toiminut kuluneiden vuosien aikana siten, että ostan uuden auton, ajan sillä noin 60.000 km (tai 3 vuotta) ja vaihdan "parempaan." Tällä hetkellä alla on Audi A6, joka on tietysti vallan mainio auto, mutta niin se vaan on, että sitä mukaan kun nuo autot ovat "parantuneet" niin sitä useammin on käyty pukilla (siis huollossa). Ehdottomasti paskin auto on ollut Citikka BX - se ei ehjää päivää nähnyt.

      
  • Jos unohdetaan hinta yms. seikat niin ..
    Mini Cooper S Works -04

    Tällä autolla on se fiilinki ja ajamisen nautinto toista, mitä muilla minun omistamillani autoilla on ollut. Sillä olen ajellut slalomia, rataa, työ- ja ulkomaan reissuja ja aina vaan vetää suun virneeseen sillä ajelut liikenteessä. :smile:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit