Muistaako kukaan Phaetonia?

11 kommenttia

Kun tällä palstalla on tullut oltua jo useampia vuosia ennen ja jälkeen foorumin päivityksen niin tuli mieleeni aihe muutaman vuoden takaa. Väännön aiheena oli silloin, ei toki Lexus kuten nykyisin vaan Volkswagen ja sen huippumalli Phaeton. Siitä tulikin silloin, kuten aina, hyvä sanaharkka kuinka VW laadullaan pesee yliarvostetun ässämersun ja minua ennustuksineni (Phaeton kaatuu mahdottomuuteensa, se ei myy) vaadittiin tilille. "Todista, näytä tilastot, millä muka perustelet, että Phaeton ei muka myy jenkeissä?! Se myy xxx kertaa enemmän kuin Fiat laatuinen S-sarja!"

Näinhän se meni, te samat naamat olette täällä vieläkin ja uusiakin on tullut. Siispä, "Mie Ite":n toteutuneet ennustukset ->>> Phaeton

Audin haastaminen oli aivan järjetöntä hulluutta ja tuohon kaadettiin rahaa miljoonia. Kuinka paljon ne rahat olisivat auttamassa nyt talouden tasapainotusta kun oltaisiin vain annettu Audin hoitaa se alue mikä sille on tarkoitettukin.

[Mie Ite muokkasi tätä viestiä 14.11.2005 klo 11:31]
  
  • Jälkiviisaus on aina helppoa..

    Järkevällä hinnoittelulla Phaeton olisi varmasti voinut menestyä nimenomaan USA:ssa, mutta auto taidettiin hinnoitella A8:an yläpuolelle.

    Phaetonin menestyminen Euroopassa olisikin sitten ollut melkoinen yllätys.

      
  • Pikaisella kierroksella rapakon takana myytävät "sisarukset" ovat samaa hintaluokaa, joten turha sanoa, että Phaeton olisi hinnoiteltu kalliimmaksi.

    Linkin kautta olevassa jutussa kannattaa lisäksi lukea oikeasta alareunasta löytyvä USA:n Audin erään johtajan kommentit joiden ansiosta hän ilmeisesti sai kenkää, arvosteltuaan julkisesti ent. pääjohtajan ideaa tästä imagomuutoksesta. Eli arvostelua hankkeesta tuli konsernin sisältäkin jo paljon aiemmin nyt tehtyä päätöstä, mutta entisen pääjohtajan toimien arvostelua, aiheesta, ei silti kestetty.

    Nyt kärsitään sitten seuraukset ja hävetään hiljaa eläkepäivillä. Jälkiviisauttako? Ehkä. Tai aikaa sitten heitetyn arvion realisoituminen.

      
  • Toistaalta Phaeton osoittaa hyvänä esimerkkinä myös sen kuinka vahvasti autoileva kansa elää brändi maailmassa.

    Sama kohtalo taitaa käydä myös Skoda Superbille.

    Olisiko VW:n kannattanut tehdä Toyotat/Nissanit, eli laitaa VW merkin sijasta keulalle jokin uusi merkki...(vrt. Toyota - Lexus, Nissan - Infiniti)...

    Ihmisten mielissä jokin automerkin status taitaa säilyä sukupolvia...

      
  • Volkswagen ei todellakaan ole mikään premium-merkki, se mitä Phaeton-seikkailussa opittiin ulosmitataan Bentley Continental-sarjassa. :sunglasses:

      
  • Väittäisinpä että Touareg V10 TDI on kyllä sitä "Premiumia" eri tavalla kuin esim möhkö XC90...

      
  • No toki Touareg on huippumaasturi kaikillakin versioillaan, mutta ei Folkkarina kuitenkaan koskaan premium.
    Jos haluaa ajaa ja omistaa massasta erottuvan auton, niin Volkswagen Phaetonin tuontia kannattaa ehdottomasti harkita. Eihän se lisäksi ominaisuuksiltaan häpeä laisinkaan kilpailijoidensa seurassa.

      
  • Moi

    Jos Touareg / Phaeton eivät ole premiumia niin sitten tämän pallomme pinnalla ei ole yhtään premium autoa.

      
  • Kyllä VW on kaukana premiumista. Audi on jo aika lähellä vaikka omien kokemuksien mukaan Toyota on vähintään Audin tasoinen tuossa laatuimagossa ja vaikutelmassa. Mutta ei, ei missään nimessä VW - se painii lähinnä Fiatin, Citroenin ja Opelin kanssa samoissa sen laadun suhteen. Tosin nämä uusimmat mallit ovat tainneet parantua siten, että ovienkahvat jo pysyvät ovissa ihan kiinni ja ovetkin aukeavat pakkasilla. Tässä suhteessa ero Audiin on selvä Audin hyväksi. Ne on aina ollut paljon jämäkämpiä jo yksityiskohdissa.

    [A Tapio muokkasi tätä viestiä 17.11.2005 klo 22:21]
      
  • Lainaus:
    17.11.2005 klo 22:13 A Tapio kirjoitti
    Kyllä VW on kaukana premiumista. Audi on jo aika lähellä vaikka omien kokemuksien mukaan Toyota on vähintään Audin tasoinen tuossa laatuimagossa ja vaikutelmassa. Mutta ei, ei missään nimessä VW - se painii lähinnä Fiatin, Citroenin ja Opelin kanssa samoissa sen laadun suhteen. Tosin nämä uusimmat mallit ovat tainneet parantua siten, että ovienkahvat jo pysyvät ovissa ihan kiinni ja ovetkin aukeavat pakkasilla. Tässä suhteessa ero Audiin on selvä Audin hyväksi. Ne on aina ollut paljon jämäkämpiä jo yksityiskohdissa.

    Jos ihan totta puhutaan, VW-konserni vain laittoi väärän keulamerkin Phaetoniinsa - olisivat nimenneet auton vaikka Audi A10:ksi, ja IFA-maskin keulalle, niin kaupaksi olisi mennyt.

      
  • Lainaus:
    17.11.2005 klo 22:33 MatLog kirjoitti
    Jos ihan totta puhutaan, VW-konserni vain laittoi väärän keulamerkin Phaetoniinsa - olisivat nimenneet auton vaikka Audi A10:ksi, ja IFA-maskin keulalle, niin kaupaksi olisi mennyt.


    Siis noinhan se juuri menee. Keulamerkin vaihdoksen on älynnyt tehdä jo Toyota Lexuksen kohdalla sekä tuoreampana esimerkkinä Daewoo->Chevrolet, jossa kirjaimellisesti vaihdettiin vain keulamerkki ja etumaski.

      
  • [Audin haastaminen oli aivan järjetöntä hulluutta ja tuohon kaadettiin rahaa miljoonia. Kuinka paljon ne rahat olisivat auttamassa nyt talouden tasapainotusta kun oltaisiin vain annettu Audin hoitaa se alue mikä sille on tarkoitettukin.



    Osaahan se Audi edustus autonkin tehdä, niikuin A8. Eikös se kuitenkin ole niin, että audin tuleva luxus maasturi Q7 on tehty
    WV touaregin pohjalta.
      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit