Joko Lexus kokemuksia

10 kommenttia

Auton vaihto lähestyy, ja olisin kysynyt josko palstalla sattuisi olemaan Lexus is mallin omistajia. Eli uudempi malli is 250. Ainakin nimimerkki olmi ilmeisesti omistaa kyseisen laitteen.

Eli todellisia kokemuksia haluaisin kuulla, niin hyvät kuin huonot puolet!

  
  • Minä en ole kyseistä autoa ajanut, mutta koeistunut olen ja voin sanoa, että edessä viihtyy mainiosti, mutta takapenkillä yli 180 senttisellä on melko ahtaat jalkatilat. TM:n mittauksissa halogeenivalot olivat huonot, joten kannattaa xenonit valita. Muuten kaikinpuolin hieno auto.

      
  • Lyhyesti.

    Auton tilat ovat rajalliset, mutta siihen huonot puolet pitkälti jäävätkin. Suosittelen kokeilemaan nimenomaan automaattivaihteista mallia vakiojousituksella. Kulutus on yllättävän alhainen. Itsellä on Bi-Xenon valot joiden tehosta en varmaa uskalla sanoa kun pyörin täällä pääkaupunkiseudun valoisilla kulmilla. Paljon on tullut positiivista palautetta auton ulkoisesta olemuksesta ihan tuntemattomiltakin henkilöiltä.

    Halusin luotettavuuden takaamiseksi odottaa muutaman kuukauden ennen ostopäätöstä ja seurata ulkomaisilta palstoilta omistajien ensimmäiset kokemukset.

    Autoni on toiminut moitteitta.

    Aivan alkutuotannon autoissa oli ongelmia turvavöiden nihkeän toiminnan kanssa, ne autot on kutsuttu takaisin. Lisäksi jotkut britit ovat valitelleet kojelaudan natisevan, minulla ei tätäkään ongelmaa ole ja ei sitä ole myöskään Saksan tai USA:n foorumeilla valiteltu, joten liittyyköhän jotenkin oikeanpuoleiseen ohjaukseen?
    Nuo kaksi asiaa ovat ainoat viat joista muistan mainitun, joten automallia voi hyvällä syyllä kutsua luotettavaksi.

    Brittiomistajien mietteitä bensaversiosta.

    http://www.lexusownersclub.co.uk/forum/index.php?showtopic=36189

    http://www.lexusownersclub.co.uk/forum/index.php?showtopic=35948

    http://www.lexusownersclub.co.uk/forum/index.php?showtopic=35803

      
  • Asun ns. kehitysalueella, joten Lexuksen koeajo on vielä jäänyt. Diesel tietenkin kiinostaisi, koska ajan paljon, mutta mietin vakavasti myös tuota automaattiversiota. Automaattia ei vielä ilmeisesti saa kuin bensiini moottorin yhteyteen. Tällä hetkellä minulla on automaatti, mutta kun kilometrit tulevat matka-ajossa hiljaisilla teillä niin en sitä ehdottomana vaatimuksena pidä.

    Osaatko kertoa melutasosta kilpailijoihin? Entä kokemukset talvelta?

    Tilaa en tarvitse kuin kahdelle aikuiselle ja tilapäisiin kuljetuksiin takapenkillä, niin että tila kysymys ei ole minulle tärkeä.

      
  • Tässä on vertailutesti missä Lexusta verrataan tämän luokan eniten myytyyn malliin 3-sarjan Bemariin.

    http://www.autozeitung.de/index.php?page=2er-vergleichstest&action=detail&id=1560&tb=8&current=1

      
  • Juuri 3-sarjan BMW oli myös vaihtoehtona, mutta olin pettynyt siihen ainakin viikonlopun koeajon jälkeen. Syy pettymykseen oli todennnäköisesti liian suuret odotukset koska edellisen korimallin kolmos sarjasta on todella hyvät mielikuvat.

    Mutta makuasioita. Testiä minulle tulee omassa käytössä, en pidä autotestejä oman autovalintani kriteerinä.

    Koeajoon tuon Lexuksen saaminen on ilmeisen vaikeaa koska, jos olen oikein ymmärtänyt, myynti on keskitetty tiettyihin pisteisiin. Täytyy ottaa jossain vaiheessa yhteys maahantuojaan.


      
  • Toyota Kaivoksela Länsi-Vantaalla on tällä hetkellä ainoa Lexuksia myyvä liike Suomessa. Siellä siis kannattaa piipahtaa.

      
  • Lainaus:
    28.09.2006 klo 21:36 vernon vili kirjoitti
    Osaatko kertoa melutasosta kilpailijoihin? Entä kokemukset talvelta?

    Tilaa en tarvitse kuin kahdelle aikuiselle ja tilapäisiin kuljetuksiin takapenkillä, niin että tila kysymys ei ole minulle tärkeä.


    Lexus on erittäin hyvä vaihtoehto, enkä sen kaikkia hyviä puolia ala tässä ruotimaan, mutta muutama negatiivinen seikka, mitkä itse pistin merkille yli yön koeajolla:

    - Vetopito talvella ei ole lähelläkään samaa luokkaa jostain syystä kuin vaikkapa siinä 3-sarjassa. Syytä tuohon en tiedä, mutta tuo tuli esille hyvin selvästi, tulin koeajoon 3-sarjalla ja sieltä sillä lähdin ja molemmissa autoissa oli 17" kitkat maltillisella nopeusluokalla (Q). Jos kaikki takavetoiset autot olisivat tuollaisia, pitäisi varmaan valita neliveto.

    - Ajonvakautus yrittää tappaa kaiken vauhdin jääden päälle vielä pitkään sen jälkeen, kun tilanne on jo ohi ja auto jää junnaamaan melkein paikalleen. Tuo toimii samaan tapaan kuin 90-luvun lopun Mersujen Esp, se tekee mieli ottaa mieluummin kokonaan pois.

    - sähköinen ohjaustehostin ei tarjoa ihan samaa tuntumaa ja täsmällisyyttä, kuin parhaat kilpailijat

    - Sisutuksen ilmeen voi jokainen päättää itse, minuun ei oikein uponnut.

    - Hölmö varustepolitiikka, esim sport penkkejä ja jalopuuta ei saa yhtä aikaa, vain jomman kumman ja nekin älyttömän kalliin varustepaketin kanssa. Tosin varustepaketit ihan kohtuuhintaisia, jos haluaa auton kaikilla hiluilla.

    - rajoittunut väri-, varuste-, malli-, moottori- ja vetotapavalikoima

    Muuten auto vastasi odotuksia, eikä varmasti huono vaihtoehto, myös yksi hiljaisimpia luokassaan.

      
  • Lainaus:
    29.09.2006 klo 09:49 individual kirjoitti

    - Ajonvakautus yrittää tappaa kaiken vauhdin jääden päälle vielä pitkään sen jälkeen, kun tilanne on jo ohi ja auto jää junnaamaan melkein paikalleen. Tuo toimii samaan tapaan kuin 90-luvun lopun Mersujen Esp, se tekee mieli ottaa mieluummin kokonaan pois.


    VM 2007 malleissa ajonvakautuksen voi kytkeä pysyvästi pois päältä. Lisäksi varusteluun kai tulee pikkumuutoksia esim. Xenonit voi ostaa erikseen ilman varustepakettia.

      
  • Individualin kommentti talviajosta täytyy ottaa huomioon, eli koeajo täytyy suorittaa talven aikana.

    Joudun ajamaan paljon, jos ei kinttupolkuja, niin pikkuteitä kumminkin ja sellaisia että talvella jääpolannetta riittää. Vaikka takavetoja on nyt ollut, en niitten kanssa koskaan ole vaikeuksiin joutunut. Nykyisen autoni, C-mersu, yksi hyvistäkin puolista tulee tuollaisella tiellä esiin. Polanteet ja auranurat eivät tunnu laisinkaan.

    Täytyy sen verran perua puheita testeistä, että TM talvitestissä C-mersu saikin kympit ajettavuudestaan liukkaalla ja talvisilla teillä. Piti paikkaansa. (Aina se testi oikeassa on, jos oma merkki pärjää ; ) )

    Mutta nyt seuraavaksi voisi kokeilla eri autoa, ja kyllä tuo Lexus kiinostaa, varsinkin kun kokemukset aikoinaan Toyotasta oli luotettavuuden suhteen omaa luokkaansa viimeisimpiin autoihini verrattuna. Jospa tuossa Lexuksessa olisi "kipinää" Toyotaa enempi.

    Kiitos vastauksista, erityisesti olmille koska Sinulla taitaa kokemusta kyseisestä autosta palstalaisista eniten olla.

    [vernon vili muokkasi tätä viestiä 29.09.2006 klo 19:59]
      
  • Tuossa vetopidossa on suuria eroja eri autojen välillä. C-mersua en ole talvella kokeillut, mutta esimerkkinä takavetoinen Opel Omega tarjoaa erinomaisen vetopidon, tuota on mm. TM:ssä joskus ihmetelty. Lexus valitettavasti tuntuu tuossa olevan vastakkainen esimerkki.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit