Italia 1 - Saksa 0

10 kommenttia

Uusin AutoZeitung pitää vertailussaan "Saksan mestaruuskisat" ja laittaa järjestykseen konttiperäiset dieselit; Mondeo, A4, C- Mersu, Vectra ja uusi Passat.
Loppujärjestys on VW, Opel, Audi, Mersu ja jumbona Ford.

Opel voittaa vertailun selvästi mm. moottorin osalta, mikä on tuo Fiatilta ostettu italo-vahvistus. Samoin Opel on ykkönen käyttökustannuksiltaan, mikä tietenkin on paljolti tuon samaisen CDTI:n ansiota.
Veikkaanpa, että kun samat vehkeet vertaillaan farkkuina, voittaa Vectra koko testin.
Eipä tämä uusi Passat siis ollutkaan niin ylivertainen, kuin ennakkoon on annettu ymmärtää.
Mielenkiinnolla odotan, miten TM tai TL nämä rankkaa...

  
  • Lainaus:
    07.04.2005 klo 19:06 -Z- kirjoitti
    Uusin AutoZeitung pitää vertailussaan "Saksan mestaruuskisat" ja laittaa järjestykseen konttiperäiset dieselit; Mondeo, A4, C- Mersu, Vectra ja uusi Passat.
    Loppujärjestys on VW, Opel, Audi, Mersu ja jumbona Ford.

    Opel voittaa vertailun selvästi mm. moottorin osalta, mikä on tuo Fiatilta ostettu italo-vahvistus. Samoin Opel on ykkönen käyttökustannuksiltaan, mikä tietenkin on paljolti tuon samaisen CDTI:n ansiota.
    Veikkaanpa, että kun samat vehkeet vertaillaan farkkuina, voittaa Vectra koko testin.
    Eipä tämä uusi Passat siis ollutkaan niin ylivertainen, kuin ennakkoon on annettu ymmärtää.
    Mielenkiinnolla odotan, miten TM tai TL nämä rankkaa...

    Ymmärsinkö oikein, että joku Passatin dieselversio olisi heikompi kuin joku Opelin diesel, ja kustannukset Saksassa ovat Opelin eduksi?? Tässäkö kaikki???
    Farkkuvertailua on kiva veikkailla, kun uutta Passatia ei ole vielä olemassakaan farkkuna.

      
  • Lainaus:
    07.04.2005 klo 19:53 MatLog kirjoitti
    Farkkuvertailua on kiva veikkailla, kun uutta Passatia ei ole vielä olemassakaan farkkuna.

    Ja miten se farmarin perä vaikuttaa moottoriin?

      
  • Lainaus:
    07.04.2005 klo 19:06 -Z- kirjoitti
    Uusin AutoZeitung pitää vertailussaan "Saksan mestaruuskisat" ja laittaa järjestykseen konttiperäiset dieselit; Mondeo, A4, C- Mersu, Vectra ja uusi Passat.
    Loppujärjestys on VW, Opel, Audi, Mersu ja jumbona Ford.


    Minä olen aina luullut Henry Fordin olleen amerikkalainen industrialisti. Mutta ilmeisesti hän olikin saksalainen, kun Ford on päässyt mukaan "Saksan mestaruuskisoihin". Opelin hyväksyn mukaan koska se sentään oli alunperin saksalainen yritys.
    Kun Ford oli mukana niin miksei Hyundaikin, onhan Hyundai Europen pääkonttori ja uusi tekninen kehityskeskus Rüsselheimissa.

      
  • Lainaus:
    07.04.2005 klo 20:59 olmi kirjoitti
    Lainaus:
    07.04.2005 klo 19:06 -Z- kirjoitti
    Uusin AutoZeitung pitää vertailussaan "Saksan mestaruuskisat" ja laittaa järjestykseen konttiperäiset dieselit; Mondeo, A4, C- Mersu, Vectra ja uusi Passat.
    Loppujärjestys on VW, Opel, Audi, Mersu ja jumbona Ford.



    Minä olen aina luullut Henry Fordin olleen amerikkalainen industrialisti. Mutta ilmeisesti hän olikin saksalainen, kun Ford on päässyt mukaan "Saksan mestaruuskisoihin". Opelin hyväksyn mukaan koska se sentään oli alunperin saksalainen yritys.
    Kun Ford oli mukana niin miksei Hyundaikin, onhan Hyundai Europen pääkonttori ja uusi tekninen kehityskeskus Rüsselheimissa.

    Niin, ostihan GM Adam Opel AG:n osake-enemmistön "vasta" v. 1929, ja v. 1931 koko osakekannan. Alun perin Opel valmisti mm. polkupyöriä, ja oli Euroopan suurin ompelukonevalmistaja.

      
  • Ai niin, anteeksi amis-jätkät, ettehän te osanneetkaan saksaa...

    No TM sitten aikanaan suomentaa tämän testin teille. Laittaa vain mukaan vielä Avensiksen, joka voittaa "yllättäen" koko testin :smile:

      
  • Lainaus:
    08.04.2005 klo 08:37 -Z- kirjoitti
    Ai niin, anteeksi amis-jätkät, ettehän te osanneetkaan saksaa...

    No TM sitten aikanaan suomentaa tämän testin teille. Laittaa vain mukaan vielä Avensiksen, joka voittaa "yllättäen" koko testin :smile:


    Tota, kouluja on tullut käytyä pakollisten päälle 10v mutta en mä saksaa ymmärrä. Oppiiko sen heti jos ei mene amikseen vai siis? Kuuluuko se kenties yleissivistykseen?

    No sitten mulle ei edes valjennut toi otsikko. Siis miksi Italia 1 ja Saksa 0? Siis Italia?

      
  • Lainaus:
    08.04.2005 klo 08:37 -Z- kirjoitti
    Ai niin, anteeksi amis-jätkät, ettehän te osanneetkaan saksaa...

    No TM sitten aikanaan suomentaa tämän testin teille. Laittaa vain mukaan vielä Avensiksen, joka voittaa "yllättäen" koko testin =)

    Täytyisi ensin olla, mitä lukea. Yleensä ostan mieluummin vaikkapa Auto Strassenverkehr -lehden kuin Autozeitungin, mutta se on makuasia tietenkin mistä tykkää. Netissä ei näytä ao. testiä vielä olevan.
    Ja sitten: Potkitaan palloa, ei pelaajia! Eli keskitytään vain autoihin yms. tekniikkaan, ihmissuhdepalstat ovat sitten muualla. Tuollaiset arvioinnit muista kirjoittajista eivät kuulu hyvään nettietiikkaan.

    [MatLog muokkasi tätä viestiä 08.04.2005 klo 10:42]
      
  • On se hyvä kun meillä on täällä yksi ylivoimaiset hengenlahjat omaava, kaiken tietävä uber-henkilö joka kertoo meille tietämättömille lahjomattoman totuuden maailmankaikkeuden kiistattomista lainalaisuuksista. Kuten esimerkiksi sen että Opelilla on kaikki maailman parhaat insinöörit ja muotoilijat.
    En vaan nyt heti ymmärrä että miksi tuo teknisesti ylivoimainen merkki on sitten tarvinnut varustaa Italialaisella tekniikalla? Tai no, johan hän sen itsekin sanoi, että Fiatin moottorihan sen Opelin sinne tuon vertailun kakkos-sijalle nosti...

    :wink:

      
  • Rautalankaversio:

    "saksan mestaruuskilpailu", lainausmerkeissä koska Opel, Amerikkalainen GM:n merkki, varustettuna italialaisella moottorilla.

    Tässä testissä Opel arvioitiin parhaaksi moottorinsa ja käyttökustannusten osalta, hävisi Passatille esim. tiloissa. Siitä johdannaisena tuleva farkkuvertailu, jossa Vectra pärjännee myös tiloissa.

    Anteeksi että unohdin, että TM palstalle täytyisi kirjoitella juttuja ainoastaan tyyliin;
    "Aattelin ostaa emännälle kakkosauton, mutta en osaa päättää olisko se Bemarin X5 vai Volvon XC90, taidan ostaa vain tavallisen coupe-mersun. Mitä mieltä ootte?"

      
  • Lainaus:
    08.04.2005 klo 12:19 -Z- kirjoitti
    Anteeksi että unohdin, että TM palstalle täytyisi kirjoitella juttuja ainoastaan tyyliin...


    Kyse on etupäässä siitä, että netikettiä noudattava nettikeskustelija vaikuttaa aina netikettiä noudattamatonta fiksummalta.

    Joitain pointteja netiketistä voi poimia esim osoitteista:
    http://www.cs.tut.fi/~jkorpela/internet/netiketti.html
    http://www.internetopas.com/netiketti/
    Ohjeet on kirjoitettu alunperin sähköpostin ja usenetin käyttöä varten, mutta sopivat kaikkeen sähköiseen keskusteluun sellaisenaan. Tämänkin foorumin taso kohoaisi oleellisesti, mikäli kaikki keskustelijat ymmärtäisivät perussäännöt tai tuntisivat edes kieltolistan.

    [PPi muokkasi tätä viestiä 08.04.2005 klo 15:15]
      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit