...ensimmäinen sellainen. Ja jatkoa on luvassa.
http://www.auto-motor-und-sport.de/d/61656/d_ams_vtest_wertung
PS. Aven omistajat - onnea valitsemallenne autolle, joka on jo uutena vanhanaikaisen näköinen
...puhumattakaan tulevan viikonlopun mitäänsanomattomasta autonäyttelystä Toyota-liikkeissä, jossa esitellään Corolla uusilla etulampuilla
Tilastojen ja tutkimusten mukaan Avensiksen omistajia todellakin sietää onnitella! He ovat autoonsa vuodesta toiseen erittäin tyytyväisiä, kun taas tyypillinen Pösökuski repii hiuksia päästään minkä kiroamiseltaan ja kyynelehtimiseltään ehtii...
Ainahan nämä ranskanpullat ovat viimeisenä kestävyys- ja käyttäjätyytyväisyystilastoissa. Niitä tuntuvatkin etupäässä ostavan 1- autoista mitään tietämättömät 2- korjaamisesta nauttivat maalaisisännät, joilla on pihat notkollaan talbotinraatoja 3- boheemit ja epäkäytännölliset haihattelijat, joissa on naismaisia piirteitä.
Neljänollaseiska on kieltämättä keulasta hyvännäköinen matkittuaan Chryslerin tuotteita, mutta perä ei sitten kuulukaan kokonaisuuteen. Avensis ei ole vanhanaikaisen näköinen, vaan klassisen arvokas, ajaton auto. Mutta tätä eroahan on turha selittää sellaiselle, jonka mielestä Talbot on hyvä auto...
Tämä Pökötin tekninen kyvyttömyyshän jälleen on vuorenvarmasti johtava jälleenmyyntiarvoihin, jotka sukeltavat kuin pers-sorsa mutalammikkoon siinä missä Avensis teknisen laatunsa ja ajattoman muotoilunsa turvin pitää hintansa kuin Liittoutuneet asemansa Normandiassa!
Uusimman Tuulilasi-lehden (syyskuu 2004) koeajossa on kiinnitetty huomiota Peugeot 407:n taka-akseliston ääritilannekäytökseen. Ääritilanteissa edes ajonvakautus (ESP) ei auta. Soratieajossa esiintyy myös ongelmia. Asiasta on herännyt myös Ranskassa suuri kohu.
TL:n koeajon yhteyteen on kirjoitettu oikein erillinen artikkeli taka-akseliston ongelmista.
Keskittykööt ne fransmannit vain luomuviinien tekoon, siinä ei taka-akseleita paljon vaadita!
Yllättävän "niukka" voitto. Ei ihan selvä voitto. Mutta uskon että kyllä se täällä Suomessakin testeissä pärjää.
Juurihan 407 sijoittui testijumboksi AMS testissä, jossa muillakin valmistajilla oli uudemmat dieselkoneet. Mukana taisi olla MB C-sarja, 407, Vectra 1.9 ja Passat.
Tulokset:
1.Vectra
2.MB
3.Passat
4.407
Tuota, ymmärsinkös minä nyt jotakin väärin? Aven omistajia onnittelit oikein linkin kera. Mutta linkin takana on Pösön, Vectran ja Mastan vertailu. Miten tuo vertailu nyt tukee väitettäsi Aven vanhanaikaisuudesta? Ei jummarra.
Kyllä siitä Ranskalaisten huonoudesta on jauhettu ja se on hyvä juttu .
Kukaan laatuautoa haluava ei voi ostaa Gallian tuotetta. Ainoana lohtuna näidenautojen omistajille voi sanoa että onhan niissä oPeleissa ja joskusmuissakin autoissa vikoja
siinä olikin verraton joukkio, bensasyöppö "tahtoo olla verrari" ranskis, ajattoman surkea helevetin ooppeli ja jaappanilainen räminäpurkki-voorti. varmaan olis se corollakin voittanut tuon joukkion!
No mikäs kuninkaan mielestä on oikea automerkki?
407:n halvimmassa esperante-paketissa ei ole ristiselän tukea eikä sitä sanota missään esitteessä - vahingossako?
Musta tuntuu että ekonomit ovat ottaneet vallan insinöreiltä Peugeotilla. Uuden 407:än kohdalla tehtiin niinkuin 607:kin kohdalla eli käytännössä vanhan alustan (ja tekniikan) ympärille muotoiltiin uusi kori. Varmasti hyvä taktiikka jos halutaan maksimoida liikevoitto ilman että joudutaan käyttämään muita ikävämpiä konsteja (esim. yrityksen päällekkäisten toimintojen lopettaminen), mutta vertailuvoitot menevät kilpailijoille. Toyotakin käytti aikaisemmin samaa taktiikka (Corollat noin vuodelta 1988 vuoteen 2000 tehty samalle alustalle, korjatkaa ihmeessä jos olen väärässä), mutta sitten tajusivat ettei tuolla taktiikalla pärjää Euroopassa ja nyt jokaisen uuden mallin kohdalla uudistetaan myös alusta perusteellisesti (myynti on kaksinkertaistunut parissa vuodessa).. Peugeotin asema Euroopassa on tietty vahvempi ja musta tuntuu että vertailutestien vaikutus myyntiin on sittenkin aika pieni kun kyse on tunnetun valmistajan tuotteesta.
Häh? Tietääkseni 407:ssa on mm. otettu käyttöön Peugeotin ralliautoista tuttu eturipustusidea ja mitat ovat kasvaneet jokasuuntaan (vaikkakin takapenkillä ja SW:n tavaratilassa se ei kyllä näy). Moottoripuolella ei ole uutuuksia. Olmi on hyvä ja hankkii todisteet väitteelleen.
Eiköhän se paras auto synny siten, että ekonomit ja insinöörit molemmat vaikuttavat auton syntyyn. Minä en ainakaan halua pelkästään insinöörien suunnittelemaa autoa, kun silloin se on täynnä mitä kummallisimpia hilavitkuttimia ja "uutuuksia", joilla ei tee yhtään mitään.
Näköjään eri lehdistä tulee aika erilaisia tuloksia... Mihin lehteen uskaltaa luottaa?
Odotan suurella mielenkiinnolla kokemuksia 407:n ensimmäisestä talvesta, varsinkin jos tulisi oikein kova talvi, miten auto selviää pakkasista ja pääkallokeleistä peilijäällä.
Saapa nähdä vatvotaanko ja kuinka pitkään Pökön ajettavuutta kuinka kauan autolehtien ja omistajien kautta sitten kun kevät koittaa. Itse luulen, että vatvotaan.
Kannattaa olla tietoinen, että avet kasataan Englannissa ja laatu ei kaikissa yksilöissä todellakaan ole samaa kuin CarinaII:ssa aikoinaan.
Saapa nähdä vatvotaanko ja kuinka pitkään Pökön ajettavuutta kuinka kauan autolehtien ja omistajien kautta sitten kun kevät koittaa. Itse luulen, että vatvotaan.
Minä toivon ja uskon että 407 pärjää hyvin talvitestissä kuten 307. Toivottavasti ei käy niin kuin 607:lle. Peugeot on hyvä auto.