Renault Megane 1.6 16V Break

10 kommenttia

Jep, eli otsikon mukainen auto kyseessä.

Sain viikonloppuna niiiiiiiiiiin houkuttelevan tarjouksen vaihdossa nykyiseen, että tässähän täytyy ryhtyä auton vaihtoa miettimään.

Elikkäs onko ollut ongelmia? Takuuhan siinä on, mutta mutta.. on sitä muutakin tekemistä kuin juosta telakalla koko ajan.

Nythän tuohon Meganeen saa ESP:n ja tuon farmarin + vähän muuta samaan hintaan. Esiintyykö Breakissa samaa ongelmaa ABS- jarrujen kanssa kuin Coupéssa? Vai onko tuo vakioksi laitettu ESP maahantuojan vastaus ongelmaa?

Ajamaan en ole vielä ehtinyt.

[Antti80 muokkasi tätä viestiä 17.01.2005 klo 21:29]
  
  • Ei meillä ainakaan mitään vikaa ole ollut Renault Megane II 1.6 break on ollut syksystä saakka. Mekin luultiin että rellu lähtee ensimmäisestä jarrutuksesta lapasesta, mutta ei ole lähtenyt Breakissa on kuulemma akseliväli pidempi kun HB:ssa, autossa on tosi hyvät jarrut kunhan sähköiseen ohjaustehostin on tottumis kysymys.

    Tällä palstalla on ko. autoa on haukuttu paljon niin kun yleensä ranskalaisia yleensä.
    Huonosta maineesta tai mistä Renaultit saavat tuntea TUTAN jälleen myyntiarvossa mikä on tonnitolkulla huonompi kun kilpailijoilla.

      
  • Sitä samaa Renaultin huonoa mainetta minäkin olen sen jälkeen ihmetellyt kun Renaultin itselleni ostin. Olin kuullut Renaulteista ennen ostopäätöstä vähän sitä sun tätä, ja pari ystävää vielä varoittivat ostamasta Renaultia. Merkillepantavaa kuitenkin ole että kummallakaan näistä kavereista ei koskaan ollut ollut Renaultia. En kuitenkaan ollut ennakkoluuloinen, ja Rellu toli ostettua. Päätöstä en ole katunut, autossa ei ole käytännössä ollut mitään huolia, talviautonakin paljon parempi kuin entiset Toyotani.

    (Minun Renaultini siis on vanhempi Scenic)

    [villej muokkasi tätä viestiä 17.01.2005 klo 22:52]
      
  • Joo, eipä ole Meganella ongelmia ollut ( sain auton lokakuussa ), jarrujen tai minkään muunkaan suhteen. Itselläni on koneena tuo 2.0- litrainen, joka tosin ei ole niitä kaikkein piheimpiä, 1.6- litrainen onkin varmaan järkevämpi valinta, jos ajelee pääasiassa kaupungissa.

    Rellun varusteet, hiljaisuus ja tilat varmasti viehättävät monia. Itse en ainakaan voi autosta todeta muuta, kuin että rahansa arvoinen hankinta!

      
  • Itse sain oman alle joulukuussa. Ei ole kuin positiivista sanottavaa. Hyvä varustelu, hyvät tilat, OK kone - pieniruokainen. Vertaile muihin niin huomaat, kuinka hyvin Rellut on varusteltu. Ja se jousitus ja hiljaisuus... :smile:. Itselläni nyt toinen Rellu putkeen ja eikä mitään ihmeellisiä vikoja ole ollut - ihmettelen myös näitä vikajuttuja.

      
  • Katselin hieman noita jälleenmyyntihintoja, ja täytyy sanoa että hiljaiseksi vetää.... :frowning:

    Katoavaista tuntuu mammona olevan, moneen muuhun merkkiin verrattuna.

      
  • Jos vanhat merkit paikkansa pitää, ei Rellun laatu ole japanilaisia lähelläkään, mutta aika näyttää. Ominaisuuksiltaan hyvä auto.

    Huolto paikkakunnalla ratkaisee paljon kun tiettyä merkkiä rupeaa ostamaan, Kuopion osalta olen kuullut huuomattavasti enemmän moitteita kuin kiitosta.

    Ja Suomessa ei ole mielestäni yhtään automerkkiä tai -mallia, joka olisi hintansa arvoinen, johtuen Suomen autoverotuksesta !!

      
  • Mégane II Break 1.6 16V -04

    Ihmettelen kun autollani on ajettu vasta 5800 km ja kun rattia kääntää vasemmalle ääriasentoon kuuluu naksunaa, ei kolinaa vaan siis naksunaa. Vähän ennenkuin ratti on ääriasennossa alkaa se naks naks naks. Ääntä ei ilmene käänettäessä oikealle ääriasentoon. Tehostimesta se ääni ei mielestäni tule. Onko kellään kokemuksia moisesta? Ääni havaittu tänään ja huomenna aamulla soitan huoltoon ja varaan ajan. Muuten auto on mitä parhain. Kun (jos) ko. vika selviää, niin kirjoittelen sitten lisää. Kiitos vastauksista jo etukäteen.


    Itseasiassa se naksuna selvis jo. En älynnyt kääntää täysiä painamatta jarrua. Eli jarrulevyt/-palat ne siellä pitää sitä ääntä. Painamatta jarrua siis tätä naksunaa ei kuulu. Onneksi, ehdin jo säikähtää.



    [gigane muokkasi tätä viestiä 19.01.2005 klo 09:01]
      
  • Nyt on kyllä todettava, ettei taida tulla Renaultin hankkimisesta mitään. On nimittäin sen verran heikkoa tuolla jälleenmyyntimarkkinoilla. Ei nimittäin kiinnosta hukata kovin montaa tuhatta ekumeenia 1,5 - 2 vuodessa, jonka verran ajattelin seuraavaakin autoa pitää. :neutral:

    Että se siitä. :confused: :smile:

      
  • break 1.6 1999

    trippimittari ja ajotietokone pimeenä, näyttö toimii (kilometrit ja oil ok-testi) onko antaa vinkkiä mistä vika voisi löytyä

    mys alkuperäisasennetut sumuvalot pimeenä niin edestä kuin takaakin

      
  • Kai olet kaikki sulekkeet kuitenkin tarkistanut? kannattaa muuten pitää mielessä, että jos irrotat sen käynnistyksenestojärjestelmän sulakkeen niin joudut heti sen jälkeen kysymään huollosta järjestelmän avainkoodia, että saat autosi käyntiin.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit